زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای خرید کاندوم برای داشتن رابطه جنسی سالم

تیم تحریریه مو تن رو
3,083
17 دقیقه
راهنمای خرید کاندوم برای داشتن رابطه جنسی سالم

آیا به دنبال یک راهنمای خرید کاندوم هستید؟ آیا می‌دانید کاندوم‌ها چند نوع هستند و از هر نوع برای چه کاری استفاده می‌شود؟ آیا از سایزبندی کاندوم‌ها اطلاع دارید؟ برای پاسخ به همه این سوالات، با این مقاله از مو تن رو همراه ما باشید.

کاندوم و ضرورت استفاده از آن

کاندوم، یک وسیله بهداشت جنسی است که در دسته محصولات بهداشت جنسی قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم بگوییم در کل کاربرد این وسیله چیست؟ باید بگوییم که یک پوشش کشسان، انعطاف‌پذیر و ارتجاعی است که در هنگام نزدیکی جنسی توسط مرد یا زن استفاده می‌شود و می‌تواند از تماس فیزیکی حین رابطه جنسی جلوگیری ‌کند.

از کاندوم برای جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی مختلف استفاده می‌شود. اگر از کاندوم به درستی استفاده شود، این وسیله می‌تواند تا 95 درصد از بارداری ناخواسته، ایدز، هپاتیت و دیگر بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کند. پس نتیجه می‌گیریم استفاده از کاندوم برای حفظ سلامتی افراد تا چه میزان می‌تواند ضرورت داشته باشد.

در کل کاندوم‌ها به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  1. کاندوم مردانه
  2. کاندوم زنانه

طرز استفاده از این دو نوع کاندوم به این شکل است که کاندوم مردانه روی آلت جنسی مرد کشیده می‌شود و کاندوم زنانه درون واژن قرار داده می‌شود. با اینکه روش استفاده از هر کدام از این دو نوع کاندوم متفاوت است اما هر دوی آن‌ها از تماس مستقیم آلت تناسلی مردانه با واژن زن جلوگیری می‌کنند.

خوب است بدانید که کاندوم مردانه بیشتر از کاندوم زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد چون هم استفاده از آن راحت تر است و هم کاندوم‌های مردانه تنوع بیشتری دارند و باعث لذت بیشتر طرفین، هنگام رابطه جنسی خواهند شد. در ادامه با راهنمای خرید کاندوم همراه ما باشید.

پوشیدن کاندوم مردانه-خیار
پوشیدن کاندوم مردانه-خیار

انواع کاندوم

کاندوم ‌های موجود در بازار انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • کاندوم ساده
  • کاندوم های خاردار
  • کاندوم های طعم دار
  • کاندوم های تاخیری
  • کاندوم‌های لاتکس
  • کاندوم های پلی یورتان (صناعی)
  • کاندوم های فضایی

در ادامه به توضیح درباره هر یک از این کاندوم‌ها خواهیم پرداخت:

کاندوم ساده

کاندوم ساده همانطور که از نامش پیداست ساده ترین نوع کاندوم است که پیچیدگی خاصی ندارد. به عبارتی، کاندوم های ساده، کاندوم های معمولی هستند که هیچ ویژگی خارق العاده ای نداشته و روی افزایش جذابیت در رابطه جنسی بی تاثیرند. از کاندوم های ساده فقط برای پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی استفاده می‌شود.

کاندوم ساده-فیستا کلاسیک
کاندوم ساده-فیستا کلاسیک

کاندوم های خاردار

از کاندوم های خاردار برای افزایش لذت در رابطه جنسی زن و مرد استفاده می‌شود. روی این نوع کاندوم‌ها، زائده یا خارهایی به شکل بافت دیده می‌شود که سبب تحریک بیشتر خانم ها در رابطه خواهد شد .

بعضی از کاندوم های خاردار موجود در بازار برای افزایش لذت مردان هم هستند و از آن جهت باعث افزایش لذت جنسی در مردان می شوند چون در قسمت درونی کاندوم، خار وجود دارد.

در کل کاندوم های خاردار طوری طراحی و ساخته شده‌اند که باعث لذت جنسی طرفین در رابطه می‌شوند و طرفداران بسیاری هم دارند.

مکانیزم کار کردن کاندوم های خاردار به این شکل است که به دلیل وجود بافت (خار) های روی آن، اصطکاک اضافی ایجاد کرده و سبب تحریک و لذت بیشتر در رابطه می‌شود. در زمان خرید کاندوم های خاردار حتما به این نکته دقت داشته باشید که به بسته بندی و جعبه آن توجه کرده و مطمئن شوید استانداردهای لازم را دارند.

