زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

طرز تهیه ماسک خاک رس و گلاب در خانه

wordcamp
1,318
9 دقیقه
طرز تهیه ماسک خاک رس و گلاب در خانه

پوست برای درخشش و زیبایی، نیاز به مراقبت بیشتر دارد. همیشه نیازی نیست که برای زیبایی و سلامت پوست هزینه زیادی بپردازید. چرا که شما می‌توانید با ترکیباتی که در اختیار دارید، بهترین و اثربخش‌ترین ماسک صورت را تهیه کنید. یکی از ماسک‌هایی که قدمت بالایی دارد، ماسک خاک رس و گلاب است. در ادامه این مقاله به بررسی فواید این ماسک می‌پردازیم. شما می‌توانید به سادگی طرز تهیه ماسک خاک رس و گلاب در خانه را بیاموزید تا پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

خواص ماسک خاک رس و گلاب چیست؟

خواص ماسک خاک رس و گلاب برای پوست خشک، چرب و از بین بردن جوش صورت بی‌شمار است. اما توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هر گونه ماسک صورت خانگی و آماده، ابتدا آن را در بخش کوچکی از پوستتان تست کنید.

در صورتی که دچار حساسیت، قرمزی یا خارش نشدید، می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. در ادامه مقاله به برخی از فواید ماسک خاک رس و گلاب می‌پردازیم تا با توجه به نیاز پوستتان، بهترین ماسک خانگی را تهیه کنید.

ترکیب خاک رس و گلاب
ترکیب خاک رس و گلاب

آبرسانی پوست صورت با گلاب و خاک رس

یکی از فواید گلاب و خاک رس برای پوست، آبرسانی است. گلاب که خوشبختانه به وفور در کشور ما یافت می‌شود، کمک بسزایی در افزایش میزان رطوبت پوست می‌شود. به همین دلیل میزان خشکی و چین و چروک پوست صورت تا میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

خاصیت ضد التهابی گلاب و خاک رس

از دیگر فواید این ماسک صورت خانگی برای پوست می‌توان به خاصیت ضدالتهابی گلاب و خاک رس اشاره کرد. گلاب و خاک رس تاثیر زیادی در کاهش قرمزی و خارش پوست دارد. بنابراین در صورتی که پوست حساس دارید، زیر نظر پزشک می‌توانید درمان پوست حساس با گلاب یا ماسک گلاب و خاک رس را تجربه کنید.

ماسک گلاب و خاک رس برای جوش

 استفاده از ماسک گلاب و خاک رس برای جوش و آکنه از گذشته تا به امروز طرفداران بسیاری به همراه داشته است. گلاب و خاک رس باعث از بین رفتن جوش و آکنه صورت می‌شوند. چرا که این دو ترکیب خاصیت پاک‌کنندگی صورت را دارند و باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌شوند. در واقع بهتر است بدانید که در ترکیبات بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایشی و تونر نیز از گلاب استفاده شده است.

ماسک ضد پیری گلاب و خاک رس

اگر می‌خواهید پوستی جوان داشته باشید، از ماسک ضد پیری گلاب و رس غافل نشوید. جالب است بدانید در گذشته که ماسک صورت به شکل امروزی وجود نداشت، از گلاب برای جوان سازی و زیبایی پوست بهره‌مند می‌شدند.

همچنین در گذشته از گلاب برای پاک کردن آرایش و تمیز کردن پوست صورت نیز استفاده می‌کردند. چرا که علاوه بر خاصیت پاکسازی پوست، برای زیبایی، درخشندگی و سلامت پوست صورت مفید است.

ماسک گلاب و خاک رس برای تمیز کردن پوست صورت

ماسک گلاب و رس برای تمیز کردن پوست صورت نیز کاربرد دارد. شاید برایتان کمی عجیب به‌ نظر برسد، اما یکی از مهم‌ترین خواص خاک رس برای پوست صورت، خاصیت پاک کنندگی و آبرسانی پوست است.

