زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

شش روش کاربردی برای پرپشت شدن مو

wordcamp
6,471
8 دقیقه
شش روش کاربردی برای پرپشت شدن مو

داشتن موهای کم پشت یا نازک از جمله دلایلی است که بسیاری به خاطر آن به دکترهای زیبایی مراجعه می‌کنند. افزایش سن، آلرژی‌، بیماری‌ها و تغذیه نامناسب تنها برخی از عواملی است که ممکن است در این موضوع نقش داشته باشند. ما در این مطلب با شما از چندین روش طبیعی برای پرپشت شدن مو صحبت می‌کنیم.

روش‌های پرپشت شدن مو

راه‌های زیادی برای پرپشت کردن مو، کاهش شکستگی و ریزش آن وجود دارد. البته پیش از همه باید با یک حقیقت مهم مواجه شوید؛ شما نمی‌توانید تعداد فولیکول‌های موی خود را تغییر دهید. اگر با موهای نازک متولد شده‌اید، این موضوع ژنتیکی است و هیچ محصولی به طور کامل آن را تغییر نمی‌دهد. البته راه‌هایی برای حفظ سلامت، افزایش حجم و جلوگیری از نازک شدن موهایتان وجود دارد. با این حال، ابتدا باید درک کنید در بدن شما چه می‌گذرد. گزینه‌های زیادی در سبک زندگی شما وجود دارد که می تواند منجر به نازک شدن موهایتان شود (استرس، هورمون‌ها و مشکلات تیروئید). با وجود این، اگر چنین موارد مشکل سازی وجود ندارند، می‌توانید از چند روش ساده برای پرپشت شدن مو کمک بگیرید.

تغذیه سالم

اولین و بهترین روش پرپشت کردن مو، تغذیه سالم است. مصرف منظم برخی از مواد غذایی می‌تواند به شما برای داشتن رشته موهای ضخیم و شاداب کمک کند. بهترین مواد غذایی برای پرپشت شدن مو، شامل پروتئین‌های بدون چربی، اسیدهای امگا 3، ویتامین‌های محلول در چربی، ویتامین‌های B کمپلکس و آهن می‌شود. در کنار این موارد، منابع اصلی خوراکی برای رشد موی سالم عبارتند از:

  • ماهی سالمون
  • تخم مرغ
  • بادام زمینی
  • اسفناج
  • آووکادو

استفاده از شامپو و ماسک موی مناسب

در کنار تغذیه‌ی مناسب، یک روش آزمایش شده و واقعی برای پرپشت کردن مو نیز وجود دارد؛ انتخاب شامپو و ماسک موی مناسب. در ساختار مواد بسیاری از شامپوها، از فرمول‌های ضد ریزش و ضخیم‌کننده استفاده شده است. شامپوها و ماسک‌هایی که برچسب حجم دهنده یا ضخیم کننده دارند، معمولا حاوی مواد حالت دهنده کمتری هستند. بنابراین موها را سنگین نمی‌کنند و احتمال ریزش آنها را پایین می‌آورند.

خرید شامپو بدون سولفات حجم دهنده مو فولیکا حجم 400 میل

شامپو بدون سولفات و حجم‌دهنده‌ی فولیکا مناسب موهای نازک و کم‌حجم که تراکم و استحکام مو را افزایش می‌دهد.

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی آن، روی عکس مقابل کلیک کنید.

در کنار این محصولات، استفاده از شامپوهای بدون سولفات نیز برای داشتن موهای پر و سالم توصیه می‌شود. سولفات‌ها مواد شوینده‌ای هستند که ممکن است به اندازه شامپوهای عادی کف تولید نکنند. با این حال، آن‌ها در از بین بردن چربی مو موثر هستند و می‌توانند به خوبی موهایتان را تمیز کنند. برخی از شامپوهای عادی، روغن‌های طبیعی و پروتئین‌هایی که در سلامت مو تاثیر دارند را از بین می‌برند. این موضوع می‌تواند ضخامت موهایتان را کاهش دهد. درعوض، شامپوهای بدون سولفات به جای از بین بردن موها آنها را تغذیه می‌کند.

