زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش آرایش عروس در منزل | ترفند‌هایی برای مهم ترین شب زندگی

wordcamp
337
12 دقیقه
آموزش آرایش عروس در منزل | ترفند‌هایی برای مهم ترین شب زندگی

آرایش عروس در منزل از آن دسته‌ آرایش‌هایی است که هر کسی به انجام آن فکر نمی‌کند. با این حال بانوان هنرمندی را سراغ داریم که آستین بالا می‌زنند و آرایش بهترین شب زندگیشان را شخصاً انجام می‌دهند. بانوانی را نیز سراغ داریم که دستی در آرایش دارند. این بانوان در آرایش عروس در منزل کمک می‌کنند. از آنجایی که این آرایش با تمامی آرایش‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید، فرق می‌کند. در ادامه روشی ساده اما زیبا و کاربردی برای آموزش آرایش عروس در منزل مطرح می‌کنیم. در انتها نیز ترفندهایی را در میان می‌گذاریم تا آرایش خانگی عروس با آرایش در بهترین سالن‌های آرایش زنانه تفاوت چندانی نداشته باشد.

از مدل‌های آرایش عروس ایده بگیرید

آرایش عروس در منزل زمانی به زیبایی انجام می‌شود که اید‌ه‌های جذابی پیدا کرده باشید. به همین دلیل قبل از هر چیز، گشت‌و‌گذاری جانانه برای پیداکردن مدل‌های آرایش مخصوص عروس در اینترنت انجام دهید. آرایش‌هایی را انتخاب کنید که برازنده شما باشد. از طرف دیگر شما یا اطرافیان باید از عهده انجام آ‌ن‌ها برآیید. سپس مدل‌هایی که پیدا کرده‌اید را با دوستان و آشنایان مطرح کنید و نظر اطرافیان را جویا شوید. مدل‌هایی که جذابیت چندانی ندارند را کنار بگذارید تا به ایده نهایی برسید.

هوای پوستتان را بیشتر داشته باشید

انصافاً باید اعتراف کرد مراسم عروسی نگرانی‌های خاص خودش را به دنبال دارد. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، نگرانی و استرس دشمن شماره یک پوست به حساب می‌آید. به همین دلیل دست‌کم چند هفته قبل از انجام آرایش عروس در منزل، پوستتان را بیشتر تحویل بگیرید. رسیدگی به پوست، نشاط بیشتری به چهره شما می‌دهد. پیشنهاد می‌‌کنیم هر صبح و شب کرم یا لوسیون آبرسان بزنید. روزها نیز اگر از منزل بیرون می‌روید، از ضد آفتاب غافل نشوید. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، ترکیبات آرایشی روی پوستی که حسابی آبرسانی شده بهتر قرار می‌گیرد.

آبرسان پوست
آموزش آرایش عروس در منزل: استفاده از کرم آبرسان

در این بین لایه‌برداری پوست را فراموش نکنید. با لایه‌برداری، سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید و به چهره خود جلوه‌ای باطراوت بدهید. به همان اندازه که توجه ویژه‌ای برای پوست صورت دارید، به همان اندازه نیز هوای لبهای لعل خود را داشته باشید. در هفته‌های قبل از عروسی حتماً لبها را با اسکراب، لایه‌برداری کنید. سپس مرطوب‌کننده بزنید تا غنچه لبهای شما برای شب عروسی از همیشه زیباتر شود.

اسکراب و ماسک لب اوریفلیم سری Love Nature مناسب انواع پوست حجم 15 میل - شماره 37578
خرید اسکراب و ماسک لب اوریفلیم سری Love Nature مناسب انواع پوست حجم 15 میل – شماره 37578

از جادوی پرایمر کمک بگیرید

آرایش عروس در منزل را با پرایمر آغاز کنید. پرایمر، بستری صیقلی برای آرایش ایجاد می‌کند. از طرف دیگر ماندگاری آرایش را افزایش می‌دهد. از آنجایی که آرایش عروس باید یکی از ماندگارترین آرایش‌ها باشد، استفاده از پرایمر کاملاً ضروری به نظر می‌رسد. پرایمری انتخاب کنید که در آن خبری از ترکیبات روغنی نباشد. این ترکیبات ماندگاری آرایش را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر پرایمرهای غیرروغنی، پوشش بهتری دارند. کرم‌های مرطوب‌کننده رنگی نیز انتخابی مناسب به جای پرایمر به حساب می‌آید. مقداری از این کرم‌ها را روی سرِ انگشتان خود بریزید. سپس قسمت‌های مختلف پوست صورت را در حالت دایره‌ای ماساژ دهید تا ترکیبات روی پوست قرار بگیرد. در این فرایند از پوست گردن غافل نشوید. در انتخاب پرایمر یا کرم‌ مرطوب‌کننده رنگی حتماً طیف پوست خود را در نظر بگیرید.

