زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

استفاده از کرم دور چشم چه مزایایی دارد؟

wordcamp
5,515
13 دقیقه
استفاده از کرم دور چشم چه مزایایی دارد؟

مراقبت از پوست بسیار رایج شده و مردم در سراسر جهان با توجه به نوع پوست و شرایط مختلف، روتین‌های پوستی مناسب خود را برمی‌گزینند. یکی از اعضای اصلی اغلب روال‌های مراقبتی، کرم دور چشم است. اما فواید کرم دور چشم چیست؟ استفاده از این نوع کرم از چه سنی توصیه می‌شود؟ اصلاً به چه دلیلی ناحیه‌ی زیر چشم نیاز به مراقبت اختصاصی دارد؟ آیا عوارض کرم دور چشم حقیقت دارد؟ در این مطلب قصد دارم درباره‌ی فواید استفاده از کرم دور چشم صحبت کنم و پاسخ دقیقی به هریک از سوالات فوق بدهم.

اطلاعات کلی درباره مراقبت از پوست اطراف چشم

فواید استفاده از کرم دور چشم
چرا از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

صبح‌ها وقتی که از خواب برمی‌خیزید، دچار پف زیر چشم و حلقه‌های تیره هستید؟ چین‌و‌چروک‌ها و خطوط ریز در اطراف چشمتان پدیدار شده و احساس می‌کنید که در حالِ ملاقات اولین نشانه‌های پیری هستید؟

پوست اطراف چشم، لطیف‌ترین و شکننده‌ترین پوست ناحیه‌ی صورت است و غده‌های چربی بسیار کمی، وظیفه‌ی آب‌رسانی این ناحیه را بر عهده دارند. شما در طول روز بارها می‌خندید، پلک می‌زنید و حرکات زیادی را با عضلات صورت انجام می‌دهید. تمام این حرکات نیز اثر خود را بر پوست به‌ویژه پوست اطراف چشم، باقی می‌گذارند.

بنابراین ناحیه‌ی حساس دور چشم به مراقبت‌های خاص نیاز دارد تا بتواند سلامتی و ظاهر خوبش را حفظ نماید. کرم‌های دور چشم دقیقاً به همین منظور طراحی می‌شوند تا با فرمولاسیون خاص خود، رطوبت لازم برای پوست ظریف اطراف چشم را تامین نمایند. ترکیبات کرم دور چشم با تغذیه‌ی صحیح می‌توانند آسیب‌های ناشی از حرکات صورت و فقدان غدد چربی را کاهش دهند.

کرم دور چشم، پف، تیرگی و تغییر رنگ این ناحیه را کاهش داده و انعطاف پذیری پوست را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، استفاده‌ی منظم منجر به تاخیر در علائم پیری زودرس خواهد شد.

از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ی معمولی برای ناحیه دور چشم استفاده نکنید، آن‌ها برای پوست سایر نقاط صورت طراحی شده‌اند و برای دور چشم مناسب نیستند.

برای دانستن بهترین سن استفاده از کرم دور چشم و آشنایی با بهترین محصولات موجود در بازار، مقاله‌ی زیر را بخوانید.

فواید کرم دور چشم

فواید کرم دور چشم
مزایای اصلی کرم دور چشم

ممکن است در حال حاضر به این نوع کرم احتیاجی نداشته باشید اما استفاده‌ی منظم از آن یک اقدام پیشگیرانه‌ی هوشمند برای حفظ سفتی و انعطاف‌پذیری پوست زیر چشم است. البته فواید کرم دور چشم در این موارد خلاصه نمی‌شود. در این بخش قصد دارم به 9 مورد از فواید استفاده از کرم دور چشم بپردازم که احتمالاً آن‌ها را نمی‌دانید.

یک: تاخیر در فرایند پیری از فواید کرم دور چشم

نشانه‌های پیری پوست را می‌شناسید؟ پوست تیره، شل و آویزان، خسته و بی‌نشاط که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. دو مورد از مهم‌ترین این دلایل عبارتند از: کم‌آبی و استرس‌های محیطی. انتخاب یک کرم دور چشم حاوی انواع آنتی اکسیدان و مواد مرطوب‌کننده که می‌تواند بر عوامل ایجاد پیری پوست غلبه کند.

