زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای تهیه و خرید بهترین ماسک صورت

wordcamp
255
14 دقیقه
راهنمای تهیه و خرید بهترین ماسک صورت

ماسک صورت به عنوان روتین پوستی روزانه کاربرد چندانی ندارد. اما مصرف یک تا دو بار در هفته نیز فوایدی جمله از بین رفتن چروک صورت، تقویت و تغذیه پوست، جوان سازی، پاکسازی و… به خواهد داشت. با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌ها اجتماعی  بهترین ماسک صورت در بازار و بهترین ماسک صورت خانگی کدام است؟ چه ماسکی مناسب نوع پوست شما است؟ برای پاسخ به تمام این سوالات، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید تا پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

ویژگی یک ماسک صورت خوب چیست؟

استفاده از ماسک صورت، همچون مصرف کرم ضدآفتاب یا کرم مرطوب کننده اهمیت دارد. چرا که ویتامین و مواد مغذی را به پوست می‌رساند و به بهبود و درمان پوست آسیب دیده نیز کمک می‌کند. اما ویژگی‌های بهترین ماسک صورت چیست؟ یک ماسک صورت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که بتوانیم از آن به طور مداوم برای پوستمان استفاده کنیم؟ به طور کلی یک ماسک صورت حداقل باید یکی از این ویژگی‌ها را به همراه داشته باشد:

•        آبرسانی و رطوبت رسانی پوست خشک

•        بهبود و درمان منافذ باز

•        بهبود لایه خارجی پوست

•        پاکسازی آلودگی و چربی اضافه پوست

•        کاهش و از بین بردن چین و چروک صورت

•        افزایش انعطاف‌پذیری پوست

•        رفع تیرگی پوست و روشن کردن پوست

•        شاداب و باطراوت کردن پوست

چگونه بهترین ماسک صورت را انتخاب کنیم؟

خرید بهترین ماسک صورت یا تهیه آن در خانه کمی چالش برانگیز است؛ چرا که ممکن است به طور روزانه با انبوهی از ماسک صورت در فضای مجازی مواجه شویم. هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌های متفاوتی به همراه دارند. در این صورت راه تشخیص و انتخاب بهترین ماسک صورت چگونه است؟ در ادامه مقاله نکاتی را بیان می‌کنیم که می‌توانید با توجه به آن‌ها، خرید بهترین ماسک صورت را تجربه کنید.

نوع پوست خود را تشخیص دهید

هیچ ماسک صورت خانگی یا آماده‌ای ترکیبات یکسانی ندارد. پس ممکن است حتی یک ترکیب در یک ماسک صورت، مناسب پوست شما نباشد. بنابراین پیش از تهیه و خرید ماسک صورت، توصیه می‌کنیم ابتدا نوع پوست خود را تشخیص دهید. در غیر این صورت ممکن است پس از استفاده از ماسک، نتیجه عکس حاصل گردد یا دچار حساسیت پوستی یا خارش شوید.

به طور کلی پوست چرب، بافت چرب و براقی دارد و معمولا مستعد جوش و آکنه است. پوست خشک انعطاف‌پذیری کمی دارد و مستعد چین و چروک و پوسته شدن است. پوست مختلط در بخشی از صورت چرب و در بخشی دیگر خشک است. پوست حساس نیز ممکن است پس از مصرف برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی دچار التهاب، خارش، قرمزی یا حتی زخم شود.

ترکیبات ماسک صورت را بشناسید

یکی از راه‌های تشخیص یک ماسک صورت خوب، شناخت و بررسی ترکیبات آن است. برای مثال اگر روی بسته کلماتی همچون fragrance، perfume یا alcohol (به معنای عطر و الکل) را مشاهده کردید، بهتر است سراغ این نوع ماسک نروید. چرا که ممکن است برای پوست مضر باشد. همچنین در صورتی که روی بسته نام ترکیبی ذکر شده که شما به آن حساسیت دارید، آن ماسک صورت را تهیه نکنید. این نکته در تهیه ماسک صورت خانگی نیز صدق می‌کند.

با ترکیبات ماسک و نیاز پوستتان آشنا شوید

ترکیبات ماسک صورت باید به گونه‌ای باشد که بتواند نیاز پوستتان را برآورده سازد. برای مثال ماسک صورت برای پوست چرب باید ترکیباتی همچون ذغال، گِل، روغن جوجوبا یا عصاره خیار داشته باشد. این مواد به پاکسازی پوست و از بین بردن چربی اضافه صورت کمک خواهند کرد. ماسک خاک رس و گلاب نیز همین خاصیت را دارد.

ماسک صورت برای از بین بردن منافذ باز پوست، باید دارای ترکیباتی مناسب برای بسته شدن منافذ صورت باشد. برای مثال موادی همچون موم، وکس جوجوبا یا اسید لاکتیک برای منافذ باز پوست مناسب نیست. همچنین ترکیباتی همچون آلوئه‌ورا، جوی دو سر یا زینک به افزایش رطوبت پوست کمک می‌کنند.