کاندوم کدکس دارای 690 عدد خار در سطح کاندوم است که آغشته به ماده روان کننده بوده و یک رابطه لذت بخش برایتان به ارمغان می‌آورد.

کاندوم خاردار و حلقوی کدکس
کاندوم خاردار و حلقوی کدکس

کاندوم های طعم دار

خیلی از کمپانی‌های تولید کننده کاندوم می‌گویند که کاندوم های تولید شده توسط آن‌ها، طعم و رایحه های دلپذیری دارند. این عطر و طعم‌ها که سبب جذابیت کاندوم می‌شوند، یا در روان کننده آن به کار رفته‌اند یا روی کاندوم را پوشانده‌اند. طعم هایی که معمولا در کاندوم‌ها استفاده می‌شود عبارتند از:

  • کاندوم نعناعی
  • کاندوم انگوری
  • کاندوم پرتقالی
  • کاندوم موزی
  • کاندوم توت فرنگی
  • کاندوم شکلاتی
  • کاندوم وانیلی

کاندوم تنگ کننده واژن فیستا دارای اسانس انار بوده و از لاتکس طبیعی ساخته شده است. بهترین گزینه برای یک رابطه خوب خواهد بود چون دارای مخزن ذخیره برای اطمینان بیشتر هم هست.

از کاندوم های طعم دار معمولا برای ایجاد لذت در رابطه جنسی دهانی استفاده می‌شود. معمولا رنگ استفاده شده برای کاندوم با طعم به کار رفته در آن متناسب است. به طور مثال کاندوم موزی زرد رنگ و کاندوم توت فرنگی قرمز است.

کاندوم با طعم انار
کاندوم با طعم انار

یکی از انواع کاندوم، کاندوم تنگ‌کننده است. این محصول نیز کاربرد زیادی داشته و نام دیگر آن، کاندوم اناری است. ما در مطلب «کاندوم تنگ کننده چیست؟ + بررسی چگونگی عملکرد، عوارض و فواید» به بررسی کامل این محصول پرداختیم.

کاندوم های تاخیری

مشخص است که کاندوم تاخیری برای طولانی تر کردن مدت زمان رابطه جنسی به کار برده می‌شود. وظیفه کاندوم تاخیری این است که زمان انزال در مردان را به تاخیر انداخته و باعث افزایش لذت در رابطه شود. اما آیا می‌دانید که این نوع کاندوم چطور می‌تواند باعث عقب انداختن زمان انزال مردان شود؟ دلیل آن وجود مایعی است که در کاندوم به کار رفته و سبب بی حسی آلت تناسلی مرد می‌شود و همین مسئله انزال وی را به تاخیر می‌اندازد.

البته نکته مهمی که در اینجا باید ذکر کنیم این است که استفاده از این نوع کاندوم ها برای افرادی که دچار انزال زودرس هستند، توصیه نمی‌شود و افرادی که به این مشکل دچارند بهتر است به پزشک مراجعه کنند تا مشکلشان بر طرف شود.

کاندوم‌های لاتکس

اگر بپرسید پر مصرف ترین نوع کاندوم کدام نوع است؟ بدون شک کاندوم‌های لاتکس را به شما معرفی می‌کنیم. باید بگوییم که پرمصرف ترین و پر فروش ترین کاندوم، کاندوم لاتکس است. کاندوم لاتکس یک کاندوم استاندارد برای جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی می‌باشد. اما نکته منفی این نوع کاندوم این است که احتمال بروز هر گونه خارش، قرمزی و یا حساسیت بعد از استفاده از کاندوم لاتکس، وجود دارد. پس اگر بعد از استفاده از کاندوم های لاتکس علائم حساسیت مانند خارش و قرمزی مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

در کل کاندوم‌های لاتکس هم ویژگی مثبت دارند و هم ویژگی منفی! که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

مزایای کاندوم های لاتکس

  • از سلامت مصرف کننده در برابر بیماری های مقاربتی محافظت می‌کند
  • از بارداری جلوگیری می‌کند
  • قیمت کاندوم های لاتکس کم و ارزان است
  • این نوع کاندوم قابل دسترس می‌باشد
  • انعطاف بالایی دارد
  • مقاومت آن بالاست

عیوب کاندوم‌های لاتکس

  • این نوع کاندوم انتقال گرمای کمتری نسبت به پلی اورتان دارد
  • احتمال ایجاد حساسیت در بانوان  وجود دارد (به دلیل این که حاوی پروتئین است)
  • اگر این کاندوم‌ها با مرطوب کننده‌های روغنی مانند لوسیون بدن یا وازلین استفاده شوند، امکان پاره شدن کاندوم بالاست

کاندوم های پلی یورتان (صناعی)

کاندوم های صناعی یک نوع دیگر از انواع کاندوم ها هستند که معروفترین این نوع کاندوم‌ها، کاندوم‌هایی هستند که از پلی یورتان (Polyurethan) ساخته شده اند.