دو: فواید کرم دور چشم و کاهش چین‌و‌چروک

آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و ترکیبات آب‌رسان موجود در یک کرم دور چشم مناسب باعث می‌شود که پوست این ناحیه صاف شده و مجدداً احیا شود. بنابراین مشاهده می‌کنید که خطوط ریز اطراف چشم و چین‌و‌چروک‌های ظریف، کاهش یافته‌اند.

کرم دور چشم مخصوص آقایان

کرم دور چشم مخصوص آقایان سینره

  • کاهش چروک‌های عمیق
  • خاصیت آنتی اکسیدانی قوی
  • ترمیم سلول‌های پوستی
  • رفع خستگی و تسکین ناحیه دور چشم

سه: کاهش پف زیر چشم

پف کردگی می‌تواند ناشی از مواردی مانند کم خوابی، آلرژی و افزایش سن باشد. بهترین کرم‌های دور چشم حاوی ترکیباتی هستند که این علائمِ قابلِ مشاهده‌ی ناشی از خستگی را کاهش می‌دهند.

چهار: کاهش تیرگی دور چشم

اغلب کرم‌های دور چشم مملو از موادی هستند که به‌مرور زمان قادر هستند تغییرات رنگی این ناحیه را از بین برده و به اطراف چشم شما، درخشندگی بیشتری ببخشند. کرم ضد تیرگی دور چشم سینره چین‌و‌چروک‌ها، پف و تیرگی اطراف چشم را کاهش می‌دهد و حاوی ترکیباتی آنتی اکسیدانی قوی برای مبارزه با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد است.

پنج: آب رسانی صحیح از فواید استفاده از کرم دور چشم

همان‌طور که در بخش پیشین گفتم، پوست دور چشم بسیار نازک بوده و نیاز به نوع خاصی از آب‌رسانی دارد و این آب‌رسانی ویژه فقط از عهده‌ی یک کرم مخصوص دور چشم برمی‌آید. غلظت ترکیبات آب‌رسان در انواع کرم دور چشم متناسب با نیازهای پوست ظریف شما طراحی شده و از خشکی این ناحیه پیشگیری می‌کند.

کرم دور چشم آبرسان اوریفلیم برای افراد بین 20 تا 35 سال مناسب است. از پیری زودرس این ناحیه از صورت پیشگیری نموده و رطوبت مورد نیاز را تامین می‌نماید.

کرم دور چشم آبرسان اوریفلیم سری اپتیمالز
کرم دور چشم آبرسان اوریفلیم سری اپتیمالز

شش: روشن‌ شدن پوست به کمک کرم دور چشم

در اثر استفاده‌ی منظم از کرم دور چشم، پوست این ناحیه به درستی تغذیه و مرطوب می‌شود بنابراین سالم‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. اغلب این کرم‌ها حاوی ترکیبات جوان‌ساز هستند بنابراین از تجمع سلول‌های مرده پیشگیری نموده و شما متوجه می‌شوید که پوستی درخشان و یک‌دست دارید.

كرم دور چشم ضد پيری اوریفلیم حاوی عصاره گیاهان سوئدی، کافئین و ویتامین سی است و جوانسازی دور چشم از خواص این کرم محسوب می‌شود.

كرم دور چشم ضد پيری اوریفلیم
كرم دور چشم ضد پيری اوریفلیم 

هفت: فواید کرم دور چشم و آماده سازی پوست برای آرایش

زمانی که شما از کرم دور چشم استفاده کنید، پوست این ناحیه صاف و یک‌دست شده و پف و تیرگی کاهش می‌یابد بنابراین کانسیلر به‌صورت یک‌نواخت روی پوست شما پخش خواهد شد. در این شرایط، آرایش، بهتر روی صورت می‌نشیند و طبیعی‌تر جلوه می‌کند.

