زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش لاک زدن دست مخالف + ویدئو

wordcamp
648
11 دقیقه
آموزش لاک زدن دست مخالف + ویدئو

فهرست مطالب

شما هم با لاک زدن دست مخالف خود مشکل دارید و با فکر کردن به آن به یاد لاک‌های کج‌وکوله دست دیگر خود می‌افتید؟ شاید این کار خسته‌کننده و نا‌امیدکننده به نظر برسد، ولی با تکنیک مناسب، کمی زمان برای تمرین و استفاده از چند ترفند، می‌توانید به نتیجه‌ای مناسب برسید.
پس با من در این مطلب همراه باشید تا روش لاک زدن دست مخالف را پله‌به‌پله به دو صورت متنی و ویدئویی به شما آموزش دهم. همچنین نکاتی تکمیلی را برای رسیدن به نتیجه بهتر را، بیان کرده‌ام.

آموزش لاک زدن دست مخالف

برای لاک زدن دست مخالف خود مراحل زیر را دنبال کنید:

1- دست‌ها و ناخن‌های خود را تمیز کنید

بهتر است قبل از شروع کردن کار بر روی ناخن‌های خود، دست‌هایتان کاملاً تمیز باشند. با استفاده از آب گرم و مقداری صابون، دست‌های خود را بشویید. بعد دست‌های خود را خشک کنید. همچنین بعد از آن می‌توانید کمی آب و پاک‌کننده ناخن را بر توپی پنبه‌ای بمالید و روی ناخن‌های خود بکشید. این کار باعث می‌شود چربی‌های روی ناخن پاک شود و چسبندگی بهتری داشته باشد.

برای اینکه لاکی ماندگار داشته باشید که زود پاک نشود، لازم است چند نکته را رعایت کنید. در این مطلب به چند مورد آن اشاره کرده‌ایم، اما اگر می‌خواهید بیشتر در مورد آن بدانید، مطلب روش های افزایش ماندگاری لاک ناخن را بخوانید.

2- از ابزار عقب‌زن ناخن استفاده کنید

برای اینکه فضای بیشتری در اختیار داشته باشید، با استفاده از عقب‌زن دور ناخن، کمی اطراف ناخن خود را به عقب برانید.

ایجاد فضا با استفاده از عقب زن ناخن
با استفاده از عقب‌زن ناخن فضای بیشتری برای کار بر روی ناخن خود ایجاد کنید

3- زمانی را صرف پیدا کردن موقعیتی راحت و مناسب دست خود کنید

با استفاده از یک برس بدون رنگ (مانند برس بیس کات)، وضعیت‌های مختلف دست و گرفتن برس را برای لاک زدن امتحان کنید تا به موقعیتی مناسب خود برسید.

وضعیتی که ما برای گرفتن برس لاک توصیه می‌کنیم به این صورت است: دست مخالف خود را بر روی یک سطح صاف قرار دهید و انگشت شست خود را مانند تصویر پایین روی انگشتان دیگر قرار دهید:

قرار دادن دست در وضعیتی مناسب برای اعمال لاک ناخن
دست خود را در وضعیتی راحت برای لاک زدن ناخن قرار دهید

در حالی که دست چپ خود را مانند موقعیت بالا قرار داده‌اید، برس را با استفاده از انگشت شست و اشاره خود نگه دارید (از انگشت کناری نیز می‌توانید برای این کار کمک بگیرید). برای اینکه به تعادل و کنترل بیشتری برسید، انگشت کوچک دستی که برس را با آن گرفته‌اید، به دست دیگر خود تکیه دهید (مانند تصویر بالا). اگر حس کردید با این کار راحت نیستید، انگشت‌ها و حالت‌های دیگر را نیز امتحان کنید.