پرایمر
آموزش آرایش عروس در منزل: استفاده از پرایمر

ناهماهنگی‌های پوست را با کانسیلر پوشش دهید

همان‌‌گونه که اشاره کردیم در هفته‌های مانده به شب عروسی باید بیشتر مواظب پوست خود باشید. با این حال هر چقدر هم که به پوست خود برسید، باز هم ممکن است سروکله جوش‌ها و عارضه‌های پوستی پیدا شود. اگر چند روز قبل از مراسم عروسی از خواب بلند شدید و چند جوش نازیبا را روی صورت خود مشاهده کردید، غم به دل خود راه ندهید. این جوش‌‌ها را راحت‌تر از چیزی که فکرش را بکنید می‌توانید با کانسیلر پوشش دهید.

کانسیلر Healthy Mix بورژوا 7.8 میل
خرید کانسیلر Healthy Mix بورژوا 7.8 میل

در کنار پوشش جوش‌ها، مخفی‌کردن رگ‌های پررنگِ زیر پوست، لکه‌های قرمز یا تیره و چین‌و‌چروک‌های گوشه چشم نیز به کمک کانسیلر انجام می‌شود. رنگ‌دانه‌های کانسیلر نور را بازتاب می‌دهد. به همین دلیل استفاده بیش‌از‌حد از آن جلوه‌ای روح‌مانند ایجاد می‌کند. به جای اینکه کانسیلر را روی پوست بمالید، حتماً آن را به صورت ضربه‌ای به پوست منتقل کنید. این روش جلوی تجمع بیش‌ا‌زحد کانسیلر در یک قسمت خاص از صورت را می‌گیرد.

چهره زیبای خود را با کانتورینگ زیباتر کنید

بانوان هنرمندی که دستی در آرایش دارند به‌خوبی می‌دانند که کانتورینگ در آرایش عروس معجزه می‌‌کند. کانتورینگ به چهره بُعد و ساختار می‌دهد و جلوه‌ آن‌ را دوچندان می‌کند. به همین دلیل برای آرایش عروس در منزل حتماً از کانتورینگ کمک بگیرید. کانتورینگ از چیزی که فکرش را بکنید ساده‌تر است. کافی است سایه‌ای که یکی دو درجه از طیف اصلی پوست شما تیره‌تر است انتخاب کنید.

سپس هوای داخل گونه‌ها را به داخل ریه بکشید تا گونه‌های شما حالتی فرورفته پیدا کند. در این حالت مکانی که گونه‌ها به داخل فرورفته را برای کانتورینگ انتخاب کنید. پس از اینکه گونه‌های خود را کانتورینگ کردید، با برس آرایشی ترکیبات کانتورینگ را بمالید. سپس پیشانی و استخوان گونه را با سایه براق هایلایت کنید. بسته به مدلی که برای آرایش انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از هایلایت براق یا معمولی کمک بگیرید. از آنجایی که در شب عروسی عکس‌های بی‌شماری می‌گیرید، هایلایت براق جلوه‌ای درخشان و زیبا به چهره شما در حین عکسبرداری می‌دهد. این جلوه را بعضی از نوعروسان می‌پسنند، اما بعضی از عروس‌ها نیز آرایش براق را دوست ندارند. تصمیم در این زمینه کاملاً برعهده شماست.

زیبایی چشم حرف اول را در آرایش عروس می‌زند

آرایش عروس در منزل را با میکاپ چشم‌های زیبای خود ادامه دهید. برای ماندگاری آرایش چشم، حتماً پرایمر چشم بزنید. پیشنهاد می‌کنیم رنگ‌های طلایی، برنزه یا قهوه‌ای را برای سایه چشم مخصوص آرایش عروس انتخاب کنید. این رنگ‌ها هرچقدر طیف خنثی‌تری داشته باشند، آرایش چشم شما طبیعی‌تر جلوه می‌کند. تمامی پشت پلک بالا را سایه بزنید. سپس سایه را در گوشه بیرونی چشم ادامه دهید. بسته به نوع آرایشی که انتخاب کر‌ده‌اید، می‌توانید با مقدار کمی هایلایتر، استخوان ابرو را هایلایت کنید. این روش، ظاهری شرقی به آرایش عروس می‌دهد.

