زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین روغن‌ برای یوگای صورت + فواید استفاده از آن

wordcamp
749
10 دقیقه
بهترین روغن‌ برای یوگای صورت + فواید استفاده از آن

 اکثر ما برای این‌که پوست صورت زیبا و شادابی داشته باشیم، از انواع کرم‌ها و راه‌های مختلف درمانی استفاده می‌کنیم. با این‌حال یکی از بهترین راه‌های جوان‌سازی پوست، یوگای صورت با استفاده از روغن‌های گیاهی است. این شیوه هزاران سال است که در بین انسان‌ها رواج دارد و یک شیوه سنتی است که هیچ‌گونه عوارضی برای پوست ندارد. این کار علاوه بر این‌که پوستی شاداب به شما می‌بخشد، موجب کاهش استرس و اضطراب می‌شود. استفاده از روغن برای یوگای صورت خواص بسیاری دارد که در ادامه به بررسی آن‌ می‌پردازیم.

فواید استفاده از روغن برای یوگای صورت

ماساژ ملایم صورت با استفاده از یک روغن مناسب و باکیفیت می‌تواند به درخشندگی و روشن شدن پوست شما کمک کند. یک روغن مناسب از پوست محافظت می‌کند و آرامش را برای شما به همراه دارد. در اینجا به دیگر خواص روغن برای یوگا صورت اشاره می‌کنیم:

محافظت از پوست در برابر اشعه ‌های خورشید

اشعه‌های نور خورشید موجب لکه‌های پوستی می‌شود که اصلاً ظاهر زیبایی ندارد و پوست صورت را خراب می‌کند. پیری زودرس و چین‌وچروک از دیگر تأثیرات مخرب نور آفتاب است اما یک روغن خوب در حین ماساژ می‌تواند ضامن سلامت شما باشد. زیرا روغن‌ها با دارا بودن آنتی‌اکسیدان از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند و سطح آسیب‌ها را کاهش می‌دهند.

روغن برای یوگای صورت
روغن برای یوگای صورت فواید زیادی دارد

رفع خشکی پوست صورت

اگر پوست خشکی دارید، ماساژ صورت با استفاده از یک روغن گیاهی به شما کمک می‌کند. روغن‌ها با دارا بودن ویتامین E و اسیدهای چرب به لایه‌های پوست نفوذ می‌کنند و به رفع خشکی پوست کمک می‌کنند.

درمان اضطراب

استفاده از روغن‌های معطر در حین ماساژ موجب کاهش استرس و آرامش افراد می‌شود. روغن‌های معطر خلق‌وخو افراد را بهبود می‌دهند و به‌عنوان یک شیوه درمانی برای بیماران و افرادی که مشغله زیادی دارند استفاده می‌شود. با استشمام یک رایحه خوب، لیمبیک مغز که جایگاه عواطف و زندگی هیجانی است، تحریک می‌شود و افراد راحت‌تر افکار منفی خود را کنترل می‌کنند. در نتیجه احساس آرامش دوباره به بدن آن‌ها باز می‌گردد.

سلامت پوست

استفاده از روغن یوگای صورت، غدد لنفاوی را تحریک می‌کند تا سموم را از بین ببرد و به گردش خون در لایه‌های زیرین پوست کمک می‌کند. در نتیجه سلول‌های پوست احیا می‌شود و چهره را باز و درخشان می‌کند.

تجربه یک ماساژ لذت بخش

استفاده از روغن در حین ماساژ موجب راحتی کار می‌شود. انگشت‌ها به‌سادگی روی پوست صورت حرکت می‌کنند و افراد احساس بهتری را تجربه می‌کنند. علاوه بر این از کشیدگی پوست جلوگیری می‌شود.

ماساژ صورت
ماساژ صورت

بهترین روغن برای یوگای صورت

همان‌طور در بالا اشاره کردم از روغن‌ها می‌توان در درمان بیماری‌های مختلف استفاده کرد و این شیوه‌ای است که از مصر باستان تا الان به کار گرفته می‌شود. در اینجا با چند تا روغن ماساژ صورت برای یوگا آشنا می‌شویم:

روغن آرگان

روغن آرگان از هسته درخت آرگان مراکشی به دست می‌آید و سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین‌های A و E است. یک مرطوب‌کننده قوی و سبک به‌حساب می‌آید که برای ماساژ صورت و تسکین التهاب پوستی بسیار مناسب است. این روغن منافذ پوست صورت را مسدود نمی‌کند بلکه موجب احیا سلول‌های پوستی می‌شود و آن‌ها را بازسازی می‌کند. از این‌ رو برای درمان اگزما و آکنه نیز بسیار مناسب است.

