زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای خرید بهترین شامپو بدن

wordcamp
914
10 دقیقه
راهنمای خرید بهترین شامپو بدن

شامپو بدن بهتر است یا صابون؟ این بحثی است که تکراری نمی‌شود و احتمالا پایانی هم نداشته باشد. هر بار که وارد حمام می‌شویم، می‌خواهیم به تمیزترین شکل ممکن خارج شویم. برخی‌ها برای رسیدن به این هدف، از صابون و برخی دیگر از شامپو بدن استفاده می‌کنند. هر کدام از آن‌ها نیز مزایا و معایب خودشان را دارند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مزایای شامپو بدن بپردازیم و راهنمای خرید بهترین شامپو بدن را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا شامپو بدن؟

امروزه خیلی‌ها هستند که تصمیم گرفته‌اند دیگر از صابون استفاده نکنند و سراغ شامپو بدن بروند. شامپو بدن مزایایی دارد که صابون نمی‌تواند آن‌ها را ارائه کند. کسانی که پوست خشک و حساس و یا بیماری‌های پوستی دارند، استفاده از شامپو بدن را به صابون ترجیح می‌دهند.

کف فراوان

خیلی‌ها هستند که اگر بدن خودشان را با کف فراوان نشویند، حس می‌کنند که کامل پاک نشده اند. در مقایسه با صابون‌های معمولی، شامپو بدن کف فراوانی تولید می‌کند و استفاده از شامپو بدن برای کسانی که می‌خواهند پر از کف شوند یک تجربه خوب خواهد بود. پوست شما پس از شست‌وشو با میزان کف بالا، آرامش و لطافت بیش‌تری خواهد داشت.

مرطوب کنندگی

خیلی‌ها پس از استفاده از صابون از خشکی و زبری پوست‌شان گلایه می‌کنند. استفاده از یک شامپو بدن خوب می‌تواند از خشکی پوست شما جلوگیری کند چرا که شامپوهای بدن، متشکل از مواد مرطوب‌کننده و آب‌رسان مثل گلیسیرین هستند. مرطوب شدن پوست باعث افزایش نرمی و لطافت آن می‌شود. از شامپو بدن می‌توان برای شست‌وشوی صورت زیر دوش هم استفاده کرد و این یعنی نیازی نیست برای شست‌وشوی صورت‌تان از ماده شوینده دیگری استفاده کنید.

لایه برداری

لایه برداری پوست، یکی دیگر از خاصیت‌های شامپو بدن است. با استفاده از شامپو بدن، می‌توانید به راحتی لایه‌های مرده و آلوده را از پوست‌تان پاک کنید. علاوه بر این پوست شما در این راه با زبری هم مواجه نمی‌شود.

حمل آسان

شامپوهای بدن بسته‌ بندی‌های شیکی دارند و حمل آن‌ها حین مسافرت بسیار آسان است. برخی از شامپوهای بدن، مخصوص مسافرت و با بسته‌ بندی‌های حمل آسان طراحی شده‌اند. این در حالی است که جابه‌جا کردن صابون چندان خوشایند نیست و برای جابه‌جا کردن صابون، باید آن را ابتدا در یک لایه دستمال کاغذی بپیچید.

بهداشتی‌تر بودن

استفاده از صابون مشترک به این معنی است که پوست شما در خطر آلودگی باکتریایی قرار می‌گیرد. شست‌وشو با صابون مشترک می‌تواند باعث تجمع باکتری روی پوست شما شود. این در حالی است که استفاده از شامپوی بدن بسیار بهداشتی‌تر به حساب می‌آید.

هم‌چنین بخوانید: شامپو بدن بهتر است یا صابون؟

چگونه شامپو بدن انتخاب کنیم؟

همه ما برای حفظ بهداشت و سلامتی‌مان، چندین بار در هفته به حمام می‌رویم اما واقعا برای محصولی که برای شست‌وشو انتخاب می‌کنیم، اهمیتی قائل می‌شویم؟ پوست، گسترده‌ترین اندام بدن ماست. همان‌گونه که باید مراقب قلب و یا کبد خود باشیم، مراقبت از پوست نیز باید در دستور کار ما باشد. این‌جاست که انتخاب بهترین شامپو بدن برای نظافت شخصی، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

محصولی با خاصیت مرطوب کنندگی بخرید

اکثر شامپوهای بدن، هرچیزی که در سطح پوست باشد را پاک می‌کنند. در چنین حالتی با وجود شسته شدن عرق و کثیفی‌ها، ممکن است چربی‌های سطح پوست هم از بین بروند. این چربی‌های طبیعی باعث می‌شوند پوست ما نرم و مرطوب بماند و در واقع مثل یک مانع حفاظتی عمل می‌کنند. از این رو مهم است شامپوی بدن مورد انتخاب شما، دارای خواص مرطوب‌ کنندگی و آب‌رسان باشد. بهتر است پس از شست‌وشوی بدن خود با شامپوی بدن دارای خواص مرطوب‌ کننده، کمی روغن و لوسیون هم به پوست خود بمالید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

