زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مهم ترین عوامل ریزش مو در میان افراد جوان

تیم تحریریه مو تن رو
648
4 دقیقه
مهم ترین عوامل ریزش مو در میان افراد جوان

موها در ظاهر انسان‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. وقتی موها آسیب می‌بینند و افراد دچار ریزش مو می‌شوند، بسیار در روحیه فرد تاثیر می‌گذارد. ریشه و تار موها در افراد مختلف دارای ضخامت و مقاوت‌های متفاوت است و ممکن است دچار ریزش شود.

ولی عوامل دیگری نیز بر ریزش مو تاثیر دارد که باعث می شود فرد دچار نگرانی شود. ریزش موها باعث می‌شود که فرد سن بالاتری نشان دهد و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

بسیار از افراد به محض ریزش مو دچار استرس می‌شوند در صورتی که اگر با عوامل اصلی ریزش مو آشنا شوید، به محض مشاهده علائم هر یک از موارد زیر ، علت ریز مو را متوجه شوید و از آن جلوگیری کنید.

ریزش مو ممکن است هم به صورت مقطعی باشد و هم به صورت دائمی!

   مطالعه بیشتر: 5 شامپو ضد ریزش برتر

Hairfall

  • ریزش مو در سر به صورت طبیعی ،‌ روزی 50 الی 100 تار مو‌ می‌باشد ولی اگر به هر دلیلی این تعداد بیشتر شود، نیاز به بررسی تولد خود شما و پزشک مربوطه دارد.

مشکلات هورمونی و ریزش مو

کاهش یا افزایش ترشح هورمون‌هایی مثل تیروئید، تستسترون، کورتیزول و انسولین، عواملی هستند که باعث می‌شوند که موها دچار ریزش، نازکی و علایم آسیبی شوند .

در این شرایط، پوست دچار قرمزی،‌موهای زائد و جوش می‌شود که لازم است. اگر دچار این علائم شدید، با مشورت پزشک مرتبط، چک آپ هورمونی شوید و از داروهای تجویز شده استفاده کنید.

شامپو ضد ریزش

خرید شامپو ضد ریزش سریتا 

مشکلات تغذیه در ریزش مو

کمبود ویتامین ،  کمبود پروتئین، خوردن نوشیدنی‌ها دارای کافئین زیاد  مانند قهوه، کم نوشیدن آب ،  کمبود سبوس و ویتامین A و  E و B در بدن از جمله عوامل شایعی هستند که نقش به سزایی در ریزش موها دارند.

سعی کنید در گروه‌های غذایی خود ، غلات و برنج بگنجانید، پروتئین شیر و حبوبات و گوشت را مصرف کنید، آب به میزان لازم بنوشید، غذاهای سرشار از آهن بخورید.

خشکبارهایی مانند بادام ، پسته و فندوق ، تخمه آفتابگران ، موادی هستند که چربی طبیعی بدن و ویتامین‌های لازم را تامین می‌کنند.

مطالعه بیشتر: سفیدی موی سر و روش های جادویی از بین بردن آن 

ریزش مو

مشکلات ژنتیکی

مشکلات ژنتیکی و ارثی عواملی هستند که باعث می ‌شوند موها از یک سنی به بعد دچار نازکی و ریزش شوند.

زمانی که فرد بر متوجه می‌شود که موها از حالت قبلی خود خارج شدند و شروع با نازک شدن و ریزش کرده‌اند، باید تحت نظر پزشک مربوطه قرار گیرند تا پزشک تا بررسی عوامل دقیق ریزش مو و ژنتیک فرد، با داروهای پیشگیری و کنترل این وضعیت، ریزش مو را متوقف و موها را به رشد مجدد سوق دهد.

head-shoulders-anti-hairfall-

شامپو ضد ریزش هد اند شولدرز مناسب بانوان حجم 400 میل

 تاثیر استرس در ریزش مو

استرس و دلشوره‌های بلند مدت یکی دیگر از عوامل عمده در ریزش مو است.

استرس‌های فردی در موضوعات مختلف ، عواملی است که می‌تواند روی ترشح هورمون‌ها نیز تاثیر بگذارد و علاوه بر ریزش موها باعث شود که صورت و بدن نیز دچار موهای زائد بیشتری شود. سعی کنید یک یا دو بار در هفته

مطالعه بیشتر: ماسک مو و هشت نکته بسیار مهم 

ریزش مو

بیماری و ریزش مو

ابتلا به بیماری‌هایی از جمله عفونت‌های شدید، تب و لرز ، زایمان‌های سخت ، تاثیرات مواد بیهوشی بعد از عمل جراحی، قرص‌های ضد بارداری، افسردگی،  برخی از داروهای قلب و … هم مواردی هستند که ممکن است ریشه موها به آن واکنش نشان دهد و ضعیف‌تر شود.

تاثیر کم خونی در ریزش مو

بسیاری از افراد بعد از ابتلا به ریزش مو، همه عوامل را بررسی می‌کنند الا کم خونی.

کم خونی عامل پنهانی است که بسیار در رشد موها  و سلامت ناخن‌ها و پوست تاثیر دارد. سعی کنید در چک‌آپ‌های سالیانه خود، حتما عامل کم خونی خود را بررسی کنید تا اگر دچار کم خونی بودید، با مشورت پزشک مرتبط، خود را درمان کنید.

پوشاک نامناسب و اصطکاک

استفاده از کلاه، روسری و مقنعه به صورت دائمی که باعث ایجاد اصطکاک در بین موها و سر می‌شوند، عاملی است که طی گذر زمان منجر به ریزش موها می‌شود.

موها احتیاج به تنفس دارند و هوا باید در میان موها رد و بدل شود. اگر منافذ سطح پوست سر، اکسیژن لازم را دریافت نکنند،موها پس از مدتی دچار ریزش می‌شوند.

ریزش مو

استفاده از مواد شیمیایی

استفاده از رنگ‌های مو غیر استاندارد، یا مواردی که موها به آن واکنش نشان دهند، همچنین تغییر برند شامپو و شوک به موها عواملی هستند که احتمال دارد موها به صورت مقطعی واکنش نشان دهند و دچار ریزش شوند.

لذا سعی کنید از تغییرات زود به زود برند شامپوی خود بپرهیزید و از رنگ موهای استاندارد استفاده کنید.

 

نویسنده: ساحل اختری