زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن و نحوه رفع آن ها

wordcamp
484
14 دقیقه
اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن و نحوه رفع آن ها

اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن می‌تواند تمام حس‌های خوب ناشی از این کار را از بین ببرد. لاک زدن برای اغلب افراد علاوه بر ایجاد زیبایی و تمیزی دست‌ها، باعث ایجاد حس شادابی و حتی خوشحالی خواهد شد. هرچند گاهی اوقات این حس خوب، با خراب شدن لاک‌ها از بین می‌رود. به همین خاطر، در این مطلب قصد داریم به بررسی بدترین اشتباهات در هنگام لاک زدن و البته نحوه رفع آن ها بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم ما را همراهی کرده و این موارد را به خاطر بسپارید.

لاک چیست؟

6 رنگ لاک با رنگ‌های رنگین کمانی
بررسی اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن با توجه به مدل‌های مختلف لاک

هر چند همه خانم‌ها و حتی آقایان به‌خوبی با لاک و انواع آن‌ها آشنا هستند، اما  بهتر است در ابتدا بدانیم لاک چیست.  لاک مایع غلیظ رنگی یا بی‌رنگی است که بر روی ناخن‌های دست و پای انسان‌ها قرار می‌گیرد. این مایع پس از گذشت چند ثانیه و یا چند دقیقه، خشک خواهد شد. پس از خشک‌شدن، سطح لاک سفت شده و یک لایه محافظ و البته زیبا بر روی ناخن ایجاد می‌کند.

البته این زیبایی تنها در صورتی است که اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن را مرتکب نشویم. لاک‌ها در مدل‌های مختلفی هم‌چون رنگی، بی‌رنگ، براق و یا حتی مات وجود دارند. افراد مختلف با توجه به نیاز و البته سلیقه خود، یک یا چند رنگ را انتخاب کرده و استفاده می‌کنند. لاک‌ها در دو مدل کلی وجود دارند که در ادامه هر کدام را به‌ اختصار مرور می‌کنیم.

ژل لاک

دستگاه یو وی لاک خشک کن سان مدل 4 S plus
دستگاه یو وی لاک خشک کن سان مدل 4 S plus

ژل لاک یا همان لاک‌های سالنی، جدیدترین نوع لاک هستند. این لاک‌ها در سال‌های اخیر در بین مردم محبوب‌تر شده‌اند. معمولا از ژل لاک‌ها در سالن‌های آرایشگاه و سالن‌های اختصاصی ناخن استفاده می‌شود. برای بهتر خشک شدن ژل لاک‌ها، باید حتما از دستگاه UV استفاده شود. خشک شدن با دستگاه سبب می‌شود که ساختار لاک بسیار محکم‌تر شود و نتوان آن را با روش‌های معمول هم‌چون استون پاک کرد. ماندگاری این نوع لاک‌ها بسیار زیاد است و انواع اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن در این نوع لاک‌ها، به‌ندرت رخ خواهد داد.

لاک‌ های خانگی

لاک‌های معمولی یا همان خانگی، همان لاک‌هایی هستند که اغلب افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. این لاک‌ها به‌صورت عادی خشک خواهند شد و به دستگاه نیاز ندارند. لاک‌های خانگی معمولا برق کمتری داشته و با لایه‌ای نازک‌تر روی ناخن قرار خواهند گرفت. خشک شدن این نوع لاک‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد و اغلب اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن در این زمان اتفاق می‌افتد.

خراب شدن لاک ها دلایل زیادی دارد که اغلب آن‌ها را می‌توانیم به‌راحتی رفع کنیم. در ادامه، بدترین اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن را با هم مرور خواهیم کرد و نحوه رفع آن‌ها را شرح خواهیم داد. همراه ما باشید.

1- حمام داغ یکی از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن

با اینکه خشک شدن لاک در نگاه اول تنها به ده دقیقه زمان نیاز دارد، ولی در واقع این‌گونه نیست. لاک‌های معمولی تا یک یا حتی دو ساعت پس از استفاده، هم‌چنان ساختار نرمی دارند. حمام داغ پس از لاک زدن این ساختار را نرم‌تر کرده و باعث می‌شود همه زحمات ما به هدر برود.

