زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آیا روغن تی تری برای رفع جوش موثر است؟

wordcamp
442
12 دقیقه
آیا روغن تی تری برای رفع جوش موثر است؟

قرار است در این مطلب شما را شگفت زده کنیم. اگر پوست چرب یا مختلطی دارید، بدون شک از جوش رنج می‌برید. جوش‌هایی که بدون دعوت در صورت شما ظاهر می‌شوند و اغلب درست در شب مهمانی سر و کله‌شان پیدا می‌شود. حالا خبر خوب این است که ما محصولی را به شما معرفی می‌کنیم که برخلاف ظاهر نه چندان موفقش، شر این جوش‌ها را از سر شما کم خواهد کرد. روغن درخت چای یا روغن تی تری که قرن‌هاست با بومیان استرالیایی رفاقتی دیرینه دارد و یک محصول کاملا سازگار و طبیعی برای نابودی جوش‌ها محسوب می‌شود. اگر شما هم کنجکاو شده‌اید تا بیشتر با این محصول آشنا شوید، پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

روغن تی تری یا روغن درخت چای

روغن درخت چای یا روغن تی تری برای رفع جای جوش و جوش یک محصول تجربه شده و طبیعی محسوب می‌شود.

این روغن در کنار ضدعفونی کننده بودن، برای پوست‌های چرب، بدون هیچ منعی توصیه می‌شود. درخت چای یک گیاه درمانی است که در دو دهه پیش، پژوهشگران آزمایش‌های خود را بر روی این گیاه آغاز کردند تا در نهایت به وسیله آن بتوانند عارضه‌های پوستی را درمان کنند. گیاهی که آن را برای روغن تراپی خصوصا برای افرادی با پوست‌های چرب به شدت توصیه می‌کنند. یک محصول متفاوت با اثربخشی غیرقابل انکار!

همه ما می‌دانیم که پوست‌های چرب از مشکلی به نام آکنه یا جوش رنج می‌برند. یک بیماری پوستی که سابقه طولانی مدتی دارد و سیستم ایمنی بدن ما به آن واکنش نشان می‌دهد. به عبارتی گاهی اوقات بر روی پوست خود لکه‌های ملتهب و قرمزی را مشاهده می‌کنیم که گاهاً دردناک هستند و پوست ما را مخدوش می‌کنند. در این بین محصولات متعددی برای رفع این مشکل معرفی شده‌اند که روغن درخت چای با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست و پاکسازی کامل منافذ، مانع از انسداد غدد چربی می‌شود. در نتیجه جوش‌های زیر پوستی را در کنار جوش‌های قرمز و برجسته به سرعت برطرف می‌کند. روغن ضد جوش تی تری جوش‌های سرسیاه شما را خشک کرده، جوش‌های سرسفید را نابود می‌کند و هرگونه ناهمواری ناشی از آکنه را از روی پوست محو خواهد کرد. محصولی فوق‌العاده که حتی برای از بین بردن جای جوش نیز تاثیرگذار است. و به عنوان مواد اولیه برای تهیه کرم ضد لک استفاده می‌شود.

فواید روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن گیاهی است که آن را با نام ملایکا نیز میشناسند. روغن ملایکا به وسیله بخار پز کردن برگ‌های درختی که همین نام را دارد، حاصل می‌شود. درختی که زادگاه آن استرالیا است و به عنوان یک داروی ضد باکتری بسیار پرطرفدار و معروف است. این روغن کاربردهای شگفت انگیزی خصوصا در صنعت پوست و مو دارد. به همین دلیل است که روغن درخت چای را به عنوان ماده‎ای اولیه و مفید در محصولات آرایشی بهداشتی بدون تجویز هیچ نسخه‌ای مورد استفاده قرار می‌دهند. برای مثال صابون‌ها، لوسیون‌ها، تونر و سرم ضد جوش تی تری از جمله مواردی هستند که محصول درخت چای بوده و موثر هستند. دقت کنید که این روغن به هیچ عنوان مصرف خوراکی ندارد و در صورت خوردن آن، عوارضی جدی شما را تهدید خواهد کرد. بد نیست بدانید تحقیقات نشان داده این روغن به شدت برای مشکلات پوستی مفید است چون خاصیت ضد انگلی، ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده قوی دارد. در ادامه به اختصار فواید این روغن را برای شما ارائه خواهیم کرد.

