زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آشنایی با آرایش ترکیه ای + افشای راز زیبایی زنان ترک

wordcamp
1,289
11 دقیقه
آشنایی با آرایش ترکیه ای + افشای راز زیبایی زنان ترک

کشور ترکیه به دلیل قرارگیری هم‌زمان در قاره‌های اروپا و آسیا، همیشه از پیشروان صنعت مد و فشن بوده است. از همین رو، تعجبی ندارد اگر اسم زنان ترک را در میان لیست زیباترین زنان جهان ببینیم. در این مقاله، قصد داریم شما را با آرایش ترکیه ای و نیز راز زیبایی بانوان ترک آشنا کنیم. اگر علاقه دارید با آرایش ترکی آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

راز زیبایی زنان ترک در چیست؟

همان‌طور که احتمالا خودتان هم مشاهده کرده‌اید، بانوان ترکیه‌ای حتی بدون آرایش و میکاپ هم زیبا و جذاب به نظر می‌رسند. در این بخش و قبل از آموزش آرایش ترکیه ای، قصد داریم مهم‌ترین اسرار زیبایی این زنان اوراسیایی را با شما به اشتراک بگذاریم. با یادگیری و دنبال کردن این موارد، مانند زنان ترک زیبا و جذاب‌تر خواهید شد.

زیبایی زنان ترکیه‌ای زبان‌زد همگان است.
زیبایی زنان ترکیه‌ای زبان‌زد همگان است.

استفاده از گلاب

یکی از مهم‌ترین ترفندهای زنان ترکیه‌ای برای زیبایی بیش‌تر، استفاده مکرر و مرتب از گلاب است. گلاب باعث درخشش و روشن‌تر شدن پوست صورت و دستان شما می‌شود و هم‌چنین، به لطافت بیش‌تر پوست شما کمک می‌کند.

اگر به دنبال تهیه گلاب خانگی هستید، مقداری گلبرگ گل محمدی را جدا کنید و پس از اطمینان یافتن از پاکیزگی آن‌ها گلبرگ‌ها را داخل قابلمه قرار دهید. درون قابلمه آب بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. پس از جوشیدن گلبرگ‌ها و پخش شدن عطر گلاب، می‌توانید قابلمه را از روی شعله بردارید. صبر کنید تا گلاب خانگی به اندازه کافی خنک شود و سپس، آن را روی پوست خود اعمال کنید.

استفاده از خواص حنا

مورد بعدی در این لیست، استفاده از خواص برگ گیاه حنا است. این ماده که از آسیاب کردن برگ درختچه حنا به دست می‌آید، برای تقویت مو و ناخن به کار می‌رود. همچنین‌، از حنا برای زیباسازی و ثبت موقتی نقوش زیبا روی پوست استفاده می‌کنند. اگر به دنبال تقویت مو و ناخن‌های خود هستید، از حنا غافل نشوید. اگر نمی‌خواهید پس از استفاده از این ماده رنگ موهای شما تغییر پیدا کند، می‌توانید حنای بی‌رنگ خریداری و استفاده کنید.

بهره بردن از فواید ماست

مورد بعدی‌ که زنان ترکیه‌ای برای زیبایی بیش‌تر در روتین روزانه خود قرار می‌دهند، ماست است. این خوراکی جدا از ارزش غذایی‌ای که دارد، برای سلامت دستگاه گوارش و پوست نیز مفید است. قبل از اقدام به آرایش ترکیه ای، مقداری ماست را روی پوست دست یا صورت خود بگذارید و شاهد نرم‌تر شدن بافت پوست خود باشید. این خوراکی باعث می‌شود پوست شما هیدراته و شفاف‌تر باشد.

وکس شکر برای حذف موهای زائد

یکی از اقدامات قبل از اجرا کردن آرایش ترکیه ‌ای، از بین بردن موهای زائد صورت و بدن است. زنان ترک از وکس شکر برای رهایی از موهای زائد بدن خود استفاده می‌کنند. این روش پوست‌های مرده را هم حذف می‌کند و درخشندگی خاصی به ارمغان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آورد.