علاوه بر حمام داغ، آشپزی بلافاصله پس از لاک زدن هم همان تاثیر را خواهد گذاشت. در زمان آشپزی دست‌ها و ناخن‌های ما در معرض حرارت قرار می‌گیرند و دوباره همان اتفاق ناراحت‌کننده یعنی خراب شدن لاک‌ها رخ می‌دهد. بنابراین حداقل یک تا دو ساعت پس از لاک زدن استراحت کرده و از حمام‌ کردن یا رفتن به آَشپزخانه و آشپزی خودداری کنید.

2- لاک زدن و خوابیدن بلافاصله پس از آن

یکی از اشتباهات رایج هنگام لاک زدن که اغلب ما مرتکب می‌شویم، خوابیدن بلافاصله پس از لاک زدن است. در واقع برای اغلب افراد، لاک زدن در انتهای شب و پس از یک روز سخت، آرامش‌بخش است. هرچند متاسفانه این آرامش نسبی، فردای آن روز و با دیدن لاک‌های خراب و یا بدتر از آن لک‌شدن ملافه‌ها، کاملا از بین می‌رود.

نحوه رفع این اشتباه رایج پس از لاک زدن این است که چند دقیقه صبر کرده و بعد از خشک‌شدن نسبی، دست‌ها را زیر آب سرد بگیریم. البته آب نباید به‌صورت مستقیم بر روی ناخن‌ها بریزد. تنها جاری شدن آب از پشت مچ به روی ناخن‌ها، کاملا کافی خواهد بود. به این شکل می‌توانیم یکی از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن را رفع کنیم.

3- عدم استفاده از تاپ کت

تاپ کات گلدن رز مدل Quick Dry حجم 11 میل
تاپ کات گلدن رز مدل Quick Dry حجم 11 میل

یکی از مشکلات رایج لاک زدن این است که لبه‌های لاک به‌سرعت جدا شده و به عبارتی، گوشه ‌های لاک می‌پرد. این موضوع برای زنان خانه‌دار بیشتر رخ می‌دهد. تماس دائمی دست‌ها با آب و مواد شوینده، باعث لب‌پر شدن لاک‌ها خواهد شد. می‌توانیم این مشکل را با استفاده از تاپ‌کت از بین ببریم.

تاپ‌کت براق یا مات، یک لایه اضافه‌تر لاک است که بر روی لاک اصلی و در مرحله آخر اضافه می‌شود. عدم استفاده از تاپ‌کت را باید به‌عنوان یکی از بدترین اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن بنامیم. تاپ‌کت‌ها علاوه بر ایجاد یک لایه محافظ، شکل زیباتری نیز به لاک‌ها خواهند داد. بنابراین برای جلوگیری از لب‌پر شدن لاک‌ها، حتما باید از انواع تاپ‌کت‌ها استفاده کنیم. روش‌های دیگری برای ماندگاری بهتر لاک‌ها وجود دارد که در مطلب پنج روش موثر برای ماندگاری رنگ لاک‌ها، به بررسی کامل آن‌ها پرداخته‌ایم.

4- عدم استفاده از بیس کت، یکی از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن

تاپ‌کت تنها مورد مهم در هنگام لاک زدن نیست و اگر یک لاک حرفه‌ای و جذاب می‌خواهیم، باید بیس‌کت را نیز استفاده کنیم. احتمالا همه ما از دیدن ناخن‌های زرد شده پس از مدتی لاک‌زدن ناراحت شده‌ایم و یا اینکه در لاک‌های رقیق، شیارهای طبیعی روی ناخن باعث زشتی لاک ما شده است. یکی از روش‌های رفع این مشکلات، استفاده از بیس‌کت است.

