زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

۳۱ مورد از اشتباهات آرایشی که آرایش شما را خراب می‌کند 

wordcamp
1,164
18 دقیقه
۳۱ مورد از اشتباهات آرایشی که آرایش شما را خراب می‌کند 

فهرست مطالب

اشتباهات آرایشی

حتما می‌دانید که یک آرایش وقتی زیباست که به درستی و بر اساس اصول آرایش انجام شود. اگر در استفاده و یا خرید لوازم آرایشی به یک سری نکات توجه نکنید، آرایش شما نتیجه خوبی نخواهد داشت، نگران نباشید. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با لیستی از اشتباهات آرایشی رایج آشنا کنیم. این موارد را مطالعه کنید و اگر متوجه شدید که موردی را اشتباهی انجام می‌دهید، اصلاح کنید. یک آرایش زیبا منتظر شما خواهد بود. با ما همراه باشید.

اشتباهات قبل از آرایش

قرار است تا در بخش‌های مختلف به اشتباهات آرایشی بپردازیم. اول از همه به سراغ اشتباهات قبل از آرایش می‌رویم.

۱. از بین بردن موهای زائد صورت

قبل از هر اقدامی باید برای از بین بردن موهای صورتتان اقدام کنید. وقتی مواد آرایشی روی پوست زده می‌شوند، اگر مویی روی پوست باشد، بیشتر دیده می‌شود و ظاهر خوبی نخواهد داشت. در واقع وجود مو روی پوست، سطح صاف آن را از بین می‌برد و لوازم آرایشی نمی‌تواند به خوبی روی پوست بخوابد. پس بهتر است موهای صورت خود را به کمک یکی از روش‌های بند انداختن، وکس یا تیغ از بین ببرید تا پوست صافی داشته باشید.

۲. عدم رسیدگی به پوست

باید بدانید که بعضی از اشتباهات خانم ها در آرایش به قبل از مرحله آرایش کردن برمی‌گردد. اگر شما در وهله اول پوست خوبی نداشته باشید، آرایش نه تنها کمکی به زیبایی بیشتر شما نمی‌کند، بلکه روی پوست شما جلوه خوبی نخواهد داشت. برای مثال اگر پوست خشکی دارید، در صورتی که از آن مراقبت نکنید، دچار پوسته شدن پوست و چین‌وچروک خواهید شد. اگر پوست شما چرب است، جوش و آکنه به سراغ شما می‌آیند و چربی پوستتان کنترل نشده باقی خواهد ماند. پس با توجه به نوع و نیاز پوستی خود اقدام به خرید محصولات مراقبتی پوست کنید و از آنها به شکل مرتب استفاده کنید.

۳. استفاده نکردن از مرطوب‌کننده قبل از آرایش

از اشتباهات آرایشی صورت می‌توان به استفاده از لوازم آرایشی روی صورت خشک اشاره کرد. برای آن‌که لوازم آرایشی روی صورت شما به خوبی بخوابد، احتیاج دارد تا زمینه پوست شما مرطوب باشد. پس حتما قبل از انجام آرایش ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید؛ سپس از کرم مرطوب‌کننده صورت و دور چشم استفاده کنید تا آرایش بهتری داشته باشید.

واتر ژل آبرسان نوتروژینا
خرید واتر ژل آبرسان صورت نوتروژینا مدل Hydro Boost

۴. آرایش با لب خشک و پوسته پوسته

به یکی از اشتباهات آرایشی لب در این مورد می‌رسیم. آرایش بر روی لب‌های خشک و پوسته پوسته! لب‌های شما هم مانند پوستتان احتیاج به رسیدگی دارند. بهتر است در روتین پوستی خود از یک بالم لب استفاده کنید تا رطوبت لب‌هایتان تامین شود. اگر لب شما پوسته پوسته شده از یک اسکراب کمک بگیرید تا لب‌هایی صاف داشته باشید. یک راه آسان برای درست کردن اسکراب لب، استفاده از مخلوط شکر و روغن زیتون است. مواد را روی لب خود بمالید و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. سپس لب‌هایتان را بشویید.

نحوه استفاده از اسکراب لب
با اسکراب لب، از شر پوسته‌ها راحت می‌شوید.

