زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش صورت عروس و هزار رمز و راز پنهان

3
تیم تحریریه مو تن رو
1,360
7 دقیقه
آرایش صورت عروس و هزار رمز و راز پنهان

آیا با آرایش صورت عروس، آشنایی کافی دارید؟ آیا میدانید کیفیت  آرایش صورت عروس باید چگونه باشد، آیا برای آن آمادگی دارید؟

اگر جشن عروسي را يك آسمان پر ستاره در يك شب رويايي تصور كنيم، بدون شك ماه اين آسمان، عروس خانم خواهد بود. پس دغدغه ي آرايش صورت عروس که باید  زيبا و بي نقص باشد در اين شب براي هر دختر خانمي منطقي به نظر مي‌رسد. شايد آرايش صورت عروس به ظاهر فقط براي يك شب باشد، اما در واقع در تمام طول يك زندگي مشترك در قالب تصاويري زيبا، شكل مي گيرند كه مرور آنها يادآور خاطره آن شب رويايي خواهد بود.

اگر خانمي از اين آرايش راضي نباشد، ميلي هم به مرور عكس ها و خاطرات آن شب هم نخواهد داشت، اين قاب ها به جاي زيبايي بخشيدن به ديوار اتاق ممكن است در يك آلبوم و گوشه اي از كمد خاك بخورند. پس باز هم كاملا طبيعي به نظر ميرسد كه يك دختر خانم در روز عروسي خود، ساعت ها را روي يونيت سالن آرايش و زير دست آرايشگر بگذراند. برای گرفتن بهترین نتیجه و داشتن رضایت کامل از آرایش صورت عروس، باید نکاتی را رعایت کنید. رعایت این نکات فقط برای آرایشگرها نیست، بلکه بخشی از آن مربوط به عروس خانم ها هم است.


پیشنهاد نویسنده: ست لوازم آرایشی عروس


آرایش صورت

تغذیه قبل از آرایش

درست است که در تمام طول زندگی، باید به نوع تغذیه اهمیت داد، اما این موضوع در شرایطی خاص اهمیت بیشتری پیدا می کنند که باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کنید. در روز عروسی زمانی که باید آرایش کنید فقط یک جوش نسبتا بزرگ چرکی کافیست تا کل آرایش شما را زیر سوال ببر، که برای پوشاندن آن مجبور به استفاده از روش هایی شوید که ممکن است تغییراتی در نوع آرایش صورت عروس ایجاد کنند. در مورد تیرگی و افتادگی پوست هم همینطور است، چون سلامت و شادابی پوست رابطه مستقیم با تغذیه دارد. بهتر است چند روز قبل از آرایش روز عروسی از یک رژیم غذایی کم چرب استفاده کنید.

مصرف تنقلات چرب و نمک دار مانند چیپس و پفک را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. مصرف شکلات و شیرینی ها را نیز به حداقل برسانید. از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید. استفاده از میوه و سبزیجات باعث جذب ویتامین های لازم برای پوست شده و آن را صاف و شاداب تر می کند. رژیم غذایی سبک و سالم به سلامت بدن شما هم در این روز بخصوص کمک کرده و باعث می شود در این روز احساس راحتی و نشاط بیشتری داشته باشید.

مراقبه در آرایش صورت عروس تأثیر دارد

ازدواج و روز عروسی، روزی است که همه افراد با هر نوع روحیه ای را درگیر استرس می کند. وجود این استرس و فشارهای روحی در عروس، داماد و خانواده های آنها طبیعی است، اما شاید بیشترین بار این استرس ها بر دوش عروس خانم باشد. هر خانمی طبق تجربه شخصی اش کاملا با این گفته موافق خواهد بود که استرس، تاثیر زیادی روی کیفیت پوست و مو دارد.

درست است که وجود این استرس ها اجتناب ناپذیر است، ولی اگر خواهان یک آرایش صورت عروس خوب و با کیفیت هستید باید بار این استرس ها را کم کنید. استفاده از مراقبه و تمرینات ریلکسیشن می‌تواند گزینه ای بسیار مناسب برای کم کردن استرس باشد. از چند هفته قبل از آرایش عروس، این تمرینات را انجام دهید. یادآوری می کنیم که برای آرایش صورت عروس، فقط کیفیت استفاده از لوازم آرایش صورت مهم نیست بلکه پوست صورت عروس خانم هم، باید آمادگی خوبی برای نگهداری و زیبایی بخشیدن بیشتر به این مواد را داشته باشد. پس سلامت و زیبایی اولیه پوست عروس بسیار مهم است.

