زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

دو سبک جذاب برای زدن لاک دو رنگ و شیک

wordcamp
1,081
12 دقیقه
دو سبک جذاب برای زدن لاک دو رنگ و شیک

تا به حال پیش آمده وقتی سراغ کشوی لوازم آرایش خود می‌روید، شیشه‌های رنگی لاک به شما چشمک بزنند؟ اما چون از طرح‌های ساده خسته شده‌اید و روش دیگری برای زدن لاک بلد نیستید، با بی‌رغبتی کشو را می‌بندید. در این مطلب، من می‌خواهم یک طرح ساده و درعین حال شیک را به شما آموزش بدهم. زدن لاک دو رنگ یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای فرار از یک‌نواختی است.

خوبی زدن لاک دو رنگ این است که با استفاده از چند ابزار ساده، به زیباترین ترکیب‌ها می‌رسید. متدهای خلاقانه‌ی فراوانی وجود دارد اما من دو مدل طراحی لاک دو رنگ ناخن را برای شما عزیزان انتخاب کرده ام. این روش‌ها اصلاً گیج کننده نیستند و به خوبی توضیح داده شده‌اند. برای این‌که راحت‌تر متوجه روش زدن لاک دو رنگ شوید، برای شما ویدیو آموزشی هم قرار داده‌ام. پس با خیال راحت این مطلب را به دقت تا انتها مطالعه کنید.

اولین قدمی که قبل از زدن لاک دو رنگ باید بدانید

پیش از شروع آموزش، ابتدا ناخن‌های خود را آماده کنید. حتما شنیده‌اید که خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج. درمورد طراحی ناخن هم این‌طور است! لازمه‌ی داشتن یک ناخن زیبا و یک‌دست، آماده کردن و زیرسازی به شمار می‌رود. ابتدا باید بستر لازم و مناسب را فراهم کنید، پس بهتر است حوصله به خرج داده و یک زمان مناسب را برای این‌کار انتخاب کنید تا در پایان از دیدن ناخن‌هایتان لذت ببرید. دنیای لاک، طرح و رنگ ناخن قرار است که به شما حس خوبی بدهد. پس این فرصت را تبدیل به یک فرآیند انرژی بخش برای خودتان کنید.

پیش از شروع، توصیه می‌کنیم ابتدا مطلب اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن و نحوه رفع آن‌ها را مطالعه کنید تا در صورت بروز مشکل حین لاک زدن، بتوانید با خون‌سردی با مشکل ایجاد شده کنار بیایید و آن‌را برطرف کنید.

آماده سازی ناخن برای زدن لاک دو رنگ در 6 قدم

برای آماده‌سازی دیزاین لاک دو رنگ، ابتدا به این شش نکته توجه کنید.

قدم اول

ابتدا هرگونه چربی و آلودگی از سطح ناخن را پاک کنید. هر اندازه چربی و جرم روی ناخن شما وجود داشته باشد، لاک ناخن مدت زمان کمتری روی ناخن باقی خواهد ماند. بهتر است برای این کار از لاک‌پاک‌کن های غیر استونی استفاده کنید. با این کار به سلامت ناخن خود کمک کرده‌اید و به دلیل وجود ویتامین E، پوست اطراف ناخن کم‌تر دچار خشکی خواهد شد.

خرید پد لاک پاک کن مارال بسته 36 عددی

پد لاک‌پاک‌کن مارال در بسته‌های 36 عددی فاقد استون و با قدرت پاک‌کنندگی فوق‌العاده، باعث تغذیه و براق شدن هرچه بیش‌تر ناخن‌ها می‌شود

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن، روی عکس روبه‌رو کلیک کنید.

قدم دوم

بعد از اینکه خوب سطح ناخن را پاک کردید، به اطراف آن و ناحیه کوتیکول کمی روغن یا کوتیکول ریموور زده و به آرامی ماساژ دهید. این‌کار نه تنها به تقویت و خون‌رسانی انگشتان کمک می‌کند، بلکه ناخن شما را برای مرحله‌ی بعدی آماده خواهد کرد.

