زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

قلم پاکسازی پوست چیست + معرفی مهم‌ترین نکات

wordcamp
473
9 دقیقه
قلم پاکسازی پوست چیست + معرفی مهم‌ترین نکات

گاهی مشغله‌های روزمره، اجازه‌ی رسیدگی به پوستتان را از شما سلب می‌کند. هرچند این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است اما به زمان زیادی احتیاج دارد؛ خصوصاً بعضی خدمات زیبایی که نیاز به مراجعه به کلینیک‌های زیبایی دارند. با این حساب اگر زمان ما محدود و سرمان شلوغ باشد، نمی‌توانیم از پوستمان مراقبت کنیم؟ در سال‌های اخیر با پیشرفت صنعت زیبایی و محصولات مراقبتی، اکثر مردم امکان محافظت از سلامت پوست خود را دارند. کافی است شما محصولاتی را خریداری کنید که مناسب نیاز شما و شرایط زندگی‌تان باشد. قلم پاکسازی پوست یکی از همان محصولاتی است که افراد پرمشغله به آن احتیاج دارند. اگر نمی‌دانید قلم پاکسازی پوست چیست و اگر سلامت پوستتان برای شما اهمیت دارد، ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

پوست سالم
پوست سالم نیاز به مراقبت دارد. اگر از نیاز پوستتان آگاه باشید، با انتخاب لوازم درست به آن رسیدگی خواهید کرد.

قلم پاکسازی پوست چیست؟

قلم پاکسازی پوست، نوعی دستگاه میکرونیدل خانگی است که در سر آن سوزنی ظریف قرار دارد. این ابزار مختص افرادی طراحی شده که وقت کافی برای مراجعه به پزشک ندارند و می‌خواهند به روشی امن پوست خود را میکرونیدل کنند. فواید میکرونیدل برای پوست فراوان است. میکرونیدل با ایجاد زخم‌های سطحی روی پوست، آن را برای ساخت کلاژن بیش‌تر تحریک می‌کند. کاربرد قلم پاکسازی پوست برای درمان چین‌وچروک‌های ریز، جای جوش، زخم، آفتاب‌سوختگی‌ و لکه‌های پوستی است. به طور کلی قلم پاکسازی پوست، بر جوانی و طراوت آن اثرگذار است. با استفاده از این قلم پوست شما شفاف، یک‌دست و سالم به نظر خواهد رسید. اگر با منافذ باز یا تیرگی دور چشم دست‌وپنجه نرم می‌کنید، قلم پاکسازی می‌تواند روش خانگی خوبی برای رفع آن باشد.

آیا استفاده از قلم پاکسازی پوست دردناک است؟

پاسخ این سوال با توجه به واکنش شما به درد متفاوت است. از آن‌جا که سر سوزنی قلم پاکسازی صورت ممکن است ایجاد سوزش کند، می‌توانید کرم بی‌حس‌کننده موضعی به پوستتان بمالید. لیدوکائین پوستی و زایلاپی از کرم‌های بی‌حس‌کننده هستند که می‌توانید 30 دقیقه قبل از استفاده‌ی قلم پاکسازی پوست به صورت بمالید. با توجه به نظرات مشتریان، بیش‌تر آن‌ها درد قلم پاکسازی صورت را قابل تحمل توصیف کردند و استفاده‌ از آن را توصیه می‌کنند.

چگونه صورتم را قبل از درمان با قلم پاکسازی آماده کنم؟

  1. قبل از استفاده از قلم پاکسازی صورت را با شوینده مناسب تمیز کنید.
  2. تا 24 ساعت قبل از نور مستقیم آفتاب دوری کنید.
  3. کارایی قلم پاکسازی پوست به گونه‌ای است که با ایجاد زخم‌های ریز به رفع لک و چین‌وچروک کمک می‌کند. در این زمان پوست صورت حساس است و شروع به ترمیم جای زخم‌ها می‌کند. استفاده از اسکراب یا لایه‌بردارهای اسیدی 24 ساعت قبل و 48 ساعت بعد از استفاده از قلم پاکسازی پوست، اصلا توصیه نمی‌شود.
  4. اگر ژل تزریق کرده یا موهای صورتتان را لیزر کرده‌اید، بهتر است تا دو هفته از قلم پاکسازی پوست استفاده نکنید.

شستشوی صورت مهم‌ترین بخش در روتین مراقبت از پوست است. در مطلب (نکاتی در مورد شستشوی صورت) از نکاتی گفتیم که با رعایت آن تغییرات باورنکردنی در سلامت پوست خود می‌بینید.

تاثیر استفاده از قلم پاکسازی پوست
با استفاده‌ی مستمر از قلم پاکسازی پوست، تاثیر شگفت‌انگیز آن بر چین‌وچروک‌ها را مشاهده می‌کنید.