برای درست کردن وکس شکر در منزل، دو پیمانه شکر را با ۴/۱ پیمانه آبلیمو و ۴/‍۱ پیمانه آب ترکیب کنید. سپس، ترکیب به دست آمده را بجوشانید. بعد از غلظت پیدا کردن این ترکیب، منتظر بمانید تا خنک شود و بعد، روی نقاط موردنظر اعمال کنید. باقی مراحل تفاوتی با وکس کردن معمولی نخواهند داشت. برخلاف جهت رشد مو، وکس شکر را از روی پوست جدا کنید و مراقب باشید که در نواحی‌ای که پوست نازک‌تر و حساس‌تر است از این ترکیب استفاده نکنید.

سرمه کشیدن

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آرایش ترکیه ای، تمرکز بر روی زیبایی چشم‌هاست. زنان ترکیه‌ای برای زیبایی بیش‌تر از سرمه در میکاپ ترکی خود استفاده می‌کنند. به غیر از ساکنان ترکیه، زنان و مردان مصری هم از این ماده برای زیبایی هر چه بیش‌تر خود بهره می‌بردند. استفاده از سرمه در آرایش ترکیه ای و میکاپ روزانه باعث می‌شود تا چشمان شما درخشان‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسند.

آرایش ترکیه ای: استفاده از سرمه
آرایش ترکیه ای: استفاده از سرمه

ماسک عسل

در ادامه بحث راز زیبایی طبیعی بانوان کشور ترکیه، به ماسک عسل می‌رسیم. عسل به دلیل داشتن نمک طبیعی، ویتامین‌های مختلف و آمینواسیدهای متعدد، گزینه خوبی برای ماسک صورت است. اگر به عسل حساسیت ندارید، از این ماسک فوق‌العاده استفاده کنید.

روغن‌های طبیعی

اگر دقت کرده باشید، اکثر زنان بازیگر ترکیه‌ای جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای خود به نظر می‌رسند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این مسئله، استفاده از روغن‌های باکیفیت و طبیعی باشد. اگر می‌خواهید مانند زنان ترک باطراوت و شاداب به نظر برسید، از روغن درخت گلابی غافل نشوید. از خواص این روغن، می‌توان به کاهش سرعت روند طبیعی پیری پوست اشاره کرد.

روغن طبیعی بعدی‌ای که باید در روتین روزانه خود قرار دهید، روغن آرگان است. این روغن سرشار از ویتامین E است و همین باعث می‌شود تاثیرات فوق‌العاده‌ای روی زیبایی پوست و موی شما بگذارد. روغن آرگان باعث می‌شود تا پوست و موی شما هیدراته و نرم باقی بمانند.

قدم به قدم با آرایش ترکیه ای

بعد از کشف اسرار زیبایی مدل‌ها و بازیگران ترکیه‌ای، لازم است به سبک آرایش ترکی بپردازیم. اگر از طرفداران میکاپ ترکی هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مرحله اول: رسیدگی به پوست

قبل از هرگونه اقدام آرایشی‌، باید به سلامت پوست خود رسیدگی کنید. روز خود را با شست‌وشوی پوست آغاز کنید. سپس، از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. این اقدامات علاوه بر حفظ سلامتی پوست شما، باعث می‌شوند تا آرایش ترکیه ای بهتر روی صورت‌تان بخوابد. همچنین، بهتر است هفته‌ای چند روز از ماسک‌های طبیعی معرفی شده در ابتدای مقاله استفاده کنید.

مرحله دوم: زیرسازی مناسب

یکی از بخش‌های مهم در مدل آرایش ترکی، زیرسازی درست و اصولی پوست است. معمولا بازیگران و سایر سلبریتی‌های ترک، از کرم پودرهای سبک اما با قدرت پوشانندگی بالا در آرایش خود استفاده می‌کنند. همچنین، آن‌ها از کرم پودرهای مات استفاده می‌کنند تا ظاهر طبیعی و نچرال خود را حفظ کنند.

بهتر است در آرایش ترکیه ای خود، از کرم پودر مات و یک براش متوسط برای پخش کردن آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای ماندگاری بیش‌‌‌تر، می‌توانید کرم پودر را با پودر فیکس یا پرایمر ترکیب کنید.