ماسک صورت برای پوست خشک باید به گونه‌ای باشد که پوست را آبرسانی یا مرطوب کند. در این صورت است که چربی مورد نیاز پوست فراهم می‌شود. برای مثال گلیسیرین، روغن دانه گل کاملیا، ژل آلوئه‌ورا و هیالورونیک اسید باعث جذب آب و رطوبت به پوست می‌شوند.

انواع ماسک صورت و فواید آن را بشناسید

مسلما شما با توجه به نیاز پوستتان سراغ یک ماسک صورت می‌روید. با این حال، نوع ماسک نیز تاثیر بسزای در بهبود و زیبایی پوست شما دارد. برای مثال معمولا ماسک صورت گِل برای پوست چرب و مستعد آکنه و منافذ باز است، چرا که گِل، چربی اضافه صورت را از بین می برد و خاصیت ضد باکتری و ضدالتهاب دارد.

ماسک لایه بردار یک ماسک قوی برای درمان پوست چرب و مستعد آکنه است. بهتر است پوست‌های حساس پیش از خرید ماسک لایه بردار، تحقیق بیشتری کنند. همچنین ماسک صورت کرمی تاثیر بیشتری برای پوست خشک دارد و یک انتخاب مناسب برای آبرسانی و رطوبت رسانی پوست است.

زن با ماسک صورت
هر پوستی نیاز به نوع خاصی از ماسک دارد. در هنگام انتخاب یا خرید باید به این نکته دقت کنید.

ماسک صورت را با توجه به فصل و آب و هوا تهیه کنید

معمولا خرید بالم لب در فصل زمستان و فصل‌های خشک سال بیشتر می‌شود. در واقع پیش از خرید ماسک صورت نیز باید به فصل و آب و هوا نیز توجه داشته باشید. چرا که ماسک صورت مناسب با توجه به تغییر آب و هوا، تاثیر مستقیم روی پوست می‌گذارد.

برای مثال پوست در فصل پاییز معمولا خشک‌تر می شود و شما باید ماسک صورتی تهیه کنید که خاصیت نگهداری آب و رطوبت را در پوست داشته باشد و باعث تغذیه بیشتر پوست با ترکیباتی همچون ریشه گیاه شیرین بیان یا عسل شود.

در فصل زمستان که هوا سرد و آلوده‌تر می‌شود، ماسک گِل برای پاکسازی عمقی پوست کمک می‌کند. ترکیباتی همچون رزماری، برگ بو و اکالیپتوس به درمان و بهبود پوست مفید خواهند بود. در فصل‌های مرطوب همچون بهار و تابستان به ماسک‌ صورت با چربی کمتر نیاز دارید تا از پوست در برابر نورخورشید و از بین بردن لک پوستی محافظت کند.

ماسک صورت را تست کنید

گاهی روی ماسک صورت عبارتی همچون «مناسب پوست حساس» نوشته می‌شود. باز هم پیش از استفاده، آن را گوشه‌ای از پوستتان تست کنید تا دچار حساسیت نشوید. در واقع ماسک‌ صورتی که مناسب پوست شما نیست باعث خارش، التهاب، ورم، قرمزی یا زخم روی پوست می‌شود. این مسئله را حتی پیش از تهیه بهترین نوع ماسک خانگی نیز باید به یاد داشته باشید. چرا که ممکن است به یک ترکیب طبیعی یا گیاهی نیز حساسیت داشته باشید که از آن بی‌خبر هستید.

بهترین ماسک صورت در بازار

در این بخش به معرفی بهترین برند ماسک صورت در بازار می‌پردازیم. این برندها در ایران شناخته شده و استاندارد هستند و فروش بالایی نیز دارند. اما توصیه می‌کنیم پیش از خرید بهترین ماسک صورت در بازار، حتما به نکاتی که در بخش بالا گفتیم، توجه بیشتری داشته باشید. با این کار پوستتان پس از استفاده از ماسک سالم و شاداب خواهد ماند.

ماسک صورت گارنیر

اگر می‌خواهید با بهترین برند ماسک صورت آشنا شوید، ماسک صورت گارنیر انتخاب مناسبی خواهد بود. گارنیر ساخت کشور فرانسه به سفارش ترکیه است. این محصول به عنوان ماسک صورت، تمیز کننده و لایه بردار پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فرمولاسیون آن نیز عصاره اکالیپتوس، خاک رس و اسید سالسیلیک به کار رفته که باعث از بین رفتن چربی اضافه و آلودگی پوست می‌شود. همچنین به پاکسازی و نرم کنندگی پوست نیز کمک بسزایی می‌کند.

