زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

روش های تشخیص رژلب بدون سرب

تیم تحریریه مو تن رو
758
11 دقیقه
روش های تشخیص رژلب بدون سرب

لب‌های زیبا در آرایش صورت، جذابیت چهره را دو برابر خواهد کرد. رژلب از لوازم آرایش لب به حساب می آید و یک وسیله آرایشی جذاب است که همه خانم‌ها حتی دختربچه‌های کم سن و سال شیفته آن هستند. رژ لب تاثیر بسیاری در زیبایی چهره دارد اما باید مراقب بود تا این وسیله به سلامتی آسیب وارد نکند. ماده مضری که در بسیاری از رژ لب‌ها استفاده می‌شود سرب نام دارد. اگر می‌خواهید روش تشخیص رژلب بدون سرب را بدانید با این مقاله از مو تن رو همراه باشید.

تشخیص سرب در رژ لب

رژ لب یکی از لوازم آرایش مورد علاقه خانم‌ها و دختران جوان است که حتما در کیف لوازم آرایش هر خانمی دیده می‌شود. این وسیله آرایشی بیشترین تولیدات آرایشی را به خود اختصاص داده و همه کمپانی‌های تولید کننده، اقدام به تولید و تهیه این محصول کرده‌اند. با وجود اینکه رژلب در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و با برندهای گوناگونی در بازار موجود می‌باشد، اما نمی‌توان به همه آن‌ها اعتماد کرد و از سلامت آن‌ها مطمئن بود. لب و چشم جزو نقاط حساسی هستند که در انتخاب لوازم آرایش برای ‌آن‌ها باید دقت بسیاری به عمل آورد.

یکی از مواد مضر و خطرناکی که در رژلب‌ها بکار می‌رود، سرب نام دارد. این ماده شیمیایی برای سلامتی خطرناک بوده و ممکن است به شما آسیب برساند. پس حتما پیش از خرید رژ باید مطمئن شوید که در آن سرب استفاده شده یا خیر؟ اما روش تشخیص سرب در رژ لب چگونه است؟

چرا می‌گویند لوازم آرایش یا رژلب حاوی سرب برای سلامتی مضر است؟ حذف سرب از طبیعت بسیار دشوار است، بنابراین نمی‌توان سرب را به طور کامل در تولید لوازم آرایش و رژلب حذف کرد. در این صورت میزان و حجم سرب در لوازم آرایش اهمیت پیدا می‌کند.

در واقع خرید رژلب بدون سرب (یا صفر درصد سرب) مفهوم چندانی ندارد و شما باید سراغ برندهای آرایشی بروید که در ایران و دنیا معتبر هستند و میزان سرب در آن کمتر است. بنابراین تشخیص رژلب بدون سرب چگونه است؟ آیا می‌توان میزان سرب رژلب را تشخیص داد؟

در سال‌های گذشته بسیاری بر این باور بودند که تشخیص رژلب بدون سرب با کمک حلقه طلا میسر است. بنابراین، زمانی که حلقه طلا را روی رژلب بکشید، در صورتی که رنگ سیاه روی رژلب ظاهر شود، رژلب حاوی سرب است! توصیه می‌کنیم این روش را برای همیشه فراموش کنید، چرا که این روش تنها حقه‌ای برای فروش بیشتر لوازم آرایش بوده است!

نحوه تشخیص سرب رژلب تنها در آزمایشگاه و بررسی دقیق ترکیبات میسر است و همان‌طور که پیش از این گفتیم، بیشتر محصولات آرایشی حاوی سرب هستند و حذف سرب از طبیعت غیرممکن است. بنابراین میزان درصد سرب در لوازم آرایش اهمیت دارد که برای حفظ سلامت خود بهتر است سراغ برندهای معروف آرایشی با میزان سرب بسیار پایین بروید.