به عطر محصول دقت کنید

عطر و رایحه شامپو بدن یکی از کلیدی‌ترین ارکان انتخاب افراد برای خرید محصول است. با این حال توجه داشته باشید ممکن است این رایحه و عطر ممکن است مضر باشد. این رایحه ممکن است متشکل از مواد مصنوعی و مضر باشد. از این رو محصولاتی را انتخاب کنید که دارای عطر و بوی طبیعی باشند. اگر روی بسته بندی محصول نتوانستید طبیعی بودن عطر شامپوی بدن را تشخیص دهید، حتما فهرست ترکیبات محصول را بررسی کنید. اگر رایحه محصول متشکل از عصاره‌های طبیعی میوه بود، می‌توانید با خیال راحت خرید کنید اما اگر صرفا به کلمه عطر یا رایحه برخوردید، بیش‌تر دقت کنید.

یک شامپو بدن خوب، روغن‌های طبیعی دارد

انتخاب یک شامپو بدن با روغن‌های طبیعی به حفظ تعادل پوستی کمک می‌کند و چربی‌های لازم روی پوست را تامین می‌کند. این کار علاوه بر حفظ رطوبت به از بین بردن باکتری‌ها و سایر آلودگی‌های ناخواسته کمک می‌کند. اگر بتوانید محصولی متشکل از روغن گل رز یا روغن جوجوبا تهیه کنید، یعنی بهترین شامپو بدن بازار را خریده‌اید. روغن گل رز برای پوست بسیار مغذی است و به ترمیم و تقویت سلول‌های پوستی کمک می‌کند. روغن جوجوبا هم حاوی ویتامین‌های A و E است که از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. روغن جوجوبا خواصی عالی جهت نرمی پوست و آب‌رسانی بدون بسته شدن منافذ دارد.

محصولی بخرید که با پوست سازگار باشد

مواد شوینده خشن ممکن است باعث تمیزی شما شوند اما در عین حال به سلول‌های پوستی شما نیز آسیب می‌زنند. در واقع مواد شوینده خشن، تر و خشک را باهم می‌سوزانند و همه باکتری‌های سطح پوست را از بین می‌برند. از این رو انتخاب محصولی بی‌خطر اهمیت ویژه‌ای دارد. از این رو بهتر است شامپو بدن‌های خیلی قلیایی استفاده نکنید و در عوض به دنبال محصولاتی بروید که از روغن نارگیل مشتق شده باشند.

بهترین انواع شامپو بدن در بازار

در این بخش از مطلب، می‌خواهیم به معرفی بهترین شامپوهای بدن در بازار بپردازیم که کیفیت و میزان فروش بسیار بالایی دارند.

شامپو بدن کرمی کامان

شامپو بدن کرمی کامان با حجم 510 میل، حاوی روغن و بادام نارگیل است. این محصول که دارای ویتامین E و زینک است، برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب است. رطوبت رسانی قوی، جلوگیری از ایجاد التهاب و حساسیت زدایی از دیگر ویژگی‌های بارز این محصول است. اگر پوست حساسی دارید، شامپو بدن کرمی کامان می‌تواند باعث تسکین پوست و انتقال مواد مغذی شود. اگر به دنبال بهترین شامپو بدن بازار هستید، شامپو بدن کرمی کامان انتخاب مناسبی است.

شامپو بدن کرمی کامان
خرید شامپو بدن کرمی کامان

شامپو بدن دیپ سنس

شامپو بدن دیپ سنس با حجم 400 میل مناسب پوست‌های چرب است. این شوینده کف مطلوبی تولید می‌کند، چربی پوست را متعادل می‌سازد و به بهبود آکنه کمک می‌کند. این شامپو بدن حاوی هیالورونیک اسید، سالیسیلیک اسید، روغن آملا و عصاره های درخت چای و بامبو است.

شامپو بدن دیپ سنس
شامپو بدن دیپ سنس مناسب پوست چرب

شامپو بدن فولیکا

این محصول 200 گرمی مناسب پوست‌های چرب، آکنه‌ای و مستعد به قارچ است. شامپو بدن فولیکا pH سازگار با پوست بدن دارد و قدرت پاک‌کنندگی‌اش مناسب است. این شامپو بدن مانع رشد باکتری‌ها می‌شود و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.

