زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای خرید انواع عطر سرد

wordcamp
1,250
8 دقیقه
راهنمای خرید انواع عطر سرد

معمولا افراد ترجیح می‌دهند عطرهای‌ خود را بر حسب روحیه‌، خلق و خو، لباس‌ها و محیط‌ زندگی انتخاب کنند. برخی‌ها هم هستند که فصل‌ها را برای انتخاب عطرشان ملاک قرار می‌دهند. از این رو انتخاب عطر در فصل سرد و گرم برای این دسته از افراد، اهمیت پیدا می‌کند. عطرهای خنک و سرد در روزهای گرم تابستان محبوبیت بیش‌تری پیدا می‌کنند. با استفاده از عطر سرد در هوای گرم، می‌توانید احساس خنکی و تازگی داشته باشید و این حس را به دیگران هم منتقل کنید. در این مطلب قصد داریم عطر سرد را بهتر بشناسیم و به معرفی انواع عطر سرد مردانه و زنانه بپردازیم.

عطر سرد چیست؟

پیش از معرفی عطر سرد، باید گفت عطرها ها نیز مثل انسان دارای طبع سرد و گرم هستند. عطرهایی که دارای مواد طبیعی با طبع سرد هستند، عطر سرد نام دارند. برخی از گل‌ها، انواع ترشی و سرکه به همراه میوه‌هایی چون هندوانه، خیار و مرکبات، دارای طبع سرد هستند. عطرهایی که دارای چنین رایحه‌هایی باشند، در میان انواع عطر سرد دسته بندی می‌شوند. عطر سرد همان‌طور که از نامش پیداست، حس خنکی و طراوت را منتقل می‌کند و بهتر است در فصول گرم سال مورد استفاده قرار گیرد.

همان‌طور که گفته شد، برخی از افراد دوست دارند بر حسب فصل، از عطر استفاده کنند. البته باید توجه داشته باشید طبع عطری که استفاده می‌کنید با طبع بدن خودتان سازگاری داشته باشد. اگر سرد مزاج هستید و یا به رایحه‌های سرد حساسیت دارید، پیش از تهیه عطر سرد باید این نکات را مد نظر قرار دهید. از طرفی اگر گرم مزاج و یا به اصطلاح گرمایی هستید، استفاده از انواع عطر سرد برای شما پیشنهاد می‌شود.

ویژگی‌ های عطر سرد

عطر خنک که مخصوص فصل تابستان است را می‌توان برای دفعات زیاد روی پوست اسپری کرد. استفاده از انواع عطر سرد به خاطر رایحه خنک و مطبوعی که دارند، در محیط‌‌های کاری و آموزشی پیشنهاد می‌شود. عطرهای سرد با رایحه‌های تلخ و خنک دارای اسانس‌ طبیعی پیشنهاد خوبی برای فصل گرم است. از طرفی، بدن در فصول گرم سال با تعریق بیش‌تری مواجه می‌شود و این موضوع از بین رفتن سریع‌تر رایحه عطر سرد را در پی دارد. علاوه بر این استفاده از عطر سرد در زمستان توصیه نمی‌شود. در سرمای زمستان، الکل عطر دیرتر تبخیر می‌شود و در نتیجه رایحه عطر گرم بیش‌تر باقی می‌ماند.

چگونگی تشخیص عطر سرد

خیلی‌ها می‌پرسند چگونه عطر سرد و گرم را از یک‌دیگر تشخیص دهیم؟ رنگ شیشه محصول یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص تفاوت عطر گرم و سرد است. انواع عطر سرد معمولا شیشه‌های آبی رنگ دارند و عطرهای گرم معمولا در بسته‌بندی و شیشه‌های قرمز و مشکی عرضه می‌شوند. یک راه دیگر برای تشخیص، خواندن اطلاعات روی بسته‌بندی محصول است. با تست کردن عطر در فروشگاه هم می‌توان متوجه سردی یا گرمی رایحه آن شد.