بیس‌کت را باید پیش از لاک‌زدن استفاده کنیم. این لایه محافظ اولیه، علاوه بر محافظت از صدف ناخن‌های ما، باعث یک‌دستی لاک خواهد شد. بنابراین با بیس‌کت، می‌توانیم یکی از مهم ترین اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن را از بین ببریم.

5- لاک زدن با یک حرکت

یکی از اشتباهات رایج لاک زدن برای همه ما، کثیف‌شدن پوست اطراف ناخن است. با روش لاک زدن در چند حرکت، احتمال کثیفی ناخن‌ها کم‌تر خواهد شد. اگر تا به حال به سالن‌های تخصصی لاک رفته باشید، حتما نحوه لاک زدن آن‌ها را دیده‌اید. در این سالن‌ها، لاک‌ زدن را با چندین حرکت و چرخش متناوب دست‌ها انجام می‌دهند. برای مثال، بخش مرکزی را با یک حرکت و کناره‌های ناخن را با زاویه‌دار کردن قلم‌مو یا همان براش، لاک می‌زنند. انجام این کار باعث می‌شود که لاک تمیزتر و یک‌دست‌تری داشته باشیم.

6- لایه غلیظ لاک

اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن
لایه غلیظ لاک قرمز و یکی از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن

خشک نشدن سریع لاک یکی از مهم‌ترین مشکلات رایج لاک زدن است. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که لایه ضخیمی از لاک را بر روی ناخن‌های خود قرار دهیم. کم نکردن مایع لاک پس از خارج کردن قلم‌موی لاک، دلیل اصلی این اشتباه است. البته صبر نکردن برای خشک شدن لایه اولیه و لاک زدن دوباره بر همان لایه نسبتا خیس نیز باعث ایجاد یک لایه غلیظ و ضخیم خواهد شد.

7- عدم تمیز کردن ناخن

برای داشتن یک لاک شیک و زیبا، باید در همان مرحله اول ناخن‌ها را تمیز کنیم. ناخن‌های چرب یا باقی‌ماندن لاک قبلی بر ناخن، یکی از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن است. بنابراین قبل از لاک زدن باید لاک‌های قدیمی را کاملا تمیز کنیم. دست‌های خود را با آب ولرم و شوینده بشوریم. با دقت دست‌ها و ناخن‌ها را خشک کرده و تنها پس از انجام این موارد، لاک زدن را شروع کنیم. ناخن‌های چرب و کثیف یکی از مهم ترین دلایل خراب شدن لاک‌ها هستند.

8- استفاده از لاک های قدیمی

لاک‌های زیبا و خوش‌رنگ ما پس از گذشت مدتی خراب، غلیظ و کش‌دار می‌شوند. این اتفاق ناراحت‌کننده یکی از مواردی است که بدون شک همه ما تجربه کرده‌ایم. از آن‌جا که دل‌کندن از این لاک‌های زیبا سخت‌تر است، همه ما در این موقعیت ترجیح می‌دهیم بیشتر از پیش از آن لاک استفاده کنیم. این مورد، یکی از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن است.

ترجیحا نباید هیچ‌گاه از لاک‌های قدیمی استفاده کنیم، این لاک‌ها خشک نشده و شکل بدی به خود می‌گیرند. در برخی موارد می‌توانیم با افزودن مقداری استون به لاک غلیظ شده و قدیمی، آن را احیا کنیم. بنابراین همیشه باید از لاک‌های سالم استفاده کرده و لاک‌های قدیمی خود را کنار بگذاریم.

9- لاک زدن بر پوست اطراف ناخن از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن

داشتن یک لاک بی‌نقص بسیار سخت است. یکی از این سختی‌ها، عدم کثیف‌کردن پوست اطراف ناخن است. در اغلب موارد پوست اطراف ناخن‌ها نیز با لاک رنگی شده و ظاهر شلخته‌ای به خود می‌گیرد. این مورد نیز یکی از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن است که با کمی تمرین می‌توان آن را رفع کرد.

