زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

فرق بادی اسپلش و بادی لوشن

تیم تحریریه مو تن رو
4,337
10 دقیقه
فرق بادی اسپلش و بادی لوشن

فهرست مطالب

داشتن پوستی زیبا، لطیف و خوشبو یکی از مواردی است که افراد در کنار داشتن لباس زیبا و مرتب، به آن توجه می‌کنند. این روزها بر خلاف زمان‌های گذشته، افراد به ظاهر و زیبایی خود اهمیت می‌دهند. از طرفی، استشمام یک رایحه‌ی خوشبو، نقش موثری در برانگیختن احساس و ایجاد اعتماد به نفس در فرد دارد. بنابراین می‌توان گفت با توجه به‌ افزایش حضور افراد در جوامع مختلف، استفاده از انواع اسپری‌های خوشبوکننده در بین مردم گسترش پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر شما با انواع خوشبو کننده بدن، در این مقاله قصد داریم به بررسی فرق بادی اسپلش و بادی لوشن بپردازیم. خوشحال می‌شویم ما را تا پایان همراهی کنید. همینطور قصد داریم فرق بادی اسپلش و بادی لوشن را توضیح دهیم.

بادی اسپلش

در معرفی بادی اسپلش‌ها، می‌توان گفت نوعی خوشبوکننده‌ی بدن است که خاصیت آبرسانی دارد. همینطور استفاده از آن علاوه بر این‌که بدن را خوشبو می‌کند، باعث طراوت و لطافت پوست می‌شود. البته لازم به ذکر است که این محصول به هیچ وجه جز عطر، ادکلن، اسپری‌های خوشبوکننده یا دئودورانت‌ها قرار نمی‌گیرد.

این نوع خوشبوکننده، یک مایع رقیق و معطر است که از ترکیبات اصلی آن می‌توان به آب، الکل و عطرهای طبیعی اشاره کرد. بادی اسپلش‌ها به طور مستقیم بر روی پوست استفاده می‌شوند. می‌توان گفت بادی اسپلش تا حدودی همانند لوسیون بدن است. هرچند این دو با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، به عنوان مثال اصلی ترین فرق بادی اسپلش و بادی لوشن در این است که بادی لوشن، به صورت کرم بر روی پوست قرار می‌گیرد، در صورتی‌که بادی اسپلش را بر روی بدن اسپری می‌کنند.

پیش از این در مورد بادی اسپلش شون و بادی اسپلش سی گل به عنوان دو مورد از محصولات خوب بازار در این حوزه صحبت کرده‌ایم.

از طرفی دقت داشته باشید، اگرچه بادی اسپلش‌ها همانند اسپری عمل می‌کنند و ساختاری شبیه به آن دارند اما در ترکیبات آن‌ها گاز به کار نرفته است. به همین دلیل است که با استفاده از آن، در مقایسه با اسپری‌های خوشبو کننده، میزان بوی کمتری در فضا پخش می‌شود.

ترکیبات بادی اسپلش

همان‌طور که گفته شد ترکیبات اصلی بادی اسپلش، آب، الکل و عطرهای طبیعی هستند. در حالت کلی ترکیبات این ماده را می‌توان در دو گروه چربی و رطوبت و خوشبو کننده دسته‌بندی کرد.

چربی و رطوبت

از عواملی که باعث پیرشدن شدن پوست و از بین رفتن شادابی و طراوت پوست می‌شود، عدم چربی و رطوبت در پوست است. این عناصر، ممکن است در اثر استحمام و تماس بدن با آب و مواد شوینده مانند شامپو و صابون، از بین بروند. در این صورت با استفاده از بادی اسپلش می‌توان این ترکیبات را به پوست بازگرداند و از پیر شدن آن جلوگیری کرد.

خوشبو کننده

علاوه بر این عناصر، ترکیبات دیگری مانند مواد خوشبوکننده طبیعی، در ساختار انواع بادی اسپلش وجود دارد. بادی اسپلش‌ها علاوه بر تامین رطوبت و چربی کافی پوست، وظیفه‌ی خوشبوکنندگی بدن را برعهده دارند. در مقابل عواملی که باعث تفاوت بادی اسپلش و بادی لوشن می‌شود، این دو محصول از نظر خوشبوکنندگی بدن با یکدیگر اشتراک دارند. اسانس‌های موجود در هردو، با نفوذ در منافذ پوست، باعث خوشبو شدن بدن خواهد شد.

مزیت های استفاده از بادی اسپلش

بادی اسپلش در مقایسه با انواع مختلف خوشبوکننده‌ها و لوسیون بدن مزیت‌هایی دارد. چیزی که باعث شده است اکثر افراد، استفاده از آن را به استفاده از عطر، ادکلن و لوسیون بدن ترجیح دهند. در زیر چند مورد از مزیت‌های استفاده از آن را بیان می‌کنیم.