4- بر روی ناخن‌هایتان بیس کات بزنید

در این مرحله باید یک لایه پایه بیس کات روی ناخن‌هایتان بزنید. بیس کات به محافظت از ناخن‌ها کمک می‌کند و سطح صاف‌تری را برای استفاده بهتر و راحت‌تر به ناخن می‌بخشد. برس بیس کات را به لبه قوطی بمالید تا اضافه‌های آن گرفته شود. حالا سعی کنید به‌جای تکان دادن برس، با حرکت دادن انگشت‌هایتان آن را به ناخن‌هایتان بمالید. برس را ثابت نگه دارید و دست دیگر خود را به عقب بکشید. همچنین برای کناره‌ی ناخن نیز می‌توانید انگشتان خود را به پهلو بچرخانید تا کامل بر روی آن اعمال شود.

خرید لاک محافظ و تقویت کننده ناخن گلدن رز مدل 4in1

استفاده از بیس کات قبل از لاک زدن، باعث ایجاد لایه‌ای محافظ بر روی ناخن شما می‌شود. ایجاد این لایه باعث افزایش استحکام ناخن، جلوگیری از شکنندگی و همچنین باعث ترمیم شدن ناخن شما می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

5- حالا ناخن‌هایتان آماده لاک زدن هستند

همان مراحلی که برای زدن بیس کات دنبال کردید، برای لاک زدن نیز استفاده کنید. اگر تصمیم گرفتید که از پوشش پایه (بیس کات) استفاده نکنید، می‌توانید مستقیماً همین مرحله را انجام دهید (هرچند توصیه ما این است که بهتر است قبل از لاک زدن از بیس کات استفاده کنید).

مقداری کمتر از حالت عادی لاک بر روی برس آن بمالید. از مرکز ناخن شروع کنید وسپس اطراف آن را نیز رنگ کنید. این کار را برای همه ناخن‌ها انجام دهید.

شروع به لاک زدن ناخن از وسط ناخن
لاک زدن ناخن خود را از وسط ناخن شروع کنید

برای خرید لاک ناخن از برندهای مختلف در انواع رنگ‌ها، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

6- اگر خراب‌کاری کردید، نگران نباشید

تمیز لاک زدن دست مخالف برای بار اول کار آسانی نیست و طبیعی است اشتباهاتی داشته باشید. حتی حرفه‌ای‌ترین ناخن‌کارها نیز ممکن است اشتباه کنند. بعد از اینکه لاک را بر روی ناخن‌های خود زدید، با استفاده از یک خلال دندان، لاک‌هایی که از ناخن بیرون زده را بردارید. به این صورت که تا جایی که می‌توانید خلال دندان را به کناره‌های ناخن خود نزدیک کنید و آن را رو به یک طرف تا انتهای ناخن بکشید. 

علاوه بر این یک روش دیگر نیز برای پاک کردن خراب‌کاری‌ها وجود دارد. یک گوش‌پاک‌کن یا چیزی شبیه آن بردارید. آن را در یک محلول پاک‌کننده لاک ناخن آغشته کنید و با استفاده از آن، اطراف خط دور ناخن خود را با دقت پاک کنید. برای اینکه لاک اضافی پاک شود، آن را کمی بر آن قسمت فشار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید تا از پخش شدن به دیگر نواحی جلوگیری شود.

استفاده از گوش‌پاک‌کن آغشته به لاک‌پاک‌کن برای پاک کردن اضافه‌های لاک دور ناخن
از یک گوش‌پاک‌کن برای پاک کردن لاک‌های بیرون زده از ناخن استفاده کنید

7- حالا لایه دوم لاک را روی ناخن‌های خود بزنید

لایه اول را برای اینکه در صورت خراب شدن راحت‌تر درست شود، نازک زدیم. اما این کار باعث می‌شود لاک شما خیلی کم‌رنگ شود و بهتر است پس از خشک شدن لایه زیرین، یک لایه دیگر روی آن بزنید.

8- روی لاک خود تاپ کات بزنید

برای اینکه لاک ماندگاری بیشتری داشته باشد و زود از بین نرود، لازم و ضروری است که از تاپ کات به‌عنوان تکمیل کننده استفاده کنید! همچنین برای ماندگاری حتی بیشتر از این نیز، هر دو سه روز یک بار روی لاک ناخن‌های خود تاپ کات بزنید.

