زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی انواع ماسک ویتامین ای + روش استفاده

تیم تحریریه مو تن رو
2,165
6 دقیقه
معرفی انواع ماسک ویتامین ای + روش استفاده

ماسک ویتامین ای از بهترین ماسک‌های زیبایی و سلامتی محسوب شده و برای پوست و مو فوق العاده عمل می‌کند. در واقع ویتامین ای، از آن دسته ویتامین‌های بسیار موثر در ارتقای زیبایی به حساب می‌آید. می‌توان از طریق این ویتامین، به جوانسازی پوست و بهبود رشد و سلامت موها کمک کرد. از جمله بهترین ماسک‌های ویتامین E، می‌توان به ماسک ویتامین ای برای مو، ماسک ویتامین ای برای چاقی صورت و … اشاره کرد.

در زیر به معرفی بهترین ماسک‌های ویتامین ای می‌پردازیم که هر یک به شکلی در زیبایی پوست و مو و ارتقا سلامت آن تاثیرگذار هستند.

انواع ماسک ویتامین ای

در زیر به انواع ماسک ویتامین ای اشاره خواهیم کرد:

  • ماسک قرص ویتامین E
  • ماسک ویتامین ای برای مو
  • ماسک ویتامین ای برای چاقی صورت
  • ماسک ویتامیـن ای برای دور چشم
  • ماسک ویتامین ای برای لک صورت
  • ماسک ویتامیـن ای برای صورت
  • ماسک ویتامیـن ای و عسل
  • ماسک ویتامیـن ای خانگی
  • ماسک ویتامین ای برای پوست چرب

در ادامه با ما همراه باشید.

ماسک قرص ویتامین E

ویتامین E دارای خواص عالی برای جلوگیری و رفع چین و چروک‌های پوستی، کاهش التهابات و همین طور مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. برای آن دسته از افرادی که در طول روز تماس زیادی با نور خورشید داشته و ساعات زیادی زیر تابش اشعه‌های آن قرار دارند، استفاده از ماسک قرص ویتامین E، بسیار کمک کننده خواهد بود. به این شکل می‌توان صدمات پوستی ناشی از تماس مستقیم با اشعه‌های مضر نور خورشید را به حداقل رساند.

برای استفاده از ماسک قرص ویتامین E، کافی است که به کمک یک سوزن تمیز، شکافی روی کپسول ویتامیـن ای ایجاد کنید. به این ترتیب به آرامی مایع داخل آن را خارج کنید. این مایع شفاف را روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید شب تا صبح بماند. پس از آن مشاهده خواهید کرد که چین و چروک‌های ریز و درشت پوست شما به اندازه قابل توجهی محو شده و پوستی شفاف و یکدست پیدا  کرده اید.

ماسک ویتامیـن ای برای مو

برای تهیه ماسک ویتامیـن ای برای مو، لازم است که مایع شفاف داخل یک کپسول ویتامیـن ای را با دو قاشق روغن زیتون یا روغن هسته انگور مخلوط کنید. این مواد را به موهای خود (به ویژه کف سر) زده و بگذارید برای مدت 10 دقیقه بماند. دقت داشته باشید که پس از زدن ماسک به سر، از حرکات دایره ای برای ماساژ پوست کف سر خود استفاده کنید تا مواد ماسک به خوبی جذب آن شوند.

سپس موها را به خوبی شستشو داده و حتما از شامپوی ملایم استفاده کنید. این ماسک مو، به تقویت ریشه موها و همین طور بهبود سرعت رشد کمک زیادی می‌کند.

ماسک ویتامین ای برای چاقی صورت

اگر می‌خواهید از یک تکنیک ساده برای چاق‌تر نشان دادن صورت خود کمک بگیرید، ماسک ویتامیـن ای برای چاقی صورت را به شما توصیه می‌کنیم. برای این منظور ژل شفاف داخل یک کپسول ویتامین E را تخلیه کنید. سپس آن را روی گونه‌های خود به سمت بالا ماساژ دهید. با ماساژ صحیح این مایع روی گونه‌ها، به برجستگی آن‌ها کمک کنید. به این ترتیب صورت شما پس از یک دوره استفاده، پُرتربه نظر خواهد رسید. توصیه می‌کنیم که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، هر روز این ماسک را امتحان کنید.