در گذشته از خاک رس برای پاک کردن صورت و اشیا استفاده می‌کردند. جالب است بدانید که خاک رس چربی اضافه پوست، آلودگی، باکتری‌های مضر و جوش سرسیاه را به صورت عمقی با ترکیبات بسیار طبیعی از بین می‌برد.

به همین دلیل در تولید بسیاری از ماسک‌های صورت آماده، از خاک رس (که به عنوان ماسک گِل یا Clay یاد می‌شود) استفاده می‌کنند تا پوست به طور عمقی تمیز، منافذ باز پوست کاهش و پوست صورت شفاف و درخشان شود.

ماسک صورت برای کلاژن سازی

این روزها ماسک صورت برای کلاژن سازی به صورت آماده در بازار موجود است. اما اگر می‌خواهید یک ماسک خانگی و طبیعی تهیه کنید، توصیه می‌کنیم خواص این ماسک را از یاد نبرید.   

یکی از دلایل اصلی استفاده از خاک رس برای ماسک صورت وجود ترکیباتی همچون سیلیکا است. در واقع سیلیکا باعث کلاژن سازی یا به عبارتی جوان سازی پوست می‌شود و از بروز نشانه‌های پیری جلوگیری می‌کند. همچنین سیلیکا میزان انعطاف‌پذری پوست را نیز افزایش می‌دهد.

ماسک خاک رس و گلاب برای پوست چرب

ماسک خاک رس و گلاب برای پوست چرب اهمیت بسیاری دارد. منیزیم از دیگر ترکیبات مهم خاک رس است که میزان چربی اضافه پوست که سبوم نام دارد را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. بنابراین در صورتی که پوست چرب دارید، به منظور درمان و بهبود پوستتان می‌توانید از ماسک صورت با رس و گلاب بهره‌مند شوید.

کلی رز-ماسک گلاب و خاک رس
کلی رز-ماسک گلاب و خاک رس

ماسک گلاب و خاک رس برای پوست خشک

ماسک گلاب و خاک رس برای پوست خشک فواید بسیاری به همراه دارد. از دیگر فواید خاک رس می‌توان به پتاسیم نیز اشاره کرد. پتاسیم باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود و کمک می‌کند تا سلول‌های پوستی تازه و جوانی تولید شود. توصیه می‌کنیم اگر پوست یا موی خشک دارید، از پتاسیم غافل نشوید.

با انواع ماسک صورت خاک رس و گلاب آشنا شوید!

اکنون که دیگر خاص این دو ترکیب را می‌دانید، توصیه می‌کنیم در ادامه مقاله با انواع ماسک گلاب و خاک رس آشنا شوید تا ماسک صورت خانگی ساده و مفیدی تهیه کنید. طرز تهیه ماسک رس و گلاب بسیار ساده است. شما می‌توان هر دو ترکیب را از عطاری تهیه نمایید.

طرز تهیه ماسک خاک رس و گلاب برای پوست چرب

طرز تهیه ماسک رس و گلاب برای پوست چرب بسیار ساده است. شما برای تهیه این نوع ماسک صورت خانگی به یک قاشق غذاخوری رس، یک قاشق غذاخوری گلاب و در صورت نیاز به مقداری آب نیاز دارید.

در مرحله اول، خاک رس و گلاب را همراه با چند قطره آب مخلوط کنید تا شبیه به گِل یا خمیر شود. این ماسک پوست خانگی را روی صورت و گردنتان به مدت 10 تا 20 دقیقه قرار دهید تا به خوبی جذب پوست شود و پوست را پاکسازی و لطیف کند.

در مرحله نهایی، صورتتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید. توصیه می‌کنیم از آب داغ به منظور شستن صورت استفاده نکنید. چرا که آب داغ باعث خشک شدن پوست صورت می‌شود. شما می‌توانید هفته‌ای یک تا دو بار از این ماسک صورت خانگی برای پوست چرب بهره‌مند شوید. چرا که میزان چربی اضافه پوست کاهش یابد.