خرید تاپ کات ژلی ایوروشه

استفاده از تاپ کات باعث می‌شود لاک ناخن مدت زمان طولانی‌تری روی ناخن شما باقی بماند و لب‌پر نشود.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

9- به لاک، زمان کافی برای خشک شدن بدهید

از خشک شدن لاک خود اطمینان پیدا کنید و بعد دست به کارهای دیگر بزنید. در غیر این صورت تمام زحمات‌تان به باد خواهد رفت.

10- کار شما تمام شده است

عقب بایستید و لحظاتی را به تحسین ناخن‌های جدید خود اختصاص دهید. تبریک می‌گویم، شما اکنون از دست غیر مسلط خود برای لاک زدن استفاده کرده‌اید.

اگر نتیجه برای شما رضایت‌بخش بوده و برای خرید دوباره لاک ناخن هیجان‌زده شده‌اید، پیشنهاد می‌کنم این بار دقت بیشتری در انتخاب لاک خود داشته باشید. استفاده از برندهای معتبر باعث افزایش ماندگاری لاک شما می‌شود و کیفیت بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در مطلب معرفی بهترین برند لاک ناخن از دید موتن‌رو، می‌توانید با بهترین برندهای لاک ناخن از دید ما، آشنا شوید.

دیگر ترفندهای لاک زدن دست مخالف

علاوه بر دنبال کردن مراحل گفته شده، یک سری نکات وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به نتیجه‌ی بهتری دست یابید.

اول با دست مخالف شروع کنید

کارِ سخت را اول انجام دهید و فرایند لاک زدن ناخن‌های خود را با لاک زدن دست مخالف خود شروع کنید. اولِ کار صبر شما بالاتر است و می‌توانید بدون عجله، روی کار خود تمرکز کنید.

از لاک‌های سفت شده استفاده نکنید

سفت بودن لاک یکی از عواملی است که لاک زدن روی ناخن و به‌خصوص لاک زدن روی دست مخالف را سخت‌تر می‌کند. پس اگر می‌خواهید دچار دردسر نشوید و از نتیجه نهایی راضی باشید، تا حد امکان سعی کنید از لاک سفت استفاده نکنید.

لاک زیادی روی ناخن شما وجود نداشته باشد

مطمئن شوید که لاک انتهای برس چکه نمی‌کند. این مورد، امکان کنترل بیشتر را برای شما فراهم می‌کند و کار شما را به هم نمی‌ریزد.

بُرسی با شکل ناخن خود پیدا کنید

برس لاک‌ها به شکل‌های مختلفی وجود دارند. سعی کنید از برسی استفاده کنید که متناسب با شکل ناخن خودتان است.

برس ناخن مستطیل شکل
با توجه به وجود انواع برس‌های لاک ناخن، از برسی متناسب با شکل ناخن خود استفاده کنید

دست خود را ثابت و روی سطحی صاف نگه دارید

برای این کار علاوه بر گذاشتن دست روی سطحی ضاف، چند راه دیگر نیز وجود دارد.

  • مچ خود را روی مچ دیگر خود قرار دهید و یک کش اطراف دو دست خود بیندازید. این کار به کاهش لرزش دست شما تا حد زیادی کمک می‌کند.
  • از سری لاک خود به‌عنوان پایه می‌توانید استفاده کنید. هر بار که در حال لاک زدن انگشتی بودید، سری لاک را زیر آن قرار دهید تا تسلط شما بر روی آن بیشتر شود.
استفاده از یک کش برای تسلط بیشتر در لاک زدن دست دیگر
استفاده از یک کش به کاهش لرزش دست مشا در هنگام لاک زدن دست مخالف کمک می‌کند

با لایه نازک‌تری از لاک شروع کنید

هنگامی که از دست مخالف خود برای لاک زدن استفاده می‌کنید، امکان خطا بیشتر می‌شود. با زدن لایه‌ی نازک لاک در مرحله اول، امکان درست کردن خطا تا حد زیادی راحت‌تر می‌شود. لایه نازکی از لاک قابل اصلاح است، اما لاک ضخیم را هیچ کاری نمی‌توان کرد.