نکته جالبی که در مورد کاندوم‌های پلی یورتان وجود دارد این است که ضخامت آن‌ها خیلی کم است و فوق العاده نازک هستند. (ضخامت کاندوم های پلی یورتان از چهار تا هفت صدم میلی متر است) همین ضخامت کم کاندوم، باعث افزایش لذت در رابطه خواهد شد چون تماس و گرما در این نوع کاندوم‌ها برای طرفین بیشتر احساس می‌شود.

مزایای کاندوم های پلی یورتان

  • کاندوم‌های پلی اورتان از ابتلای فرد مصرف کننده به انواع بیماری های جنسی حفاظت می‌کنند
  • این محصول از بارداری جلوگیری می‌کند
  • ضخامت این کاندوم ها کم است و بسیار نازک هستند
  • انتقال گرما در کاندوم پلی یورتان بالاست و لذت جنسی را بالا می‌برد
  • باعث ایجاد آلرژی و یا حساسیت نخواهد شد
  • انواع کاندوم‌های مردانه و زنانه می‌توانند با این جنس ساخته ‌شوند و محدودیتی ندارد

عیوب کاندوم های پلی یورتان

  • کاندوم‌های پلی اورتان قیمت بالایی دارند و گرانتر از سایر انواع کاندوم هستند
  • خطر پاره شدن کاندوم پلی اورتان در رابطه جنسی بالا است چون به خوبی کش نمی‌آیند و مستعد پاره شدن هستند
  • در مقاومت ضعف دارند نیاز به استفاده روان کننده در طول رابطه جنسی وجود دارد
  • همیشه و در همه جا در دسترس نیستند

کاندوم های فضایی

کاندوم های فضایی نوع تقریبا جدیدی از کاندوم‌ها هستند که بیشتر برای بالا بردن لذت جنسی در زنان به کار برده می‌شوند. این کاندوم‌ها علاوه بر افزایش لذت جنسی و تحریک بیشتر واژن، برای پیشگیری از بارداری و جلوگیری از انتقال بیماری های جنسی هم کاربرد دارند. کاندوم های فضایی موجود در بازار انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها به نوعی باعث افزایش لذت در رابطه می‌شوند. از انواع گوناگون کاندوم‌های فضایی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کاندوم فضایی دکمه دار
  • کاندوم فضایی چرخشی
  • کاندوم فضایی طوق دار
  • کاندوم فضایی شمشیری
  • کاندوم فضایی اره ماهی

علت این که این کاندوم‌ها برای زنان لذت جنسی به همراه دارند این است که به تحریک نقطه جی آن ها کمک کرده و باعث ارگاسم بهتر در زنان می شود . همچنین کاندم فضایی حجم آلت تناسلی مردان را افزایش داده و سبب لذت بیشتر آن ها نیز خواهد شد.

کاندوم فضایی دکمه دار شادو
کاندوم فضایی دکمه دار شادو

کاندوم مناسب شما کدام است و نکاتی برای خرید کاندوم

خب تا به اینجا با انواع مختلف کاندوم آشنایی پیدا کردید. اگر قصد خرید کاندوم را دارید باید اطلاعاتتان را در مورد این وسیله کامل کنید و بعد اقدام به خرید کنید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. در این قسمت ما راهنمای خرید کاندوم برای شما آورده‌ایم و نکاتی که برای خرید کاندوم باید رعایت کنید را یک به یک توضیح داده‌ایم:

سایز کاندوم

یکی از نکات مهم که در راهنمای خرید کاندوم وجود دارد این است که بدانید کاندوم‌ها تک سایز یا free-size نیستند!

بسیاری از زوج‌ها چون سایز درست و مناسب خود را انتخاب نمی‌کنند با اولین استفاده از کاندوم چون انتظاراتشان برطرف نمی‌شود، پشیمان می‌شوند و استفاده از کاندوم را کنار می‌گذارند. در صورتی که اگر سایز به درستی انتخاب شود، نیازهای شما با کاندوم به خوبی رفع خواهد شد.