برای داشتن یک لاک بی‌نقص و تمیز، هیچ‌گاه نباید براش لاک را بر حاشیه‌های ناخن بکشیم. بلکه باید براش را بر ناخن قرار داده و فشار بسیار آهسته‌ای بر آن وارد کنیم. در این حالت، مایع رنگی لاک در نزدیکی پوست ناخن نیز قرار گرفته ولی پوست انگشت‌های ما رنگی نمی‌شود.

10- استفاده از انواع استون ها

پاک کردن لاک
استفاده از پد روغنی لاک پاکن و جلوگیری از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن

استون‌های قدیمی با داشتن الکل بسیار زیاد، ساختار ناخن‌ها را خشک می‌کردند. به همین دلیل تنها پس از یک یا دو بار پاک کردن ناخن‌ها با استون، ناخن‌های ما به‌راحتی می‌شکستند. این مورد را می‌توانیم به‌عنوان بدترین اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن بنامیم، زیرا پس از این کار، ناخن‌های ما شکسته و کوتاه می‌شوند.

امروزه انواع لاک پاک‌کن‌های سالم حاوی روغن در بازار وجود دارند. برای پاک کردن لاک‌ها، باید از این نوع لاک‌پاک‌کن‌های روغنی و جدید استفاده کنیم. برخی از برندها علاوه بر داشتن روغن و مرطوب‌کننده، دارای مواد مفید برای ناخن‌ها هستند. بدین شکل علاوه بر پاک‌کردن ناخن‌ها، باعث تقویت آن‌ها نیز خواهیم شد.

پد لاک پاک کن نینو بسته 90 عددی
پد لاک پاک کن نینو بسته 90 عددی

اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن بسیار مختلف و متنوع هستند. در این بخش 10 مورد از رایج‌ترین آن‌ها را با هم بررسی کرده و روش رفع آن‌ها را نیز مرور کردیم. اما یک سوال دیگر نیز وجود دارد، بهترین روش لاک زدن چگونه است؟

روش صحیح لاک زدن و جلوگیری از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن

برخی از اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن سبب می‌شود که اغلب ما دیگر لاک نزنیم. با این وجود باید بگوییم تنها با رعایت چند مورد ساده، می‌توانیم روش صحیح لاک زدن را امتحان کرده و از داشتن یک لاک زیبا و بی‌نقص لذت ببریم. برای لاک زدن صحیح، این موارد را به‌ترتیب رعایت کنید.

بخش اول: مقدمات لاک زدن

پیش از شروع لاک زدن و انتخاب طرح و رنگ، این موارد را به‌دقت انجام دهید:

  • پاک کردن لاک قدیمی: برای داشتن یک لاک زیبا، ابتدا و پیش از هرچیزی لاک قدیمی خود را پاک کنید. برای این کار از انواع لاک‌پاک‌کن روغنی استفاده کرده و به دقت ناخن‌های خود را تمیز کنید.
  • تمیز کردن گوشه‌های ناخن: گوشه‌های ناخن معمولا حاوی پوسته‌های نازک یا بخشی از لاک قدیمی هستند. برای داشتن یک لاک زیبا، حتما گوشه‌های ناخن را تمیز کنید.
  • مرتب کردن ناخن‌ها: ناخن‌ها معمولا یک اندازه رشد نمی‌کنند و یا می‌شکنند. برای داشتن یک لاک زیبا، ناخن‌های بلندتر را کوتاه کرده و همه ناخن‌های خود را یکسان و یک‌اندازه کنید.
  • سوهان کشیدن: ناخن‌هایی با شکل هماهنگ، زیبایی دست‌های شما را افزایش می‌دهند. یک شکل مناسب انتخاب کرده و همه ناخن‌های خود را به همان شکل سوهان بکشید.
  • شستن دست‌ها و پاها: پس از سوهان کشیدن، دست‌ها یا پاهای خود را شست‌وشو داده و کاملا تمیز کنید.