از نوار لاتکس یا نوار چسب معمولی در اطراف ناخن خود استفاده کنید

نکته عالی دیگر این است که از نوار لاتکس محافظ ناخن یا حتی یک تکه چسب نواری معمولی در اطراف ناخن خود استفاده کنید. این کار راهی عالی برای محافظت از پوست اطراف ناخن و جلوگیری از رنگ شدن آن است. دیگر لازم نیست هنگام کار خیلی نگران باشید، تنها کافیست مانع را بردارید. اگر هم قطره‌ای به اطراف سرایت کرده بود، به‌سادگی با استفاده از لاک‌پاک‌کن آن را پاک کنید. اگر دست‌های لرزانی دارید، حتما از این روش استفاده کنید.

جهت اطلاع؛ لاتکس مایع، اساساً ژل چسبناکی است که می‌توانید قبل از لاک زدن ناخن‌های خود آن را اطراف آن‌ها بزنید. لاتکس بعد از مدتی خشک می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که بعد از خشک شدن، به‌راحتی آن را جدا کنید و به‌عنوان یک مانع بین لاک و پوست شما عمل می‌کند.

استفاده از نوار لاتکس دور ناخن
لاتکس یک مانع بین لاک و اطراف ناخن شما ایجاد می‌کند که درنهایت نتیجه‌ای تمیز به شما می‌دهد

دست خود را به‌جای برس حرکت دهید

نکته دیگر این است که به‌جای اینکه فقط برس را حرکت دهید، سعی کنید ناخن خود را حرکت دهید. یا زمانی که برس از روی آن میگذرد، ناخن خود را به سمت برس کج کنید. این فقط یک عمل بسیار جزئی است، اما شما را قادر می‌سازد برس را کمتر حرکت دهید و به کنترل شما کمک زیادی می‌کند. هر چند که ممکن است این برای برخی کارساز نباشد؛ اما آن را امتحان کنید و ببینید آیا به شما کمک می‌کند یا خیر؟

آموزش ویدئویی لاک زدن دست مخالف

در این ویدئو مراحل گفته شده برای لاک زدن دست مخالف به‌صورت تصویری نشان داده شده است:

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردم نکات لاک زدن دست مخالف را برای رسیدن به نتیجه‌‌ای مطلوب بیان کنم. اما فراموش نکنید که برای تسلط پیدا کردن در این کار نیز مانند کارهای دیگر، نیاز به تمرین است.
اگر از این ترفندها استفاده کردید و نتیجه گرفتید، خوشحال می‌شویم ما را هم در جریان قرار دهید. همچنین بگویید کدام روش برای شما بهتر جواب داده است و کار شما را راحت‌تر کرده است؟

سوالات متداول

آیا امکان دارد که لاک دست مخالف به‌خوبی دست دیگر شود؟

بله؛ با رعایت یک سری نکات و تمرین می‌توان دست مخالف را نیز به‌زیبایی لاک زد.

مراحل لاک زدن دست مخالف به چه صورت است؟

ابتدا دست‌های خود را تمیز کنید. با استفاده از عقب‌زن ناخن فضای بیشتری ایجاد کنید. موقعیت مناسب دست خود را پیدا کنید. بر روی ناخن‌های خود بیس کات بزنید. بعد از این می‌توانید با استفاده از یک سری نکات به‌راحتی ناخن‌های خود را لاک بزنید. برای ماندگاری بیشتر نیز، بعد از اتمام لاک زدن، بر روی ناخن‌های خود تاپ کات بزنید.

چه ترفندهایی برای لاک زدن دست مخالف وجود دارد؟

ابتدا با لایه‌ای نازک لاک زدن را شروع کنید. از برسی متناسب با شکل ناخن خود استفاده کنید. دست خود را روی یک سطح صاف قرار دهید. به‌جای حرکت دادن برس، دست خود را حرکت دهید. از نوار لاتکس یا چسب نواری معمولی در اطراف ناخن خود استفاده کنید.

آیا این روش برای لاک زدن هر دو دست جواب می‌دهد؟

بله؛ فرقی نمی‌کند که شما قصد لاک زدن دست راست با دست چپ خود را دارید یا قصد لاک زدن دست چپ با دست راست خود. این روش برای هر دو دست جواب می‌دهد.