قدم سوم

بعد از چند دقیقه که خوب کوتیکول را ماساژ دادید، یک پوشر (عقب زن) بردارید و به آرامی پوسته‌های مرده و مزاحم روی سطح ناخن را به عقب بزنید. دقت کنید که باید این‌کار را به آرامی و بدون هیچ‌گونه فشار آوردن شدید انجام دهید. شما که نمی‌خواهید انگشت خود را زخم کنید؟ قطعاً نه. نکته‌ی مهم درمورد این مرحله، ایجاد کردن بیش‌ترین فضای ممکن مناسب برای لاک ناخن است. جنس‌های مختلفی از پوشر از جمله فلزی، چوبی و لاستیکی (Rubber) وجود دارند. این‌که از کدام استفاده می‌کنید بستگی به راحتی خودتان دارد اما من به شما پوشر چوبی با کیفیت را توصیه می‌کنم، مخصوصاً اگر تازه‌کار هستید.

دقت کنید که پوشر را به حالت عمودی روی ناخن قرار ندهید. پوشر تقریباً با زاویه‌ی 35-45 درجه باید روی ناخن شما بخوابد. این زاویه باعث می‌شود فشار کمتری به کوتیکول وارد کنید. خب، حالا سطح ناخن از هر پوست سفید، بی‌رنگ و مرده‌ای خلاص شده است.

قدم چهارم

با استفاده از نیپر، پوست نازک و خشک و مرده‌ی اطراف ناخن را جدا کنید. عجله نکنید و دقت لازم را به خرج دهید چون نیپر ممکن است انگشت شما را زخم کند. در ابتدا ممکن است ترسناک بنظر بیاید اما نگران نباشید، کم کم تسلط پیدا خواهید کرد.

قدم پنجم

قرار نیست ناخن‌های شما تا به تا باشد. پس خوب به آن‌ها نگاه کنید و سوهان مناسب را بردارید تا ناخن‌هایی هم اندازه داشته باشید. هنگام سوهان کشیدن ناخن‌های خود را از چند زاویه به دقت مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید به شکل دل‌خواه و مناسب رسیده‌اید. بهتر است جهتِ سوهان کشیدنِ شما از یک سمت به سمت دیگر باشد، نه رفت و برگشتی. این کار از آسیب به ناخن شما جلوگیری می‌کند. زیر ناخن، نزدیک به سر انگشتان پوستی به اسم هایپونیکیوم قرار دارد که مانعی در برابر میکروب‌ها است. لطفا مراقب باشید به این قسمت آسیب نزنید. برای همین علاوه بر سطح ناخن، به زیر ناخن خود هم نگاهی بندازید تا از زخم کردن هایپونیکیوم جلوگیری کنید.

خرید سوهان بلند حرفه ای ورگن مدل AG101

سوهان بلند حرفه ای ورگن از جنس استیل و مناسب برای صاف و صیقلی کردن ناخن‌ها، دارای طراحی ارگونومیک 

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی آن، روی عکس روبه‌رو کلیک کنید.

قدم ششم

با استفاده از یک بافر سطح ناخن خود را کمی خش بیندازید. نگران نباشید، اگر فشار زیادی وارد نکنید این کار به ناخن شما آسیب نمی‌زند. قرار نیست که ناخن خود را نازک کنید، بلکه هدف این است که با کمی خش انداختن براق بودن ناخن را رفع کنید تا تکسچر و بافتی که ایجاد می‌شود، به ماندگاری لاک روی ناخن شما کمک کند. حالا دست‌های خود را بشویید.

چطور لاک دو رنگ بزنیم؟

پیش از شروع فرایند آموزش لاک دو رنگ ناخن، باید به یاد داشته باشید خیلی سخت نگیرید و سعی کنید این کار علاوه بر زیبایی برای شما آرامش و هیجان نیز به همراه داشته باشد. از خلاق بودن نترسید. اگر قسمتی از کار خراب شد به جای حرص خوردن، لاک پاک کن را برداشته و مشکل را برطرف کنید. روش‌های متنوعی برای طراحی ناخن و لاک زدن وجود دارد اما در این مقاله به دو روش کاربردی و شیک اشاره می‌کنم چون مخاطب نباید با انتخاب‌های زیاد گیج شود؛ روش آمبره و روش کالر بلاک.

آیا می‌خواهید لاک ناخن شما ماندگاری بالایی داشته باشد و بتوانید برای مدت زمان بیش‌تری لاک روی ناخن شما بماند؟ توصیه می‌کنیم مطالعه‌ی مطلب ماندگاری لاک ناخن + 8 راه برای افزایش عمر لاک را از دست ندهید.