شامپو بدن فولیکا
شامپو بدن فولیکا مناسب پوست های چرب

شامپو بدن شیرنارگیل شون

شامپو بدن کرمی شیرنارگیل شون با حجم 300 میل، برای تمامی انواع پوست‌ها مناسب است. این محصول حاوی ذرات اسکراب طبیعی گردو جهت لایه برداری ملایم است و خاصیت تغذیه کنندگی بالایی دارد. شامپو بدن شیرنارگیل شون، باعث رطوبت رسانی به پوست و کاهش چروک شده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

شامپو بدن کرمی مغذی شیر نارگیل مناسب برای انواع پوست شون
خرید شامپو بدن کرمی شیرنارگیل شون

شامپو بدن مردانه مای، مدل کلین فرش

شامپو بدن مردانه مای مدل کلین فرش با حجم 420 میل دارای خواص نرم کنندگی و مرطوب کنندگی است. این شامپو بدن برای انواع پوست و استفاده روزانه مناسب است. اگر به دنبال بهترین شامپو بدن مردانه هستید، این محصول مای می‌تواند انتخاب جذابی باشد.

شامپو بدن مردانه مای مدل Clean Fresh
شامپو بدن مردانه مای، مدل کلین فرش

هم‌چنین بخوانید: شامپو موی مردانه + انواع، برندها و شیوه انتخاب

شامپو بدن تاپ شاپ

شامپو بدن تاپ شاپ با کره شی و حجم 500 میل یک محصول مناسب جهت مصرف روزانه است. این شامپو بدن دارای ویتامین E و روغن جوجوبا است که باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. این محصول از پوست در برابر عوامل خارجی حفاظت می‌کند و با خاصیت آب‌رسانی‌اش باعث جوانی و شفافیت پوست می‌شود.

شامپو بدن تاپ شاپ حاوی شی باتر
شامپو بدن تاپ شاپ

شامپو بدن اسطوخودوس شون

شامپو بدن شون با عصاره اسطوخودوس و حجم 420 میل قدرت شویندگی بالایی دارد و pH آن مناسب پوست است. رایحه اسطوخودوس این محصول طبیعی است و دارای خواص ضد التهاب و آرام بخشی است.

شامپو بدن شون حاوی عصاره اسطوخدوس
شامپو بدن اسطوخودوس شون

شامپو بدن درماکلین مخصوص بانوان

شامپو بدن خوشبو کننده درماکلین با حجم 300 میل محصولی مناسب برای بانوان است. رایحه دل‌پذیر این محصول برگرفته از عصاره شکوفه‌های گیلاس است. این شامپو بدن دارای خواص ضد التهاب، آنتی اکسیدان و ضد چین و چروک پوست است.

شامپو بدن خوشبو کننده درماکلین
شامپو بدن درماکلین مخصوص بانوان

شامپو بدن کرمی داو

شامپو بدن کرمی داو با حجم 500 میل، حاوی شیرنارگیل و عصاره گل‌برگ گل یاس است که به افزایش نرمی و تقویت پوست بدن کمک می‌کند. این شامپو بدن تمام آلودگی‌ها را از سطح پوست از بین می‌برد و pH آن برای پوست کاملا متعادل است. رایحه طبیعی و دل‌پذیر در کنار سایر مزایا باعث شده این محصول در زمره بهترین شامپو بدن های موجود در بازار قرار گیرد.

شامپو بدن کرمی داو
خرید شامپو بدن کرمی داو با عصاره نارگیل و یاسمن

نتیجه گیری

استفاده از شامپو بدن مزایای زیادی از جمله خاصیت پاک کنندگی بالا، مرطوب کنندگی و لایه برداری را دارا است. شامپو بدن به جلوگیری از خشکی پوست کمک می‌کند و نسبت به صابون، بهداشتی‌تر و قابلیت حمل آسان‌تری دارد. خاصیت‌هایی چون مرطوب کنندگی، طبیعی بودن عطر، دارا بودن روغن‌های طبیعی و خشن نبودن محصول از ویژگی‌های مهم یک شامپو بدن خوب است. با بررسی فهرست بالا می‌توانید بهترین شامپو بدن مختص پوست خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

شامپو بدن بهتر است یا صابون؟

پاسخ به این سوال خیلی ساده نیست اما مزایای زیاد شامپوی بدن نسبت به صابون باعث شده امروزه خیلی‌ها سراغ خرید شامپوی بدن به جای صابون بروند. شامپو بدن بهداشتی‌تر است، به خوبی بدن را پاک می‌کند و قابلیت حمل آسانی دارد.

استفاده از شامپو بدن چه فوایدی دارد؟

مرطوب‌کنندگی و جلوگیری از خشکی پوست، لایه برداری و کف فراوان حین شست‌وشو از جمله برترین مزایای شامپو بدن نسبت به صابون است.

برای انتخاب شامپو بدن چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

خاصیت مرطوب کنندگی، طبیعی بودن عطر، دارا بودن روغن‌های طبیعی و خشن نبودن محصول، ویژگی‌های یک شامپو بدن مرغوب است.

بهترین شامپو بدن‌های موجود در بازار چه برندهایی هستند؟

شامپو بدن‌های کامان، داو و شون، محصولاتی با کیفیت و مرغوب هستند. برندهای مای و درماکلین نیز محصولاتی مختص آقایان و بانوان تولید کرده اند که به معرفی آن‌ها پرداختیم.