ماسک صورت بیوآکوا

یکی از برندهای شناخته شده ماسک صورت در ایران، ماسک بیوآکوا است. این ماسک از تنوع بسیاری برای انواع پوست صورت برخوردار است. پس شما می‌توانید با توجه به نوع یا نیاز پوستتان آن را تهیه کنید. با این حال ماسک صورت بیوآکوا باعث آبرسانی پوست می‌شود. با بافت سبکی که این محصول دارد برای استفاده روزانه نیز مناسب است.

ماسک صورت لورال

از بهترین برند ماسک صورت می‌توان به ماسک صورت لورال اشاره کرد. محصولات آرایشی و بهداشتی لورال ساخت کشور فرانسه است. دو نوع ماسک گِل و ژل این برند نیز طرفداران بسیاری دارد. ماسک گِل لورال باعث پاکسازی عمقی پوست می‌شود که یک‌بار مصرف آن در هفته کافی است. ماسک ژل لورال بافت سبکی‌تر دارد و باعث رطوبت و نرمی پوست می‌شود. این ماسک‌ صورت شامل ترکیباتی است که پوست را علاوه بر پاکسازی، بسیار نرم می‌کنند. پس معمولا بعد از استفاده از ماسک صورت لورال نیازی به کرم مرطوب کننده ندارید.

زن با صورت خال‌خالی
استفاده از این محصول برای پاک‌سازی پوست نیز مفید خواهد بود.

ماسک صورت لدورا

ماسک صورت لدورا خاصیت لایه برداری دارد. البته با داشتن ترکیباتی همچون گلیسیرین، آلوئه‌ورا و انواع ویتامین، باعث خشکی پوست نمی‌شود. همچنین پوست را نرم و با کلاژن‌سازی، جوان خواهد ساخت. با استفاده از این محصول صورتی شاداب خواهید داشت.

ماسک صورت لافارر

ماسک صورت لافارر برای از بین بردن جوش و آکنه کاربرد بسزای دارد. در واقع ترکیباتی همچون چای سبز، گیاه بابونه، زینک و عصاره گیاه هاماملیس باعث از بین رفتن آلودگی و چربی اضافه پوست می‌شوند. اگر پوستی مستعد جوش و آکنه دارید، خرید ماسک لافارر را توصیه می‌کنیم.

ماسک صورت اوریفلیم

ماسک صورت اوریفلیم یک ماسک پرطرفدار در ایران است. چرا که معمولا از ترکیبات ارگانیک و گیاهی همچون میوه و دانه‌های گیاهان و روغن‌های مفید برای پوست استفاده می‌شود. ماسک صورت اوریفلیم علاوه بر آبرسانی پوست، بافت پوست را برای کلاژن سازی تحریک می‌کند. در نتیجه پوست جوان و شاداب می‌شود.

ماسک صورت لکسیون

ماسک صورت لکسیون یک آبرسان قوی برای پوست است و پوست صورت را با ترکیبات گیاهی تغذیه می‌کند. البته ماسک‌های صورت لکسیون متنوع هستند و شما می‌توانید با توجه به نوع و نیاز پوستتان آن را تهیه کنید. ماسک لکسیون باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و آسیب دیده پوست می‌شود. همچنین چین‌وچروک را ترمیم و صورت را بازسازی می‌کند.

ماسک صورت هیدرودرم

ماسک صورت هیدرودرم یک انتخاب مناسب برای انوع پوست است و از ترکیباتی همچون شکر، روغن آرگان و گیلاس ساخته شده است. در واقع شکر در لایه برداری پوست تاثیر دارد و باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و آسیب دیده سطح پوست می‌شود. این ماده به پاکسازی پوست نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، ماسک صورت هیدرودرم خاصیت آنتی‌اکسیدان دارد و از پوست محافظت می‌کند.

ماسک صورت ایمیجز

اگر  می‌خواهید ماسک روشن‌کننده پوست تهیه کنید، ماسک صورت ایمیجز یک انتخاب مناسب برای رفع تیرگی پوست خواهد بود. ترکیبات ماسک صورت ایمیجز به تغذیه، نرمی و آبرسانی عمیق پوست کمک می‌کنند. البته این محصول مانع بروز جوش و آکنه روی صورت نیز می‌شود.

ماسک صورت سینره

اگر می‌خواهید بهترین مارک ماسک صورت در بازار را تهیه کنید، خرید ماسک صورت سینره یک انتخاب مناسب است. چرا که این برند معتبر و پرطرفدار ایرانی از ترکیبات ارگانیک و گیاهی ساخته می‌شود. ماسک صورت سینره حاوی ویتامین E است و باعث استحکام پوست می‌شود. این محصول از افتادگی یا ایجاد چین و چروک صورت نیز جلوگیری می‌کند. همچنین این ماسک نه تنها برای پوست صورت، بلکه برای پوست گردن نیز مفید است.