انواع عطر سرد مردانه

حال که با عطر سرد و ویژگی‌های آن آشنا شدیم، در این بخش از مطلب می‌خواهیم راهنمای خرید انواع عطر سرد را در اختیار شما قرار دهیم و به بررسی بهترین انواع عطر سرد مردانه موجود در بازار بپردازیم. اگر به دنبال خرید خوش‌بو‌ترین ادکلن‌های مردانه هستید، این بخش از مطلب را از دست ندهید.

ادوتویلت بولگاری، مدل Aqva Pour Homme

رایحه تلخ و خنک ادوتویلت Aqua بولگاری محصول کشور ایتالیا، خنکی و شادابی را در روزهای گرم تابستان برای شما به ارمغان می‌آورد. ساختار رایحه این ادکلن که یکی از بهترین انواع عطر سرد مردانه در بازار محسوب می‌شود، متشکل از مرکبات، گل و میوه است. نت ابتدایی آن از برگ درخت نارنج و پرتقال ساخته شده است. نت میانی آن را جلبک دریایی و اسطوخودوس تشکیل می‌دهد و در نت پایانی نیز عنبر، گیاه پاتچولی و چوب درخت سرو به کار گرفته شده است. در روزهای سوزان تابستان، این ادکلن با بوی آب اقیانوس و جلبک دریایی می‌تواند نشاط و طراوت را به شما هدیه کند. حجم این محصول، 100 میل است.

انواع عطر سرد مردانه
خرید ادوتویلت مردانه بولگاری، مدل Aqva Pour Homme

ادو پرفیوم اسمارت کالکشن، مدل Creed Aventus

ادو پرفیوم مردانه اسمارت کالکشن مدل Creed Aventus یک ادکلن خوش‌بو است که رایحه‌ای خنک و تلخ دارد. ساختار رایحه این ادکلن از میوه، مرکبات و گیاهان معطر تشکیل شده است. نت آغازین این عطر دارای ترنج، سیب، آناناس و انگور سیاه است. در نت میانی، بوی گل یاس، گل رز و نعنای هندی را حس خواهید کرد و نت پایانی نیز متشکل از بوی عنبر، مشک و گل‌سنگ است. حجم این محصول نیز 100 میل است.

انواع عطر سرد مردانه
ادو پرفیوم مردانه اسمارت کالکشن مدل Creed Aventus

ادو پرفیوم سیمفونی، مدل Cool Water Game

ادو پرفیوم سیمفونی مدل Cool Water Game با حجم 100 میل یکی‌دیگر از محصولات مخصوص تابستان است. این عطر سرد دارای رایحه اقیانوسی است که ساختار رایحه آن از مرکبات و طبیعت تشکیل شده است. نت اولیه این محصول متشکل از گریپ فروت، هندوانه و ریحان است. انگور سیاه، اسطوخودوس و برگ بنفشه شیرین نت میانی را تشکیل داده‌اند و در نت پایانی، رایحه پاتچولی و چوبی را حس خواهید کرد. ماندگاری 48 ساعته از ویژگی‌های مهم این محصول فرانسوی است.

انواع عطر سرد مردانه
خرید ادوپرفیوم مردانه سیمفونی مدل Cool Water Game

انواع عطر سرد زنانه

خانم‌ها همیشه به خوش‌بو بودن اهمیت زیادی می‌دهند. در این بخش از مطلب، به بررسی پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع عطر سرد زنانه موجود در بازار می‌پردازیم.

ادو پرفیوم شنل، مدل کوکو مادموازل

این ادکلن اماراتی با حجم 100 میل، رایحه‌ای خنک و شیرین دارد که ساختارش از میوه، وانیل، گیاهان معطر و گل تشکیل شده است. نت آغازین این محصول دارای رایحه پرتقال و شکوفه نارنج است. در نت میانی می‌توانید رایحه درخت گل ابریشم، گل رز و گل یاسمین را حس کنید. نت پایانی هم متشکل از پاتچولی، وانیل و مشک است.

