زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماسک اسکراب لیمو و شکر برای داشتن پوستی نرم، روشن و درخشان

wordcamp
2,293
9 دقیقه
ماسک اسکراب لیمو و شکر برای داشتن پوستی نرم، روشن و درخشان

کسی هست که پوست نرم، روشن و درخشان را دوست نداشته باشد؟ همه‌ی ما برای داشتن چنین پوستی تلاش می‌کنیم. کرم‌ها و سرم‌های مختلف را امتحان می‌کنیم. در مورد انواع روتین های مراقبت از پوست تحقیق می‌کنیم. اگر کسی را ببینیم که پوست خوبی دارد، از تجربه‌هایش سوال می‌کنیم و هزار و یک کار دیگر. امروز می‌خواهم در مورد یکی از آن فوت‌های کوزه‌گری برای داشتن پوست خوب صحبت کنم. در مورد اسکراب صورت ، لایه برداری خانگی و طبیعی که همان بار اول خواص بی‌نظیرش را به رخ شما خواهد بخشید! با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید که اصلاً اسکراب چیست؟ فواید اسکراب شکر و لیمو چیست؟ طرز تهیه و استفاده از آن را نیز خواهی آموخت. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

اسکراب چیست؟

اسکراب صورت چیست
خانمی که اسکراب لیمو و شکر را به صورت خود مالیده و احساس خوبی دارد

استفاده از لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست، حضور در مکان‌های عمومی و نیز قرار گرفتن در معرض تابش خورشید باعث می‌شود که لایه‌ای کدر و آلوده، روی پوست صورت قرار بگیرد. سلول‌های مرده، بقایای مواد شیمیایی و چربی‌های اضافی این لایه‌ی کدر و کثیف را ایجاد می‌کنند. پوست شما شفافیت و نشاط خود را از دست می‌دهد و حتی با شست‌و‌شوی منظم هم، مسئله حل نمی‌شود.

اما اسکراب چیست؟ اسکراب این لایه‌ی کدر و تیره را برمی‌دارد و باعث می‌شود پوست شما مجدداً بدرخشد و سلامتی خود را بازیابد. سلول‌‌های مرده را از سطح پوست جمع‌آوری نموده و چربی‌های زائد را کاملاً پاک‌سازی می‌کند.

اسکراب‌ها انواع مختلفی دارند. خانگی و صنعتی، اما همه‌ی آن‌ها تقریباً کارکردی مشابه داشته و پوست شما را تمیز می‌کنند. 

فواید اسکراب لیمو و شکر

در این اسکراب خانگی ترکیبات موثری برای درمان آکنه، روشن شدن پوست و نیز داشتن صورتی سالم و شاداب، موجود است. علاوه بر این می‌توانید از آن به‌عنوان یک لایه بردار عالی برای لب‌ و بدن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه اسکراب لیمو و شکر

برای اینکه درک بهتری از فواید این اسکراب داشته باشیم، ابتدا به بررسی تک تک مواد لازم برای ساخت آن می‌پردازیم. شما برای درست‌کردن آن احتیاج به روغن لیمو، روغن نارگیل و شکر دارید.

روغن لیمو

در این اسکراب به جای استفاده از آب لیموترش تازه، از روغن لیمو استفاده می‌شود. این روغن، پوست شما را از خواص عالی لیموترش بهره‌مند می‌سازد بدون اینکه آسیبی به آن وارد کند.

استفاده از آب لیموترش تازه روی پوست، چندان توصیه نمی‌شود چون ممکن است پوست را دچار التهاب و سوختگی کند. اما اگر از روغن لیمو استفاده کنید، هم عطر خوش این میوه را در اسکراب خود خواهید داشت و هم با خیال راحت از خواص آن برخوردار می‌شوید.

  • خواص روغن لیمو برای پوست عبارتند از:
  • روشن کردن پوست و یکنواخت کردن رنگدانه‌ها
  • دارای خاصیت ضدباکتری و نیز ویتامین سی، بنابراین با جوش و آکنه مبارزه می‌کند.
  • روغن لیمو به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان قادر به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پیری زودرس است.

