زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بالم لب چیست؟ معرفی بهترین بالم لب‌های دنیا

wordcamp
825
10 دقیقه
بالم لب چیست؟ معرفی بهترین بالم لب‌های دنیا

احتمالا در این روزهایی که تاثیر شبکات اجتماعی در زندگی روزمره‌ بیشتر شده است، نام بالم لب یا Lip Balm بارها به گوشتان رسیده است. اما برخلاف تصور بسیاری، بالم لب تنها یک برق لب ساده نیست و خاصیت دارویی و نرم ‌کنندگی لب را دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع بالم لب، خاصیت آن و بهترین برند بالم لب بپردازیم.

بالم لب چیست؟

بالم لب همچون رژلب مایع و جامد است و حالتی موم مانند دارد که در رنگ‌های متفاوت، باعث نرمی لب‌ها و درمان خشکی لب می‌شود. پوست لب بسیار نازک است و نسبت به پوست بدن، بیشتر دچار خشکی می‌شود. بالم لب کمک می‌کند تا لب‌های درخشانی در هوای خشک، سرد و محیط بادخیز داشته باشید.

جالب است بدانید که بالم لب نه تنها برای خانم‌ها، بلکه برای آقایان نیز مفید است و آقایان می‌توانند از بالم لب مردانه بی‌رنگ استفاده کنند. در فصل‌های سرد سال، خرید بالم لب بیشتر از روزهای دیگر خواهد بود، چرا که در این فصل‌ها، لب‌ها بیشتر دچار خشکی می‌شوند.

در صورتی که یک بالم لب استاندارد و خوب انتخاب کنید، به زیبایی و نرمی لب‌هایتان کمک بسزایی می‌کنید، اما در صورتی که خرید اشتباهی داشته باشید، لب‌هایتان تنها حالت چسب مانند پیدا می‌کند و بالم لب نیز هیچ کمکی به درمان خشکی لب نخواهد کرد.

خرید بالم لب باکیفیت بسیار ضروری است و اگر از خانه خارج می‌شوید، همراه با دسته کلید و کیف پول، بالم لب را نیز همراه با خود ببرید، چرا که بالم لب، همچون کرم مرطوب کننده یک وسیله ضروری است و باید همیشه همراهتان باشد.

فواید بالم لب چیست؟

همراه داشتن بالم لب در کیف آرایش، مهم‌تر از داشتن انواع مدل رژلب است، چرا که برخلاف بسیاری از رژلب‌ها که باعث خشکی لب می‌شوند، ترکیبات بالم لب به گونه‌ای است که به عنوان مرطوب کننده لب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس از استفاده نرم کننده لب، نیازی به استفاده از کرم یا رژلب ندارید و فرمولاسیون آن باعث آبرسانی پوست لب می‌شود. با این حال بهتر است پیش از خرید بالم لب، به ترکیبات آن توجه کنید که حتما حاوی ویتامین E و روغن‌های مفید باشد.

بالم لب علاوه بر آنکه باعث درخشان شدن لب‌ها می‌شود و رنگ طبیعی و جذابی به آن می‌بخشد، همچون یک کرم مرطوب کننده برای پوست لب عمل می‌کند و باعث درمان سریع خشکی لب می‌شود. چرا که پوست لب نازک‌تر از پوست بدن است و پس از آبرسانی مداوم، خشکی لب‌ها بهبود پیدا می‌کند.

لب‌های خشک، نازک‌تر به نظر می‌رسند، اما نرم کننده لب همراه با درخششی که به لب‌ها می‌دهد، باعث می‌شود که لب‌ها نرم و حجیم‌تر دیده شوند. بنابراین درخشش بالم لب باعث حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شود. همچنین در صورتی که بالم لب‌تان حاوی SPF باشد، از پوست لب دربرابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

فواید بالم لب

انواع بالم لب کدام است؟

بالم لب یا مرطوب کننده لب، انواع متفاوتی دارد، چرا که با خاصیت نرم کنندگی لب و رنگ طبیعی که به همراه دارد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و برندهای آرایشی، انواع بالم لب را در بازار ارائه دادند که در ادامه مقاله به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

1.      بالم لب فانتزی

اگرچه کیفیت محصول در اولویت قرار دارد، اما بسته بندی یا پکیج محصول نیز می‌تواند مشتری را به خود جذب کند. از این رو برندهای آرایشی معروف دنیا، در این سال‌ها توجه خاصی به بسته بندی محصولات آرایشی خود داشته‌اند.

از آن جایی که بالم لب در میان نوجوانان نیز طرفدار دارد، بسیاری از برندها بسته بندی متفاوتی از این محصول آرایشی و بهداشتی ارائه دادند که به بالم لب فانتزی معروف هستند. معمولا بالم لب فانتزی بوی خوبی دارد و در بسته بندی و رنگ‌های فانتزی و دخترانه به فروش می‌رسد.

