زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رابطه جنسی چه تاثیری در زیبایی دارد؟

wordcamp
16,100
12 دقیقه
رابطه جنسی چه تاثیری در زیبایی دارد؟

فهرست مطالب

رابطه جنسی یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول دوران زندگی خود تجربه کند. صرف‌نظر از این لذت، رابطه جنسی فواید بی‌شماری برای افراد به دنبال دارد. یک حس خوب به انسان می‌بخشد، یک تمرین به حساب می‌آید، شما را به شریک زندگی‌تان نزدیک‌تر می‌کند و مزایای دیگری نیز در پی دارد. اما آیا تا به حال بعد از رابطه جنسی و استحمامِ بعد از آن، متوجه درخشش پوست خود شده‌اید؟ بیشتر افراد تصور می‌کنند که رابطه جنسی و زیبایی دو مقوله کاملاً جدا در زمینه‌ی مراقبت از خود هستند. اما واقعیت این است که این دو مقوله کاملاً به هم مرتبط هستند. تاثیر رابطه جنسی بر پوست به اثبات رسیده است. در این مطلب قصد داریم تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی را بررسی کنیم.

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی

2 تا 3 بار برقراری رابطه جنسی در هفته مزایای فراوانی به دنبال دارد. بنابراین اگر رابطه جنسی در زندگی شما اولویتی ندارد بهتر است آن را به صدر کارهایی که باید انجام دهید اضافه کنید. افزایش در میزان هورمون استروژن در هنگام ارگاسم به‌علاوه فعالیت فیزیکی در رابطه جنسی می‌تواند سلامت پوست، مو و طول عمر را ارتقا بخشد. تأثیر رابطه جنسی بر زیبایی را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

تاثیر رابطه جنسی بر پوست؛ شاداب نگه داشتن پوست

مطالعات نشان داده بانوانی که رابطه جنسی دارند از سطوح بیشتری از استروژن برخوردار هستند. استروژن برای عملکرد پوست، رگ‌های خونی، فولیکول‌های مو، غده‌های چربی و ملانوسیت‌ها (سلول‌های تولیدکننده رنگ‌دانه) عنصری کلیدی به شمار می‌آید. به طور کلی استروژن، پوست را شاداب نگه می‌دارد. همچنین از سد پوستی حمایت می‌کند و همین امر باعث بهبود زخم و کاهش التهاب می‌شود.

تاثیر رابطه جنسی بر پوست؛ جوان و سالم نگه‌داشتن پوست

ظاهر جوان
یکی از مزایای رابطه جنسی، جوان و سالم نگه‌داشتن پوست است.

دیگر تأثیر رابطه جنسی بر پوست در جوان و سالم نگه‌داشتن آن است. رابطه جنسی گردش خون را افزایش می‌دهد. این امر پمپاژ اکسیژن به پوست را تسهیل می‌کند و منجر به ظاهری روشن‌تر در فرد می‌شود. بنابراین دلیل این‌که فرد بعد از رابطه جنسی پوستی شفاف‌تر دارد مشخص شد. رابطه جنسی منظم اثرات طولانی‌مدتی در این خصوص دارد و می‌تواند به ما ظاهری جوان‌تر ببخشد. رابطه جنسی از طریق تولید استروژن، تولید طبیعی کلاژن را تقویت می‌کند. همچنین استروژن موجب ضخامت پوست شده و تولید هیالورونیک اسید را افزایش می‌دهد که جوانی و ظاهر انعطاف‌پذیر را به دنبال دارد. تولید طبیعی کلاژن از ایجاد لکه‌های پیری و افتادگی چهره جلوگیری می‌کند. بنابراین رابطه جنسی یکی از رازهای جوانسازی پوست خانم‌ها است و هرچه چین و چروک رختخواب شما بیشتر باشد، چین و چروک پوست شما کمتر خواهد بود!

تاثیر رابطه جنسی بر پوست؛ هیدراته‌کردن پوست

رابطه جنسی گردش خون را بهبود و به بدن میزان رطوبتی که برای سالم ماندن به آن نیاز دارد را می‌بخشد. علاه‌براین، تعریق در رابطه جنسی نقش ماسک صورت را برای پوست ایفا می‌کند. تعریق، کثیفی را از منافذ پوستی انسان دفع می‌کند و یکی از راه‌های مراقبت از پوست به شمار می‌آید.