  • برطرف کننده جوش و آکنه
  • کاهش دادن قرمزی پوست
  • از بین بردن کامل منافذ باز پوست
  • بهبود بخشیدن به ترشحات پوستی و با پاکسازی عمیق پوست
  • درخشندگی و شفافیت پوست
  • کم شدن میزان پوسته پوسته بودن و خشکی سطح پوست در مقایسه با ماده اولیه پراکسید بنزوئیل
  • جلوگیری از رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها
  • آبرسانی کردن و ضدعفونی کردن پوست
  • جلوگیری از شوره سر
  • کنترل کننده و کاهش دهنده چربی‌های پوست
  • تسکین دادن بیماری‌هایی مانند قارچ‌ها
  • از بین برنده بوی بدن و نابودی باکتری‌های پوستی
  • بهبود دهنده و تسکین دهنده در سوختگی‌های پوستی مانند تاول‌ها و آفتاب سوختگی
  • رفع مشکل خارش‌های پوستی
  • آبرسانی کردن عمقی پوست

خواص درمانی و تخصصی روغن درخت چای برای پوست

حال که با خواص درمانی روغن درخت چای یا روغن تی تری برای رفع جای جوش به اختصار آشنا شدید، در ادامه قصد داریم فواید این روغن شگفت انگیز را برای پوست خصوصا پوست‌های چرب و مستعد جوش و آکنه برای شما شرح دهیم.

  • همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم روغن درخت چای ترکیباتی ضد باکتری دارد. به همین دلیل سبب می‌شود تا استفاده از آن گامی موثر در درمان جوش‌های پوستی باشد. این روغن کمک می‌کند تا میکروب‌های موجود در آکنه بهبود پیدا کرده و از بین بروند. برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ دانشمندان با خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی این روغن آشنا شدند. بر اساس تحقیقات مداوم انجام شده بر روی روغن درخت چای، این مورد ثابت شد که این روغن به راحتی می‌تواند جوش‌ها و آکنه‌های پوستی را درمان کند. همچنین روغن درخت چای کمک می‌کند تا التهابات پوستی و عوارض جوش کاهش پیدا کنند. به عبارتی روغن تی تری برای رفع جای جوش نیز کاملاً کاربردی و موثر است. این روغن حتی می‌تواند شپش سر، قارچ ناخن، اگزما و هر عارضه‌ای که ریشه باکتریایی، عفونی و قارچی دارد را به واسطه استفاده مستمر درمان کند.
  • دومین خاصیتی که برای روغن درخت چای به عنوان روغن ضد جوش تی تری در نظر گرفته شده مرطوب کنندگی آن است. به همین دلیل این روغن را می‌توانید به‌عنوان یک پاک‌کننده آرایشی نیز استفاده کنید. روغن تی تری می‌تواند هرگونه چربی، آلودگی، گرد و غبار و ذرات نامناسب و نامطلوب راه یافته به سطح پوست شما را به آسانی تمیز کند.
  • همچنین روغن درخت چای به عنوان سرم ضد جوش تی تری این قابلیت را دارد که با چربی طبیعی سطح پوست شما مخلوط شده و از مسدود شدن منافذ جلوگیری کند. همانطور که می‌دانید منافذ مسدود، منبع تغذیه باکتری‌ها هستند.
  • در ادامه بد نیست بدانید که روغن درخت چای به عنوان روغن ضد جوش تی تری یک مرطوب کننده طبیعی نیز محسوب می‌شود که کمک می‌کند تا پوست شما رطوبت متعادل خود را به واسطه آبرسانی این روغن به دست آورد. البته این نکته نیز نباید فراموش شود که روغن درخت چای آنتی اکسیدان‌های زیادی دارد که در کنار مواد مغذی، به حفظ سلامت پوست صورت شما کمک می‌کنند.
  • در آخر اجازه دهید تا به یک فاکتور مهم و قابلیت روغن درخت چای برای مو نیز اشاره کنیم. اینکه روغن درخت چای کمک می‌کند تا سرعت رشد فولیکول‌های مو سریعتر شده و سلول‌های مرده و قدیمی از بین بروند و همچنین مو بافت خود را بازسازی کند. این دقیقا همان اتفاقی است که در سطح پوست نیز به واسطه استفاده از روغن درخت چای رخ می‌دهد. روغن درخت چای کمک می‌کند تا پوست جدید و سالم شما سریعا جایگزین سلول‌های مرده و از بین رفته بشود. این یعنی بهبود زخم‌ها و مشکلات پوستی شما در کوتاه ترین زمان ممکن!