روغن مورینگا

روغن مورینگا از دانه‌های درخت مورینگا به دست می‌آید که با فرایند پرس سرد استخراج می‌شود. این روغن با دارا بودن اسیدهای چرب مثل اسید اولئیک بسیار برای پوست صورت مفید است و به‌عنوان یک پاک‌کننده‌ی قوی عمل می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن پوست را از آلودگی‌ها پاک‌کرده و تأثیر مواد آرایشی و شوینده‌ها را خنثی می‌کند. همچنین از پوست شما در برابر اشعه‌های خورشید حفاظت کرده و از چین‌وچروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

روغن مورینگا یکی از بهترین روغن‌ها برای یوگای صورت است زیرا با دارا بودن سولفور موجب افزایش کراتین پوست می‌شود و از شل شدن و افتادگی آن جلوگیری می‌کند.

خرید روغن متعادل‌کننده چربی پوست اوریفلیم سری نوایج حجم ۱۵ میل

روغن صورت اوریفلیم منافذ پوست را کاهش می‌دهد و جلوه‌ای مات و زیبا به پوست می‌بخشد. این روغن برای پوست‌های چرب بسیار مناسب است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

روغن نارگیل

اگر پوست خشکی دارید، روغن نارگیل را برای ماساژ انتخاب کنید زیرا اسیدهای چرب موجود، رطوبت را در خود نگه می‌دارد و مانع خشکی پوست می‌شود. روغن نارگیل با دارا بودن ویتامین E و K به ترمیم سلول‌های پوستی کمک می‌کند و برای رفع آکنه، جای جوش و تیرگی صورت بسیار مناسب است. همچنین سلول‌های مرده را بازسازی می‌کند و با تحریک آن‌ها به ساخت کلاژن، ظاهری زیبا و جوان به شما می‌بخشد.

این روغن حاوی پروتئین و اسیدهای چرب است که خاصیت ضدباکتری و ضدقارچ دارد. این اسیدها آکنه را از بین می‌برد و التهاب پوستی را تسکین می‌دهد.

روغن کالاندولا (گل همیشه بهار)

این روغن از گل کالاندولا که در ایران به گل همیشه بهار معروف است، گرفته می‌شود. گل کالاندولا، گلبرگ‌های ظریف و نازکی دارد و روغن آن به‌قدری لطیف است که برای پوست نوزادان استفاده می‌شود. به همین دلیل برای یوگای صورت گزینه مناسبی است.

روغن کالاندولا درمانگر بسیار قدرتمندی است و به درمان بیماری‌های پوستی مثل نیش حشرات، آفتاب‌سوختگی، اگزما، آکنه و جای زخم و بریدگی کمک می‌کند.

خرید روغن ترمیم‌کننده پوست بایو اویل مدل specialist skincare حجم ۲۵ میل

روغن ترمیم‌کننده پوست بایو برای درمان جای زخم و ترک‌های پوستی استفاده می‌شود و پوست را مرطوب می‌کند که برای ماساژ صورت گزینه مناسبی است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

روغن بادام

روغن بادام به دلیل لطافت و سبک بودن برای پوست صورت مناسب است. این روغن حاوی ویتامین E، پتاسیم و منیزیم است که به لطافت و رطوبت پوست کمک می‌کند. از این‌ رو برای رفع پف چشم‌ها نیز استفاده می‌شود و برای چرب کردن دور چشم‌ها مناسب است. روغن بادام به شادابی و رفع چین‌وچروک نیز کمک می‌کند و موجب شادابی پوست می‌شود.

بعد از یک روز کاری سخت، می‌توانید چند قطره روغن بادام را کف دست خود بریزید و به مدت ده دقیقه به‌ صورت دورانی شقیقه‌ها، اطراف چشم و خطوط صورت خود را ماساژ دهید. این روغن یکی از بهترین گزینه‌ها برای یوگای صورت است و خستگی را از بین می‌برد و آرامش را به شما هدیه می‌دهد.

روغن هسته انار

روغن هسته انار به دلیل دارا بودن اسید پونیک، به بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند و برای رفع چروک‌های پیشانی، دور لب و گردن بسیار مناسب است. این روغن حاوی فیتوسترول است که به ترمیم پوست کمک می‌کند. به همین دلیل یک لایه‌بردار بسیار قوی است که موجب از بین رفتن لکه‌های قهوه‌ای و قرمز صورت می‌شود. از روغن هسته انار برای دور چشم‌ها استفاده نکنید چون خاصیت لایه‌برداری آن باعث نازک شدن پوست دور چشم می‌شود و حساسیت ایجاد می‌کند.

روغن هسته انار
روغن هسته انار

روغن های معطر برای یوگای صورت

استفاده از روغن‌های معطر حین یوگای صورت، به احساس آرامش در افراد کمک می‌کند. امروزه به این کار آروماتراپی یا رایحه‌درمانی می‌گویند که بسیاری از مربی‌های یوگا برای کاهش استرس شاگردان و ایجاد فضایی آرامش‌بخش از آن استفاده می‌کنند. در این‌جا به چند روغن معطر و خواص آن‌ها اشاره می‌کنیم:

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس بسیار آرامش‌بخش است و رایحه‌ای لطیف دارد که موجب کاهش استرس می‌شود و سردرد را تسکین می‌دهد. این روغن فشارخون را کاهش می‌دهد و بی‌خوابی شما را درمان می‌کند. از دیگر خواص این روغن می‌توان به مرطوب کردن، رفع خشکی و التهابات پوست اشاره کرد.