تاثیر رابطه جنسی بر پوست؛ شفافیت پوست

از آنجاییکه رابطه جنسی می‌تواند یک تمرین فیزیکی باشد (بله، همینطور است، برای رابطه جنسی باید کالری سوزاند)، آزادسازی نیتریک اکسید را تقویت می‌کند. آزادسازی نیتریک اکسید جریان خون و اکسیژن را در سراسر بدن افزایش می‌دهد. همین موضوع موجب می‌شود که بعد از رابطه جنسی ظاهری شفاف داشته باشید.

بعد از رابطه جنسی تقریباً هر یک از سلول‌ها می‌توانند نیتریک اکسید تولید کنند. نیتریک اکسید علاوه بر حفظ جریان خون، عملکرد سد پوستی و دفاع میکروبی پوست را تقویت می‌کند، بهبود زخم را به دنبال دارد و موجب مهار اثرات مضر پرتوهای محیطی مانند اثرات اشعه ماورابنفش خورشید می‌شود. با گونه‌های برافروخته طبیعی بعد از رابطه جنسی چه نیازی به آرایش هست؟

تاثیر رابطه جنسی بر پوست؛ کاهش استرس و جلوگیری از آکنه

زندگی پر از استرس است. راه‌های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد؛ تمرین روزانه، مدیتیشن صبحگاهی، قدم زدن کنار ساحل و موارد دیگر. اما مطالعات نشان داده است که زوجینی که رابطه جنسی سالم و رضایت‌بخشی با یکدیگر دارند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند. البته حین رابطه جنسی، فشار خون افزایش می‌یابد اما به طور کلی رابطه جنسی سطح فشار خون و استرس را کاهش می‌دهد. وقتی استرس داشته باشید محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال، هورمون آزادکننده کورتیکوتروپین ترشح می‌کند. وقتی این هورمون ترشح شود، تولید و رشد غده‌های چربی و به علاوه التهاب افزایش می‌یابد.

تاثیر رابطه جنسی بر پوست
رابطه جنسی در کاهش استرس و متعاقب آن درمان آکنه نقش مؤثری دارد.

ترشح غدد چربی و التهاب دو عامل اولیه بروز آکنه هستند. به عبارت دیگر، مدیریت استرس می‌تواند شانس ایجاد شکست‌های ناشی از استرس را پایین‌تر بیاورد.

پن آنتی آکنه
خرید پن آنتی آکنه اریکه وزن 100 گرمی

تاثیر رابطه جنسی بر پوست؛ رابطه جنسی می‌تواند درمان زخم را تسریع بخشد

همانطور که در بالا ذکر شد یکی از مزایای رابطه جنسی کاهش استرس است. کاهش استرس، زخم (حتی زخم‌های دیابتی) و همچنین ضایعات آکنه را بهبود می‌بخشد و در از بین بردن نقاط سیاه روی چهره نیز تأثیرگذار است.

دیگر تأثیرات رابطه جنسی بر سلامتی بدن

رابطه جنسی ایمنی بدن را تقویت می‌ کند

آیا شما این جمله معروف را شنیده‌اید که «یک سیب در روز، نیاز به دکتر را برطرف می‌سازد»؟ حال باید گفت یک یا دوبار رابطه جنسی در هفته که سطح یک آنتی‌بادی به نام ایونوگلوبین A (که با سرماخوردگی و سایر عفونت‌ها مبارزه می‌کند) را افزایش می‌دهد، حقیقتاً نیاز شما به دکتر را برطرف می‌سازد. بنابراین رابطه جنسی بیشتر به معنی سیستم ایمنی قوی‌تر است.

رابطه جنسی مو را براق می‌ کند

هورمون‌ها نه‌تنها میل جنسی ما را کنترل می‌کنند بلکه بر روی ظاهر موهای ما نیز تأثیر می‌گذارند. تحقیقات نشان داده‌اند که به‌خاطر افزایش توانایی بدن برای دریافت و متابولیزه‌کردن اثربخش موادغذایی، یک رابطه جنسی رضایت‌بخش، موهایی سالم و شاداب را به ارمغان می‌آورد. گواه این مدعا آنجلینا جولی و کاترین زتاجونز هستند که زندگی جنسی سالمی دارند.

رابطه جنسی رشد مو را افزایش می‌ دهد

همانطور که گفته شد در نتیجه رابطه جنسی سطح استروژن افزایش می‌یابد. استروژن به رشد مو کمک می‌کند. در حالیکه مطالعات تأثیرات رابطه جنسی بر روی رشد مو را به‌طور‌خاص مورد بررسی قرار نداده‌اند، بانوان بارداری که سطوح افزایش‌یافته‌ای از استروژن دارند از موهای پُرتر و ضخیم‌تری بهره می‌برند.