میکرونیدلینگ صورت با قلم پاکسازی پوست چقدر زمان می‌برد؟

 کاربرد قلم پاکسازی پوست به گونه‌ای است که به زمان زیادی احتیاج ندارد. 30 دقیقه قبل از استفاده از آن، صورت را بشویید و کرم بی‌حس کننده بمالید. 20 دقیقه صبر کنید تا کرم عمل کند. بعد از این مرحله، 15 تا 20 دقیقه بسته به عمق چین‌وچروک یا لک صورت، از قلم پاکسازی استفاده ‌کنید. بعد از اتمام کار، کرم آبرسان بزنید تا التهاب صورت کم‌تر شود. می‌توانید از کمپرس یخ هم استفاده کنید.

طول درمان جای زخم‌ها چند روز است؟

پاسخ این سوال بسته به قدرت پوست شما در ترمیم خود، متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم تا دور روز بعد از درمان، برای قرار مهمی برنامه‌ریزی نکنید. بیش‌تر مصرف‌کنندگان قلم پاکسازی پوست با وضعیت زیر مواجه می‌شوند:

  • روز اول: درست بعد از درمان، دچار التهاب و قرمزی خفیفی مشابه به آفتاب‌سوختگی خواهید شد. ممکن است تعدادی از زخم‌ها به علت فشار دست بیش‌ از حد دچار خون‌ریزی شوند. جای نگرانی نیست. اگر داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، بهتر است 3 روز قبل از انجام پاکسازی، از مصرف این داروها خودداری کنید. در این زمان پوستتان به شما احساس کشیدگی و گرما خواهد داد.
  • روز دوم: روز دوم التهاب و قرمزی کاهش می‌یابد. ممکن است مهارت کافی نداشته باشید و صورت دچار کبودی‌های جزئی شود. این کبودی‌ها به راحتی با آرایش مخفی می‌شوند. تورم صورت از عوارض استفاده از قلم پاکسازی در روز دوم است. با دوری از خوراکی‌های پرنمک و نوشیدن آب زیاد، به راحتی می‌توانید از این مرحله عبور کنید.
  • روز سوم: در این روز پوستتان به مقدار زیادی ترمیم یافته. معمولاً در روز سوم، خبری از کبودی، التهاب و تورم نخواهد بود. تعداد زیادی از به‌جویان طی 24 ساعت بهبود می‌یابند، ولی ممکن است این زمان برای بعضی افراد بیش‌تر شود.

مراقبت‌های بعد از درمان با قلم پاکسازی پوست چیست؟

برای 18 تا 24 ساعت بعد از درمان، از آب ولرم برای شستشوی صورت استفاده کنید. استفاده از هرگونه محصول پوستی معطر یا حاوی الکل در این دوران ممنوع است. محصولات آبرسان یا آرام‌بخش پوست که سبب کاهش التهاب صورت می‌شوند، بهترین انتخاب برای مراقبت از پوست شماست. بعد از یک روز، شما اجازه‌ی شستن صورت، استفاده از کرم مرطوب‌کننده و آرایش کردن را دارید. فراموش نکنید که ضدآفتاب تاثیر بسیار زیادی در تسریع روند ترمیم پوست شما دارد. کرم زینک اکساید، یک ضدآفتاب قوی است. اگر پوست چرب یا مستعد جوش ندارید، این کرم به شما پیشنهاد می‌شود. حداقل تا سه روز بعد از استفاده از قلم پاکسازی پوست، از وکس صورت و ورزش‌های سنگین که سبب تعریق می‌شوند، پرهیز کنید.

چگونه بهترین نتیجه را از قلم پاکسازی پوست ببینم؟

هدف ما از معرفی قلم پاکسازی پوست، آموزش روشی امن به افرادی است که می‌خواهند از شر چین‌وچروک و لک خلاصی یابند. این امر بدون تولید کلاژن بیش‌تر و روتین مستمر پوستی امکان‌پذیر نیست. پس پشنهاد ما به شما، شروع درمان با قلم پاکسازی پوست حداقل برای شش جلسه و رعایت روتین مناسب پوست شماست. در این صورت است که نتایجی باورنکردنی مشاهده خواهید کرد. یادتان باشد که حتما دوبار در روز پوست خود را با شوینده مناسب بشورید. کرم‌های آبرسان هم مکمل قلم پاکسازی پوست در رفع چین‌وچروک است. نور مستقیم آفتاب دشمن سلامت پوست است؛ از ضدآفتاب غافل نشوید.

اگر نمی‌دانید روتین پوستی شامل چه مراحلی است، پیشنهاد ما به شما مقاله‌ی جامع (مراحل پاکسازی پوست در خانه) است. با خواندن این مقاله سوالات شما در این زمینه پاسخ داده می‌شود.

تاثیر قلم پاکسازی پوست در رفع لک
قلم پاکسازی پوست راه حل مناسبی برای رهایی از لک و جای جوش است؛ به شرط آن که روتین پوستی را رعایت کنید.