۵. خرید از فروشگاه‌های نامعتبر

مهم است که لوازم آرایشی که استفاده می‌کنید از مواد مرغوبی ساخته شده باشد. یکی دیگر از اشتباهات قبل از آرایش مربوط به خرید آن در نقطه اول است. لوازم آرایشی که از یک برند نامعتبر باشد و یا تقلبی باشد، تبعات زیادی به همراه دارد. جوش، حساسیت و خارش تنها بخشی از این مشکلات هستند. یکی از اشتباهات خانم ها در آرایش، توجه نکردن به قیمت محصول اصلی است. اگر از حدود قیمت آنها باخبر باشید، به راحتی می‌توانید متوجه محصول تقلبی یا فیک شوید.

۶. انتخاب رنگ اشتباه کرم‌پودر و کانسیلر

اگر رنگ کرم‌پودر شما اشتباه باشد، در واقع زمینه آرایش با رنگ اشتباهی پوشانده شده است. پس یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها، انتخاب درست رنگ کرم‌پودر شماست. اینجا با یکی از اشتباهات رایج در آرایش رو به رو هستیم. اکثر خانم‌ها هنگام خرید کرم‌پودر آن را روی دستشان تست می‌کنند. در صورتی که این کار بسیار اشتباه است. پوست بدن با صورت تفاوت‌هایی دارد و با تست کردن کرم‌پودر روی دست، به رنگ مناسب پوست صورتتان نخواهید رسید. بهترین روش، تست کردن کرم‌پودر روی خط فک شماست. با این کار شما به راحتی متوجه می‌شوید که آیا رنگ کرم‌پودر با صورت و گردن شما هماهنگ است یا نه؟ برای انتخاب رنگ کانسیلر هم باید رنگ کرم‌پودرتان را معیار قرار دهید و یک تا دو درجه روشن‌تر از آن را برای کانسیلر انتخاب کنید.

۷. خرید رژلب با رنگ اشتباه

مانند مورد قبلی، نحوه تست کردن رژلب اکثر خانم‌ها هم جز اشتباهات آرایشی محسوب می‌شود. احتمالا شما هم فکر می‌کنید که رژلب را باید روی دست تست کنید. این کار را نکنید! رنگ پوست دست شما چه ارتباطی با رنگ لب‌هایتان می‌تواند داشته باشد؟ حتی رنگ لب هر شخص با دیگری متفاوت است و یک رژلب واحد روی لب یک نفر با نفر دیگر تفاوت دارد. پس بهتر است از یک براش رژلب برای تست آن روی لب استفاده کنید.

۸. نشستن براش و اسفنج آرایشی

یکی دیگر از اشتباهات خانم ها در آرایش، نشستن به موقع براش‌های آرایشی است. براش‌های شما مکان خوبی برای رشد باکتری‌ها و تجمع چربی و آلودگی است. در واقع اگر براش خود را نشویید، باکتری‌ها را به سطح پوستتان دعوت کرده‌اید و به مرور دچار جوش و آکنه خواهید شد. براش و همین‌طور اسفنج آرایشی را هفته‌ای یک بار بشویید.

براش‌های آرایشی نشسته
براش‌های کثیف محل مناسبی برای رشد باکتری‌هاست.

۹. آرایش در نور نامناسب

نور یکی از فاکتورهایی است که برای انجام آرایش بسیار مهم است. اگر نور محیط مناسب نباشد، شما متوجه مقدار وغلظت اصلی مواد آرایشی رو صورت نمی‌شوید. بهترین نور برای آرایش کردن، نور طبیعی است. با استفاده از نور طبیعی، دیگر نگران پررنگ شدن آرایش خود نیستید و نتیجه نهایی را به درستی در این نور خواهید دید. پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر عدم استفاده از نور کم از نورهای بسیار زیاد هم دوری کنید. برای مطالعه بیشتر و آشنایی با اشتباهات در هنگام لاک زدن، مقاله زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

اشتباهات هنگام آرایش

در این بخش به اشتباهاتی که در هنگام آرایش ممکن است رخ بدهد می‌پردازیم.

۱۰. استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته

استفاده از لوازم آرایشی که تاریخ مصرف آن به پایان رسیده باشد کار بسیار اشتباهی است. روی تمام لوازم آرایشی تاریخ انقضای آنها درج شده که باید به آن دقت کنید. این تاریخ نشان‌دهنده آن است که محصول در این بازه زمانی به درستی کار می‌کند و ترکیبات آن سالم می‌ماند. لوازم آرایش تاریخ گذشته می‌توانند باعث آسیب به پوست و چشم شما شوند.