آرایش صورت

پاکسازی پوست صورت عروس

پاکسازی پوست صورت جز خدماتی است که در سالن برای آرایش صورت عروس انجام می شود. اما قبل از آن بهتر است خودتان هم یک دوره پاکسازی را داشته باشید، تا منافذ پوست صورت بطور عمیق، پاکسازی شوند. آرایش صورت عروس معمولا سنگین تر از آرایش معمولی است، پس پوست تمیز و سبک شده بهتر می تواند این آرایش را روی خود نگه داشته و به خوبی آن را حفظ نماید. بهتر است یک دوره کوتاه از ژل های اسکراب برای پاکسازی عمقی پوست صورت استفاده کنید. بخور صورت هم می تواند در پاکسازی منافذ پوست بسیار موثر باشد.


پیشنهاد نویسنده: مهمترین توصیه های مراقبت از پوست


انتخاب نوع آرایش صورت عروس

انتخاب نوع آرایش، به سلیقه شخصی شما بر می گردد و اینکه شما چه سبکی از آرایش را دوست دارید و با روحیه شما سازگار است. اما نگران نباشید معمولا سالن های زیبایی تصاویر و آلبوم هایی دارند که می توانند به انتخاب شما کمک کنند. خود آرایشگر هم حتما به شما مشاوره خواهد داد. اما زمانی که در حال تماشای تصاویر مدل ها هستید به فرم صورت خود توجه کنید. فرم صورت افراد به اشکال مختلف است (گرد، مربع، بیضی، مثلث، قلبی). توجه داشته باشید که اگر از روی عکس نوع آرایش عروس را انتخاب میکنید، صورت مدل انتخابی شما کمی شباهت به فرم صورت شما داشته باشد. چون ممکن است آن نوع آرایش مناسب فرم صورت شما نباشد.

آرایش صورت

آرایش صورت عروس

شکی در این نیست که آرایش عروس باید متفاوت تر از آرایش های روزانه یا حتی آرایش در یک میهمانی باشد. چون این آرایش برای یک روز کاملا خاص انجام می شود و چهره عروس خانم باید در زیباترین و جذاب ترین حالت ممکن خود قرار داشته باشد. آرایش صورت عروس در بسیاری از موارد شباهت به گریم دارد و عناصری در آن استفاده می شود که شاید در آرایش روزانه استفاده نشده یا کمتر استفاده شود.

مثلا مژه مصنوعی یکی از این عناصر است که تقریبا در تمام آرایش های مربوط به عروس کاربرد داشته و موردی جدا نشدنی از آن است. استفاده از مژه مصنوعی به جذابیت بیشتر چشم کمک می کند. ولی اگر به هر دلیلی نمی توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید، باید این موضوع را با آرایشگر در میان بگذارید، تا حداقل با یک ریمل حجم دهنده، حجم مژه را افزایش دهد. مورد بعدی که معمولا به عنوان یک آرایش حرفه ای در آرایش عروس انجام می‌شود، بحث کانتور کردن صورت است، در این تکنیک آرایشگر با استفاده از مواد آرایشی و برس های کانتورینگ اقدام به ایجاد سایه هایی روی صورت عروس می کند. ایجاد این سایه ها جذابیت فوق العاده ای به فرم صورت می دهد.

لنزهای چشمی در آرایش صورت عروس

خانم هایی که ضعف بینایی دارند و مجبور به استفاده از عینک طبی هستند، بهتر است در روز عروسی و برای آرایش صورت عروس از لنز طبی استفاده کنند. توجه داشته باشید که لنز را در آخرین مرحله آرایش باید داخل چشم خود قرار دهید زیرا داشتن لنز در هنگام استفاده از سشوار بسیار خطرناک است و همچنین وجود لنز در زمان آرایش چشم، ممکن است باعث تحریک و سوزش چشم شود و نهایتا باعث خراب شدن آرایش چشم شود. رعایت این موارد در مورد خانم هایی که از لنزهای رنگی که صرفا برای زیبایی است استفاده می کنند هم الزامی است.

آرایش صورت

استفاده از مواد آرایشی استاندارد و معتبر

بسیاری از خانم ها لوازم آرایشی خود را همواره همراه خود دارند و هر زمان احساس کنند که نیاز به تجدید آرایش دارند، این کار را با استفاده از یک آینه کوچک انجام می دهند. اما آرایش صورت عروس یک آرایش معمولی نیست که بتوان در هر زمان آن را تجدید و فیکس کرد و معمولا فرصت این کار هرگز پیش نخواهد آمد. پس بسیار مهم است که از مواد آرایشی مرغوب، استاندارد و برند های معتبر استفاده شود. بعد از شناسایی یک سالن آرایش خوب، و آرایشگر حرفه ای، مطمئن شوید که از مواد آرایشی با کیفیتی استفاده می شود. آرایش صورت عروس قرار است، ساعت ها بدون تغییر روی پوست صورت باقی بماند.


پیشنهاد نویسنده: لیست خرید لوازم آرایش عروس


این مطلب توسط کارشناس زیبایی مو تن رو خانم زهرا صباغیان برای مجله مو تن رو نوشته شده است.