زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تفاوت کانسیلر و کرم پودر چیست؟

wordcamp
592
9 دقیقه
تفاوت کانسیلر و کرم پودر چیست؟

فرقی نمی‌کند که در حال آماده شدن برای یک مهمانی تولد و یا یک سفر کاری باشید. کرم پودر و کانسیلر عنصری ضروری در آرایش شما خواهند بود و ما در این مقاله قصد داریم به یکی از اساسی‌ترین سوالات کاربران یعنی تفاوت کانسیلر و کرم پودر پاسخ دهیم؛ با ما همراه باشید.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر معمولا پس از پرایمر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از استفاده از کرم پودر صاف و یکدست کردن رنگ صورت و پوشاندن لک‌های صورت است. برخی از کرم پودرها حتی می‌توانند رنگ طبیعی پوست را تغییر دهند. البته می‌توان از کرم پودر بعنوان یک کرم ضد آفتاب نیز استفاده نمود. کرم پودرها از لحاظ تراکم رنگ‌دانه و پوشش‌دهی به شش دسته‌ی کرم پودر مایع، کرم پودر استیکی، کرم پودر فشرده، کرم پودر معدنی و آبرسان تقسیم می‌شوند.

کرم پودر نارکو رودریگز
کرم پودر بعنوان پایه‌ای برای آرایش بانوان محسوب می‌شود.

چه زمانی از کرم پودر استفاده کنیم؟

اگر به دنبال استفاده از کرم پودر هستید، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه نمود، این است که فقط پرایمر را می‌توانید قبل از کرم پودر مورد استفاده قرار دهید و کرم پودر، باید قبل از هر محصول دیگری استفاده شود.

چگونه از کرم پودر استفاده کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، کرم پودر بعنوان پایه‌ای برای آرایش شما محسوب می‌شود.  بسیار مهم است که از آن به خوبی استفاده کنید و برای این‌ کار بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. قبل از اینکه از کرم پودر استفاده کنید بهتر است صورت شما تمیز و پاکیزه باشد. بانوان عزیز می‌توانند چنین ‌کاری را با استفاده از یک پاک‌کننده ملایم، مرطوب‌کننده و یا ماسک‌های لایه‌بردار انجام دهند.
  2.  با استفاده از پرایمر، می‌توانید مدت ماندگاری کرم پودر را افزایش دهید و علاوه بر آن، پوست شما یکنواخت‌تر بنظر خواهد رسید.
  3. در چند نقطه از صورت مقدار کافی از کرم پودر را بریزید.  از مرکز صورت شروع کنید و آرام آرام به سمت بیرون حرکت کنید. چنین اتفاقی منجر به آن می‌شود که کرم پودر شما طبیعی‌ و زیبا بنظر برسد.
  4.  اگر به دنبال افزایش مدت ماندگاری کرم پودر هستید، می‌توانید از پودر و یا اسپری تثبیت آرایش نیز استفاده کنید.

مهم‌ترین خصوصیات کرم پودرها

باید بدانید که بیشتر کرم پودرها کار یکسانی را انجام می‌دهند. انتخاب کرم پودر مناسب پوست شما، شاید کمی پیچیده بنظر برسد ولی قطعا ارزشش را دارد.  کرم پودر پوستی فوق‌العاده و بی‌عیب و نقص برای شما فراهم می‌سازد. البته برخی از کرم پودرها برای انواع پوست مناسب هستند. بهتر است برای انتخاب کرم پودر مناسب عواملی را در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

کرم پودر اوریفیلیم
برخی از کرم پودرها برای انواع پوست مناسب هستند.

پوشش‌دهی

برخی از کرم پودرها پوشش‌دهی کامل را برای شما به ارمغان می‌آورند. این عامل به پرایمر یا کانسیلر و سایر محصولاتی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. یکی دیگر از موارد بسیار مهم این است که آیا از کرم پودر در راستای ایجاد زیرساختی برای میکآپ خود استفاده می‌کنید یا خیر. 
همچنین، یکی از نکاتی که مورد توجه بسیاری از بانوان قرار نمی‌گیرد این است که نور نامناسب، منجر به اشتباه در تشخیص رنگ کرم پودر خواهد شد؛ پس تا جایی که امکان دارد رنگ کرم پودر را در حضور نور طبیعی مورد بررسی قرار دهید.