  • عدم ایجاد خارش و حساسیت‌ بر روی پوست: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این نوع بادی، عدم ایجاد حساسیت در پوست است. ساختار و ترکیبات این محصول به گونه‌ای است که تا حد امکان مانع از ایجاد حساسیت و آلرژی می‌شود.
  • آبرسان قوی پوست: با توجه به این‌که بادی اسپلش به طور مستقیم، با پوست در تماس است، از ترکیباتی ساخته شده است که برای پوست مفید هستند. از بادی اسپلش می‌توان به عنوان یک محصول آبرسان بعداز استحمام استفاده کرد.
  • جلوگیری از خشک شدن پوست: در ساختار بادی اسپلش مقادیر زیادی آب وجود دارد که در صورت استفاده، جذب پوست می‌شود. د نتیجه از خشک شدن احتمالی پوست جلوگیری می‌کند.
  • قیمت مناسب: بادی اسپلش‌ها با رایحه‌های متنوع و خوشبو به بازار عرضه می‌شوند و نسبت به انواع عطر و ادکلن، قیمت مناسب‌تری دارد. در نتیجه با توجه به بالا بودن قیمت عطر و ادکلن، می‌توانید از بین بادی اسپلش‌ها رایحه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید.

بادی لوشن

بادی لوشن یا لوسیون بدن، یک محصول بهداشتی و آبرسان قوی است که جهت تامین رطوبت پوست، از آن استفاده می‌شود. با وجود مشهود بودن فرق بادی اسپلش و بادی لوشن ، هنوز هم برخی از افراد این‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند. در ادامه با توضیح ویژگی‌های بادی لوشن، با تفاوت‌های این دو بیشتر آشنا می‌شوید. این محصول نقش موثری در زیبایی و طراوت پوست بدن دارد. به عبارتی می‌توان گفت بادی لوشن نوعی کرم است که در جهت حفظ تازگی، شادابی پوست و جلوگیری از پیرشدن پوست از آن استفاده می‌کنند.

لوسیون بدن موزیلا حاوی روغن ماکادمیا
لوسیون بدن موزیلا حاوی روغن ماکادمیا

از تفاوت بادی اسپلش و بادی لوشن می‌توان به ترکیبات آن‌ها نیز اشاره کرد. بادی لوشن سرشار از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین E است. این محصول همچنین از ترکیباتی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، پپتیدها، اسید هیالورونیک، گلیسیرین، گلیکول و… تشکیل شده است که همگی در لطافت پوست موثر هستند.

با توجه به این‌که ساختار اصلی بادی لوشن بر پایه آب است، نسبت به کرم‌های دیگر بدن، چسبندگی و چربی کمتری دارد. همین ویژگی باعث شده است بسیاری از افراد استفاده از آن را به کرم‌های دیگر ترجیح دهند. این کرم همچنین بسیار سبک است و جذب سریعی دارد، به گونه‌ای که به هیچ‌وجه احساس چسبندگی به وجود نمی‌آورد.

مزیت های استفاده از بادی لوشن

همان‌طور که گفته شده، لوسیون بدن (بادی لوشن ) کرمی آبرسان است. این کرم جهت حفاظت از پوست در برابر عوامل خارجی مانند گردوغبار، آب‌وهوای نامناسب و شستن بدن با انواع شامپو و صابون استفاده می‌شود. بادی لوشن نسبت به کرم‌های دیگر مزیت‌هایی دارد که در زیر به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم.

  • آبرسان قوی پوست‌های خشک و آسیب‌دیده: ترکیبات موجود در انواع لوسیون‌ها، تاثیر عمده‌ای بر روی افزایش نرمی و لطافت پوست و رفع خشکی بدن دارد.
  • کمک به برطرف کردن لکه‌های تیره بدن: با استفاده از بادی لوشن می‌توانید قسمت‌های پینه بسته و تیره رنگ، مانند زانو و آرنج را نرم و روشن‌تر کنید. لوسیون‌ها همچنین نقش موثری در نرم کردن کف پا دارند.
  • رایحه‌ی خوب: انواع مختلف بادی لوشن‌ها در عطر و بوهای متنوعی تولید می‌شوند. استفاده از این کرم‌ها، علاوه بر طراوت و تازگی به پوست، آرامش خاطر و ریلکس شدن را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.
  • درخشندگی پوست: استفاده از بادی لوشن‌ها خشکی بدن را از بین می‌برد و آبرسان است. در این صورت، به مرور زمان با استفاده از این کرم، درخشندگی را به پوست خود هدیه می‌دهید.

تفاوت بادی اسپلش و بادی لوشن

در ابتدای مقاله به معرفی بادی اسپلش و بادی لوشن پرداختیم. متوجه شدیم که بادی لوشن، همان لوسیون بدن است که وظیفه‌ی اصلی آن، جلوگیری از خشکی پوست بعد از استحمام است. در صورتی که بادی اسپلش نوعی خوشبوکننده‌ی سبک بدن است. در واقع وظیفه‌ی اصلی بادی اسپلش خوشبو کردن بدن است اما به دلیل این‌که به طور مستقیم با پوست در تماس است، دارای خاصیت آبرسانی نیز می‌باشد.