روش تشخیص رژلب بدون سرب

روش تشخیص سرب بر روی پوست لب

اگر می‌خواهید وجود سرب در رژ را از روی لب‌هایتان تشخیص دهید کافیست به واکنش پوست لب پس از استفاده از رژ لب دقت کنید. برخی افراد معتقدند اگر پس از استفاده از یک رژ لب، مشاهده کنیم که پوست لب دچار خشکی و کشیدگی شده و پوسته پوسته می‌شود، به این معنی است که سرب زیادی در رژلب بکار رفته است. برای مراقبت از لب‌ها می‌توانید از رژلب‌ها خانگی استفاده کنید.

دلیل استفاده کارخانه ها از سرب در رژلب چیست

شاید بپرسید اگر سرب یک ماده شیمیایی و سمی است پس چرا از آن در تهیه رژ لب استفاده می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سرب به‌ عنوان یک ماده آلاینده طبیعی در رنگ‌دانه‌های رژ لب استفاده می‌شود. به این معنی که شما سرب را به‌ عنوان ماده تشکیل‌ دهنده، در برچسب روی جلد رژ مشاهده نمی‌کنید.

تولید کنندگان رژ لب با شما دشمنی ندارند و به عمد سرب را وارد محصولات خود نمی‌کنند، در واقع لازم است بدانید که عدم استفاده از سرب در ساخت رژلب، کار بسیار دشواری است. به همین خاطر پیدا کردن رژلب بدون سرب کمی ممکن است مشکل باشد. بسیاری از رژلب‌ها به ویژه رژهای قرمز رنگ اگر رنگ‌دانه‌های حاوی سرب نداشته باشند اصلا قابل‌ تولید نخواهند بود. پس برای رنگدار شدن و ماندگاری رنگ رژ، به سرب نیاز است اما مقدار آن باید در حد استاندارد جهانی باشد. به همین خاطر است که برندهای تولید کننده، که رژ فاقد سرب تولید می‌کنند، طیف رنگی محدودی دارند.

بهترین مارک‌های رژ لب بدون سرب

بعد از این که روش تشخیص رژلب بدون سرب را متوجه شدید حالا چند برند معروف که رژ لب بدون سرب تولید می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم:

  • رژلب Gabriel cosmetics: در ساخت این رژ از روغن‌های طبیعی مانند جوجوبا، آلوئه‌ورا و بیزابولول استفاده شده که همگی خاصیت براق کنندگی و مرطوب کنندگی داشته و برای لب مفید هستند.
  • رژ لب Zuzu Luxe: در ساخت این رژ لب هم از مواد طبیعی استفاده شده و هیچ سربی در آن وجود ندارد. این برند رژ، لب‌های شما را صاف و نرم کرده و ماندگاری خوبی هم دارد.
  • رژلب بدون سرب 100% Pure: این برند یکی از برندهای تولیدکننده لوازم آرایش گیاهی است که محولات سالم و غیر سمی تولید می‌کند.
  • رژ لب ارگانیک LIVING NATURE: این برند رژلب داری ترکیبات طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن کرچک بوده و یکی از بهترین مارک‌های رژلب بدون سرب است.

رژلب های بدون سرب


پیشنهاد نویسنده: برای خرید رژلب‌های پایه گیاهی کلیک کنید


تشخیص رژ لب بدون سرب با طلا درست یا غلط

پیش از این گفتیم که با حلقه طلا می‌توان وجود سرب در رژلب را بررسی کرد. اما حالا می‌خواهیم بدانیم که آیا واقعا این عقیده که سیاه شدن حلقه طلایی به معنی این است که مقدار سرب در رژ لب زیاد است، درست است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم در رژلب‌ها مواد حساسی بکار می‌رود مانند موم زنبور عسل. این ماده همانطور که گفتیم حساس بوده و با مالیده شدن به یک قطعه طلا، سیاه خواهد شد. پس این مسئله اصلا ربطی به وجود سرب در رژلب ندارد.

سیاه شدن یا نشدن رژ با طلا روش درستی برای اندازه‌گیری سرب نیست. تنها راه بررسی این موضوع، استفاده از روش‌های آزمایشگاهی می‌باشد.