در کشورمان ایران کاندوم‌های وارداتی معمولا سایز استانداردی دارند ولی اگر آلت تناسلی بزرگ‌تری دارید؛ باید از کاندوم های سایز بزرگ استفاده کنید. سایز کاندوم معمولا پشت جعبه آن با عبارات width (برای عرض) و Length (برای طول) نوشته می‌شود.

سایز کاندوم-کاندوم بزرگ و کوچک
سایز کاندوم-کاندوم بزرگ و کوچک

خوب است بدانید که سایز بندی کاندوم ها بر اساس طول و قطر آلت تعیین می‌شود و این سایز طبق اندازه آلت در هنگام نعوظ کامل است. کاندوم ها معمولا در سه سایز زیر تولید و به بازار عرضه می‌شوند:

  1. کاندوم سایز استاندارد
  2. کاندوم سایز بزرگ
  3. کاندوم سایز کوچک

طول کاندوم

اگر کاندوم مناسب خودتان را انتخاب نکنید و کاندومی بخرید که طول آن بیش از حد زیاد باشد، در حین نزدیکی، کاندوم مرتب از روی آلت لیز خورده و باعث ایجاد مشکل خواهد شد. پس هنگام خرید حتما به سایز طول کاندوم دقت کنید. معمولا طول کاندوم در سایزهای مختلف به شرح زیر است:

  • طول کاندوم استاندارد : بین 18.415 تا 19.812 سانتی متر
  • طول کاندوم بزرگ : بین 18.415 تا 20.574 سانتی متر
  • طول کاندوم کوچک : بین 17.78 تا 19.812 سانتی متر

عرض کاندوم

علاوه بر طول، قطر یا عرض کاندوم ها هم اهمیت زیادی دارد و هنگام خرید کاندوم حتما به اندازه عرض آن نیز باید دقت شود:

  • عرض کاندوم استاندارد : بین 4.445 تا 5.08 سانتی متر
  • عرض کاندوم بزرگ : بیشتر از 5.08 سانتی متر
  • عرض کاندوم کوچک : کمتر از 4.445 سانتی متر

اهمیت سایز دور کاندوم

اندازه دور کاندوم یک فاکتور دیگر در سایزبندی کاندوم هاست که معمولا به آن توجه نمی‌شود در صورتی که از اهمیت بالایی برخوردار است به خصوص برای مردانی که اندازه‌ آلت تناسلی آن‌ها کوچکتر از حد متوسط ​​است. اگر سایز دور کاندوم بزرگ‌تر از دور خود آلت باشد احتمال سر خوردن کاندوم وجود دارد. بنابراین لازم است که هنگام خرید کاندوم علاوه بر طول و عرض آن، به اندازه دور کاندوم هم توجه داشته باشید.

شکل کاندوم

شکل کاندوم نکته دیگریست که هنگام خرید باید به آن دقت کرد. قبلا کاندوم‌ها اکثرا ساده و بدون هیچ طرحی بودند اما امروزه کاندوم‌های شیاردار یا بافت‌دار هم در بازار موجود هستند. هدف از ایجاد این شیار و بافت‌ها روی کاندوم این است که لذت حین رابطه بالا برود. معمولا مردان از فقدان حس لذت با کاندوم شکایت دارند اما اگر هنگام خرید به شکل کاندوم دقت کنند و کاندوم شیاردار یا بافت‌دار انتخاب کنند، لذت بالایی را در رابطه جنسی احساس خواهند کرد. در صورتی که این حس با کاندوم ساده و معمولی قابل درک نخواهد بود.

ضخامت کاندوم

ضخامت کاندوم موضوع دیگریست که در رابطه جنسی تاثیرگذار است. برخی کاندوم بسیار نازک دوست دارند و برخی هم همیشه به دنبال کاندوم‌های ضخیم هستند. پس ابتدا مشخص کنید به کدام نوع علاقمند هستید و بعد اقدام به خرید کنید.

نکته مهمی که در رابطه با ضخامت کاندوم وجود دارد این است که به هیچ عنوان از دو کاندوم روی هم استفاده نکنید. بعضی افراد فکر می‌کنند اگر از دو کاندوم روی هم و همزمان استفاده کنند یک لایه محافظتی مطمئن ایجاد کرده‌اند در صورتی که کاملا نتیجه برعکس است و اگر شما دو کاندوم بپوشید، شانس پارگی هر دو بسیار زیاد است.