رابطه جنسی بیشتر موجب تولید اسپرم سالم می‌ شود

چندین مطالعه نشان داده است مردانی که رابطه جنسی زیادی برقرار می‌کنند در قیاس با مردهایی با رابطه جنسی کم، دارای میزان بالاتری از منی، تعداد بالاتر اسپرم و درصد بالاتری از اسپرم‌های سالم هستند. این برای بانوان خبر خوبی است، زیرا تحقیقات نشان می‌دهند که منی به ما کمک می‌کند تا با افسردگی بجنگیم، انرژی ما را تقویت می‌کند و حتی به ما کمک می‌کند که اگر حامله شدیم، وضع حمل راحت‌تری داشته باشیم.

رابطه جنسی، ناخن‌ ها را قوی تر می‌ سازد

هورمون‌های تحریک جنسی که پوست شما را شفاف می‌سازند می‌توانند ناخن‌های شما را نیز قدرتمند سازند. ناخن‌های قدرتمند شکاف و شکستگی کمتری دارند و ماندگاری مانیکور در آن‌ها بیشتر است.

رابطه جنسی عملکرد قلب را بهبود می‌ بخشد

می‌خواهید 100 سال عمر کنید؟ رابطه جنسی به این امر کمک می‌کند! تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که بیش از 2 بار در هفته رابطه جنسی برقرار می‌کنند در قیاس با مردانی که به طور میانگین کمتر از 1 بار در ماه رابطه جنسی دارند، با ریسک کمتری در زمینه ابتلا به بیماری قلبی روبرو هستند.

رابطه جنسی به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کند

اکسی‌توسین، یکی از مواد شیمیایی است که در هنگام رابطه جنسی آزاد می‌شود. این ماده اندورفین‌ها (مسکن‌های طبیعی بدن) را افزایش و درد را کاهش می‌دهد (مخصوصاً سردرد).

رابطه جنسی به کاهش وزن کمک می‌ کند

قصد دارید چند کیلو وزن کم کنید اما نمی‌خواهید از خوردن کیک شکلاتی دست بکشید؟ رابطه جنسی می‌تواند به این امر کمک کند. رابطه جنسی به اندازه تمرینات سنتی یا قدرتی در کاهش وزن مؤثر نیست، اما ما به طور میانگین در حین رابطه جنسی 170 کالری در ساعت انرژی می‌سوزانیم یعنی در 21 ساعت رابطه جنسی می‌توان نیم کیلو وزن کم کرد. اگرچه بسیار رقم اندکی است اما در نهایت تأثیر خود را بر لاغری می‌گذارد.

رابطه جنسی ریسک ابتلا به سرطان را پایین می آورد

مطالعات نشان می‌دهد که آقایانی که در سن 20 تا 30 سالگی بیش از 5 بار در هفته انزال می‌کنند، تا یک سوم ریسک ابتلا به سرطان پروستات در آن‌ها کاهش می‌یابد. در مورد مردهای مسن‌تر نیز این میزان باید بیش از 21 بار در ماه باشد. برای بانوان، رابطه جنسی منظم، ریسک ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

رابطه جنسی با کرم خوردگی دندان مبارزه می کند

منی سرشار از روی، کلسیم و دیگر مواد معدنی است که در مقابل تخریب دندان مقاومت می‌کنند. بنابراین جذب منی به سلامت دندان کمک می‌کند. رابطه جنسی فراوان نمی‌تواند جایگزینی برای مراجعه به دندان‌پزشک باشد اما دریافت دوزهای بالاتری از مواد معدنی فوق‌الذکر مطمئناً به نفع مرواریدهای سفید دهان خواهد بود.

رابطه جنسی کیفیت خواب را بهبود می بخشد

تا به حال از اینکه شریک جنسی‌تان بعد از رابطه جنسی بیهوش می‌شود تعجب کرده‌اید؟ اکسی‌توسینی که در جریان ارگاسم این حس بیهوشی را به او منتقل می‌کند. بنابراین اگر نمی‌توانید بخوابید، خوردن شیر گرم و قرص خواب را فراموش کنید و به جای آن در رختخواب مشغول باشید!

رابطه جنسی عشق را زنده نگه می دارد

معاشقه
رابطه جنسی، عشق را میان زوجین زنده نگه می‌دارد و همین امر استرس را کاهش می‌دهد.