سرب در رژها چه ضررهایی دارد؟

سرب اگر بیش از حد وارد بدن شود به بافت‌های نرم و سلول‌های مغزی وارد شده و باعث از کار افتادن کلیه و صدمه به مغز می‌‌‌شود. همچنین می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود. سرب حتی می‌تواند باعث خطرات جدی‌تری مانند مسمومیت حاد، تغییر پاتولوژی اندام‌ها، ایجاد مشکل در سیستم قلبی عروقی، کلیه، استخوان و کبد یا حتی ابتلا به سرطان شود. اما اگر سرب موجود در رژ از حد استاندار بیشتر نباشد، مشکل حادی ایجاد نخواهد کرد.

آیا سرب موجود در رژ لب سرطان زا است؟

تا به اینجا با روش‌های تشخیص رژلب بدون سرب آشنا شدیم و دانستیم که سرب تا چه میزان برای سلامتی مضر خواهد بود. از آن جا که ممکن است مقداری از رژلب با لیس‌ زدن خورده شود یا از طریق پوست جذب شود، پس باید حواستان به میزان سرب موجود در رژ باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) توصیه کرده که بهتر است سرب موجود در رژلب بیشتر از ۱۰ ppm نباشد. همچنین FDA ادعا کرده اگر سرب رژ حداکثر ۱۰ ppm باشد، مقداری سربی که ممکن است شما بخورید یا جذب پوست لبتان شود، فوق‌العاده ناچیز است و می‌توان گفت خطری برای شما نخواهد داشت.

در سال ۲۰۱۱ میلادی، سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد اگر سرب بکار رفته در رژ لب کم باشد، نمی‌تواند باعث تحریک و ایجاد سلول‌های سرطانی شود. پس به شما توصیه می‌کنیم برای خرید رژلب به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و از برندهای شناخته شده و اصل، لوازم خود را خریداری کنید.

آیا رژ لب های ۲۴ ساعته و ماندگار حاوی سرب هستند؟

رژهای ۲۴ساعته‌ یکی از پرطرفدارترین‌ رژها هستند چون با زدن این نوع رژ روی لب دیگر نگران پاک شدن آن نخواهید بود و نیازی به تمدید ندارد. رژهای 24 بخصوص برای افرادی کاربرد دارد که می‌خواهند در مهمانی‌ها و مجالس مهم، ظاهری مرتب داشته باشند و هر چند ساعت یکبار نیاز به تمدید رژ لبشان نداشته باشند. اما باید بگویم ماندگاری و دوام برخی از این رژها به خاطر وجود مواد سمی و خطرناک در ترکیبات این محصولات است. مواد سمی مانند سرب، پارابن، روغن‌های معدنی تصفیه نشده و … کمک می‌کنند که رژلب با همان غلظت و درخشندگی اولیه برای ساعت‌ها بتواند روی لب‌ها ماندگار شود و زیبایی خود را حفظ کند.

علارغم اینکه این مدل رژ طرفداران زیادی دارد از طرف دیگر برخی خانم‌ها هم هستند که اصلا حاضر به استفاده از رژهای ۲۴ ساعته نیستند. دلیل آن‌ها هم این است که ماندگاری طولانی مدت این رژها به خاطر وجود سرب درون آن‌هاست. شاید بتوان گفت وجود سرب در این رژها منطقی به نظر می‌رسد چون میزان ماندگاری رژ لب به مقدار سرب استفاده شده در آن بستگی دارد. در نتیجه بعضی خانم‌ها ترجیح می‌دهند رژشان را تمدید کنند، اما از رژ لب 24 ساعته استفاده نکنند.

ماندگاری رژ لب

معرفی رژلب های بدون سرب

در ادامه چند مورد از رژلب‌های گیاهی و بدون سرب را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید این رژ لب‌های فاقد سرب را از بهترین فروشگاه لوازم آرایشی به صورت آنلاین خریداری کنید.

اکنون که می‌دانید نحوه تشخیص رژلب با طلا رد شده است و تنها یک حقه قدیمی بوده، توصیه می‌کنیم با بهترین مارک رژلب بدون سرب با به عبارتی رژلبی که سرب کمتری در ایران و دنیا دارد، آشنا شوید تا به حفظ سلامت خود کمک کنید. در ادامه مقاله به برندهای لوازم آرایشی می‌پردازیم که در ایران و دنیا شناخته شده‌ هستند.