برس کشیدن صحیح مو

آسیب، شکستگی و کم‌پشت شدن مو، می‌تواند به دلیل شانه زدن اشتباه نیز اتفاق بیفتد. اول از همه، از یک برس یا شانه‌ای استفاده کنید که روی موی شما ملایم باشد. سپس برای شانه زدن از روش “پایین به بالا” استفاده کنید. یعنی اول از ساقه موهایتان را شانه بزنید و بعد گره‌های بالایی را باز کنید. وقتی که موها را از پایین به بالا شانه می‌کنید، هنگام باز کردن گره‌ها کمتر با سطح پوست سرتان در تماس خواهید بود. در نتیجه فشار کمتری به ریشه موها وارد می‌شود. فراموش نکنید که نسبت به ساقه‌های انتهایی بسیار ملایم رفتار کنید زیرا این قسمت شکننده‌ترین بخش مو است.

خرید برس Professional تریزا با پین پلاستیکی سایز بزرگ

برس تریزا با پین پلاستیکی سایز بزرگ، دارای دسته‌ی ارگونومیک و قابلیت خشک کردن سریع مو

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس مقابل کلیک کنید.

استفاده نکردن از سشوار

بسیاری از ما عادت داریم بعد از حمام، به سرعت موها را سشوار بکشیم. حالت دادن موها با گرمای سشوار، به طور اجتناب ناپذیری باعث خشک شدن و شکنندگی مو می‌شود. اگر می‌خواهید موهایتان ضخیم‌تر به نظر برسند، بگذارید دمای هوا به طور عادی موهای شما را خشک کند. با این کار به رشد بیش‌تر موهایتان نیز کمک می‌کنید.

کنار گذاشتن الکل و سیگار

تحقیقات نشان داده‌اند که سیگار کشیدن با کم پشتی و ریزش مو در ارتباط است. سیگار کشیدن می‌تواند ریزش مو به دلیل آلوپسی را نیز بدتر کند. همچنین مشخص شده استعمال سیگار و مصرف الکل باعث تسریع ریزش مو و کم پشتی آن می‌شود. الکل و سیگار را کنار بگذارید و به جای آن روزی 20 دقیقه ورزش کنید!

استفاده از ماسک‌های خانگی

این روزها درمان‌های طبیعِی پرپشت کردن مو، از جمله روش‌های پرطرفدار در صفحات مجازی به حساب می‌آیند. با این حال چنین روش‌هایی نباید جایگزین درمان حرفه‌ای برای بیماری‌هایی باشد که باعث نازک شدن یا ریزش مو می‌شود. استفاده از بعضی ماسک‌های طبیعی و خانگی می‌تواند به ضخیم و پرپشت شدن مو کمک کند. می‌توانید طرز درست کردن و استفاده از چند ماسک خانگی را در ادامه بخوانید:

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از اسیدهای امگا 3 و مواد مغذی است که برای سلامت کلی مو توصیه می‌شود. استفاده مستقیم از روغن زیتون به تقویت موها کمک می‌کند. روغن زیتون همچنین می‌تواند موها را نرم کرده و قسمت‌های خشک پوست سر را مرطوب کند. برای استفاده از ماسک روغن زیتون، چهار نکته‌ی زیر را رعایت کنید:

  • روغن زیتون را تا اندازه دمای بدن گرم کنید.
  • آن را روی پوست سر و موها ماساژ دهید.
  • بگذارید روغن زیتون حدود 30 تا 45 دقیقه بماند.
  • موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید.

غیر از روغن زیتون، روغن‌های دیگری هم برای تقویت مو و پرپشت کردن آن استفاده می‌شوند. برای آشنایی کامل با این نوع محصولات، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «معرفی بهترین روغن برای پرپشت شدن مو» را از دست ندهید.