مواد روان کننده

اگر رابطه زناشویی دردناکی دارید باید در هنگام خرید به دنبال کاندوم روان کننده باشید. کاندوم‌های روان کننده به کاندوم هایی گفته می شود که روی سطح آنها از مقدار بیشتری لوبریکانت استفاده شده است.
لوبریکانت انواع مختلفی دارد:

  • پایه آب
  • پایه سیلیکون
  • پایه روغن

در کاندوم روان کننده از لوبریکانت با پایه آب استفاده شده و اگر به مقدار بیشتری روان کننده برای رابطه جنسی لذت بخش تر نیاز دارید باید از ژل های روان کننده پایه آب استفاده کنید. حواستان باشد استفاده از لوبریکانت پایه روغن باعث نابودی و پاره شدن کاندوم خواهد شد.
کاندوم روان کننده ایکس دریم برای مقاربت های دردناک بسیار مناسب است چون دارای مواد روان کننده با دوز بالا می‌باشد.

رنگ و خوشبو کننده

امروزه کاندوم ها در طرح ها و رنگ ها و بوهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و هریک از آن‌ها طرفداران خاص خود را دارند. همانطور که پیش از این هم گفتیم به کاندوم هایی که رایحه های متنوعی مانند موز، قهوه، توت فرنگی، شکلات و … دارند، کاندوم طعم دار گفته می‌شود. این نوع کاندوم ها تستسترون را افزایش داده و میل جنسی شریک رابطه را بالا می‌برد.
پس اگر می‌خواهید در رابطه تنوع ایجاد کنید، می‌توانید کاندوم مورد علاقه شریک زندگیتان با رنگ و طعم دلخواه را انتخاب کنید و از رایحه خوشی که در رابطه جنسی محیط را فرا می‌گیرد لذت ببرید.

نوع کاندوم

ممکن است بپرسید چه مدل کاندومی بهتر است و چه نوعی را باید بخرم؟ جواب این سوال بستگی به خودتان و شریک جنسی‌تان دارد چون بدن انسان‌ها با هم متفاوت است و ممکن است هر شخصی تعریفش از رابطه جنسی ایده آل با فرد دیگر فرق داشته باشد. اگر نمی‌دانید کدام مدل و کدام نوع کاندوم برایتان مناسب است باید انواع مختلف آن را امتحان کنید تا بهترین مدل که حس خوبی به شما می دهد را پیدا کنید.

انواع گوناگون کاندوم عبارتند از:

  • کاندوم های خاردار
  • تاخیری
  • فضایی
  • طعم دار
  • کلاسیک
  • اسپرم کش
  • لاتکس و یا بدون لاتکس
  • کاندوم های حاوی لوبریکانت و روان کننده

کاندوم با امنیت بیشتر یا لذت بیشتر؛ کدام را ترجیح می‌دهید؟

کاندوم‌ها معمولا به صورتی ساخته و تولید می‌شوند که یا امنیت بالایی دارند و از باردار شدن زن جلوگیری می‌کنند یا طوری طراحی شده‌اند که شاید کاملا جلوی بارداری را نگیرند اما لذت خیلی خوبی در رابطه به وجود می‌آورند. پس انتخاب با خودتان است که کدام را بخواهید. لذت بیشتر یا امنیت بالاتر؟

کاندوم با امنیت بیشتر

این نوع کاندوم‌ها که امنیت بالایی در رابطه به وجود می‌آورند، ضخیم‌تر بوده و این ضخامت زیادشان ممکن است مقداری مانع از ایجاد لذت بیشتر در رابطه شود. اما خوبی ضخامت بالا این است که به سادگی پاره نمی‌شود و حین رابطه استرس نخواهید داشت.

کاندوم با لذت بیشتر

اگر به دنبال یک کاندوم هستید که به کمک آن لذت رابطه را بالا ببرید با دو گزینه رو به رو هستید:

  • گزینه اول: می‌توانید کاندوم نازک انتخاب کنید. کاندوم نازک یا کاندوم‌های آلترا تین (ultra thin) حس بهتری در رابطه جنسی ایجاد می‌کنند و چون خیلی نازکند، انگار پوششی روی بدن‌تان وجود ندارد.
  • گزینه دوم: می‌توانید از کاندوم‌های خاردار که نوعی برجستگی روی بدنه‌شان وجود دارد، استفاده کنید. وجود خار برای شریک جنسی‌ می‌تواند لذت‌بخش‌تر و تحریک‌کننده‌تر باشد.