هشت: محافظت از پوست دور چشم و تقویت آن

همان‌طور که گفتم پوست این ناحیه از صورت نسبت به سایر مناطق، نازک‌تر است بنابراین درصد آسیب‌پذیری نیز بالاتر خواهد بود. کرم‌های دور چشم جوری طراحی می‌شوند که این آسیب‌ها را به حداقل رسانده و انعطاف کافی را در این ناحیه ایجاد کنند.

نه: آرامش چشم‌ها خسته

در روزگاری زندگی می‌کنیم که باید ساعت‌های زیادی از روز به انواع صفحات نمایش نگاه کنیم. لپ‌تاپ، صفحه تلویزیون و گوشی‌های هوشمند، چشم‌های ما را خسته می‌کنند و عضلات اطراف آن را منقبض می‌نمایند. در برخی از کرم‌های دور چشم، ترکیبات آرامش‌بخش و مغذی به کار می‌رود تا بتوانند این خستگی را از بین برده و اطراف چشم را تسکین دهند.

ترکیبات ضروری در کرم دور چشم

رفع چین و چروک دور چشم از فواید کرم دور چشم
چرین و چروک اطراف چشم

خب، تا اینجا با 9 فایده‌ی شگفت‌انگیز کرم دور چشم آشنا شدید و دانستید که استفاده از آن چقدر ضروری است. سوالی که پیش می‌آید این است: این کرم‌ها چگونه این خدمات را ارائه می‌دهند؟ یک کرم دور چشم عالی حاوی چه ترکیباتی است؟ در ابن بخش قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. لطفاً به جدول زیر دقت کنید تا با موثرترین مواد موجود در کرم‌های دور چشم برای حداکثر بهره‌مندی از فواید کرم دور چشم آشنا شوید.

ماده‌ی موجود در کرم دور چشممزیت‌ها
کافئیناین ماده باعث کاهش چروک‌ها، تیرگی و پف زیر چشم می‌شود.
پپتیدهانوعی از اسیدهای آمینه که در پروتئین‌های ضروری مانند کلاژن و الاستین وجود دارند. وجود این مواد در کرم دور شچم منجر به جوان‌سازی پوست این ناحیه و رفع چین‌و‌چروک است.
عصاره چای سبزیک آنتی اکسیدان قوی که باعث شادابی، کاهش آسیب‌ها و رفع خستگی است.
ویتامین Cبا خاصیت آنتی اکسیدانی، منجر به روشن‌شدن پوست، یکنواخت‌شدن رنگ ناحیه زیر چشم و درخشندگی می‌شود.
اسید هیالورونیکخاصیت آب‌رسانی قوی
آلوئه‌وراخنک‌کننده پوست اطراف چشم و تسکین‌دهنده
اسکوالینمرطوب‌کننده، آب‌رسان و نرم‌کننده‌ی عالی که همانند چربی پوست عمل می‌کند.
رتینولیکی از مشتقات ویتامین A که باعث می‌شود پوست زیر چشم، سفت‌تر و حجیم‌تر شود و برای رفع تیرگی مناسب است.
ویتامین B3یک ماده‌ی مغذی ضروری برای حفظ رطوبت و یکنواختی رنگ پوست
ویتامین Kرفع تیرگی و ترمیم مویرگ‌ها
ترکیبات ضروری در کرم دور چشم

استفاده صحیح از کرم دور چشم

کرم دور چشم برای بافت نازک پوست
بهبود بافت پوست

برای بهره‌مندی از فواید کرم دور چشم آن را در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید و به روال خود پایبند بمانید. در ادامه به معرفی یکی از ساده‌ترین روتین‌های مراقبت از پوست می‌پردازم:

  • با کمک یک شوینده‌ی ملایم که متناسب با نوع پوستتان است، صورت خود را بشویید.
  • در مرحله‌ی بعد برای تکمیل کار پاک‌سازی از تونر استفاده کنید.
  • حالا نوبت استفاده از سرم صورت است. با چند قطره از آن پوست صورت را ماساژ دهید.
  • حالا از کرم مرطوب‌کننده استفاده نموده و صورت خود را مرطوب نمایید.
  • به اندازه‌ی یک عدس از کرم دور چشم بردارید و با استفاده از نوک انگشت ناحیه زیر چشم را با ملایمت ماساژ دهید یا به آن ضربه بزنید.
  • معمولاً غلظت کرم‌های دور چشم از کرم مرطوب‌کننده بیشتر است به همین دلیل بهتر است ابتدا از کرم مرطوب‌کننده و در مرحله‌ی بعد از کرم دور چشم استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله‌ی نحوه ی استفاده از کرم دور چشم را بخوانید.