پالت سایه چشم 15 رنگ رولوشن مدل Velvet Rose
خرید پالت سایه چشم 15 رنگ رولوشن مدل Velvet Rose

خط‌ چشم، ریمل و خط ابرو بکشید

نوبتی هم که باشد، نوبت خط چشم و ریمل است. قانون نانوشته‌ای برای آرایش عروس در منزل وجود دارد که بر اساس آن باید حتماً ابتدا خط چشم بکشید، سپس ریمل بزنید و در نهایت سراغ خط ابرو بروید. این کار را با خط چشمی قهوه‌ای تیره یا مشکی آغاز کنید. سپس نوبت ریمل‌کشیدن فرا می‌رسد. از آنجایی که آرایش عروس باید چندین ساعت دوام بیاورد، حتماً‌ ریمل ضدآب استفاده کنید. دست‌کم ۳ بار روی مژگان خود ریمل بزنید. آرایش چشم‌ها را با خط ابرو کامل کنید. محل رویش ابروهای خود را با سایه‌ای که رنگ آن به موهای شما شباهت دارد، پُر کنید. در این مرحله توجه ویژه‌ای به قسمت انتهایی ابروها داشته باشید. این قسمت را با ظرافت خط ابرو بکشید.

خط چشم عروس
آموزش آرایش عروس در منزل: خط چشم

جلوه آرایش عروس را با رژگونه بیشتر کنید

حتماً شما هم با ما هم عقیده‌اید که آرایش عروس بدون رژ گونه جلوه‌ای ندارد. برای انتخاب محل مناسبِ رژ گونه، بینی خود را معیار قرار دهید. تجربه نشان داده حدود ۲ تا ۳ انگشت بالاتر از بینی، مکان مناسبی برای رژ گونه است. در رژ گونه‌زدن زیاده‌روی نکنید. مقدار کمی رژ گونه روی گونه‌های خود بزنید. سپس رژ گونه‌ را در حالت دایره‌ای با برس آرایشی مالش دهید تا با دیگر قسمت‌های آرایش ترکیب شود. این روش جلوه‌ای زیبا به رژ گونه می‌دهد و ظاهر طبیعی و زیبای گونه‌های شما را نمایان می‌کند.

لب‌ها را عروس‌وار آرایش کنید

اگر یادتان باشد گفتیم که قبل از آرایش عروس در منزل، باید حسابی به پوست صورت و لب‌ها رسیدگی کنید. لب‌های لعل شما باید چندین هفته قبل از آرایش مراسم عروسی اسکراب و آبرسانی شود. قبل از آرایش عروس نیز لب‌ها را لایه‌برداری کنید. سپس مقدار کمی مرطوب‌کننده بزنید تا در طول شب خشک نشود. برای اینکه لب‌ها آرایشی عروس‌وارانه پیدا کند، تمامی قسمت‌های لب را با دقت رژ بزنید. سپس با خط لب، جلوه لب‌های خود را افزایش دهید. پس از اینکه رژ لب زدید، لب‌ها را روی هم نمالید. این کار جلوه رژ لبی که زده‌اید را نازیبا می‌کند.

رژ لب
آموزش آرایش عروس در منزل: رژ لب

دوام آرایش با با پودرهای تثبیت‌ کننده افزایش دهید

انصافاً باید اعتراف کرد آرایش عروس، آرایش سنگینی است. به همین دلیل هر چقدر که زیرسازی آرایش بی‌عیب‌و‌نقصی انجام داده باشید، باز هم احتمال خرابی آرایش در طول شب وجود دارد. برای افزایش ماندگاری آرایش از پودرهای تثبیت‌ کننده کمک بگیرید. پودر تثبیت‌ کننده آرایشی انتخاب کنید که ترکیبات سبکی داشته باشد. این پودر باید به‌راحتی روی دیگر ترکیبات آرایشی قرار بگیرید و ثبات آن‌ها را بیشتر کند. رنگ پودر تثبیت‌ کننده آرایش باید با طیف پوست شما سازگار باشد.

ترفند‌های آرایش عروس در منزل

به شما قول می‌دهیم با دنبال کردن آموزش آرایش عروس در منزل که در بالا به آن‌ اشاره کردیم، آرایش عروس شما به اندازه‌ای زیبا شود که خودتان هم باور نکنید. با این حال از آنجایی که همیشه هوای همراهان خود را در مو‌تن‌رو داریم، در ادامه ترفند‌هایی از آرایش خانگی عروس با شما درمیان می‌‌گذاریم. این ترفند‌ها، ماحصل تجربه آرایشگران حرفه‌ای است. در نتیجه مطمئن باشید انجام آن‌ها آرایش شما را در حد سالن‌‌دارهای حرفه‌ای زیبا می‌کند.

