زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

روش‌های ماندگاری آرایش در تابستان

تیم تحریریه مو تن رو
733
7 دقیقه
روش‌های ماندگاری آرایش در تابستان

مطالعه این مقاله برای تمامی خانم های عزیز توصیه میشود. ماندگاری آرایش در تابستان موضوعی مهم میباشد که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند. با مجله اینترنتی مو تن رو با ادامه‌ی این مقاله همراه باشید.

روش های جلوگیری از ماسیدن آرایش در تابستان

فصل تابستان فصل رنگ‌هاست . نشاط و سرزندگی در جای‌جای شهر خود را نشان می‌دهد.
در این فصل به علت هوای مطبوع و گرم اکثر مردم به رنگ‌های شاد رو می‌آورند. ترکیب رنگ و هارمونی مناسب موضوعی کالا سلیقه‌ای در بین افراد است .
در این فصل خانم‌ها لباس‌هایی با رنگ‌های شاد انتخاب می‌کنند و بالطبع تمایل دارن که نوع مدل مو یا آرایش خود را با توجه به فصل انتخاب کنند . رنگ‌های پاستیلی (مانند زرد _ صورتی _ آبی _ سبز روشن و … ) جز رنگ‌هایی هستند که در این فصل بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. (پیشنهاد میشود مقاله آرایش پاستیلی را مطالعه کنید)

مطالعه بیشتر: انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب

در تابستان به علت وجود آفتاب مطبوع اکثر خانم‌ها علاقمند هستند که از آفتاب استفاده کرده و پوست خود را برنزه کنند. اما آیا استفاده همزمان از رنگ‌های تابستانی و پوست برنزه شما را تبدیل به یک بانوی شیک امروزی می‌کند یا تبدیل به یک سمبل ناهماهنگ مد!
ماندگاری آرایش در تابستان
برای گرفتن این سوال و آشنایی با نحوه ست کردن این عناصر در فصل تابستانه با موتن‌رو همراه باشید.
در فصل تابستان به علت گرمای زیاد باید توجه داشته باشیم که انتخاب عناصر ظاهریمان اعم از مو، آرایش را به گونه‌ای انتخاب کنیم که گرما و تعرق تاثیر چندانی در آن نداشته باشد.
زیرسازی پوست در این فصل بسیار مهم است . زیرا اگر زیرسازی و رطوبت و چربی پوست به میزان لازم نباشد، باعث میشود در همان ساعت اول آرایش شما بر روی صورتتان بماسد و باعث ایجاد چهره‌ای نامناسب در شما شود.

مطالعه بیشتر: اصول زیرسازی پوست

پیشنهاد می‌شود در فصل تابستان برای جلوگیری از شل شدن پوست و کم کردن تعریق صورت، قبل از شروع آرایش، صورت خود را چندین بار با آب سرد بشویید . این کار باعث انقباض منافذ پوست می‌شود و از تعریق و نرمی پوست جلوگیری می‌کند.
آب سرد و استفاده از یخ در فصل تابستان باعث شفافیت پوست در زمان آرایش می‌شود.
شما می‌توانید برای بهتر کردن کیفیت میکاپ خود در فصل تابستان، نیم ساعت قبل از شروع میکاپ کمی یخ را در کیسه فریزر بریزید و بر جاهای مختلف پوست خود قرار بدهید. این سرما و فریز کردن باعث کم کردن چربی پوست، بستن منافذ پوست و لیفت موقت پوست می‌شود.. در فصل تابستان، ترشح چربی از پوست شدت می‌یابد به همین دلیل باید در انتخاب ضدآفتاب دقت کنید و اگر پوست چربی دارید، از ضد‌ آفتاب‌های فاقد چربی استفاده کنید.
استفاده از ضد آفتابی که دارای SPF مناسب است، جز موارد بسیار ضروری هر آرایش است.
بعد از زدن ضد آفتاب باید کاملا صبر کنید تا جذب پوست شود. اگر خواستار استفاده از کرم پودر هستید، می‌توانید از ضدآفتاب‌های رنگی استفاده کنید.