فواید استفاده از کرم دور چشم درماتیپیک

کرم ضد چروک دور چشم درماتیپیک

  • کرم ضدچروک دور چشم
  • حاوی شی باتر و روغن جوانه گندم

نکات و ترفندهای بیشتر

کرم رفع تیرگی دور چشم
تیرگی زیر چشم
  1. هنگام استفاده از کرم دور چشم با ملایمت با پوست خود رفتار کنید. ایجاد فشار و کشیدنِ پوست منجر به آسیب دیدن بافت پوست زیر چشم خواهد شد.
  2. قبل از اینکه به مرحله‌ی بعدی بروید، مثلاً قبل از شروع آرایش، کمی صبر کنید تا ترکیبات کرم به منافذ دور چشم نفوذ کند.
  3. برای بهره‌مندی از فواید کرم دور چشم به روال خود پایبند باشید و حتی یک روز را نیز از دست ندهید. صبح و شب از کرم دور چشم استفاده کنید. تنها راهی که برای مشاهده‌ی فایده کرم دور چشم وجود دارد، همین است.
  4. کرم دور چشم خود را در یخچال نگهداری کنید تا خنک باشد. در این صورت، به کاهش پف چشم و افزایش طراوت پوست کمک بیشتری می‌کند. علاوه بر این، کرم خنک مایه‌ی آرامش عضلات خسته‌ی دور چشم شما است.
  5. قبل از مالدین کرم، با کمی آب ناحیه دور چشم خود را مرطوب کنید چون در این شرایط ترکیبات کرم کارایی بیشتری خواهد داشت.
  6. استفاده از کرم دور چشم راهکاری عالی برای مراقبت از خود و پیشگیری و مبارزه با علائم پیری است. این کار اگر با یک رژیم غذایی سالم، استفاده از محصولات مناسب برای مراقبت از پوست، نوشیدن آب، خواب کافی و مدیریت استرس ترکیب شود، ظاهری بسیار زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد.
معرفی کرم دور چشم سی گل و فواید کرم دور چشم

کرم دور چشم مناسب انواع پوست سی گل

  • کرم دور چشم برای رفع تیرگی
  • کرم دور چشم برای رفع پف
  • کاهش چروک‌های ریز دور چشم

عوارض کرم دور چشم

فواید کرم دور چشم و رطوبت پوست
رطوبت رسانی

تاکنون دانستیم که فواید کرم دور چشم بسیار زیاد است اما آیا این محصولات، آسیبی نیز ایجاد می‌کنند؟ به‌صورت کلی عوارض کرم دور چشم به ترکیبات اولیه‌ی آن بستگی دارد. برچسب محصول را به دقت بخوانید و هرگونه علامتی را مورد توجه قرار دهید. در ادامه قصد داریم به شناخته‌شده‌ترین عوارض کرم دور چشم بپردازیم. البته مطالعه در زمینه‌ی اشتباهات رایج هنگام استفاده از کرم دور چشم نیز می‌تواند به دانسته‌های شما در این زمینه بیفزاید.

ایجاد حساسیت و سوزش پوستی

معمولاً ترکیبات ضدچین‌و‌چروک در کرم‌های دور چشم وجود دارد. اسیدهایی بسیار ملایم که ممکن است منجر به ایجاد احساس سوزش در پوست شما شود. البته ممکن است این سوزش بخشی از فرایند تاثیر کرم نیز باشد. اما اگر کرم دور چشم شما حاوی اسیدهای ملایم نیست و در عین حال پوستتان دچار سوزش شده است، حتماً استفاده از کرم را متوقف کنید.