لوازم آرایش تاریخ گذشته
تغییر بافت در لوازم آرایش تاریخ گذشته

۱۱. عدم استفاده از پرایمر

یکی دیگر از اشتباهات آرایشی صورت، اهمیت ندادن به استفاده از پرایمر است. پرایمر به عنوان زیرساز آرایشی استفاده می‌شود و به کمک آن، کرم‌پودر روی پوست شما خوب می‌خوابد. پرایمر می‌تواند مانع از برق افتادن پوست شما شود و به بستن منافذ باز کمک کند. پس بر خلاف تصور عموم یک لوازم آرایش غیر ضروری نیست و برای انجام بهتر مراحل بعدی واجب و لازم است.

۱۲. مقدار اشتباه کرم‌پودر

استفاده از هر لوازم آرایشی باید به اندازه درست آن باشد. اگر کرم‌پود را کم بزنید، همه قسمت‌های صورت شما پوشیده نمی‌شود و باعث دو رنگ دیده شدن آن می‌شود. گویی صورت شما دچار لک شده است. اگر بیش از اندازه کرم‌پودر بزنید، روی پوست نمی‌خوابد و شروع به حرکت می‌کند. یا ممکن است لایه اضافی روی پوست شما کاملا مشخص باشد. در نتیجه آرایش شما یا خراب و یا غیر‌طبیعی می‌شود. پس برای زدن کرم‌پودر در ابتدا از مقدار کم شروع کنید. آن را پخش کنید، اگر احتیاج به مقدار بیشتری داشتید در این مرحله می‌توانید اضافه کنید.

۱۳. استفاده اشتباه از براش یا اسفنج آرایشی

براش‌ها در سایزهای و شکل‌های مختلف برای مصارف متفاوت تولید می‌شوند. برای مثال شما نمی‌توانید با براش تخت سایه، چین پلک یا گوشه خارجی چشمتان را به خوبی سایه بزنید. هنگام استقاده از براش به کاربرد آن توجه کنید. راه آسان‌تر آن‌که قبل از خرید از فروشنده کمک بگیرید و روی جعبه محصول را بخوانید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در آرایش، استفاده از اسفنج آرایشی خشک است. اسفنج خشک هیچ کاربردی ندارد و آرایش شما را خراب می‌کند. قبل از استفاده آن را زیر آب بگیرید تا خوب خیس شود؛ سپس آن را به خوبی فشار دهید تا آب اضافه خارجی شود. حواستان باشد که اسفنج را نباید روی پوست بکشید؛ این کار فقط آرایش شما را پاک می‌کند. با کمک حرکات ضربه‌ای آرایش را روی قسمت مورد نظر پخش کنید.

اسفنج‌های آرایشی
خرید پد اسفنجی کانسیلر و کانتور پک 5 عددی

۱۴. زدن کانسیلر قبل از کرم‌پودر

از جمله اشتباهات آرایشی صورت می‌توان به زدن کانسیلر قبل از کرم‌پودر اشاره کرد. کرم‌پودر در واقع بیس و پایه آرایش شماست و باید اول از همه استفاده شود تا بتواند صورت را به طور یک‌دست بپوشاند. کانسیلر را بعد از کرم‌پودر به نقاطی از صورت که احتیاج دارید بزنید و به اندازه از آن استفاده کنید. همان طور که اشاره کردیم، رنگ کانسیلر شما باید یک تا دو درجه روشن‌تر از کرم‌پودر مصرفی شما باشد.

۱۵. عدم استفاده از کالر کورکتر (اصلاح‌کننده رنگ)

گاهی ممکن است تا سیاهی چشم شما به قدری زیاد باشد که با زدن کانسیلر به خوبی برطرف نشود و یا رنگ آن به طوسی بزند. برای اصلاح ایرادات رنگی صورت مثل سیاهی وقرمزی که ممکن است حاصل جای جوش باشد، از کانسیلرهای رنگی یا همان «کالر کورکتر» استفاده کنید. معمولا این رنگ‌ها به صورت پالتی به فروش می‌رسند.

پالت کالر کورکتر پیر رنه
خرید پالت کانسیلر چهاررنگ پیررنه مدل Color Correctiing

۱۶. عوض نکردن کرم‌پودر با بالا رفتن سن

با بالا رفتن سن، پوست شما دچار تغییراتی خواهد شد. چین‌وچروک‌ها بیشتر می‌شود و پوست شما خشک‌تر. بنابراین کرم‌پودری که در سن ۲۰ سالگی پاسخ‌گوی نیاز شما بود، نمی‌تواند در ۴۰ سالگی هم همان طور باشد. پوست شما در ۲۰ سالگی نیاز به کاور بالا و کرم‌پودر سنگین ندارد. پس در خرید به این نکته توجه کنید و بر اساس سن خود کرم‌پودر را انتخاب کنید.