روغن نارگیل

وجود روغن نارگیل باعث مغذی‌تر شدن اسکراب لیمو و شکر است و مانند روغن لیمو با خواص ضدباکتری و ضدمیکروبی خود، دشمن جوش و آکنه به شمار می‌آید. همچنین خاصیت چربی‌زدایی شکر را تکمیل می‌کند و پوست به‌طور کامل، پاک‌سازی می‌شود. در کنار این ویژگی‌ها، باید بدانید که روغن نارگیل یک تغذیه‌کننده و مرطوب‌کننده‌ی طبیعی برای پوست شما است.

شکر

یک لایه‌بردار طبیعی و قوی که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود. سلول‌های مرده را از سطح پوست جمع‌آوری نموده و توان پاک‌سازی لایه‌های عمیق‌تر آن را دارا است.

بنابراین اسکراب لیمو و شکر با وجود این مواد یک محصول زیبایی خانگی و عالی برای تمام افراد است. حتی می‌توانید مقدار بیشتری درست کنید، در شیشه‌های زیبا بسته‌بندی کنید و آن را به عزیزان خود هدیه بدهید.

طرز تهیه اسکراب شکر لیمو

مواد لازم

  • شکر 2 لیوان
  • روغن نارگیل نصف فنجان
  • روغن لیمو 40 قطره

همه مواد را در یک کاسه کاملاً مخلوط کنید و در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و درب آن را کیپ ببندید. می‌توانید تاریخ تهیه اسکراب را روی برچسبی نوشته و روی در شیشه بچسبانید. این لایه بردار خانگی تا 2 ماه قابل استفاده است.

نکات مهم

اگر شخصی به روغن نارگیل آلرژی داشته باشد، می‌تواند از هر روغن پوستی دیگری که برای او ایمن است، برای ساخت اسکراب شکر و لیمو استفاده کند.

اگر پوست شما خشک است، توصیه می‌شود که از همین فرمول برای تهیه اسکراب استفاده کنید. اگر پوستی چرب دارید، بهتر است روغن نارگیل را حذف نموده و به جای آن از عسل استفاده نمایید.

راهنمای 6 مرحله‌ای برای استفاده از اسکراب لیمو و شکر

مالیدن اسکراب شکر و لیمو به صورت

هرگز آب لیموترش را مستقیماً به صورت خود نمالید.

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید روش استفاده صحیح از اسکراب را بدانید. برای این کار از این راهنمای 6 مرحله‌ای استفاده کنید:

یک: زمان مناسب برای استفاده از اسکراب لیمو و شکر

هفته‌ای دو بار با استفاده از اسکراب لیمو و شکر صورت خود را لایه برداری کنید. برای شروع صورت خود را با شوینده‌ی صورت کاملاً تمیز کنید و بعد با آب ولرم پوست را شست‌و‌شو دهید. شوینده صورت چربی‌های اضافه و سایر آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک می‌کند و صورت شما برای اسکراب آماده می‌شود.

دو: مقدار مناسب اسکراب لیمو و شکر

بعد از شستن صورت و در حالی که هنوز پوست شما مرطوب است، مقدار مناسبی از اسکراب را بردارید.

سه: مالیدن اسکراب روی صورت

به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای، شکر و لیمو را روی صورت خود بمالید. حدود 10 ثانیه هر قسمت را ماساژ دهید. دقت کنید که در حین انجام این کار دست را محکم روی پوست صورت نکشید یا به آن فشار وارد نکنید. اطراف چشم را کاملاً خالی بگذارید تا پوست حساس این ناحیه دچار سوزش و آسیب نشود. از قسمت‌های زیر چانه و گردن غافل نشوید و اسکراب لیمو و شکر را به‌طور یکنواخت در همه جا پخش کنید.

چهار: شست‌وشوی اسکراب لیمو و شکر از روی صورت

بعد از اینکه تمام صورت خود را با مواد اسکراب، لایه‌برداری کردید، آن را خوب بشویید. دمای آب باید ولرم و رو به خنکی باشد چون آب داغ، پوست را تحریک می‌کند.

پنج: خشک‌کردن صورت

زمانی که صورت را خوب شستید و تمام شکر و لیمو را از روی پوست پاک کردید، پوست خود را با ملایمت و با کمک یک حوله نرم و تمیز، خشک کنید. اگر دچار آکنه هستید، فقط حوله را روی نواحی مختلف صورت خود قرار دهید و بردارید. این کار باعث می‌شود که دچار سوزش نشوید.