1.      رژلب بدون سرب ایوروشه

برند فرانسوی ایوروشه در ایران بسیار طرفدار دارد. اگر می‌خواهید یک رژلب باکیفیت تهیه کنید، خرید رژلب بدون سرب ایوروشه را توصیه می‌کنیم. این رژلب بافت سبکی دارد و به نرم شدن، آبرسانی و ترمیم لب‌های خشک نیز کمک بسزایی می‌کند.

2.      رژلب بدون سرب مک

لوازم آرایش مک (Mac) از پرطرفدارترین لوازم آرایش در دنیا است. رژلب بدون سرب مک نیز بسیار پرطرفدار است و با ماندگاری بالا مانع پوسته و خشک شدن لب‌ها می‌شود. در صورتی که می‌خواهید لوازم آرایش اصل مک تهیه کنید، قیمت رژلب بدون سرب مک از 19 تا 30 دلار متغییر خواهد بود.

3.      رژلب بدون سرب اوریفلیم

اوریفیلم یک برند سوئدی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد. رژلب بدون سرب اوریفلیم با رنگدانه و پوشانندگی بالایی که به همراه دارد، انتخاب خوبی است، چرا که قیمت مناسبی نیز در میان لوازم آرایش بدون سرب نیز دارد.

4.      رژلب بدون سرب دوسه

رژلب بدون سرب دوسه محصول نیویورک است که در دنیا نیز طرفداران بسیاری دارد. این رژلب علاوه بر آنکه میزان سرب پایینی دارد، حاوی ویتامین E است که برای درمان لب‌های خشک و آبرسانی نیز بسیار مفید است.

5.      رژلب بدون سرب کالیستا

کالیستا یک برند ایرانی است که در این سال‌ها طرفداران بسیار داشته است. این برند سعی دارد با ترکیبات گیاهی، بهترین محصولات آرایشی استاندارد را ارائه دهد. رژلب بدون سرب کالیستا یک انتخاب مناسب ایرانی با قیمت بسیار به‌صرفه است.

6.      رژلب بدون سرب لدورا

در صورتی که می‌خواهید یک رژلب گیاهی یا رژلب بدون سرب تهیه کنید، برند لدورا یک انتخاب مناسب خواهد بود. رژلب بدون سرب لدورا به آبرسانی و رطوبت لب‌ها کمک بسزایی می‌کند. همچنین قیمت رژلب بدون سرب لدورا از 100 هزار تومان تا 150 هزار تومان متغییر است.

بهترین رژلب مایع بدون سرب

در صورتی که خرید رژلب مایع بدون سرب را به رژلب جامد ترجیح می‌دهید، بهتر است بدانید که برندهای لوازم آرایش ایرانی نیز از ترکیبات گیاهی و طبیعی استفاده می‌کنند که میزان سرب در ترکیبات به حداقل می‌رسد.

برای مثال رژلب مایع مای یک رژلب پرطرفدار است که فاقد سرب است. همچنین رژلب مایع بدون سرب شون نیز از ترکیبات گیاهی ساخته شده است و انتخاب مناسبی با قیمت پایین خواهد بود که برای حفظ سلامت نیز اهمیت دارند. از دیگر لوازم آرایش بدون سرب ایرانی می‌توانیم به رژلب مایع بدون سرب اینلی اشاره کنیم که رنگدانه طبیعی دارد و به رطوبت لب‌های نیز کمک می‌کند.

جمع بندی

سرب یک ماده خطرناک و مضر است که برای رنگ بهتر و ماندگاری بیشتر در رژلب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اگر مقدار سرب موجود در رژ خیلی کم باشد برای انسان مضر نخواهد بود. برای اینکه از این مسئله مطمئن باشید سعی کنید خرید خود را از برندهای معتبر و فروشگاه‌های مورد اعتماد انجام دهید. از سری مقالات منتشر شده ما می‌توانید رژلب ، سم کشنده یا افسانه‌ای خوش رنگ؟! را مطالعه نمایید.