کرم پودر مات فلورمار مدل پرفکت کاور
خرید کرم پودر مات فلورمار مدل پرفکت کاور

مرحله سوم: کانتورینگ

این مرحله باعث می‌شود تا صورت شما زاویه‌دار شود و نواقص احتمالی آن پوشیده شوند. از براش مخصوص یا یک بیوتی بلندر برای محو کردن کانتور روی صورت خود استفاده کنید. معمولا در آرایش ترکیه ای تمرکز کانتور بر روی کوچک کردن بینی و برجسته‌تر کردن گونه‌ها است. اگر می‌خواهید گونه‌های برجسته‌ای داشته باشید، از زیر استخوان گونه تا امتداد دم ابروهای خود را کانتور کنید.

مرحله چهارم: کانسیلر و هایلایتر

در این بخش، آرایش شما ظاهر درخشان‌تر و مجلل‌تری پیدا می‌کند. از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی زیر چشم و جای جوش استفاده کنید. همچنین اگر پیشانی کوتاهی دارید، می‌توانید مقداری کانسیلر میان ابروهای خود بزنید تا چهره شما بازتر به نظر برسد.

برای استفاده از هایلایتر، مقداری کمی از این آیتم را روی انگشت اشاره بزنید و سپس، به‌آرامی روی تیغه بینی بزنید. این کار را با ضربات آرام و کوتاه انجام دهید. توصیه می‌‌شود که در این سبک آرایشی،‌هایلایتر را بالای لب نزنید.

مرحله پنجم: رژ گونه

سبک آرایش ترکی علاوه بر زیبایی، به سادگی هم معروف است. از همین رو، رژ گونه‌های پررنگ را از یاد ببرید. مناسب‌ترین رژ گونه برای مدل آرایش ترکی، در طیف صورتی کم‌رنگ و هلویی قرار دارد. مقداری از رژ گونه را روی سیب گونه و مرکز چانه بزنید و به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خوبی پخش کنید.

آرایش چشم به سبک ترکیه ای

تمرکز اصلی آرایش ترکیه ای،‌ بر روی آرایش چشم‌هاست. در سبک آرایش ترکی،‌ هدف این است که چشم‌‌ها خیره‌کننده و درشت‌تر از قبل به نظر برسند. برای این‌که بتوانید به خوبی این سبک آرایشی را اجرا کنید،‌ قدم‌به‌قدم شما را همراهی خواهیم کرد.

براش مناسب تهیه کنید

 برخلاف کاری که در مرحله هایلایتر زدن انجام دادید،‌ در این مرحله استفاده مستقیم از انگشت را فراموش کنید. در این مرحله فقط باید از براش‌های استاندارد و مناسب استفاده کنید تا نتیجه نهایی رضایت‌بخش باشد. قبل از خرید براش توجه کنید که زبر نباشد و باعث حساسیت پوستی نشود.

ست براش مینی فیکس مجموعه 8 عددی - رنگ گلبهی
خرید ست براش مینی فیکس مجموعه 8 عددی – رنگ گلبهی

زیرسازی پلک

در این مرحله سنگ بنای آرایش چشم به سبک آرایش ترکی را می‌گذارید. ابتدا کمی پرایمر را با بیوتی بلندر یا براش کوچک پشت پلک خود بزنید. برای تثبیت بیش‌تر، می‌توانید از پودر فیکس نیز استفاده کنید. در اقدام بعدی،‌ یک دستمال نازک و تمیز را زیر چشم خود قرار دهید تا آرایش صورت توسط سایه خراب نشود.

حالا نوبت به این رسیده که یک رنگ از پالت سایه خود را به عنوان بیس یا پایه اصلی انتخاب کنید. رنگ قهوه‌ای روشن یا متوسط بهترین گزینه برای میکاپ ترکی هستند. رنگ پایه را به خوبی روی پلک خود پخش کنید.

اجرا کردن سایه اصلی

در مرحله بعدی، یک رنگ تیره‌تر (مانند قهوه‌ای تیره) را انتخاب کنید و قسمت مرکزی پلک خود را سایه بزنید. سپس، با سایه مشکی یا زغالی، بخش خارجی پلک تا نزدیکی امتداد ابرو را سایه بزنید. این کار باعث می‌شود چشم‌های شما درخشان‌تر و درشت‌تر به نظر برسند. برای بخش داخلی پلک خود،‌ از یک طیف رنگی روشن‌تر استفاده کنید. این اقدام زیبایی چشمان شما را دوچندان می‌کند.