شش: استفاده از مرطوب‌کننده

بعد از انجام دقیق تمام مراحل باید از یک مرطوب‌ کننده استفاده کنید تا پوست به‌خوبی هیدراته شود. لیمو با حذف چربی‌های اضافی کمی پوست شما را خشک می‌کند به همین دلیل استفاده از مرطوب‌ کننده پس از این اسکراب، ضروری است.

کرم مرطوب کننده و مغذی صورت کلیون، آبرسان و ضد التهاب
برای استفاده بعد از اسکراب شکر و لیمو
کرم مرطوب کننده و مغذی صورت کلیون، آبرسان و ضد التهاب

سخن آخر

خب، با خواندن این مقاله دانستید که اسکراب چیست؟ اسکراب خانگی شکر و لیمو چگونه تهیه می‌شود و چطور باید از آن استفاده کرد. خصوصاً اگر آکنه دارید، دست‌به‌کار شوید و این معجون زیبایی را درست کنید. قطعاً از خود بابت چنین تجربه‌ای سپاسگزار خواهید شد. اگر هم قبلاً از آن استفاده کرده‌اید حتماً در مورد نتایج استفاده از این اسکراب برای ما بنویسید.

معرفی محصولات مرتبط

محصول زیر یک اسکراب لیمو ترش است و از خواص آن می‌توان به روشن کردن پوست و از بین بردن لک‌ها اشاره کرد. با کلیک روی عکس می‌توانید وارد صفحه‌ی محصول شده و از ویژگی‌های عالی و قیمت آن مطلع شوید.

اسکراب صورت لیمو ترش فریمن مناسب انواع پوست حجم 175 میل
اسکراب صورت لیمو ترش فریمن مناسب انواع پوست

محصول خوشبو و مفید بعدی اسکراب شکری لایه بردار پوست است، حاوی عصاره توت فرنگی، لایه بردار ملایم و روشن کننده پوست محسوب می‌شود. برای اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

اسکراب شکری لایه بردار پوست ژبن پلاس مدل Strawberry وزن 450 گرمی
اسکراب شکری لایه بردار پوست ژبن پلاس مدل Strawberry

پاسخ به سوالات متداول درباره اسکراب لیمو و شکر

خواص اسکراب شکر و لیمو کدام است؟

استفاده از این لایه‌بردار کمک می‌کند که پوستی نرم و صاف داشته باشید. باعث سفت‌شدن منافذ پوست است و سلول‌های مرده را پاک‌سازی می‌نماید. منافذ پوست پس از استفاده، بسیار تمیز شده و یک روش درمانی آسان برای از بین بردن جوش و آکنه است.

آیا اسکراب لیمو و شکر می‌تواند پوست را روشن کند؟

بله، لیمو قادر است تا حدی روی رنگ‌دانه‌های پوست شما اثر بگذارد. کار مهم‌تر این اسکراب از بین بردن لایه‌‌ی کدر و آلوده‌ی سطح پوست است و به همین دلیل پس از استفاده متوجه می‌وید که صورت شما چند درجه روشن‌تر شده است.

اسکراب بدن لیمو و شکر چگونه تهیه می‌شود؟

اگر می‌خواهید اسکراب بدن را فوراً استفاده کنید می‌توانید از آب لیموی تازه کمک بگیرید در غیر این صورت باز هم از روغن لیمو استفاده نمایید. مقداری آب لیمو، روغن زیتون و کمی عسل را در کاسه‌ای خوب مخلوط کنید. حالا مقداری شکر به آن افزوده و مواد را با کمک انگشت روی بدن خود ماساژ بدهید. به نقاطی که معمولاً تیره می‌شوند مثل آرنج، روی زانو و پاهای خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. پس از حدود 10 دقیقه، دوش بگیرید.

آیا ترکیب شکر و لیمو برای درمان جوش و آکنه مفید است؟

شکر یه لایه بردار طبیعی است و می‌تواند با عوامل بروز آکنه مبارزه کند. هنگامی که با لیمو ترکیب می‌شود، به درخشندگی پوست نیز کمک خواهد نمود. برای ساخت یک اسکراب عالی روغن لیمو و نارگیل را با شکر ترکیب کنید و  پوست صورت و گردن خود را به‌صورت دایره‌ای ماساژ دهید تا پاک‌سازی کامل انجام شود.

ماندگاری اسکراب لیمو و شکر چقدر است؟

این ماده در ظرف شیشه‌ای با در بسته حدوداً تا 2 ماه سالم خواهد ماند. نیازی نیست که اسکراب را در یخچال بگذارید.