بخش دوم: انتخاب رنگ و لاک زدن

پس از تمیز کردن ناخن‌ها، ابتدا یک طرح یا رنگ زیبا انتخاب کرده و سپس این موارد را دنبال کنید:

  • استفاده از بیس کت: پس از شست‌وشو، ناخن‌ها را کاملا خشک کرده و بیس‌کت بزنید. بیس‌کت لایه اولیه لاک شما است و به هیچ عنوان نباید از آن صرف نظر کنید.
  • لاک اصلی: در این مرحله، حجم لاک روی براش را با لبه‌های شیشه لاک کاهش دهید. یک لایه بسیار نازک بر ناخن بکشید و اجازه دهید کاملا خشک شود.
  • تجدید لاک اصلی: لایه نازک تنها پس از چند دقیقه خشک خواهد شد. برای داشتن یک رنگ پررنگ و یک‌دست، دوباره یک لایه نازک بزنید. در برخی مواقع به بیش از دو لایه نیاز خواهید داشت. رنگ لاک و غلظت آن را در نظر بگیرید و با توجه به آن، یک لایه دیگر بزنید.
  • تاپ‌کت: پس از رسیدن به رنگ مورد نظر، چند دقیقه صبر کرده و اجازه دهید لاک‌ها کاملا خشک شوند. پس از آن، با استفاده از تاپ‌کت، یک لایه محافظتی نهایی ایجاد کنید.

با دنبال‌کردن این مراحل، یک لاک بی‌نقص و زیبا خواهیم داشت. اغلب اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن تنها به دلیل رعایت نکردن این مراحل رخ می‌دهند. توصیه دیگر ما این است که قبل از شروع همه این مراحل، یک مدل مناسب انتخاب کنید. باز و بسته‌کردن شیشه لاک یا لاک‌زدن و پاک‌کردن سریع، علاوه بر خراب کردن لاک شما، باعث کثیفی سطح ناخن می‌شود. در مطلب بهترین ایده های طراحی ناخن مینیمال، چند طرح جالب و جذاب وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

جمع‌بندی اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن

لاک سبز با طرح درخت
لاک براق با طرح ظریف درخت کریسمس

لاک زدن برای اغلب ما علاوه بر زیبایی، یک روش ساده برای تمدد اعصاب و ایجاد آرامش است. با این وجود در برخی مواقع به دلیل انواع اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن و نرسیدن به یک لاک زیبا، خستگی ما چند برابر خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم این موارد را زمان لاک زدن در نظر بگیرید و از داشتن لاک‌های براق یا مات یک‌دست، زیبا و بی‌نقص، لذت ببرید. ترفند شما برای رفع انواع اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن چیست؟ آن‌ها را با ما و خوانندگان‌مان در میان بگذارید، از شنیدن نظرات و ترفندهای شما خوشحال خواهیم شد.

سوالات متداول اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن

مهم ترین اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن چیست؟

برخی از مهم ترین اشتباهات در هنگام لاک زدن شامل همه مواردی می‌شود که در اثر آن‌ها، ساختار یک‌دست سطح لاک از بین برود. عدم تمیزکردن ناخن پیش از لاک زدن، استفاده از لاک‌های قدیمی و غلیظ شده، عدم خشک‌کردن صحیح لاک، عدم استفاده از تاپ‌کت و بیس‌کت، همه بخشی از انواع اشتباهات لاک زدن است.

استفاده از تاپ‌کت چه مزایایی دارد؟

تاپ‌کت یک لایه محافظ است که بر روی لاک قرار می‌گیرد و باعث ماندگاری بهتر و بیشتر لاک‌ها خواهد شد. تاپ‌کت‌ها در انواع مختلفی هم‌چون براق، مات و یا خشک‌کن سریع وجود دارند.

بیس‌کت و تاپ‌کت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بیس‌کت اولین لایه لاک است. این لایه اولیه کمک می‌کند که شیارها و ناهمواری‌های سطح ناخن پوشیده شده و یک سطح هموار ایجاد می‌کند. تاپ‌کت آخرین لایه لاک است و باعث افزایش ماندگاری لاک و افزایش درخشندگی لاک‌ها خواهد شد.