اگر دچار افتادگی پلک هستید، ترجیحا با چشم باز سایه بزنید تا نتیجه نهایی کاربردی‌‌تر باشد.

تقویت بن مژه با سرمه و ریمل

برای زیبایی بیش‌تر چشم‌ها به سبک آرایش ترکیه ای، به سراغ بن مژه‌های خود بروید. با سرمه چشم، خط رویش مژه‌های خود را پررنگ‌تر کنید تا جلوه چشم شما بیش از پیش شود. برای تکمیل این مرحله، با کمک سرمه خط چشم کلاسیک یا کشیده را روی پلک خود اجرا کنید.

در اقدام بعدی، از یک ریمل خرده‌مژه‌دار استفاده کنید تا مژه‌های پرپشت‌تر و بلندتری داشته باشید. دقت داشته باشید که مژه‌ها به یکدیگر نچسبند.

آرایش ترکیه ای: خط چشم کشیدن با سرمه
آرایش ترکیه ای: خط چشم کشیدن با سرمه

مرتب کردن ابروها

برای این‌که ابروهای شما مرتب‌تر و قرینه‌تر به نظر برسند، از یک مداد چشم سفید یا مقداری هایلایتر استفاده کنید و زیر کمان ابرو را کاور کنید. این کار را با دقت زیاد و با براش سایز کوچک انجام دهید. همچنین می‌توانید برای زیبایی بیش‌تر، مقداری هایلایتر را در بخش داخلی چشم خود بزنید.

میکاپ ترکی: رژ لب

ابتدا از مداد لب برای برجسته‌سازی لب‌ها و تعیین محدوده‌ای که می‌خواهید رژ بزنید استفاده کنید. برای انتخاب رنگ رژ لب، دست‌تان کاملا باز است. از برق لب گرفته تا رژ لب قرمز و پررنگ‌، همگی در آرایش ترکیه ای مورد قبول و استفاده هستند. در این مرحله سلیقه شخصی و رنگ لباس‌تان را ملاک قرار دهید.

به عنوان مثل، در مدل آرایش ترکی عروس، بهتر است از رنگ‌های طیف قرمز استفاده کنید. اگر سبک آرایش ترکی را برای آرایش روزانه خود انتخاب کرده‌اید، سراغ طیف صورتی و نود بروید.

پالت رژ لب 8 رنگ لورال سری Color Rich شماره Nude 03
خرید پالت رژ لب 8 رنگ لورال سری Color Rich شماره Nude 03

سخن پایانی

مراقبت و رسیدگی به پوست مهم‌ترین رکن زیبایی زنان ترکیه‌ای است. اگر می‌خواهید به زیبایی زنان ترک باشید، ابتدا رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید و به اندازه کافی آب بنوشید. سپس، سراغ بهترین و مناسب‌ترین روش‌های آرایش صورت بروید. همچنین، در پایان هر روز پوست خود را بشویید تا صورت‌تان فرصت نفس کشیدن و استراحت داشته باشد.

پس از رسیدن به خانه و قبل از خواب، صورت‌تان را بشویید.
پس از رسیدن به خانه و قبل از خواب، صورت‌تان را بشویید.

سوالات متداول

سبک آرایش ترکیه ای برای عروس چگونه اجرا می‌شود؟

مانند میکاپ روزانه و کژوال ترکی، تمرکز آرایش عروس ترکیه ای نیز بر روی چشم‌ها است. با این تفاوت که در آرایش ترکی عروس از حنا برای تزئین دست استفاده می‌شود. همچنین، رژ لب قرمز و جگری برای عروس‌های ترک بیش‌تر به کار می‌رود.

راز زیبایی زنان ترک در چیست؟

زنان ترک و به صورت اختصاصی، سلبریتی‌های کشور ترکیه اهمیت فراوانی به سلامت پوست و موی خود می‌دهند. استفاده از گلاب، روغن آرگان، روغن درخت گلابی و سایر مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، از رازهای زیبایی و جوانی این افراد هستند.

زنان ترک برای تقویت موهای خود از چه موادی استفاده می‌کنند؟

علاوه بر تغذیه و سبک زندگی سالم، استفاده از حنا و روغن آرگان از شناخته‌شده‌ترین روش‌های زنان ترک برای تقویت مو است. آن‌ها همچنین دقت زیادی برای انتخاب شامپو به خرج می‌دهند.