روش های ماندگاری آرایش
پس از جذب آن برای جلوگیری از عرق کردن پوست باید از پنکیک‌های خشک یا سنگی استفاده کنید و بر حسب رنگ پوست پد آن روی پوست بزنید. پد را روی تمام نقاط پوست مثل بینی، گونه‌ها آرام‌آرام گذاشته تا پوست یکنواخت و یکرنگ شود. سعی کنید در این فصل از کرم پودرهای بسیار چرب و براق استفاده نکنید.
در فصل تابستان باید از رنگ‌های گرم ولی ملایم استفاده کنید. باز هم به شما توصیه می‌کنیم از سایه‌ها، کرم‌پودر و پودرهایی استفاده کنید که حتماً دارای ضد آفتاب باشند. در ضمن منظور از رنگ‌های گرم، رنگ‌های تند نیست و رنگ‌هایی هستند که با وجود سادگی شادابی خود را دارند.
در این فصل باید دقت داشته باشید که از خط چشم یا مداد‌های چشم چرب استفاده نکنید زیر تنها کمی بعد از میکاپ، مداد از چشم میریزد و باعث سیاه شدن اطراف چشم می‌شود، پاک کردن این رنگ پخش شده از پوست شاید کمی سخت باشد زیرا شما میزان چربی پوست خود را به حداقل رسانده‌اید.
توصیه ما برای جایگزین مداد چشم در این فصل، استفاده از سایه‌های سنگی و قلم موی خط چشم است . به صورتی که با قلم‌موی کادری و گوشه‌دار و سایه مشکی و سنگی برای خود خط چشم بکشید . این کار باعث طبیعی‌تر جلوه دادن فرم چشم می‌شود ضمن اینکه اینکار باعث ماندگاری بیشتر آرایش چشم می‌شود.

مطالعه بیشتر: لایه برداری پوست مفید است یا مضر؟

مو‌تن‌رو پیشنهاد می‌کند در این فصل از مداد ابرو استفاده نکنید و برای فرم دادن به ابرو‌های خود از همین روش کشیدن خط چشم استفاده کنید و اگر هم از مداد ابرو استفاده می‌کنید، دقت کنید که مداد ابرو چرب نباشد و با رطوبت بر روی پوست نلغزد.

برای فرم دادن به مژه‌‌‌ها باید در ابتدا از خشک بودن مژه‌ها اطمینان حاصل کنید. سپس کمی از ریمل خود را بر روی گوشه‌های چشم بزنید و زمان بدهید تا کمی خشک شود بعد از خشک شدن ریمل گوشه‌های چشم مجددا شروع به زدن ریمل کنید . پس از اتمام مراحل استفاده از ریمل ، و خشک شدن آن ، ریمل ضد آب دیگری بردارید و به ارامی بر روی مژه‌ها بکشید . این مرحله باعث می‌شود که در صورت تعریق و خیس شدن مژه‌ها ، ریمل شما به زیر چشمتان پخش نشود.
در این فصل سعی کنید از رژ‌گونه‌های کمرنگ‌تر ولی با رنگ‌های شاد استفاده کنید.
رژ‌گونه ملیح و روشن باعث طبیعی‌تر و شاداب‌تر نشان دادن چهره در این فصل‌ می‌شود.
آرایش تابستانی
رژ لب جز لوازمی‌ست که گرما به سرعت روی آن تاثیر می‌گذارد. میماسد و به اطراف لب مالیده می‌شود. در صورتی که می‌خواهید این میزان را به حداقل برسانید، باید قبل از استفاده از رژ لب، از ضد آفتاب و پنکک بر روی پوست لب استفاده کنید سپس از یک مداد لب نه چندان چرب که زود پاک شود و نه چندان خشک که باعث ترک ترک شدن لب شود استفاده کرده و پس از کشیدن دور لب خوب رنگ مداد را روی لب‌ها پخش‌کنید و سپس از رژ لب که بهتر است از نوع مات و خشک باشد استفاده نمایید. این خط لب شماست که بر روی پنکیک باعث دوام و ماندگاری بیشتر رژ بر روی لب‌ها خواهد شد.

مطالعه بیشتر: آرایش پاستیلی به سبک مو تن رو

ترند برتر رنگ ناخن در این فصل، رنگ‌های تند و شاد است. استفاده از رنگ‌هایی با تناژ رنگی گرم / سفید در این فصل توصیه می‌شود.
اگر در این فصل به علت اینکه اکثر شال‌ها نخی و سبک هستند، بانوان دوست دارند موهای خود را آرایش کنند و باز بگذارند . توجه داشته باشید در صورتی که موهای فر یا وزی دارید، تعرق و گرما باعث خشکی و فر شدن بیشتر موها می‌شود. لذا اگر موهایی زیبا در عین حال مرتب می‌خواهید، موهای خود را صورتی ببندید که جریان هوا به زیر موها نفوذ داشته باشد تا تعریق پشت کردن تشدید نشود.
در پایان روز سعی کنید که آرایش خود را پاک کنید . از شیر پاک‌کن و الکل برای پاکسازی استفاده کنید.
سپس صورت خود را به دفعات با اب شرد بشویید. و از ماسک‌های طبیعی میوه‌ و سبزیجات خنک برای احیای پوست استفاده کنید.
ترکیب ماست کم چرب و خیار رنده شده که طبع خنکی دارد، پیشنهاد مناسبی برای ماسک صورت است زیرا این طبع خنک باعث می‌شود پوست کمتر جوش بزند و عرق کند و منافذ پوست بسته بماند.
نویسنده: ساحل اختری