جوش‌ها با روغن درخت چای برطرف خواهند شد

پیش از استفاده از روغن تی تری به این نکات توجه کنید:

  • اگر تصمیم گرفتید از روغن تی تری برای رفع جای جوش و جوش استفاده کنید، بد نیست بدانید که در ابتدای کار باید مقداری از این روغن را بر روی ناحیه کتف و یا آرنج خود امتحان کنید. اگر با مشکلاتی مانند سوختگی، سوزش، خارش و یا قرمزی روبرو نشدید یعنی به این ماده حساسیت ندارید. در غیر این صورت مجاز به استفاده از این روغن نخواهید بود.
  • فراموش نکنید که برای حصول نتیجه بهتر در استفاده از سرم ضد جوش تی تری بهتر است روزی یک بار از این روغن استفاده شود. برای مثال هر روز صبح و هر روز عصر آن را در روتین پوستی خود گنجانده و حتما از آن استفاده کنید. زمانی را صبورانه به استفاده از این روغن اختصاص دهید.
  • در نهایت فراموش نکنید که محصولات شیمیایی فراوانی برای درمان آکنه و جوش‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند که این محصولات گاها سرطان زا و خطرناک هستند. اما اگر از روغن ضد جوش تی تری استفاده کردید، مطمئن باشید که هیچ عارضه‌ای شما را تهدید نمی‌کند چون این محصولات همگی صددرصد گیاهی هستند.

روش استفاده روغن تی تری برای رفع جوش 

تا این قسمت از مطلب مطمئن شدید که روغن ضد جوش تی تری یک محصول کاملا ارگانیک و صد در صد تجربه شده و تضمین شده است. در ادامه خواهیم گفته مراحل استفاده از این روغن چگونه است تا موثر بوده و بدون هیچ مشکلی عوارض پوستی شما مانند و جوش آکنه را برطرف کند.

  • اول از همه پیش از استفاده از سرم ضد جوش تی تری پوست خود را کاملاً با شوینده مناسب تایپ پوستی خود و با استفاده از آب ولرم تمیز کرده و تمام آلودگی‌های پوست را برطرف کنید. سپس با یک حوله نخی پوست را خشک کنید. بعد از آن کمی از روغن درخت چای را در یک ناحیه کوچک از بازوی خود امتحان کنید. اگر احساس خارش و سوزش و التهاب نداشتید در استفاده از این روغن بر روی پوست خود مجاز هستید.
  • بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از امتحان کردن سرم ضد جوش تی تری یا همان روغن درخت چای بر روی پوست خود و عدم ایجاد التهاب و مشکل، مقداری از این روغن را به وسیله یک تکه پنبه تمیز یا پد آرایشی بر روی جوش‌های خود استفاده کنید.
  • حالا زمان این است که با صبر زیاد اجازه دهید روغن بر روی جوش‌های شما باقی بماند تا اثر کرده و جوش‌ها را برطرف کند.
  • بعد از اینکار و با گذشت تقریباً ۶۰ دقیقه الی یک ساعت می‌توانید از یک مرطوب کننده ملایم بر روی پوست خود استفاده کنید. توصیه می‌کنیم برای اثر بخشی بهتر روغن تی تری روزی 2 بار از این محصول بر روی جوش‌های خود بزنید.