انواع عطر سرد زنانه
خرید ادوپرفیوم شنل، مدل کوکو مادموازل

ادوتویلت اوریفلیم، مدل Elvie

این ادکلن با حجم 50 میل با رایحه خنکی و ملایمی که دارد، برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب است. ساختار رایحه این محصول از گل و میوه تشکیل شده است. نارنگی و هندوانه، نت آغازی این ادکلن هستند. مرکبات و زنبق نت میانی آن را تشکیل داده‌اند و در نت انتهایی، بوی گل‌های سفید، برگ سوسن و لیمو را حس خواهید کرد.

انواع عطر سرد زنانه
خرید ادوتویلت اوریفلیم، مدل Elvie

ادو پرفیوم فراگرنس ورد مدل ECLAT La Violette

این محصول که رایحه‌ای شیرین و خنک دارد، دارای رایحه گل و مرکبات است که نت‌های آن را برگ چای، هلو، مشک، عنبر، شکوفه، پونه و اوسمانتوس تشکیل داده‌اند. ماندگاری و پخش بو این عطر سرد که 100 میل حجم دارد بسیار بالاست.

ادو پرفیوم زنانه فراگرنس ورد مدل ECLAT La Violette

سخن پایانی

عطرهای سرد، عطرهایی هستند که طبع سردی دارند. این یعنی عطرهای سرد از رایحه‌ گل‌ها و میوه‌هایی چون هندوانه، خیار و مرکبات که طبع سردی دارند، تشکیل شده‌اند. عطرهای سرد که رایحه خنکی دارند، بهتر است در فصل تابستان مورد استفاده قرار گیرند. عطر سرد به خاطر رایحه خنک و مطبوعش می‌تواند در محیط کار و آموزش مورد استفاده قرار گیرد و می‌توانید چندین بار آن را روی پوست خود اسپری کنید. با این حال عطر سرد در زمستان خیلی ماندگاری بالایی ندارد. عطرهای سرد معمولا آبی رنگ هستند و این راه تشخیص آن از عطرهای گرم است. در پایان مطلب، به مرور سوالات متداول در رابطه با انواع عطر سرد پرداخته‌ایم.

سوالات متداول

عطر سرد چیست؟

عطرهایی که دارای رایحه با مواد طبع سرد باشند، عطر سرد نام دارند. عطرهای دارای رایحه‌ برخی از گل‌ها، مرکبات، سرکه و یا هندوانه در دسته عطرهای سرد قرار می‌گیرند.

عطر سرد مناسب چه کسانی است؟

عطر سرد مناسب افرادی است که مزاج گرمی دارند. این عطر مناسب فصول گرم سال است و آن را می‌توان در محیط‌های کاری و آموزشی به کار برد.

آیا عطر سرد را می‌توان در زمستان استفاده کرد؟

استفاده از عطرها به مزاج هر شخص بستگی دارد و اشخاص گرم مزاج معمولا از عطرهای سرد استفاده می‌کنند. عطر سرد در فصل زمستان قابل استفاده است اما در هوای سرد، ماندگاری عطر سرد پایین‌تر است.

آیا عطر سرد در تابستان قابل استفاده است؟

عطر خنک مخصوص فصل تابستان است. به طور کلی عطرهای سرد در فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یک عطر خنک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

عطرهای دارای رایحه‌های تلخ و خنک که از اسانس‌های طبیعی ساخته شده‌ باشند، برای استفاده در فصل تابستان مناسب هستند.

راه‌های تشخیص عطر سرد چیست؟

رنگ شیشه و بسته‌بندی یکی از راه‌‌های ساده تشخیص عطر سرد از گرم است. انواع عطر سرد معمولا آبی رنگ هستند. تست کردن عطر در فروشگاه و خواندن اطلاعات بسته بندی محصول از دیگر راه‌های تشخیص عطر سرد است.