۱۷. استفاده نادرست از برنز‌کننده

اولین اشتباه مربوط به خرید برنز‌کننده است. شما باید بر اساس رنگ پوستتان پودر برنزکننده را انتخاب کنید تا برای شما پررنگ یا کم‌رنگ نباشد. از جمله اشتباهات آرایشی صورت استفاده از پودر برنزکننده در قسمت‌های اشتباه صورت و یا به مقدار زیاد است. در واقع پودر برنزکننده قرار است صورت شما را از یک رنگی خارج کند و به آن روح ببخشد. از پودر برنزکننده باید در همان قسمت‌هایی که ممکن است آفتاب آن جا را بسوزاند استفاده کنید. برای مثال پایین‌ترین قسمت گونه و یا پیشانی. دقت کنید که برنزکننده‌ها اکثرا تُن نارنجی دارند و برای کانتور کردن مناسب نیستند. اگر تُن آنها طوسی بود می‌توانید به جای کانتور از آن استفاده کنید.

۱۸. استفاده نادرست از هایلایتر

هایلایتر هم مانند برنزکننده فقط باید به جاهای مشخصی از صورت زده شود تا به طور طبیعی براق شود. استفاده بیش از اندازه از هایلایتر صورت شما را از حالت طبیعی خارج می‌کند و به هیچ عنوان زیبا نخواهد بود. از هایلایتر در نقاطی مثل استخوان زیر ابرو، استخوان بالای ابرو، بالای لب در قسمت وسط آن و نوک بینی می‌توانید استفاده کنید. حواستان باشد که هایلایترها رنگ‌های متفاوتی دارند و باید رنگ آن را با توجه به رنگ قسمت‌های دیگر آرایش انتخاب کنید.

نحوه صحیح هایلایتر زدن
نحوه صحیح هایلایتر زدن

۱۹.استفاده نادرست از رژگونه

بعضی‌ها هستند که به طور کل از رژگونه در آرایش استفاده نمی‌کنند؛ برخی دیگر هم استفاده از آن را بلد نیستند. باید بگویم که جای درست رژگونه روی سیب گونه شما و به صورت مورب به سمت بیرون صورت است. برای پیدا کردن سیب گونه باید بخندید. آن قسمت از گونه که بیشتر از همه برجسته شود، سیب گونه شماست. حواستان باشد که به اندازه از رژگونه استفاده کنید تا ظاهر طبیعی صورت حفظ شود؛ نه خیلی زیاد و نه خیلی کم.

۲۰. استفاده نکردن از پرایمر سایه

یکی از اشتباهات آرایشی چشم استفاده از سایه بدون پرایمر است. همان طور که گفتیم پرایمر به عنوان زیرساز آرایش به کار می‌رود. علاوه بر صورت، چشم‌های شما هم احتیاج به پرایمر دارند. اگر سایه را بدون پرایمر بزنید نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. رنگ سایه به خوبی دیده نمی‌شود، ماندگاری آن کم شده و داخل خطوط جمع می‌شود. شما می‌توانید از کانسیلر خود به جای پرایمر سایه استفاده کنید. بعد از پخش کردن کانسیلر روی پلک، برای ثابت کردن آن حتما از پودر فیکس استفاده کنید.

۲۱. ریمل زیاد برای مژه‌های پایین

درست است که به مژه‌های پایین هم باید ریمل زد تا پلک پایین ظاهر بهتری داشته باشد؛ اما مقدار زیاد ریمل برای آنها موجب غیر طبیعی شدن و یا حتی زشت شدن چشم خواهد شد. از طرفی ریمل زیاد باعث می‌شود چین و چروک آن قسمت بیشتر به چشم بیاید. مژه‌های پایین به مقدار خیلی کمی از ریمل احتیاج دارند تا فقط رنگ بگیرند و تارهای آن مشخص باشد.