روغنی فراتر از هر درمان برای جای جوش 

همانطور که گفتیم روغن درخت چای یا تی تری برای درمان جوش و آکنه بسیار موثر است. اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که این روغن به راحتی می‌تواند لکه‌های قهوه‌ای که نتیجه جوش و آکنه هستند را نیز از بین ببرد. البته اشتباه نکنید روغن تی تری برای درمان فرورفتگی جای جوش تاثیری نخواهد داشت. اما تا حدودی می‌تواند این فرورفتگی‌ها را نیز ترمیم کند و بازسازی سلولی را برای شما انجام دهد. در اصل روغن درخت چای بعد از بهبود جوش‌ها، اگر بطور مستمر مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند قرمزی‌ها و لکه‌های قهوه‌ای ناشی از جوش را نیز بهبود ببخشد.

برای اینکار شما باید هر شب به صورت مداوم چهار قطره از روغن درخت چای، روغن هسته انگور و روغن لیمو را در ظرفی با هم مخلوط کرده و با یک پنبه یا پد آرایشی بر روی نقاطی که جای لکه جوش در آنها وجود دارد، استفاده کنید. صبح روز بعد نیز حتماً بعد از شستشوی پوست و انجام روتین پوستی از ضدآفتاب با SPF بالا دارد، استفاده کنید. روغن لیمو ویتامین C زیادی دارد و کمک بسیار خوبی در کنار روغن درخت چای یا تی تری محسوب می‌شود تا با یکدیگر جای لکه‌های شما را کاملا درمان کنند. بهترین کرم ویتامین سی را می‌توانید در روتین پوستی روزانه خود قرار دهید. اما حتما در نظر داشته باشید که استفاده از ویتامین سی باید با اصول انجام شود.

عوارض استفاده  زیاد از روغن درخت چای

روغن درخت چای روغنی مناسب و مفید محسوب می‌شود که در درمان جوش و جای جوش پر قدرت عمل می‌کند. اما بد نیست بدانید که همین روغن نیز باید به میزان مناسب و استاندارد استفاده شود تا هیچ عوارض و مشکلاتی را برای شما ایجاد نکند. در ادامه قصد داریم تا شما را با عوارض استفاده بیش از اندازه از این روغن آشنا کنیم. در استفاده از روغن تی تری بر روی پوست صورت به شدت محتاط باشید. اگر حتی یک سر سوزن از این روغن وارد چشمان شما شود موجب تحریک بیش از اندازه چشم و سرخی زیاد آن خواهد شد.

همچنین اگر پوست شما به استفاده از روغن تی تری حساسیت نشان نداد، روزی یک تا دو بار می‌توانید از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که این روغن به هیچ عنوان و خوراکی نیست و حتی اگر به اندازه یک دانه برنج از این روغن وارد دهان شما شود موجب ایجاد آتاکسی و گیجی خواهد شد. آتاکسی به عبارتی همان بیماری ناهماهنگی در میان عضلات است. پس در زمان استفاده از این روغن تمام احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرید و جوانب کار را بسنجید.

روغن تی تری، مفید اما محتاط

در این مطلب از روغن تی تری صحبت کردیم و گفتیم که چه فواید و چه معجزاتی را می‌تواند برای پوست شما رقم بزند. همه ما می‌دانیم که محصولات متنوع و متعدد فراوانی در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارند که در رفع آکنه و جای جوش موثر هستند. اما در این بین ما به شما توصیه می‌کنیم که حتما از محصولات گیاهی و طبیعی استفاده کنید. چون عوارض آنها کمتر بوده و تاثیر بخشی بیشتری دارند. درهرحال اگر تصمیم گرفتید روغن تی تری یا روغن درخت چای را تهیه کنید، حتما از فروشگاه‌های معتبر آن را تهیه کنید. قیمت این روغن زیاد نیست و به راحتی در سایت‌های معتبر و فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شود. همچنین فراموش نکنید که در استفاده از این روغن نباید افراط کرد. اگر حساسیت پوستی خاصی نداشتید، روزی یک تا دو بار استفاده از این روغن بر روی جوش‌ها و لکه‌های باقی مانده از جوش توصیه می‌شود. در ادامه حتماً از یک شوینده ملایم و مناسب با تایپ پوستی خود نیز استفاده کرده و اثرات این روغن را بر روی پوست خود مشاهده کنید.