بالم لب فانتزی

2.      بالم لب لامپی

بالم لب لامپی بسته بندی شبیه به یک لامپ رنگی فانتزی دارد و شما می‌توانید تنها با باز کردن سرپیچ لامپ، بالم لب را استفاده کنید. بالم لب لامپی هدیه مناسبی برای دختران جوان است، چرا که رنگ‌های متفاوتی دارد و بوی خوبی نیز به همراه دارد.

3.      بالم لب قلبی

یک مدل بالم لب کودکان، بالم لب قلبی است. این مدل بالم لب به شکل قلب است و رنگ‌های متفاوتی دارد. همچنین عطر میوه‌ای بالم لب قلبی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. همان گونه که از اسم بالم قلبی پیداست، بسته آن به شکل قلب است و حالتی کاملا فانتزی دارد.

بالم لب قلبی

4.      بالم لب آبنباتی

از دیگر مدل‌های بالم لب کودکان، بالم لب آبنباتی است که به شکل یک آبنبات چوبی ساخته می‌شود و بسیاری از نوجوانان به آن علاقه بسیاری دارند، چرا که رنگ‌های ملایمی همچون آبنبات دارد و بو و مزه خوبی هم به همراه دارد.

5.      بالم لب استیکری

احتمالا این روزها برای بیان احساسات خود، پشت پیام‌های کوتاهتان، از اموجی‌‌های مختلف استفاده می‌کنید. بالم لب استیکری که در گروه بالم لب فانتزی قرار دارد، شبیه به همان اموجی‌هایی است که در پیام‌ها برای یکدیگر ارسال می‌کنیم. این نوع بالم استیکری نیز هدیه جذابی برای دختران نوجوان خواهد بود.

6.      بالم لب حرارتی

اگرچه بالم لب، رنگ بسیار ملایمی دارد، اما همان رنگ نیز به لب‌ها زیبایی و طراوت می‌بخشد. بالم لب حرارتی مناسب افرادی است که به تنوع در آرایش علاقه دارند. ترکیبات این مدل بالم لب به گونه است که با تغییر دما، رنگش نیز تغییر می‌کند. برای مثال اگر بالم لب حرارتی قرمز دارید، زمانی که در دمای پایین یا بالا قرار گیرید، رنگ آن به صورتی یا هلویی تغییر می‌کند.

7.      بالم لب طعم‌دار

بالم لب در میان کودکان و نوجوانان طرفدار بیشتری دارد. بنابراین در تهیه و ساخت برخی از بالم لب‌ها از اسانس میوه استفاده می‌کنند. بالم لب طعم‌دار معمولا مزه میوه‌های تابستانی دارد و در رنگ‌های همان میوه تولید می‌شود. برای مثال بالم لب هندوانه، بالم لب تمشک و بالم لب آلبالو از بالم لب‌های طعم‌دار پرطرفدار هستند.

8.      بالم لب حجم دهنده

برخی از بالم لب‌ها، علاوه بر آنکه به لب‌ها رنگ طبیعی و زیبایی می‌بخشند، باعث حجم دهنگی لب‌ها نیز می‌شوند. این نوع بالم لب حجم دهنده در ابتدا احساس گزگز روی لب‌های ایجاد می‌کند و پس از لحظاتی باعث بزرگ‌تر و زیباتر شدن لب‌ها می‌شود.

9.      بالم لب رنگی

بالم لب به دو نوع بالم لب رنگی و بی‌رنگ تقسیم می‌شود. در صورتی که می‌خواهید به جای رژلب، لب‌هایتان رنگ بسیار ملایم و طبیعی داشته باشد، خرید بالم لب رنگی را توصیه می‌کنیم. اما در صورتی که می‌خواهید نرم کننده لب ساده تهیه کنید، بهتر است سراغ بالم لب بدون رنگ بروید.

خرید انواع بالم لب از برندهای ایرانی و خارجی

بالم لب مردانه برای آقایان چیست؟

بالم لب نه تنها برای خانم‌ها، بلکه برای آقایان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مرطوب کننده لب، همچون یک رژلب است که خاصیت نرم‌ کنندگی لب‌ها را به همراه دارد و باعث طراوت و نرمی پوست لب‌ها می‌شود. در واقع پوست لب از پوست بدن نازک‌تر است و معمولا در فصل‌های سرد سال، باعث خشکی می‌شود. بنابراین بالم لب مردانه همچون کرم نرم کننده‌ پوست عمل می‌کند.

با این حال بالم لب مردانه برای آقایان، کمی متفاوت‌تر از بالم لب معمولی است. معمولا بالم لب مردانه رنگ ندارد و همچون کرم مرطوب کننده، کاملا بی‌رنگ و بو است و تنها باعث آبرسانی لب‌عا همراه با ویتامین E می‌شود. بالم لب مردانه نه‌تنها در دنیا، بلکه در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.