ماسک آووکادو

ماسک آووکادو یک روش خانگی پرپشت شدن مو است که در سراسر دنیا طرفداران فراوانی دارد. به دلیل وجود مقدار زیاد ویتامین E در آووکادو، بسیاری از مردم این میوه را مرطوب‌کننده خوبی می‌دانند. برای تهیه ماسک آووکادو، دستورات زیر را اجرا کنید:

  • یک میوه آووکادو را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید.
  • مخلوط را به مو و پوست سر بمالید.
  • بگذارید حدود 30 دقیقه بماند.
  • با شامپوی ملایم کاملاً بشویید.
خرید ماسک مو تغذیه کننده اوریفلیم سری لاو نیچر حاوی عصاره آووکادو

خرید ماسک موی تغذیه‌کننده‌ی اوریفلیم با عصاره‌ی آووکادو مناسب انواع مو

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس مقابل کلیک کنید.

ماسک تخم مرغ

در تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین و اسیدهای چرب مفید وجود دارد. تخم مرغ همچنین منبع غنی از گوگرد است. استفاده از ماسک تخم مرغ به طور مکرر، یکی از روش های پرپشت شدن مو است. برای استفاده از ماسک تخم مرغ، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون ترکیب کنید.
  • این ترکیب را به هم بزنید تا یک مخلوط صاف به دست بیاید.
  • مخلوط را روی موها و پوست سر بمالید.
  • بعد از 20 دقیقه موهایتان را با شامپو و آب سرد بشویید.

ماسک آب پرتقال

ویتامین  C و اسید موجود در پرتقال می‌تواند به روش‌های مختلف باعث پرپشت کردن مو شود. برخلاف برخی از درمان‌های دیگر، پوره پرتقال رایحه دلپذیری نیز دارد. برای تهیه این ماسک، پرتقال‌های تازه را آب بگیرید. سپس مخلوط را روی موها و پوست سر ماساژ دهید. اجازه دهید حدود یک ساعت روی پوست بماند و سپس آن را بشویید.

ژل یا روغن آلوئه‌‎ورا

استفاده مستقیم از روغن آلوئه‌ورا روی پوست سر، باعث تقویت و ضخیم شدن مو می‌شود. مقداری ژل یا روغن آلوئه‌ورای خالص را به مو و پوست سر بزنید. بگذارید روغن یا ژل 30 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. برخی افراد آلوئه‌ورا را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط می‌کنند. می‌توانید از این روش یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

سخن پایانی

پرپشتی موها به تعداد فولیکول‌های مو بستگی دارد که البته تعداد آن‌ها قابل افزایش نیست. با این‌حال با انجام یک‌سری کارها می‌توان از ریزش موها جلوگیری کرد و ضخامت آن‌ها را افزایش داد. استفاده از ماسک‌های خانگی مو، پرهیز از دخانیات و سشوار، برس کشیدن صحیح، استفاده از شامپوی مناسب و البته تغذیه‌ی سالم به شما کمک می‌کنند موهایی ضخیم و شاداب داشته باشید.

اکستنشن مو یا بافت مو یکی دیگر از روش‌هایی است که به داشتن موهایی ضخیم و پرپشت کمک می‌کند. برای آشنایی با این روش، توصیه می‌کنیم مطلب «اکستنشن مو برای رسیدن به موهایی پرپشت و زیبا» را از دست ندهید.

سوالات متداول

با چه روشی می‌توان تعداد فولیکول‌های مو را افزایش داد؟

تعداد فولیکول‌های مو قابل افزایش نیست.

اولین و بهترین روش برای پرپشت کردن مو چیست؟

تغذیه‌ی سالم مهم‌ترین اصل برای پرپشت کردن موها است.

کدام مواد خوراکی برای پرپشت شدن مو مناسب هستند؟

ماهی سالمون، تخم مرغ، بادام زمینی و اسفناج از جمله مواد خوراکی برای پرپشت شدن موها هستند.

درست‌ترین روش برای شانه زدن مو چیست؟

برای شانه زدن مو باید از روش “پایین به بالا” استفاده کرد. یعنی اول ساقه موها شانه شود و بعد به سراغ گره‌های بالایی رفت.