می‌توان گفت فرق بادی اسپلش و بادی لوشن به موارد مختلفی مانند کاربرد، میزان ماندگاری، ترکیبات، نحوه‌ی استفاده و… بستگی دارد. در زیر به طور مختصر، به توضیح این موارد می‌پردازیم.

فرق بادی اسپلش و بادی لوشن در نوع کاربرد

یک تفاوت‌عمده بین این دو چیزی است که باعث می‌شود افراد آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند. بادی لوشن، یک لوسیون بدن است که بعداز استحمام برای جلوگیری از پیری پوست و لطافت آن استفاده می‌شود. وظیفه‌ی این لوسیون جلوگیری از خشک شدن بیش‌از حد پوست بدن در برابر آب و مواد شوینده است.

در صورتی‌که از بادی اسپلش به عنوان یک خوشبوکننده‌ی سبک، به جای عطر و ادکلن استفاده می‌شود. این خوشبوکننده برای افرادی مناسب است که با بوی تند و غلظت بالای عطر و انواع ادکلن مشکل دارند.

فرق بادی اسپلش و بادی لوشن در میزان ماندگاری

امروزه انواع مختلف لوسیون‌ها نیز با رایحه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین علاوه بر حس نرمی و لطافت پوست، باعث تسکین و آرامش خاطر فرد می‌شوند. البته میزان ماندگاری لوسیون‎‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. شما می‌توانید با استفاده از انواع مختلف لوسیون‌های معطر، حس شادابی و لطافت را تا پایان روز با خود همراه داشته باشید.

میزان ماندگاری بادی اسپلش‌ ها بسیار پایین است. در واقع با توجه به ترکیبات این ماده بر پایه آب و الکل است. به همین دلیل برخلاف خوشبوکننده‌های دیگر چندان ماندگاری ندارد. بهترین انواع بادی اسپلش میزان ماندگاری در حدود ۴ ساعت دارند. بنابراین در صورت نیاز بهتر است در طول روز چندبار استفاده شود.

فرق بادی اسپلش و بادی لوشن در نحوه‌ی استفاده

از مهم‌ترین تفاوت بادی اسپلش و بادی لوشن می‌توان به نحوه‌ی استفاده از آن‌ها اشاره کرد. بادی اسپلش‌ها نوعی خوشبوکننده‌ی رقیق با ترکیبات آب و الکل است که ساختاری شبیه به اسپری دارد. البته همانند اسپری‌ها، در ترکیبات آن از گاز استفاده نشده است. از این‌رو نسبت به اسپری‌های خوشبوکننده خاصیت پخش کنندگی کمتری دارد.

بادی اسپلش بهتر است بعد از استحمام، پیش از خشک شدن بدن، از زیر لباس بر روی پوست اسپری شود. مرطوب بودن بدن، در میزان ماندگاری عطر آن نیز موثر است.

در مقابل بادی لوشن یا لوسیون بدن، به صورت کرم به بازار عرضه می‌شود. از انواع مختلف لوسیون می‌توان بعداز استحمام استفاده کرد‌. به این صورت که مقداری از کرم را بر روی دست ریخته و از بالا تا پایین بر روی کل نقاط بدن می‌کشیم تا همه‌ی قسمت‌های بدن مرطوب و نرم شوند.

جمع بندی

بادی لوشن و بادی اسپلش دو نوع از محصولات نسبتا جدید آرایشی و بهداشتی هستند. این محصولات با توجه به‌ مشخصه‌هایی که دارند جهت کاربردهای متفاوتی به کار می‌روند. با این وجود، بسیاری از افراد هنوز هم متوجه فرق بادی اسپلش و بادی لوشن نیستند.

در این مقاله تلاش کردیم با معرفی ویژگی‌ها و فرق‌ها بادی اسپلش و لوسیون بدن آشنا شویم. همان‌طور که گفته شد بادی اسپلش نوعی اسپری خوشبوکننده است که در ساختار آن از گاز استفاده نشده است. ترکیبات اصلی آن بر پایه آب، الکل و عطرهای طبیعی است که باعث لطافت و تازگی پوست می‌شوند. بادی لوشن‌ها نیز لوسیون بدن هستند که جهت جلوگیری از خشکی و پیری پوست بعد از استحمام، بر روی پوست استفاده می‌شود.

با وجود همه‌ی ویژگی‌های گفته شده، بهتر است در هنگام خرید این محصولات از برندهای آشنا و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. فروشگاه آنلاین موتن رو یکی از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی است که با سابقه‌ی درخشان در عرضه‌ی محصولات متنوع آرایشی، طرفداران بسیاری دارد. شما هم جهت سفارش محصولات خود می‌توانید از این فروشگاه خرید کنید.