بالم لب مردانه

بهترین بالم لب و پرطرفدارترین بالم لب کدام است؟

برندهای معروف و پرطرفدار آرایشی روز به روز بیشتر می‌شوند و محصولات متنوع‌تری را در بازار ارائه می‌دهند. در این صورت بهترین بالم لب یا پرطرفدارترین بالم لب چیست و کدام برند مناسب‌تر است؟ در ادامه مقاله به معرفی برندهای معروف بالم لب در ایران می‌پردازیم.

1.      بالم لب بایودرما

بایودرما یک برند دارویی و پرطرفدار در ایران است که بالم لب بایودرما نیز با خاصیت نرم کنندگی و ترمیم کنندگی انتخاب مناسبی خواهد بود. اگر طرفدار بالم لب تمشک هستید، خرید بالم لب بایودرما را در اولویت قرار دهید، چرا که علاوه بر بوی خوبی که دارد، حاوی ویتامین E است و مانع حساسیت پوست لب می‌شود.

2.      بالم لب نئودرم

بالم لب نئودرم حاوی ویتامین E و آلوئه‌ورا است که آبرسانی بسیار قوی دارد. بنابراین در صورتی که لب‌های بسیار خشکی دارید، بالم لب نئودرم مانع پوسته شدن لب‌های می‌شود و استفاده مداوم از آن، پوست لب‌تان را نرم و جذاب می‌کند.

3.      بالم لب هیدرودرم

اگر لب‌های حساسی دارید، خرید بالم لب هیدرودرم انتخاب مناسبی است، چرا که خاصیت ضدالتهاب، نرم‌کنندگی و التیام بخشی به همراه دارد. این بالم لب از ژل آلوئه‌وار و روغن کانولا تهیه شده و حاوی ویتامین E و A است. در صورتی که می‌خواهید بالم لب مردانه تهیه کنید، بالم لب هیدرودرم را توصیه می‌کنیم، چرا که این بالم لب فاقد رنگ است.

4.      بالم لب دکتر ژیلا

اگر لب‌های ترک خورده یا خشکی دارید، بالم لب دکتر ژیلا انتخاب مناسبی است، چرا که این بالم لب ترکیباتی همچون روغن آواکادو، روغن زیتون، روغن جوجوبا، گیاه بابونه، گیاه چای سبز و ویتامین A و E است که به ترمیم لب‌ها کمک می‌کند. بالم لب دکتر ژیلا یک بالم لب مردانه نیز محسوب می‌شود، چرا که فاقد رنگ است.

5.      بالم لب کلینیک

کلینیک از برندهای معروف آرایشی و بهداشتی دنیا است که بالم لب کلینیک نیز طرفداران بسیاری دارد. این بالم لب باعث آبرسانی و مانع خشکی لب‌ها می‌شود. در صورتی که لب‌های حساسی دارید، خرید بالم لب کلینیک را توصیه می‌کنیم.

6.      بالم لب آردن

بالم لب آردن یک انتخاب مناسب برای آقایان محسوب می‌شود، چرا که در گروه بالم لب‌های بی‌رنگ قرار دارد. بالم لب آردن حاوی ترکیباتی است که به نرم شدن لب‌های کمک می‌کند و همراه با SPF از پوست لب دربرابر اشعه مضر خورشید مراقبت می‌کند.

7.      بالم لب نیوا

برند نیوا یک برند شناخته شده در ایران است که از سال‌های گذشته، طرفداران بسیاری به همراه دارد. بالم لب نیوا تنوع بسیاری دارد و اگر طرفدار بالم لب آلبالو یا تمشک هستید، خرید بالم لب نیوا را توصیه می‌کنیم. البته بالم لب آبی نیوا مناسب آقایان است که رنگی ندارد و باعث آبرسانی پوست لب می‌شود.

بالم لب نیوا

8.      بالم لب گلدن رز

بالم لب گلدن رز همچون نیوا، در رنگ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد که رنگ بسیار ملایمی دارد. اگر لب‌های خشکی دارید و می‌خواهید پوست لبتان را آبرسانی کنید، خرید بالم لب گلدن رز را توصیه می‌کنیم که بوی خوبی نیز به همراه دارد.

9.      بالم لب میبلین

برند میبلین در میان ایرانی‌ها طرفداران بسیار دارد، چرا که در کنار قیمت مناسب، کیفیت بالایی نیز به همراه دارد. در صورتی که طرفدار بالم لب میوه‌ای هستید، خرید بالم لب میبلین را توصیه می‌کنیم که خاصت نرم کنندگی و آبرسانی لب‌ها را به همراه دارد.

10. بالم لب لابلو

از قدیمی‌ترین برندهای بالم لب در ایران و دنیا، بالم لب لابلو است که همچنان طرفداران بسیاری دارد. این بالم لب باعث نرمی لب‌ها می‌شود و بوی خوبی همراه با طعم میوه دارد. در صورتی که طرفدار بالم لب آلبالویی، هندوانه و تمشک هستید، بالم لب لابلو انتخاب مناسبی است. همچنین بالم لب مردانه لابلو بسته بندی آبی دارد و بدون رنگ است.