زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

wordcamp
5,199
10 دقیقه
معرفی بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

این روزها مزایای روغن تراپی برای مو بر کسی پوشیده نیست. البته روغن تراپی یک روش درمان سنتی و طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو، زیبایی و رشد سریع موها از قدیم بوده است که این روزها توجه بیشتری به آن می‌شود. یکی از مزایای روغن تراپی تسریع در رشد و پرپشت شدن موها است. در واقع از نشانه‌های موهای سالم، رشد به اندازه و پرپشت بودن آن است. در صورتی که موهای کم پشت دارید یا ریزش موهایتان شدید است، توصیه می‌کنیم علتش را دریابید و پس از آن به درمان آن بپردازید که روغن تراپی یک روش طبیعی و مناسب خواهد بود. در این مقاله قصد داریم نحوه روغن تراپی و معرفی بهترین روغن برای پرپشت شدن مو را به شما معرفی کنیم.

نحوه استفاده از روغن برای پرشت شدن مو چگونه است؟

توجه داشته باشید که نحوه استفاده از روغن برای موها به نیاز شما بستگی دارد. برای مثال اگر می‌خواهید از روغن برای پرپشت شدن مو استفاده کنید، چند قطره روغن به نوک انگشتانتان بزنید و کف سر را با حرکت دایره‌وار به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. پس از آن اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روغن روی کف سر باقی بماند. سپس کف سر را با آب ولرم، شامپو و کاندیشنر به خوبی بشویید.

با این حال در صورتی که می‌خواهید از روغن برای خشکی مو و درمان موهای آسیب دیده استفاده کنید، هرگز روغن را به کف سر نزنید. برای این کار کافی است که کف دستتان را با روغن چرب کنید و روغن را از بالا تا انتهای ساقه‌ی مو به نرمی بکشید.

در صورتی که موهای چربی دارد، بهتر است برای روغن درمانی تحقیق بیشتری کنید. همچنین توصیه می‌کنیم برای روغن تراپی به منظور پرپشتی موها، پس از 5 دقیقه ماساژ کف سر با روغن، آن را به خوبی با شامپو و کاندیشنر مناسب موهای چرب بشویید.

1. روغن نارگیل برای پرپشت شدن مو

احتمالاً بارها موهای پرپشت و درخشان هندی‌ها توجهتان را جلب کرده است و البته شایعات بسیاری درباره زیبایی موهای مردم هند نیز وجود دارد. اما اگر روزی گذرتان به هند خورد، احتمالاً متوجه خواهید شد که دلیل پرپشت بودن موهای مردم هند چیزی نیست جزء استفاده مداوم از روغن نارگیل!

روغن نارگیل برای پرپشت شدن مو و رشد موها گزینه بسیار مناسبی خواهد بود و مواد مغذی به سلول‌های مو می‌رساند. در واقع روغن نارگیل یک منبع غنی از اسیدهای چرب، انواع ویتامین و مواد معدنی است که برای رشد و پر شدن مو اهمیت بسیاری دارند.

روغن نارگیل به سلامت مو نیز کمک بسزایی می‌کند و باعث درخشان و نرم شدن موها می‌شود. روغن نارگیل یک کاندیشنر یا نرم کننده مو طبیعی است که شامل ویتامین E و آنتی‌اکسیدان است. این روغن از مو در برابر آسیب اتو مو و سشوار نیز محافظت می‌‌کند و باعث درمان موهای آسیب دیده می‌شود.

روغن نارگیل برای انواع مو مناسب است و البته انتخاب مناسب‌تری برای موهای خشک و ریزش موها است. در صورتی که می‌خواهید موهای پر و نرمی داشته باشید، بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار از روغن نارگیل به صورت منظم و مداوم استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

2. روغن آرگان برای پرپشت شدن مو

روغن آرگان، محصول کشور مراکش، از درخت آرگان تهیه می‌شود. در این چند سال اخیر، روغن آرگان به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصول آرایشی و بهداشتی تبدیل شد، چرا که نه تنها برای سلامت مو، بلکه برای سلامت و زیبایی پوست نیز بسیار مفید است.

بسیاری روغن آرگان را به دلیل رنگ طلایی‌اش به نام “طلای مایع” می‌نامند، چرا که روغن آرگان سرشار از اسید چرب، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E است که به پرپشت شدن و رشد سریع موها کمک بسزایی می‌کند.