قبل از آرایش چندین بار تمرین کنید

مورد بعدی در آموزش آرایش عروس در منزل، تمرین کردن آن است. در مهارت شما برای آرایش در منزل هیچ‌شکی نداریم. اما از آنجایی که به قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، بهتر است قبل از شبِ عروسی، حتماً چندین بار تمرین کنید. مدلی که برای آرایش عروس انتخاب کرده‌اید را امتحان کنید و اشکال‌های کار را مشخص نمایید. با توجه به اینکه روزهای قبل از عروسی حسابی سر شما شلوغ می‌شود، این اشکال‌ها را در جایی یادداشت کنید تا در روز موعود چیزی از قلم نیفتد.

در روز عروسی ضد آفتاب نزنید

اگر خاطرتان باشد تاکید کردیم که چند هفته قبل از آرایش عروس، ضد آفتاب بزنید. با این حال در روز عروسی ضد آفتاب‌ زدن را کنار بگذارید. بیشتر ضد آفتاب‌های موجود در بازار زینک و اکسید تیتانیوم دارند. این ترکیبات نور را بازتاب می‌دهد و جلوه‌ای بیش‌ازحد براق برای چهره ایجاد می‌کند.

چند روز قبل از مراسم عروسی اپیلاسیون کنید

هرچقدر هم که در اپیلاسیون استاد باشید، باز هم ممکن است پوست شما جوش بزند. از آنجایی که به قول قدیمی‌ها سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند، بهتر است با اپلیلاسیون بهانه‌ای برای ایجاد جوش و عارضه پوستی در روز عروسی فراهم نکنید. پیشنهاد می‌کنیم چند روز قبل از مراسم عروسی فکری به حال اپیلاسیون صورت یا اصلاح آن بردارید. در این شرایط اگر خدای ناکرده صورتتان جوش زد، چند روزی فرصت دارید تا فکری به حال آن بردارید. از طرف دیگر تجربه ثابت کرده جوش صورتی که بر اثر اپیلاسیون ایجاد می‌شود، عموماً چند روز بیشتر دوام نمی‌آورد.

اگر پوست چربی دارید پرایمر مات بزنید

چربی پوست دشمن اصلی ماندگاری آرایش است. این چربی جلوه‌ای براق و نازیبا به آرایش می‌دهد. به همین دلیل اگر پوست چربی دارید، برای آرایش عروس در منزل حتماً پرایمر مات بزنید. ترکیبات پرایمر منافذ پوست را پر می‌کند جلوی خروج چربی را می‌گیرد. از طرف دیگر رنگ مات آن جلوه براق آرایش را کاهش می‌دهد.

از مواد آرایشی درجه‌یک استفاده کنید

در اینکه مواد آرایشی درجه‌‌یک قیمت گران‌تری دارند هیچ شکی نیست. با این حال از آنجایی که به قول قدیمی‌ها یک‌ شب هزار شب نمی‌شود، برای آرایش شب عروسی خود از بهترین مواد آرایشی کمک بگیرید. استفاده‌ از این مواد بسیار راحت‌تر از مواد بی‌کیفیت است. از طرف دیگر زیبایی مواد آرایشی درجه‌یک نیز بیشتر است. در کنار زیبایی و استفاده را‌حت‌تر، مواد آرایشی درجه‌یک ماندگاری بیشتری هم دارند.

جمع بندی

آرایش عروس در منزل کار دشواری است که به لطف اطلاعاتی که در اختیار قرار دادیم، راحت می‌شود. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات آرایشی جانانه را انجام دهید و عروسی شوید که تاکنون کسی به زیبایی آن ندیده است. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در مو‌تن‌‌رو اطلاعات سودمند و خاطره‌های شیرینی از آرایش عروس در منزل دارند، پیشنهاد می‌کنیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در ارتباط با آموزش آرایش عروس در منزل

آرایش عروس در منزل چه پیش‌نیازهایی دارد؟

دست‌کم چند هفته قبل از شبِ عروسی، پوست خود را صبح و شب آبرسانی کنید. این پوست باید هر چند روز یک‌بار لایه‌برداری شود.

آرایش عروس در منزل چه مراحلی دارد؟

آرایش عروس را با زیرسازی و استفاده از پرایمر آغاز کنید. سپس سراغ چشم‌ها و لب‌ها بروید. در نهایت نیز با کرم‌ پودر یا اسپری تثبیت‌کننده، ماندگاری آرایشی که انجام داده‌اید را افزایش دهید.

آرایش عروس در منزل چه ترفند‌هایی دارد؟

حتماً با مواد باکیفیت آرایش کنید و در روز عروسی ضد آفتاب نزنید.