رنگ‌دهی

احتمالاً مهم‌ترین عاملی که باید در نظر بگیرید انتخاب رنگ است. برای اینکه نزدیک‌ترین رنگ به صورت خود را انتخاب کنید، می‌توانید رنگ کرم پودر موردنظر را روی پوست سینه یا پشت دست خود تست کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کرم پودر خوب و مناسب بر اساس نوع و رنگ پوست

مزایا و کاربردهای کرم پودر

  1.  کرم پودر سد محکمی در برابر آلودگی و سموم موجود در هوا و محیط برای پوست شما ایجاد می‌کند.
  2.  رنگ پوست را صاف و یکدست کرده و درخشندگی خوبی به پوست می‌دهد.
  3.  با استفاده از کرم پودر لکه‌های پوستی کمتر نمایان می‌شوند.
  4.  بعنوان پایه‌ای برای سایر مراحل میکآپ عمل می‌کند.
  5.  بسیاری از کرم پودرها از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کنند.
  6. کرم پودر شما را جوان‌تر نشان خواهد داد.
  7.  رطوبت خوبی به پوست می‌بخشد و از پیر شدن آن جلوگیری می‌نماید.
  8.  از قرمز شدن پوست جلوگیری می‌کند.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر یک محصول همه‌کاره است.  کانسیلر نه تنها خطوط ریز، لکه‌های پیری و سیاهی اطراف چشم را پنهان می‌کند، بلکه بعنوان پایه‌ای برای رژ لب یا سایه چشم نیز در نظر گرفته می‌شود. کانسیلرها به چهار دسته‌ی کانسیلر مایع، کانسیلر کرمی، کانسیلر استیکی و کانسیلر مدادی تقسیم می‌شوند. هرکدام از کانسیلرها روش استفاده مخصوص به‌خود را دارند و مناسب برخی از انواع پوست هستند.

کانسیلر آرت دکو
برخی از کانسیلرها دارای رنگدانه‌ های بازتابنده نور می باشند و موجب بهبود رنگ و ظاهر پوست دور چشم می شوند.

چگونه بهترین کانسیلر را انتخاب کنیم؟

دو نکته‌ای که حین انتخاب کانسیلر باید در نظر بگیرید، رنگ پوست و دلیل استفاده از آن است؛ بعنوان مثال اگر از کانسیلر برای کم کردن سیاهی‌های دور چشم استفاده می‌کنید باید محصولی را انتخاب کنید که کمی روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد.
اگر از کانسیلر برای پوشاندن لک‌ها و یا ناحیه‌های قرمز صورت استفاده می‌کنید، باید محصولی که بیشترین شباهت به رنگ پوست شما را دارد انتخاب کنید؛ این استراتژی به شما کمک خواهد کرد تا لک‌ها و یا نقاط قرمز رنگ را به خوبی بپوشانید.

چه زمانی از کانسیلر استفاده کنیم؟

اگرچه اختلاف نظرهایی وجود دارد اما بیشتر آرایشگران حرفه‌ای پس از کرم پودر و پرایمر به سراغ کانسیلر می‌روند.
البته شما می‌توانید از کانسیلر بدون استفاده از کرم پودر استفاده کنید. اگر از هردو استفاده می‌کنید توصیه ما به شما این است که کانسیلر را پس از کرم پودر استفاده نمایید تا از کیکی و چین‌دار شدن میکآپ جلوگیری کنید. اگر کانسیلر قبل از لوازم آرایشی دیگر استفاده شود، آنطور که باید عمل نخواهد کرد و شما از نهایت قدرت کانسیلر بهره نخواهید برد.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

نحوه استفاده صحیح از کانسیلر اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده نادرست، نه‌تنها کانسیلر را بی‌اثر می‌سازد، بلکه ممکن است به نمایان شدن نقاطی که به دنبال پوشاندن آنها هستید، کمک کند.
برای اینکه به بهترین شکل ممکن از قدرت کانسیلر بهره ببرید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1.  بسیار مهم است که با صورتی تمیز و شاداب از کانسیلر استفاده کنید.
  2. برای اینکه میکآپ شما تا پایان روز باقی بماند بهتر است از یک پرایمر خوب استفاده کنید. کرم پودر و کانسیلر شما بوسیله پرایمر در جای خود حفظ می‌شوند. پس از پرایمر، کرم پودر را در ترکیب یا مرطوب‌کننده رنگی اعمال کنید.
  3.  از سیاهی‌های زیر چشم و پشت پلک شروع کنید. به جای اینکه با کانسیلر به زیر چشم خود ضربه بزنید، چند نقطه با کانسیلر ایجاد کنید.
  4. پس از ایجاد نقطه‌ها، با نوک انگشت یا براش آنها را پخش کرده و به زیر چشم و پشت پلک خود ضربه بزنید.
  5.  برای اینکه بخوبی تمامی لکه‌ها را بپوشانید، از کانسیلرهای پوشش کامل استفاده کنید. این کانسلیرها در طول مدت زمان روز محو و کم‌رنگ نمی‌شوند و بدین منظور باید تناسب خوبی بین کرم پودر و کانسیلر خود ایجاد کنید.
  6.  سپس به سراغ ناحیه اطراف بینی و نقاط قرمز بروید.  برای اینکه کانسیلر، پیرامون بینی شما حفظ شود، با انگشت خود به آن نقاط ضربه بزنید و برروی چین‌های اطراف بینی متمرکز شوید.
  7. اگر به دنیال افزایش ماندگاری کانسیلر خود هستید، می‌توانید از پودر و اسپری‌ تثبیت‌کننده استفاده نمایید. در ابتدا پودر تثبیت‌کننده را بر روی صورت خود اعمال کنید و پس از آن، پودر اضافی را پاک کرده و در نهایت اسپری تثبیت‌کننده را بر روی صورت خود اسپری کنید.