طرز تهیه ماسک خاک رس و گلاب برای جوش صورت

در میان تمام محصولات طبیعی، عسل کمک بسزایی در پاک سازی صورت می‌کند. چرا که شامل ترکیبات ضدالتهاب و ضدباکتری است و پوست صورت را از هرگونه آلودگی پاک می‌کند. بنابراین شما می‌توانید طرز تهیه ماسک رس و گلاب برای جوش صورت را همراه با عسل بیاموزید.

برای تهیه ماسک گلاب و رس برای از بین بردن جوش صورت، شما به یک‌سوم فنجان رس، یک‌چهارم فنجان (یا پیمانه) گلاب و 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز دارید. ابتدا این ترکیبات را با هم مخلوط کنید.

در مرحله بعد 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک صورت به خوبی جذب پوست شود و به از بین بردن جوش و آکنه کمک کند. سپس صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید تا پوستتان به طور عمقی تمیز شود. این مسئله باعث کاهش میزان منافذ باز پوست نیز می‌شود.

طرز تهیه ماسک گلاب و خاک رس برای پوست خشک

در صورتی که پوستتان پس از شستن جمع می‌شود یا مستعد چین و چروک است، توصیه می‌کنیم طرز تهیه ماسک گلاب و رس برای پوست خشک را از دست ندهید. چرا که در این ماسک صورت خانگی از روغن بادام نیز استفاده می‌شود.

روغن بادام یکی از پرکاربردترین روغن طبیعی برای پوست صورت، به‌خصوص درمان پوست خشک است. روغن بادام سرشار از ویتامین E و ویتامین D است که هر دو برای سلامت پوست اهمیت زیادی دارند.

علاوه بر این، روغن بادام حاوی منیزیم و کلسیم است و باعث افزایش آبرسانی پوست صورت می‌شود. با این حال این روغن پوست را چرب نمی‌کند. بلکه روغن بادام تنها چربی مفید را جذب پوست می‌کند و مانع پیری زودرس پوست می‌شود.

برای تهیه ماسک رس و گلاب برای پوست خشک، ابتدا 3 قاشق غذاخوری رس، 3 قاشق غذاخوری گلاب و 1 قاشق غذاخوری روغن بادام را با هم ترکیب کنید. سپس این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت و گردن قرار دهید.

هنگامی که ماسک روی پوست صورت خشک شد، شما می‌توانید آن را با آب سرد یا ولرم به خوبی پاک کنید. به یاد داشته باشید که برای شستن ماسک صورت از آب داغ استفاده نکنید. چرا که آب داغ پوست را خشک می‌کند.

طرز استفاده از ماسک خاک رس و گلاب چگونه است؟

همان‌طور که پیش از این گفتیم، طرز استفاده از این ماسک بسیار ساده است. شما باید ترکیبات را با توجه به نوع و نیاز پوستتان فراهم سازید. همچنین توصیه می‌کنیم به میزان خاک رس یا گلاب برای تهیه ماسک خانگی توجه داشته باشید.

ماسک خانگی رس و گلاب یک ماسک صورت قوی است و در عمیق پوست نفوذ می‌کند. در نتیجه توصیه می‌کنیم این ماسک صورت را در روتین پوستی روزانه قرار ندهید. بنابراین تنها یک تا دو بار در هفته از آن بهره‌مند شوید.

همچنین این ماسک را می‌توانید علاوه بر صورت، روی گردنتان نیز قرار دهید. فراموش نکنید که این ماسک خانگی باید بین 5 تا 20 دقیقه روی پوست قرار گیرد. زیرا ممکن است باعث بروز حساسیت شود.

به یاد داشته باشید که پیش از مصرف هر گونه ماسک صورت خانگی یا آماده، حتما آن را در مقدار کم، در بخش کوچکی از پوستتان تست کنید تا دچار حساسیت نشوید. در صورت بروز هر گونه خارش، قرمزی و التهاب، حتما پوست صورتتان را با آب سرد بشویید.