بهترین مدل قلم پاکسازی پوست

تا اینجای مطلب به شما گفتیم که قلم پاکسازی پوست چیست، پیچ‌وخم استفاده از این دستگاه را بیان کردیم و همه‌ی بایدها و نبایدها را شرح دادیم. حالا اگر قلم پاکسازی پوست مناسب نیاز شما است، برند‌های معتمد برای خرید کدام‌اند؟ در ادامه مطلب به معرفی قلم پاکسازی پوست با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌پردازیم.

قلم پاکسازی پوست مدل A01

قدرت این دستگاه از 1 تا 9 درجه‌بندی می‌شود. هرچه به عدد 9 نزدیک می‌شوید، قدرت قلم بیش‌تر خواهد شد. اگر کک‌ومک یا جای جوش دارید می‌توانید از اعداد کم‌تر دستگاه برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید. قدرت بالای این دستگاه مناسب از بین بردن رنگ تاتو و خال‌های عمیق است. این قلم علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد.

خرید قلم پاکسازی پوست مدل A01-رنگ طلایی

از ویژگی‌های این دستگاه قیمت مناسب، بدنه زیبا و دوام بالا است. برای اطلاعات بیش‌تر روی عکس کلیک کنید. برای خرید و اطلاعات بیش‌تر روی عکس کلیک کنید.

قلم پاکسازی پوست بیکو مدل Ziken

این دستگاه با تولید گرمای حاصل از پلاسما همچون یک لایه‌بردار عمل می‌کند. قلم پاکسازی پوست بیکو مدل Ziken با تحریک پوست برای تولید بیش‌تر کلاژن، سبب رفع چروک‌های ریز، افتادگی پلک و لک‌های صورت خواهد شد. کارایی قلم پاکسازی پوست بیکو به گونه‌ای است که شما بدون احساس درد و خون‌ریزی، عیوب پوست را رفع و حالت کشسانی پوست را تجدید می‌کنید.

خرید قلم پاکسازی پوست مدل ziken

قلم پاکسازی پوست بیکو مدل Ziken، راه حلی دائمی برای رفع چین‌وچروک و لک‌های صورت است. برای خرید و اطلاعات بیش‌تر روی عکس کلیک کنید.

استفاده از قلم پاکسازی پوست برای چه کسانی ممنوع است؟

اگر زخم باز و تازه دارید نمی‌توانید از قلم پاکسازی استفاده کنید. این عمل سبب می‌شود اوضاع زخمتان وخیم‌تر شود. در صورت ایجاد عفونت‌های قارچی یا باکتریایی به هیچ‌وجه از قلم پاکسازی استفاده کنیدو احتمال اینکه عفونت به دیگر قسمت‌های پوست سرایت کند زیاد است. اگر داروهای شیمی‌درمانی یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، قبل از شروع درمان با قلم پاکسازی پوست با پزشک خود مشورت کنید. خانم‌های باردار و افرادی که قرص راگوتان مصرف می‌کنند، اجازه‌ی استفاده از قلم پاکسازی پوست را ندارند.

جمع‌بندی

حالا که می‌دانید قلم پاکسازی پوست چیست، باید بدانید که فرق زیادی با میکرونیدلینگ ندارد. در هر دو روش شما بافت کلاژن‌ساز پوست را به تولید بیش‌تر آن تحریک می‌کنید. مزیت استفاده از قلم پاکسازی پوست، در کاهش هزینه‌های شما است. دیگر نیازی نیست به کلینیک مراجعه کنید. هر زمان که وقت کافی داشتید در خانه پوست خود را درمان می‌کنید. از طرفی قلم پاکسازی پوست با توجه به تعداد سوزن‌های کم‌تر، طول درمان کوتاه‌تری دارد.     

سوالات متداول

قلم پاکسازی پوست چیست؟

این قلم نوعی دستگاه برقی است که به شما امکان میکرونیدلینگ صورت به روشی امن و بی‌خطر را می‌دهد.

قلم پاکسازی پوست در کجا کاربرد دارد؟

کاربرد اصلی قلم پاکسازی پوست در از بین بردن چین‌وچروک‌های سطحی، افتادگی پلک، جای چوش و لک است.

قلم پاکسازی پوست مناسب چه افرادی است؟

این قلم برای افرادی که وقت کافی برای مراجعه به کلینیک‌های زیبایی را ندارند اما به سلامت پوستشان اهمیت می‌دهند، مناسب است. شما با قلم پاکسازی پوست در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید پوست صورت را لایه‌برداری کنید.

استفاده از قلم پاکسازی پوست برای چه افرادی ممنوعیت دارد؟

خانم‌های باردار، افراد دیابتی، کسانی که داروها خاص یا راگوتان مصرف می‌کنند، ممنوع است.