مراحل روش آمبره

یکی از جذاب‌ترین طرح‌های روی ناخن حالتی است که دو رنگ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و مرز میان آن‌ها یک خط واضح و مشخص نیست. ممکن اسم با اسم‌های مختلفی این سبک را دیده‌ باشید. فید شده، آمبره، گرادینت و غیره. اما مهم نتیجه‌ی فوق العاده شیک و چشم نواز این روش است. برای این روش به چه ابزارهایی نیاز است؟

  1. بیس کُت
  2. لاک پایه
  3. دو رنگ لاک
  4. اسفنج
  5.  قلم مو
  6. تاپ کُت
  7. لاک پاک کن

مرحله آغازین آمبره

پس از تمیز کردن ناخن، برای شروع، یک لایه‌ی یک دست بیس کُت را به ناخن بزنید و اجازه بدهید خشک شود. بعد باید یک رنگ بعنوان پایه‌ی کار روی ناخن بزنید. بدون این رنگ پایه هم می‌توان کار را به سرانجام رساند اما نتیجه به کیفیت مطلوب نخواهد رسید. بستگی به سلیقه‌ی شما دارد اما برای جلوه‌ی بیشتر رنگ‌های اصلی، از رنگ سفید، شیری و هلویی بعنوان لاک پایه استفاده کنید.

خرید لاک ناخن کالیستا مدل Shine Tech

لاک ناخن کالیستا با خاصیت رنگ‌آمیزی یک‌دست؛ حاوی ویتامین E و فاقد مواد مضر و شیمیایی

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن، روی عکس روبه‌رو کلیک کنید.

حالا یک اسفنج تمیز که سطح یک دستی دارد را برداشته و دو رنگ لاک مورد نظر را روی آن بزنید. دو رنگ لاک باید مثل دو ستون کنار هم قرار بگیرند اما مرز بین آن‌ها مشخص نباشد و لبه‌ها‌ی دو رنگ با هم تا حدی ترکیب شده باشند. حالا به آرامی با اسفنج روی ناخن ضربه بزنید. در ابتدا شما رنگ زیادی روی ناخن نمی‌بینید و این طبیعی است. شما باید چندبار این کار را تکرار کنید تا به درجه‌ی رنگی که می‌خواهید برسید. پس از این مراحل لذت ببرید و ناامید نشوید.

کمی صبر کنید تا این لایه‌ای که با اسفنج روی ناخن ایجاد کردید خشک شود. درغیر این‌صورت لاک از روی ناخن بلند شده و سطح کار خراب و گلوله گلوله خواهد شد. سپس دوباره روی همان رنگ‌های سطح اسفنج لاک بزنید و شروع به ضربه زدن روی ناخن کنید. این مراحل را تا رسیدن به نتیجه مورد نظر تکرار کنید. کم کم رنگ‌ها به درجه‌ی دل‌خواه می‌رسند.

مرحله پایانی آمبره

خب حالا که کار از نظر شما تمام شده، از درجه رنگ راضی هستید و لاک خشک شده است، یک لایه تاپ کُت روی ناخن بزنید. این کار بیهوده و اضافه نیست. تاپ کُت به جلوه‌ی بیشتر و درخشندگی ناخن کمک می‌کند و از طرفی شبیه به لایه‌ی محافظ عمل خواهد کرد و کمک می‌کند تا مدت زمان بیشتری از لاک دو رنگ خود لذت ببرید. در نهایت قلم مو یا گوش پاک کنی را آغشته به لاک پاک کن کرده و اطراف ناخن را تمیز کنید

توجه کنید که این یک تکنیک برای ایجاد آمبره روی ناخن است و شما می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مختلف استفاده کنید. بهتر است رنگ‌های انتخابی شما خیلی روشن نباشند تا سریع‌تر به شکل مورد نظر برسید. حتی می‌توانید روی کار از لنز ناخن و طرح‌های دیگر استفاده کنید و این بستگی به خلاقیت و سلیقه‌ی شما دارد.