روش استفاده از کاندوم

کاندوم یک وسیله ای برای ایمن سازی رابطه است پس حتما قبل از استفاده از کاندوم، به تاریخ تولید و انقضای روی بسته دقت کنید. برای باز کردن کاندوم از چاقو، قیچی، دندان یا هر وسیله نوک تیزی استفاده نکنید چون ممکن است کاندوم را پاره کنید. برای باز کردن بسته باید به سراغ لبه زیگ زاگی آن بروید. در ادامه روش استفاده از کاندوم مردانه و زنانه را به تفکیک برایتان شرح می‌دهیم:

  • روش استفاده از کاندوم مردانه:

هنگام استفاده از کاندوم مردانه، آلت مردانه باید در حالت نعوذ باشد. بعد از باز کردن بسته باید پشت و روی کاندوم را تشخیص دهید. چند سانتی‌متر از آن را به آرامی باز کنید و مطمئن شوید قسمت سر کاندوم به سمت بیرون باشد. قسمت نگهدارنده کاندوم را گرفته و با دست دیگر آن را روی آلت بکشید.

نحوه خارج کردن کاندوم مردانه به این شکل است که پس از آن که رابطه جنسی تمام شد و انزال رخ داد، مرد باید آلت را از واژن زن بیرون بیاورید. بعد کاندوم را از روی آلت خارج کرده و بالای آن را گره بزند تا مایع از آن خارج نشود. سپس کاندوم مصرف شده را در سطل زباله انداخته شود.

  • روش استفاده از کاندوم زنانه:

در یک موقعیت مناسب قرار بگیرید مثلا یک پا را روی صندلی بگذارید یا روی صندلی بنشینید و پاهایتان را کامل باز کنید. حلقه داخلی کاندوم را با انگشت شست و انگشت اشاره باز کنید. به طوری که که انگشت اشاره وسط حلقه قرار گرفته باشد. با دست دیگرتان لبه‌های واژن را باز کنید و کاندوم را داخل واژن فرو ببرید. بعد انگشت اشاره را داخل کاندوم فرو کرده و تا جایی که ممکن است حلقه داخلی را بفشارید. مراقب باشید کاندوم دچار پیچ‌خوردگی نشود و به درستی در جای خود قرار گیرد. حواستان باشد حلقه بیرونی آن خارج از واژن قرار بگیرد تا به داخل سر نخورد.

کاندوم زنانه
کاندوم زنانه

بعد از انجام رابطه برای بیرون آوردن کاندوم، حلقه خارجی را به آرامی بچرخانید و آن را بیرون بکشید. مراقب باشید مایع داخل آن بیرون نریزد. کاندوم را باید بعد از رابطه جنسی و قبل از بلند شدن از جای خود، از واژن خارج کرد.

کاربرد کاندوم

کاندوم‌ها برای موارد زیر کاربرد دارند:

  • پیشگیری از بارداری
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز
  • جلوگیری از حساسیت و زودانزالی
  • افزایش لذت در رابطه جنسی

کاندوم‌هایی با سایز بزرگ

معمولا سایز کاندوم‌های فوق‌العاده بزرگ با ۵۷.۱۵ میلی‌متر (عرض) و ۲۰۵.۷۴ میلی‌متر (طول) می‌باشد. البته گاهی کاندوم‌هایی که دارای برچسب سایز بزرگ هستند باعث گمراهی مصرف‌کننده می‌شوند چون در واقع به آن اندازه که برند ادعا می‌کند بزرگ نیستند. پس پیش از خرید یکی را امتحان کنید ببینید مناسب شما هست یا خیر.

کاندوم بدون عوارض جانبی

کاندوم معمولا عوارض جانبی خاصی ندارد. اما ممکن است مثلا به لاتکس حساسیت یا آلرژی داشته باشید و کمی سوزش احساس کنید یا ممکن است در موارد نادر، روغن موجود در کاندوم منجر به سوزش خفیفی شود. در این موارد می‌توانید برند کاندوم را تغییر دهید مثلا به جای کاندوم‌های لاتکس از نوع بدون لاتکس استفاده کنید مانند نیتریل، پلی ایزوپرن و پلی اورتان.

ممنونیم که تا پایان مقاله راهنمای خرید کاندوم با ما همراه بودید. لطفا اگر سوال یا پیشنهادی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید. از سری مقالات ما می توانید مقاله خرید بهترین مارک کاندوم را مطالعه کنید.