بهترین ماسک صورت خانگی

در صورتی که می‌خواهید با ترکیبات طبیعی و خانگی ماسک صورت تهیه کنید، بهتر است با مزایا و مضرات ترکیبات ماسک صورت خانگی آشنا شوید. البته باید نوع پوست خود را هم بهتر بشناسید. چرا که ممکن است حتی یک ترکیب کاملا طبیعی و گیاهی با پوستتان سازگار نباشد. از این رو در ادامه مقاله می‌توانید با بهترین ماسک صورت خانگی آشنا شوید تا پوستی جوان و سلامت داشته باشید.

بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست چرب

بهترین نوع ماسک صورت خانگی برای پوست چرب ماسکی است که چربی اضافه و آلودگی را از پوست پاک کند. این ترکیب باید مانع بروز آکنه و جوش روی پوست شود. سفیده تخم مرغ یکی از ترکیباتی است که تمام این ویژگی‌ها را به همراه دارد. لیمو نیز با وجود خاصیت ویتامین C به رفع تیرگی پوست کمک می‌کند.

همچنین سفیده تخم مرغ و لیمو به از بین بردن منافذ باز پوست کمک می‌کنند. طبق تحقیقات صورت گرفته ترکیب این دو، باعث از بین رفتن باکتری می‌شود. اما در صورتی که به تخم مرغ حساسیت دارید، بهتر است از این ماسک صورت خانگی برای پوست چرب استفاده نکنید.

برای تهیه بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست چرب شما باید یک عدد سفیده تخم مرغ را به همراه یک قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه مخلوط کنید. سپس آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید تا ماسک کاملا خشک شود. آخر سر صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

براش ماسک روی صورت
با استفاده از ترکیباتی طبیعی نیز قادر به ساخت ماسک برای صورت‌تان خواهید بود.

بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

برخلاف پوست‌های چرب، بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست خشک، ماسکی است که باعث آبرسانی و افزایش میزان چربی مفید در پوست شود. برای مثال آلوئه‌ورا میزان رطوبت و آبرسانی به پوست را افزایش می‌دهد. همچنین عسل خاصیت نرم‌کنندگی و ماندگاری رطوبت در پوست دارد.

برای تهیه بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست خشک شما به دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌واری تازه و خالص و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز دارید. این دو ترکیب مغذی را با هم مخلوط کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب سرد یا ولرم بشویید. به یاد داشته باشید که آب داغ باعث خشکی پوست می‌شود.

بهترین ماسک صورت خانگی برای از بین بردن جوش و آکنه

بهترین ماسک صورت خانگی برای از بین بردن جوش و آکنه باید چربی اضافه و باکتری را از روی صورت پاک کند. علاوه‌براین، این ترکیب باید منافذ باز روی پوست را نیز ببندد. از این جهت ماسک زردچوبه و عسل یک انتخاب مناسب است. چرا که زردچوبه خاصیت ضدالتهاب دارد. عسل نیز به پاکسازی و نرمی پوست کمک می‌کند.

برای تهیه این ماسک خانگی به نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز دارید. عسل و زردچوبه را مخلوط کنید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

ماسک صورت خانگی برای پوست نرمال

اگر فکر می‌کنید پوست نرمال نیاز به مراقبت و رسیدگی ندارد، سخت در اشتباه هستید. در واقع پوست نرمال و عادی نیز نیاز به مراقبت دارد. در هوای آلوده و تغییر فصل باید پوست شما آبرسانی و پاکسازی شود تا شاداب باقی بماند.

بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست نرمال، ترکیب زرده تخم مرغ، عسل، روغن زیتون و جوی دو سر است. زرده تخم مرغ و روغن زیتون باعث آبرسانی و جذب چربی مفید می‌شوند. جوی دو سر به پاکسازی و جوان سازی پوست کمک می‌کند و عسل نیز باعث رطوبت و نرمی پوست می‌شود.

برای تهیه این ماسک صورت معجزه‌آسا باید یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف پیمانه جوی دو سر مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست مختلط

پوست مختلط به پوستی می‌گویند که بخشی از پوست چرب و بخشی دیگر خشک است. بنابراین بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست مختلط ماسکی است که نیاز پوست چرب و خشک را فراهم سازد و باعث تقویت پوست صورت شود.

برای تهیه ماسک صورت خانگی برای پوست مختلط شما به یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق چای‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری آب پرتقال تازه و خالص و نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه نیاز دارید.

هنگامی که تمام این ترکیبات را با هم مخلوط کردید، ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. هنگامی که ماسک صورت کاملا خشک شد، آن را با آب ولرم یا سرد کاملا بشویید تا پوستتان شاداب و سلامت گردد.