روغن بابونه

روغن بابونه سیستم عصبی مغز را تحریک می‌کند و به‌سلامت روان شما کمک می‌کند. افرادی که مشغله زیادی دارند یا دچار بی‌خوابی هستند، می‌توانند هر شب از روغن بابونه برای ماساژ صورت استفاده کنند تا خوابی لذت‌بخش را تجربه کنند.

ماساژ با روغن بابونه به خانم‌هایی که درد قاعدگی دارند، کمک می‌کند که راحت‌تر با تغییرات خلقی کنار بیایند و درد را تسکین می‌دهد.

روغن بابونه و روغن اسطوخودوس
روغن بابونه و روغن اسطوخودوس

روغن نعنا فلفلی

این روغن از گیاه نعنا فلفلی گرفته می‌شود که برگ‌های سبز تیره و معطر دارد و در اروپا و آمریکا شمالی یافت می‌شود. روغن نعنا فلفلی، رایحه‌ای بسیار خنک دارد و به افزایش انرژی و رفع خستگی کمک می‌کند. این روغن گردش خون را بهبود می‌دهد و برای درمان میگرن مناسب است.

به مدت چند هفته مقداری از روغن نعناع را کف دست خود بمالید و پیشانی و شقیقه‌ها را ماساژ دهید. این کار استرس را کاهش می‌دهد و موجب افزایش تمرکز شما می‌شود.

روغن علف لیمو

روغن علف لیمو از ترکیب چند گیاه معطر به دست می‌آید که رایحه‌ای ملایم و شیرین دارد. این روغن برای درمان استرس و افسردگی گزینه خوبی است و موجب افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. روغن علف لیمو، مناسب برای یوگای صورت است و به بهبود روحیه شما کمک می‌کند.

روغن درخت چای

این روغن از برگ‌های درخت ملایکا در استرالیا به دست می‌آید که برای رفع خستگی بسیار مفید است. بعد از یک روز پرمشغله یا ورزش‌های سنگین بسیار مناسب است و در رفع گرفتگی عضلات به شما کمک می‌کند.

روغن درخت چای برای پاک‌سازی و تغذیه پوست نیز بسیار مناسب است و به رفع جای آکنه و نیش حشرات کمک می‌کند.

خرید روغن پاک‌کننده پوست اوریفلیم سری love nature مناسب پوست چرب

روغن پاک‌کننده اوریفلیم با دارا بودن روغن درخت چای، به پاک‌سازی و رفع آکنه کمک می‌کند. این روغن با ترکیب عصاره لیمو، شادابی و احساس خوب را به شما هدیه می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

سخن پایانی

یوگای صورت، راهی برای آرامش بیشتر است اما ترکیب آن با روغن معجزه می‌کند و لذت آن را چندبرابر افزایش می‌دهد. در این مطلب انواع روغن یوگای صورت را نام بردیم و فواید آن‌ها را بررسی کردیم. شما نیز برای اینکه آرامش بیشتر را تجربه کنید و هم‌زمان پوستی زیبا و درخشان داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید.

سؤالات متداول

روغن مناسب یوگای صورت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

روغن مناسب را باید با توجه به پوست و نیاز خود انتخاب کنید. اگر پوست چربی دارید، روغن‌هایی را انتخاب کنید که به تنظیم چربی پوست شما کمک کند. اما افرادی که پوست خشکی دارند، می‌توانند از روغن‌های آرگان و بادام استفاده کنند.

بهترین روغن‌ها برای یوگای صورت چیستند؟

بهترین روغن‌ها علاوه بر اینکه پوستی شاداب و درخشان به شما می‌بخشد، عطر خوبی دارند و احساس آرامش را به شما می‌دهد.

روغن‌ یوگای صورت چه فوایدی دارد؟

روغن‌های یوگای صورت گردش خون در لایه‌های زیرین پوست را افزایش می‌دهند و موجب سلامت پوست شما می‌شوند. علاوه بر این باعث درخشندگی پوست می‌شوند و از شما در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کنند.

استفاده از روغن‌های معطر برای یوگای صورت چه خواصی دارد؟

باعث افزایش آرامش می‌شود وبه درمان بیماری‌های روحی مانند افسردگی، عدم اعتمادبه‌نفس و بی‌خوابی کمک می‌کند.

روغن‌های معطر برای چه افرادی مناسب نیست؟

روغن‌های معطر برای افرادی که حساسیت دارند اصلا توصیه نمی‌شود چون باعث تحریک پوست شده و خارش و التهاب را به همراه دارد.