روغن آرگان برای پرپشت شدن مو انتخاب مناسبی است، اما مزیت‌های دیگر همچون آبرسانی و مرطوب کنندگی مو نیز به همراه دارد. روغن آرگان برای درمان موخوره بسیار مناسب است و حتی باعث درمان موهای آسیب دیده نیز می‌شود. از دیگر فواید روغن آرگان برای مو این است که موها را چرب نمی‌کند.

روغن آرگان برای افرادی مناسب است که موهای خشکی دارند و همیشه درگیر موهای وز و گره خورده هستند. بنابراین اگر می‌خواهید از گره و وز موهایتان رها شوید، توصیه می‌کنیم از روغن آرگان به صورت هفتگی و مداوم استفاده کنید.


پیشنهاد مقاله : معرفی بهترین شامپوهای ایرانی برای ریزش مو


3. روغن جوجوبا برای پرپشت شدن مو

روغن جوجوبا که در برخی از کشورها به نام روغن هوهوبا شناخته شده است، یک درمان طبیعی برای پرپشت و زیباتر شدن موها است. روغن جوجوبا خاصیت آبرسانی دارد و برای درمان موهای آسیب دیده نیز بسیار مناسب است.

در صورتی که به طور مداوم از روغن جوجوبا برای مو استفاده کنید، نه تنها پس از مدتی موهای پرپشت و زیبا خواهید داشت، بلکه موهایتان مغذی و سالم‌تر خواهد شد. همچنین در صورتی که موهای وز و خشک دارید، روغن جوجوبا انتخاب مناسبی برای نرم شدن موهایتان خواهد بود.

روغن جوجوبا مناسب افرادی که است که ریز موی شدید یا موهای کم پشتی دارند. این روغن باعث تحریک سلول‌های مو می‌شود و روند رشد و پرپشت شدن موها را بیشتر می‌کند و البته موهای آسیب دیده را نیز درمان و درخشان می‌کند.

4. روغن بادام برای پرپشت شدن مو

روغن بادام برای پرشت شدن مو و درمان‌های دیگر پوست و مو اهمیت بسیاری دارد. این روغن سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین E، پروتئین، آنتی‌اکسیدان و منیزیم است که به سلامت و رشد مو کمک بسزایی می‌کند.

در صورتی که موهای خشکی دارید، می‌توانید روغن بادام را به کف سرتان بزنید، در غیر این صورت بهتر است از روغن بادام روی ساقه‌ی موهایتان استفاده کنید. روغن بادام برای نرم شدن و آبرسانی مو مفید است و البته یک روغن مناسب برای درمان ریزش مو نیز محسوب می‌شود و رشد موها را تسریع می‌بخشد.

در صورتی که موهای خشک و آسیبی دیده و کم پشتی دارید یا بدنتان با کمبود امگا3 مواجه است، می‌توانید از روغن بادام برای مویتان بهره‌مند شوید. توصیه می‌کنیم برای نتیجه بهتر از روغن بادام، آن را هفته‌ای یک یا دو بار برای موهایتان مصرف کنید.

5. روغن زیتون برای پرپشت شدن مو

روغن زیتون باعث آبرسانی و نرمی موها می‌شود و از موی سر محافظت می‌کند. این روغن همچون کراتین و کاندیشنر طبیعی همراه با آنتی‌اکسیدان برای موها است. ویتامین E روغن زیتون برای پرپشت شدن و رشد موها اهمیت دارد و سلول‌های، ریشه و ساقه مو را مغذی می‌کند.

اگر می‌خواهید موهای ابریشمی داشته باشید، خرید روغن زیتون را در اولویت خود قرار دهید. این روغن خاصیت ضد التهاب دارد و مانع ریزش مو نیز می‌‌شود. در صورتی که موهای آسیب دیده دارید، استفاده مداوم از روغن زیتون باعث می‌شود که موهای سالم و درخشانی داشته باشید.

این روغن برای موهای خشک، آسیب دیده، وز و کم پشت مناسب است و به پرپشت شدن موها کمک می‌کند. این روغن را می‌توانید به کف سر یا ساقه موهایتان بزنید و البته پس از 20 تا 30 دقیقه موهایتان را با شامپو و کاندیشنر بشویید.