اکسی‌توسین به هورمون عشق معروف است زیرا به افراد کمک می‌کند تا به یکدیگر اعتماد کنند و میان آن‌ها پیوند عاطفی برقرار شود. هرچقدر زوجین رابطه جنسی بیشتری داشته باشند، اکسی‌توسین بیشتری مبادله می‌کنند و پیوند عاطفی میان آن‌ها مستحکم‌تر می‌شود. اکسی‌توسین احساسات سخاوتمندانه را نیز افزایش می‌دهد، پس اگر دیدید همسرتان با یک شاخه گل به استقبال شما آمد باید از این هورمون معجزه‌گر تشکر کنید.

رابطه جنسی اعتماد به نفس را تقویت می کند

ما رابطه جنسی خوب و رابطه جنسی عالی داریم. تفاوت این دو را اعتماد به نفس رقم می‌زند. وقتی احساس فوق‌العاده‌ای نسبت به خود دارید، رابطه جنسی بی‌نهایت بهتر خواهد بود. برقراری رابطه جنسی اعتماد به نفس شما را تقویت می‌کند.

رابطه جنسی علائم یائسگی را مدیریت می‌ کند

از آنجایی که در جریان یائسگی، سطوح استروژن به طور طبیعی کاهش می‌یابند، به ارگاسم‌رسیدن تولید آن را افزایش می‌دهد و از این طریق علائم یائسگی را مدیریت می‌کند. بدون تأثیر استروژن بر روی تولید هیالورونیک اسید و کلاژن، پوست سفتی خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی می‌شود؛ خطوط صورت و چین و چروک‌ها نمایان و منافذ و رنگدانه‌ها برجسته‌تر می‌شوند. در حقیقت، مطالعات نشان می‌دهد که پوست زنان در حدود 30 درصد از کلاژن خود را در جریان 5 سال اول یائسگی از دست می‌دهد.

این باریک‌شوندگی پوست نه‌تنها به صورت خارجی بلکه در واژن نیز اتفاق می‌افتد و موجب ایجاد درد در حین رابطه جنسی می‌شود. رابطه جنسی پرتکرارتر می‌تواند تولید استروژن و قابلیت ارتجاعی واژن را بهبود بخشد. بنابراین تنگی و درد را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه جنسی منظم حتی موجب تآخیر در یائسگی می‌شود.

رابطه جنسی موجب می‌ شود سینه ها بزرگتر به نظر بیایند

برای کسانی که به بزرگی سینه علاقه دارند رابطه جنسی در این زمینه مفید واقع می‌شود. در حین رابطه جنسی، سینه‌ها تا 25 درصد متورم می‌شوند، این تغییر به‌خاطر افزایش جریان خون در طول مدت عمل رابطه جنسی رخ می‌دهد. سینه‌ها عموماً بعد از ارگاسم به اندازه طبیعی خود بازمی‌گردند. اندازه نوک سینه نیز به‌وسیله تحریک جنسی می‌تواند افزایش یابد.

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی
رابطه جنسی موجب تناسب اندام انسان می‌شود.

رابطه جنسی فیزیک بدن را بهتر می سازد

از آنجاییکه رابطه جنسی، شکلی از تمرین به حساب می‌آید، عمل رابطه زناشویی مساوی با دیگر فعالیت‌های بدنی مانند پیاده‌روی سریع است. حرکاتی که در طول رابطه جنسی صورت می‌گیرد عضلات ناحیه شکم و لگن را نیز تقویت می‌کند.

سؤالات متداول درباره تاثیر رابطه جنسی بر پوست و زیبایی

رابطه جنسی چگونه بر زیبایی تأثیر می‌گذارد؟

رابطه جنسی با تولید استروژن تأثیر چشمگیری بر زیبایی می‌گذارد. استروژن ماده‌ای است که عملکرد پوست و فولیکول‌های مو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تأثیر رابطه زناشویی بر پوست چیست؟

رابطه جنسی پوست را شاداب، جوان و سالم نگه می‌دارد. موجب شفاف‌شدن و آبرسانی به پوست می‌شود. از بروز آکنه جلوگیری می‌کند و در بهبود زخم‌ها نیز مؤثر واقع می‌شود.

رابطه جنسی چه تأثیری بر سلامتی دیگر بخش‌های بدن دارد؟

تقویت ایمنی بدن، براق کردن مو، کمک به رشد مو، تولید اسپرم سالم، قوی‌تر ساختن ناخن‌ها، بهبود عملکرد قلب، کاهش وزن، کاهش ریسک ابتلا به سرطان، مبارزه با کرم‌خوردگی دندان، بهبود کیفیت خواب و مدیریت علائم یائسگی از جمله مزایای رابطه جنسی برای سلامتی به شمار می‌آید.