ماسک ویتامین ای برای دور چشم

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، ماسک ویتامیـن ای دارای خاصیت عالی برای رفع چین و چروک‌های سطحی و عمقی پوست است. از این روی می‌توانید از این ماسک برای پوست اطراف چشم‌ها استفاده کرده و ضمن کاهش چین و چروک‌های پوستی، از شکل‌گیری آن‌ها نیز جلوگیری کرده و روند پیری را به تعویق بیندازید. برای این منظور هر شب کمی از محتویات یک کپسول ویتامین ای را خارج کرده و با حرکات ضربه‌ای به پوست اطراف چشم‌های خود بزنید. (درست به همان شکلی که از کرم‌های دور چشم استفاده می‌کنید.)

ماسک ویتامین ای برای لک صورت

ویتامین ای از دسته ویتامین‌های محلول در چربی بوده و با داشتن خواص عالی برای رفع تیرگی و لک‌های پوستی، بهترین راهکار برای رفع لک‌های صورت محسوب می‌شود. جالب است بدانید که استفاده موضعی و همین طور خوردن کپسول ویتامین E، به کاهش لک‌های پوستی کمک می‌کنند. برای استفاده از ماسک ویتامین ای برای لک صورت، یک کپسول را سوراخ کرده و مایع داخل آن را روی لک‌های پوستی خود به خوبی ماساژ دهید. این کار را هر روز تکرار کرده و پس از مدتی شاهد کمرنگ شدن و رفته رفته رفع کامل لک‌های پوستی خود خواهید شد.

ماسک ویتامیـن ای برای صورت

ماسک ویتامیـن ای برای صورت خواص بسیار زیادی داشته و باعث جوانسازی و مبارزه با رادیکال‌های آزاد خواهد شد. این ماسک با توجه به ارزان قیمت بودن و همین طور استفاده راحت، از بهترین فرمول‌ها برای محافظت از زیبایی و جوانی پوست محسوب شده و در صورتی که استفاده از آن را به یکی از روتین‌های پوستی خود تبدیل کنید؛ روند پیری پوست را به اندازه قابل توجهی به تعویق انداخته و همیشه پوستی شفاف و شاداب خواهید داشت.

ماسک لایه بردار عصاره گل ساعتی مناسب انواع پوست سون هون
ماسک لایه بردار عصاره گل ساعتی مناسب انواع پوست سون هون حاوی ویتامین E

ماسک ویتامین ای و عسل

ماسک ویتامیـن ای و عسل موجب شفافیت پوست شده و اگر روی صورت، آثاری از جوش و آکنه‌های قبلی باقی مانده باشد، آن‌ها را برطرف خواهد کرد. برای این منظور کافی است که مایع داخل یک کپسول ویتامین ای را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت خود بزنید. اجازه دهید این ماسک برای مدت 20 دقیقه روی پوست مانده، سپس آن را شستشو دهید. شما فورا اثر شفاف کننده و جوانسازی این ماسک را احساس خواهید کرد.

ماسک ویتامین ای خانگی

شما می‌توانید از ترکیب ویتامین ای با انواع روغن‌های گیاهی چون روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن هسته انگور، روغن نارگیل و … برای ساخت ماسک ویتامیـن ای خانگی کمک بگیرید. همین طور ترکیب این ویتامین با موز، عسل، آووکادو و … نیز در ساخت انواع ماسک‌های زیبایی پوستی فوق العاده خواهد بود.

ماسک ویتامین ای برای پوست چرب

متخصصان پوست، استفاده از ماسک ویتامیـن ای برای پوست چرب را توصیه نمی‌کنند، زیرا در صورت افزایش چربی زائد پوست را خواهیم داشت که زمینه ایجاد جوش و آکنه‌های پوستی را فراهم می‌کند.

سخن پایانی

در بالا به معرفی انواع ماسک ویتامیـن ای برای چاقی صورت، جوانسازی، رفع چین و چروک‌ها و … پرداختیم. شما از ویتامین E، چطور به نفع پوست یا موهای خود استفاده می‌کنید؟ تجربیات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران وب سایت موتن رو در میان بگذارید.