پیشنهاد مقاله : ۵ راه خانگی برای جلوگیری از ریزش مو


6. روغن هسته انگور برای پرپشت شدن مو

اگرچه ممکن است روغن هسته انگور کمتر شناخته شده باشد، اما برای درمان ریزش مو اهمیت بسیاری دارد. همانطور که از اسم این روغن پیداست، این روغن را از هسته انگور تهیه می‌کنند که شامل آنتی‌اکسیدان و ترکیبات مغذی برای پرپشت شدن و رشد موها به همراه دارد.

روغن هسته انگور باعث آبرسانی و نرمی موها می‌شود و به رشد موها سرعت می‌بخشد و آن‌ها را قوی و محکم می‌کند. بنابراین در صورتی که از ریزش یا کم پشتی موهایتان رنج می‌برید، استفاده از روغن هسته انگور را توصیه می‌کنیم.

این روغن مناسب افرادی است که موهای خشکی دارند و می‌خواهند شاهد رشد دوباره موهای ریخته و از دست رفته‌شان باشند. این روغن را می‌توانید به کف سر و ساقه موهایتان بزنید تا شاهد موهای پر و درخشان باشید.

7. روغن اسطوخودوس برای پرپشت شدن مو

لوندر یا اسطوخودوس، یک روغن ضروری برای مو است که باعث ضخیم و پر شدن موها می‌شود. روغن اسطوخودوس باعث افزایش سلول رشد مو می‌شود و خاصیت ضد میکروب و تمیزکنندگی نیز به همراه دارد.

در صورتی که می‌خواهید از روغن اسطوخودوس برای درمان ریزش مو استفاده کنید، کافی است این روغن را به طور مداوم به کف سر بزنید و ماساژ دهید تا شاهد رشد موهای جدید، محکم و درخشان باشید.

این روغن یک محصول مناسب برای ماساژ سر است و به افزایش جریان خون در پوست سر و در نتیجه افزایش رشد موها کمک می‌کند. البته روغن اسطوخودوس خاصیت آرامش بخشی نیز دارد و برای انواع موهای چرب، خشک، معمولی و آسیب دیده مناسب است.

8. روغن کنجد برای پرپشت شدن مو

کنجد و روغن کنجد در میان ما ایرانی‌ها اهمیت بسیاری دارد، چرا که سال‌هاست به خواص آن توجه ویژه داریم. روغن کنجد علاوه بر خاصیت دارویی که به همراه دارد، برای سلامت موها نیز مفید است، چرا که سرشار از ویتامین E است.

روغن کنجد باعث نرمی موها می‌شود و سلول‌های سر را مغذی می‌کند. همچنین در صورتی که موهای کم پشت دارید، روغن کنجد برای درمان ریزش مو نیز مفید است و باعث پرپشت شدن و تسریع در رشد موها می‌شود.

روغن کنجد برای انواع مو همچون موی چرب، خشک، معمولی و آسیب دیده مناسب است و اگر می‌خواهید موهای سالم و زیبایی داشته باشید، کافی است کمی آن را گرم کنید و به صورت هفتگی و مداوم روی کف سر یا ساقه موهایتان قرار دهید.


پیشنهاد مقاله : مهم ترین عوامل ریزش مو در میان افراد جوان


9. روغن درخت چای برای پرپشت شدن مو

روغن چای نه تنها برای مو، بلکه به عنوان یک روغن مراقبت پوست نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. این روغن در هند نیز طرفداران بسیاری دارد، چرا که خاصیت ضد باکتری، ضد میکروب و تمیزکنندگی به همراه دارد.

روغن درخت چای برای انواع مو مناسب است و باعث نرمی موها می‌شود. در صورتی که می‌خواهید موهای محکمی داشته باشید و موهای آسیب دیده‌تان را درمان کنید، مصرف مداوم این روغن را توصیه می‌کنیم.

10. روغن رزماری برای پرپشت شدن مو

روغن رزماری به عنوان یکی از بهترین روغن برای پرپشت شدن مو شناخته شده است و مانع ریزش مو می‌شود. چرا که شامل ترکیباتی است که برای سلامت، پرپشت شدن و رشد موها اهمیت بسیار دارد.

ماساژ سر با روغن رزماری باعث افزایش جریان خون در کف سر می‌شود و این روغن برای انواع موی خشک، آسیب دیده، معمولی و چرب مناسب است. اگر می‌خواهید موهای ضخیم و پرپشتی داشته باشید، توصیه می‌کنیم حداقل دو بار در هفته روغن رزماری را مصرف کنید.