۲۲. استفاده نا‌درست از رنگ‌های سایه

باید بدانید که استفاده از رنگ‌های مختلف سایه اصولی دارد که اگر بر اساس آن عمل نکنید به احتمال زیاد نتیجه خوبی نخواهید داشت. معمولا سایه‌های تیره برای قسمت خارجی چشم و سایه های روشن برای قسمت داخلی استفاده می‌شود. برای داشتن یک سایه اسموکی جذاب هم فقط یک رنگ مشکی کافی نیست. شما باید از رنگ‌هایی مثل آجری،قهوه‌ای یا طوسی برای چین پلک هم استفاده کنید. دقت کنید که رنگی که استفاده می‌کنید با آرایش شما هماهنگ باشد.

۲۳. خط چشم نامناسب

یکی دیگر از اشتباهات آرایشی چشم مربوط به خط چشم است. اولین نکته آن‌که خط چشم مشکی برای تمام سایه‌ها مناسب نیست. پس حتما متناسب با رنگ سایه و تکنیکی که استفاده می‌کنید رنگ آن را انتخاب کنید. نکته بعدی مربوط به مدل خط چشم است. مدلی که استفاده می‌کنید باید با مدل چشم شما هماهنگی داشته باشد تا در صورت نیاز مشکل آن را هم برطرف کند. مثلا اگر چشمان کوچکی دارید، دنباله خط چشم را از انتهای چشم شروع کنید. هرچه شروع دنباله به سمت داخل چشم باشد، چشم کوچک‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از مداد مشکی برای داخل چشم، آن را کوچک نشان می‌دهد. پس اگر قرار نیست از آرایش اسموکی استفاده کنید، مداد چشم سفید گزینه بهتری خواهد بود. برای آشنایی با اشتباهات آرایشی چشم بیشتر، خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

۲۴. آرایش ابروی اشتباه

اول از همه اگر می‌خواهید از مداد، سایه یا ریمل رنگی برای ابروی خود استفاده کنید به رنگ آن دقت کنید تا با رنگ ابروی شما هماهنگ باشد. نکته بعدی نحوه استفاده از مداد یا سایه ابرو است. شما قرار است با این وسایل ایرادات ابروی خود را به شکل طبیعی برطرف کنید. کشیدن کادر برای ابرو و پهن کردن غیرطبیعی آن ابروهای شما را زیبا نخواهد کرد. باید سعی کنید به صورت ظریف در قسمت‌های خالی ابرو خط‌هایی به شکل مو بکشید.

۲۵. توجه نکردن به هماهنگی رنگ‌ها با لباس

یکی از اشتباهات خانم ها در آرایش، توجه نکردن به هماهنگی رنگ‌ها در آرایش در مرحله اول و هماهنگی کل آن با لباسی است که قرار است بپوشند. پس بهتر است قبل از شروع به آرایش خوب به این موضوع فکر کنید تا رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید در کنار هم نتیجه خوبی داشته باشند. علاوه بر هماهنگی رنگ‌ها با لباس، به انتخاب سبکی که قرار است آرایش کنید دقت کنید تا با مکان و موقعیتی که قرار است بروید هماهنگ باشد.

۲۶. رژلب نامناسب

از اشتباهات آرایشی لب می‌توانیم به انتخاب اشتباه رژلب اشاره کنیم. رنگ رژلبی که انتخاب می‌کنید باید مناسب موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید باشد. برای مثال هیچ وقت از یک رژلب قرمز در محیط اداری یا دانشگاه نباید استفاده کرد. اگر قرار است که بعد از آرایش نوشیدنی و یا غذا بخورید، از رژلب‌هایی با ماندگاری بیشتر استفاده کنید. قطعا رژلب‌های کرمی برای این منظور مناسب نیستند. همین طور باید بدانید که رژلب تیره لب‌های شما را نازک‌تر و کوچک‌تر نشان خواهد داد. نکته آخر آن‌که اگر سن شما بالاست، از رنگ‌های مناسب سنتان استفاده کنید و به سراغ رنگ‌هایی مثل صورتی و به اصطلاح دخترانه نروید.

۲۷. خط‌ لب اشتباه

رنگ خط‌‌ لبی که استفاده می‌کنید باید با رژلبتان متناسب باشد. انتخاب رنگ‌های تیره برای رژلب‌های روشن، انتخاب جالب و درستی نخواهد بود و لب‌های شما را از حالت طبیعی خارج خواهد کرد. یکی دیگر از اشتباهات آرایشی لب این است که خط‌ لب را در قسمت مناسب و درست استفاده نمی‌کنند. جای درست خط‌ لب، محدوده خارجی لب‌های شما و برای لب بالا زیر قسمت سفید بالای لب هست. اگر می‌خواهید با اشتباهات دیگر آرایش لب آشنا شوید، مقاله زیر را مطالعه کنید:

۲۸. فراموش کردن پودر فیکس و اسپری فیکس

از محصولات دیگری که خیلی‌ها از استفاده از آن غافل می‌شوند، باید به پودر فیکس و اسپری فیکس اشاره کرد. اگر روی محصولات کرمی از پودر فیکس استفاده نکنید، آرایش شما دوامی نخواهد داشت و به زودی شاهد پاک‌شدن آن خواهید بود. از طرفی از محصولات پودری رنگی مثل سایه یا رژگونه نمی‌توان به طور مستقیم روی محصول کرمی استفاده کرد. چون به خوبی پخش نمی‌شوند و شبیه به یک لکه سر جای خود می‌مانند. پس بهتر است قبل از استفاده از این محصولات از یک پودر بی‌رنگ و یا رنگ صورت استفاده کنید.

اسپری فیکس وظیفه دارد تا کل آرایش شما را با دوام و یک‌دست کند. اگر از اسپری فیکس استفاده نکنید، بعد از چند ساعت ممکن است رنگ‌ها از جای اصلی خود تکان بخورند و با هم ترکیب شوند. حتی ممکن است بخشی از آرایش شما به خصوص آرایش لب و چشم، سریع‌تر پاک شود.

اشتباهات بعد از آرایش

بله! بعد از انجام آرایش هم اشتباهاتی وجود دارد که ممکن است آن را انجام دهید.

۲۹. استفاده نکردن از عطر

درست است که بعد از یک آرایش کامل صورت زیبایی بیشتری خواهید داشت؛ ولی توجه به نکات ریز دیگر است که زیبایی شما را تکمیل می‌کند. بعد از آرایش به سراغ یک عطر خوشبو بروید. انتخاب بوی عطر شما کاملا سلیقه‌ای است.

۳۰. پاک نکردن آرایش

از بزرگ‌ترین و بدترین اشتباهات آرایشی می‌توان به پاک نکردن آرایش و خوابیدن با آن اشاره کرد. با وجود مواد آرایشی روی پوست در طول شب، پوست شما راهی برای تنفس نخواهد داشت. ماندن آرایش روی صورت به مدت زیاد باعث ایجاد جوش خواهد شد. شما با این کار، زمان طلایی تغذیه پوست که در طول شب انجام می‌شود را از دست می‌دهید. پس بعد از رسیدن به منزل صورت خود را با یک آرایش پاک‌کن از آرایش پاک کنید.

میسلار واتر دافی
خرید میسلار واتر دافی مناسب پوست های خشک تا نرمال

۳۱. پاک کردن اشتباه آرایش

اگر شما کسی هستید که آرایشتان را با یک آرایش پاک‌کن تمیز می‌کنید و با خیال یک پوست تمیز به رخت‌خواب می‌روید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. آرایش پاک‌کن به تنهایی قادر به پاک‌کردن تمام آلودگی‌ها نیست. شما باید بعد از استفاده از آن، از یک شوینده صورت که مناسب نوع پوست شماست کمک بگیرید و صورتتان را به خوبی بشویید.

سخن آخر

اشتباهات آرایشی به قدری زیاد هستند که پس از آشنایی با آنها متوجه می‌شوید که چقدر ممکن است در آرایش خود دچار اشتباه شده باشید. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با لیستی از اشتباهات قبل، هنگام و بعد از آرایش آشنا کنیم تا با برطرف کردن آنها آرایش و پوست بهتری داشته باشید. اگر اشتباهات آرایشی دیگری به ذهن شما می‌رسد، خوشحال می‌شویم تا آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد اشتباهات آرایشی

به چه کارهایی اشتباهات آرایشی گفته می‌شود؟

کارهایی که آرایش را از شکل استاندارد و اصولی آن خارج کند.

اشتباهات آرایشی کدامند؟

اشتباهات آرایشی زیادی وجود دارد. برای مثال انتخاب رنگ اشتباه کرم‌پودر، عدم استفاده از پرایمر، رنگ نامناسب رژلب و ابروی مصنوعی بخشی از این اشتباهات هستند.

اشتباهات قبل از آرایش چه چیزهایی هستند؟

مراقبت نکردن از پوست، نشستن صورت قبل از آرایش، انتخاب محیط با نور نامناسب برای آرایش و…

اشتباهات بعد از آرایش کدام‌ها هستند؟

پاک نکردن آرایش و خوابیدن با آن، نشستن صورت بعد از پاک کردن آرایش.