مزایا و کاربردهای کانسیلر

  1.  چین و چروک‌های صورت را محو می‌کند.
  2.  سیاهی دور چشم را می‌پوشاند.
  3.  استخوان گونه، پلک‌ و لب‌ها را برجسته می‌کند.
  4.  لکه‌های صورت و جوش‌ها را می‌پوشاند.
  5.  جای زخم‌ها را مرتفع می‌کند.

بیشتر بخوانید: کاربرد کانسیلر در حجیم کردن لب ها

آیا به کانسیلر و کرم پودر در کنارهم نیاز داریم؟

جواب این سوال منفی است و شما به هر دوی آنها نیازی ندارید.
مطمئناً می‌توانید از هر دو محصول بطور جداگانه استفاده کنید. تفاوت کانسیلر و کرم پودر بسیار کم است. هدف نهایی کرم پودر و کانسیلر بی‌عیب و نقص نشان دادن پوست شماست و اگر از این دو محصول در کنار یکدیگر استفاده نمایید، به نتایج فوق‌العاده‌ای دست خواهید یافت.
هنگامی که به دنبال برطرف کردن ناحیه‌های قرمز پوست هستید، استفاده‌ی همزمان از این دو محصول، کمک شایانی به شما خواهد کرد.

شباهت کرم پودر و کانسیلر

  1.  هر دو محصول برای پوشاندن لک‌ها کاربرد دارند.
  2.   برای استفاده از هر دو محصول می‌توانید از براش یا انگشت خود استفاده کنید.
  3.  بسته‌بندی هر دو محصول یکسان است.

تفاوت کرم پودر و کانسیلر

  1. کانسیلر در تمامی ترکیبات موجود است ولی کرم پودر را باید شخصاً ترکیب کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. باید در نظر بگیرید که در صورت ترکیب کردن دو کرم پودر از برندهای مختلف، احتمال اینکه به نتیجه مناسب دست نیابید بسیار زیاد است.
  2. کرم پودر رنگدانه کمتری نسبت به کانسیلر دارد.
  3. کانسیلر فقط در برخی از قسمت‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی از کرم پودر حتی در پوست گردن نیز می‌توانید استفاده کنید.

کانسیلر و کرم پودر شباهت زیادی دارند و در نهایت کاربرد هر دو یکسان است. مهم‌ترین تفاوت کانسیلر و کرم پودر این است که کانسیلر باید پس از کرم پودر مصرف شود. به یاد داشته باشید که استفاده از هر دو محصول در کنار یکدیگر لزومی ندارد.  در صورت استفاده از کرم پودر و کانسیلر بی کیفیت، منافذ پوست شما به مرور زمان بسته خواهند شد و پوست آسیب خواهد دید.

 سوالات متداول

آیا کانسیلر بعد از کرم پودر استفاده می‌شود؟

بله. کانسیلر باید پس از کرم پودر استفاده شود تا پوست شما دچار کیکی و چین‌دار شدن نشود.

آیا از کانسیلر و کرم پودر باید باهم استفاده کنیم؟

خیر. هیچگونه نیازی به استفاده همزمان از کانسیلر و کرم پودر وجود ندارد چرا که هردو تقریباً کار یکسانی را انجام می‌دهند.

کاربرد کرم پودر چیست؟

کرم پودر برای صاف و یکدست کردن رنگ پوست صورت و پوشاندن لک‌ها کاربرد دارد.

کاربرد کانسیلر چیست؟

کانسیلر یک محصول همه‌کاره است که خطوط ریزف لکه‌های پیری و سیاهی های دور چشم را پاک کرده و حتی بعنوان پایه‌ای برای رژ لب یا سایه چشم نیز استفاده می‌شود.

تفاوت کانسیلر و کرم پودر چیست؟

کانسیلر پس از کرم پودر استفاده می‌شود و موارد استفاده آنها مقداری متفاوت است ولی در نهایت هم کانسیلر و هم کرم پودر برای بی‌عیب و نقص ساختن پوست شما استفاده می‌شوند.