حساسیت به ویتامین K موجود در کرم دور چشم

بسیاری از کرم‌های دور چشم حاوی ویتامین K هستند. این ماده به منظور رفع تیرگی و ترمیم رگ‌های خونی در این کرم استفاده می‌شود. تعداد کمی از افراد به این ویتامین آلرژی دارند، البته این حساسیت بیشتر در موارد خوراکی یا تزریقی گزارش شده و در مورد استفاده‌ی موضعی بسیار نادر است. در هر صورت، اگر به این ویتامین حساسیت دارید، از خرید کرم دور چشم حاوی ویتامی K  خودداری کنید.

وجود ماده هیدروکینون در کرم دور چشم

یک ماده‌ی روشن‌کننده که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. لکه‌های پیری و آکنه را کاهش می‌دهد و در رفع تیرگی دور چشم موثر است. اگر کرم دور چشم شما حاوی هیدروکینون است، پس از استفاده، پوست خود را در معرض نور آفتاب قرار ندهید. بهتر است فقط شب‌ها از این محصول استفاده نمایید.

حساسیت به رتینول

همان‌طور که گفته شد، رتینول یکی از ترکیبات محبوب کرم دور چشم و یکی از مشتقات ویتامین A است. این ماده ممکن است در برخی از افراد منجر به تحریکات پوستی شود. در این صورت، از کرم دور چشم خود، یک شب در میان استفاده نمایید.

سخن آخر

ممکن است در حال حاضر دچار پف، تیرگی و چروک دور چشم نباشید اما همان‌طور که در متن مقاله گفته شد، استفاده از کرم دور چشم را به‌عنوان نوعی پیشگیری‌ از علائم پیری زودرس، مد نظر قرار دهید. اگر در حال حاضر، دچار علائم مذکور هستید، حتماً کرم متناسب با نیازهای خود را شناسایی نموده و در روتین پوستی خود قرار دهید. فواید استفاده از کرم دور چشم فراوان است و در این مقاله با مهم‌ترین آن‌ها آشنا شدید. برای نتیجه‌گیری کامل، حتماً به‌صورت منظم از آن استفاده نموده و هیچ فرصتی را از دست ندهید. آیا تجربه‌ی استفاده از محصولات معرفی شده در متن مقاله را دارید؟ حتماً از طریق بخش نظرات ما را از تجربه‌ی خود آگاه کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه فواید کرم دور چشم

آیا استفاده از کرم دور چشم ضروری است؟

همان‌طور که مطلع هستید، اولین نشانه‌های پیری در اطراف چشم مشهود می‌شود. بافت این ناحیه از صورت بسیار نازک، لطیف و فاقد غدد چربی است. کرم‌های دور چشم به‌صورت ویژه برای همین پوست لطیف طراحی شده‌اند. بنابراین اگر درصدد مراقبت اصولی از زیبایی و جوانی خود هستید، این کرم‌ها را به روتین پوستی خود اضافه نمایید.

استفاده از کرم دور چشم را از چه سنی شروع کنیم؟

هرچه زودتر بهتر. برخی از افراد پس از 30 سالگی با مشاهده‌ی اولین نشانه‌های پیری شروع به استفاده از کرم دور چشم می‌کنند. اما بهتر است این کار را از سن 20 سالگی آغاز نمایید. با این کار از بروز چین‌و‌چروک‌ها در سنین پایین، پیشگیری نمایید.

آیا می‌توانیم از کرم دور چشم برای صورت استفاده کنیم؟

استفاده از کرم دور چشم برای صورت مانعی ندارد اما حساب بانکی شما را خالی خواهد کرد. معمولاً قیمت کرم‌های دور چشم گران است.

آیا کرم دور چشم منجر به بروز مشکلات بینایی می‌شود؟

اگر از محصولی باکیفیت استفاده کنید که توسط مراجع معتبر بهداشتی تایید شده، هیچ اشکالی در قوه‌ی بینایی شما ایجاد نخواهد شد.