آموزش ویدیویی آمبره

مراحل روش کالر بلاک

یک مدل طراحی لا

ک دو رنگ ناخن سبکی است که رنگ‌ها با مرزی واضح و مشخص کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و قطعاً شما هم بارها چنین ناخن‌هایی را دیده‌اید. به این سبک کالر بلاک کردن ناخن هم می‌گویند. در این روش شما می‌توانید به‌جای کشیدن لاک دو رنگ روی ناخن از چند رنگ استفاده کنید اما برای شروع بهتر است آهسته و پیوسته پیش رفت. مطمئن باشید با دو رنگ هم می‌توان طرح‌های هیجان انگیز و زیبایی کشید. لوازم مورد نیاز برای پیاده کردن این روش به شرح زیر است:

  1. بیس کُت
  2. لاک پایه
  3. دو رنگ لاک
  4. نوار چسب
  5. تاپ کُت
  6. لاک پاک کن
  7. قلم مو

مرحله آغازین کالر بلاک

اولین قدم در زدن لاک ناخن، داشتن ناخن‌هایی تمیز و سوهان کشیده است. حالا یک لایه بیس کُت روی ناخن بزنید. توجه کنید که لایه‌ای خیلی ضخیم یا نازک نباشد. همین‌طور که به پادکست یا موسیقی محبوب خود گوش می‌دهید، صبر کنید تا خشک شود. می‌توانید از رنگ سفید یا شیری یا هر رنگ روشن به‌عنوان پایه استفاده کنید.

پس از خشک شدن، سپس یک لایه‌ی نازک تاپ کُت بزنید چون این کار از کنده شدن لاک پایه هنگام جدا کردن نوار جلوگیری میکند. بازهم صبوری کنید تا خشک شود. حالا یک نوار چسب را روی قسمت مورد نظر ناخن بچسبانید. حالا قسمتی که آزاد است را با دقت لاک بزنید. حجم لاکی که برمی‌دارید نباید خیلی زیاد باشد. قبل از اینکه لاک خشک شود به آرامی نوار را بردارید. باید یک خط تمیز ایجاد شده باشد. حالا کمی صبر کنید تا لاک خشک شود. نیمه‌ی دوم را به آرامی با رنگ دلخواه دیگری پر کنید.

مرحله پایانی کالربلاک

بعد از خشک شدن، تاپ کُت فراموش نشود. با استفاده از قلم‌مو یا گوش‌پاک‌کن آغشته به لاک‌پاک‌کن، اطراف ناخن را پاک کنید. تبریک می‌گویم؛ چیزی که شما به آن نگاه می‌کنید یک کالربلاک جالب و شیک است.

آموزش ویدیویی کالربلاک

کلام پایانی

امروزه روش‌های زیادی برای تنوع بخشیدن به نحوه‌ی لاک زدن شما وجود دارد که حتی شما را از مراجعه به سالن زیبایی بی‌نیاز می‌کند. مطمئن باشید زدن لاک دو رنگ یکی از همان روش‌های ساده و جذاب است. شاید بهتر باشد گاهی زمانی را به بازی با رنگ‌ها و لذت بردن از خلاقیت خود اختصاص دهید. البته صادقانه بگویم ممکن است هر روشی که برای اولین بار امتحان می‌کنید، با چالش همراه باشد اما مطمئن باشید با کمی تمرین به آن مسلط خواهید شد. امیدوارم از این آموزش لاک دو رنگ ناخن لذت برده باشید. اگر این روش‌ها را انجام دادید، نتیجه‌ی آن را به اشتراک بگذارید و سؤالات خودتان را مطرح کنید. راستی شما از چه ترکیب رنگی برای کشیدن لاک دو رنگ لذت می‌برید؟ پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول

دلیل زدن بیس کُت چیست؟

چون از رنگ گرفتن ناخن بعد از پاک کردن لاک جلوگیری می‌کند و به اتصال لاک به ناخن نیز کمک می‌کند.

لاک دو رنگ من از روی لاک پایه بلند شده. چرا؟

به این دلیل که لایه‌ی قبلی کاملاً خشک نشده بوده است که لایه‌ی بعدی را زدید. البته ممکن است از لاک ناخن بی کیفیت نیز استفاده کرده باشید.

چرا به ناخن من پرز چسبیده است؟

ممکن است ابزار کار شما مثل اسفنج یا گوش پاک کن تمیز نباشد و از جنس مرغوبی استفاده نکرده باشید. اسفنج میکاپ هم گزینه‌ی خوبی است.

آیا لاک ناخن را می‌توانم با دستگاه UV یا LED خشک کنم؟

خیر، لاک ناخن‌های معمولی اصلاً نیازی به دستگاه  ندارند زیرا با هوا خشک خواهند شد. انواع ژل و لاک ژل به علت نوعی پلیمر در ساختار خود، داخل دستگاه رفته و طی فرایندی سفت و سخت خواهند شد.