زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تفاوت تونر و تونیک + راهنمای انتخاب

wordcamp
2,050
17 دقیقه
تفاوت تونر و تونیک + راهنمای انتخاب

فهرست مطالب

امروزه با وجود تنوع بسیار بالای محصولات مراقبت پوستی، انتخاب محصولی متناسب با نوع پوست و نیاز فرد به دغدغه‌ای برای افراد تبدیل شده است. تونرها و تونیک‌ها نیز از این دست محصولات هستند. احتمالاً شنیده‌اید که استفاده از آن‌ها برای پوست مفید است؛ اما چگونه بفهمیم کدامیک نیاز ما را برآورده می‌کند و برای ما مناسب است؟ در ادامه این مطلب با من همراه باشید تا به بررسی تفاوت تونر و تونیک از جنبه‌های مختلف بپردازیم. با اطلاع یافتن از این موارد فرایند تصمیم‌گیری برای شما آسان‌تر می‌شود.

برای اینکه به فرق تونیک و تونر پی ببریم، ابتدا لازم است که به‌خوبی از ویژگی‌ها و کاربردهای هر دو آشنا شویم. پس ابتدا با یک سری توضیحات درباره هر کدام از آن‌ها شروع می‌کنیم و سپس به بررسی تفاوت تونیک و تونر می‌پردازیم.

تونر چیست

تونرها پس از پاک‌سازی پوست استفاده می‌شوند. آن‌ها آخرین آلودگی‌های باقی‌مانده‌ و گیر کرده در منافذ صورت را از بین می‌برند و به بازیابی تعادل pH پوست کمک می‌کنند. درعین حال، قبل از استفاده از محصولات مراقبت پوستی که استفاده می‌کنید، به‌عنوان پایه عمل می‌کنند. به این ترتیب به محصولات بعدی مانند سرم، مرطوب کننده و… کمک می‌کنند تا عمیقاً نفوذ کرده و از پوست شما مراقبت کنند.

اگر برایتان سؤال پیش آمده که تفاوت تونر و سرم صورت چیست، ما در مطلبی جداگانه به تفاوت این دو نیز پرداخته‌ایم که می‌توانید با کلیک بر روی لینک آن به مطلب مورد نظر بروید.

تغییر تونرها با گذشت زمان

تونرها در ابتدا مبتنی بر الکل بودند و با پاک کردن هر اثری از چربی، آرایش یا کثیفی، کار خود را به‌خوبی انجام می‌دادند. زمانی که یک نیش خفیف بر روی پوست خود احساس می‌کردید و پوست شما سفت و تمیز می‌شد، به نظر می‌رسید که تونر به‌خوبی کار می‌کند. متأسفانه، این احساس سفت شدن به این معنی بود که الکل علاوه بر چربی‌های اضافی، خواص مفید طبیعی پوست را هم از بین برده است و این دقیقاً یک موقعیت برد-برد نیست. این باعث می‌شد که در نهایت پوست خیلی خشک شود و همین باعث تحریک و سوزش پوست می‌شد.

اما تونرهای جدیدتری تولید شدند که با اینکه فاقد الکل هستند، اما همچنان کارایی قبل خود را حفظ کرده‌اند. آن‌ها علاوه بر اینکه PH پوست را تنظیم می‌کنند، اغلب حاوی مواد مفیدی چون مرطوب‌کننده، هیدروسل‌ها یا عصاره‌های گیاهی نیز هستند که از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین از مزایای دیگری چون آب‌رسانی، روشن‌کنندگی و لایه‌برداری نیز برخوردار هستند.

کاربرد تونر

زنی با لباس سفید در حال استفاده از تونر پوست
استفاده از تونر پوست به‌عنوان یک محصول مراقب پوستی کاربردی

تونرهای امروزی مزایای زیادی برای پوست دارند. این مزایا می‌‌تواند بر اساس نوع تونری که استفاده می‌کنید، کم و زیاد شود. در این قسمت به چند مورد اصلی آن که تقریباً در همه تونرها مشترک است، می‌پردازیم:

1- تا حد زیادی منافذ باز صورت را کوچک می‌کند

تونر، پوست‌های مرده شما را از بین می‌برد و با آکنه و جوش‌های سرسیاه شما مبارزه می‌کند. وقتی منافذ صورت کوچک‌تر به نظر می‌رسند، پوست شما صاف‌تر و صیقلی‌تر می‌شود. تونر صورت، به ایجاد ظاهری دوست‌داشتنی و درخشان‌تر کمک می‌کند.

2- به‌طور موقت پوست را سفت می‌کند

تونر پوست یک جوان‌کننده فوق‌العاده است و به پوست شما ظاهری سفت‌تر و محکم‌تر می‌بخشد. کافیست در یک روز دو بار از آن استفاده کنید تا در همان روز نتیجه آن را ببینید.

3- به پوست طراوت می‌بخشد

اسپری کردن پوست با یک تونر با رایحه خوش‌بو مانند رایحه گل رز، راهی عالی برای شروع (و پایان) روتین روزانه شماست.

4- پوست را تسکین می‌دهد

تونرهای صورت دارای ترکیبات گیاهی، یک راه عالی برای ایجاد حس آرامش برای پوست شما است. تونر قرمزی یا ناراحتی موقت پوست شما را کاهش می‌دهد. همچنین با کاهش رنگدانه‌ها و ناهمواری رنگ پوست، به روشن شدن پوست شما کمک می‌کند.

5- به پاک کردن آرایش، چربی و آلودگی روی پوست کمک می‌کند

افزودن یک تونر صورت به روتین پوستی شما می‌تواند به تمیز کردن طبیعی پوست و حذف آلودگی و سایر ناخالصی‌ها کمک کند.

اگر پاک کردن آرایش تنها دلیل شما برای خرید تونر است، بهتر است سایر محصولات مناسب این کار مانند میسلارواتر را نیز بررسی کنید. برای فهمیدن تفاوت تونر و مسیلارواتر این مطلب را بخوانید.

6- به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند

تونرها، به‌ویژه آن‌هایی که شامل گلاب هستند، به‌طور طبیعی آب‌رسان هستند و به افزایش جذب مرطوب‌کننده‌های دیگر کمک می‌کند. این به طولانی شدن اثرات روتین مراقبت از پوست شما کمک می‌کند.

انواع تونر

تونرها بر اساس نیاز‌ها و کاربردهای مختلفی تولید شده‌اند. شما می‌توانید بر اساس نوع پوست و نیازی که دارید، تونر مناسب خود را انتخاب کنید.

تونرهای پاک‌کننده

اگر پوست شما بیش از حد چرب است، ممکن است به یک تونر پاک‌کننده و سفت‌کننده نیاز داشته باشید که بتواند سبوم (چربی طبیعی پوست) اضافی و باقی مانده در منافذ را از بین ببرد و پوست را تمیز و شاداب کند.

خرید تونر آنتی آکنه ژینووا مناسب پوست چرب و مختلط حجم 150 میل

هدف اصلی تولید تونرهای پوست در ابتدا، به‌دلیل خاصیت‌ پاک‌کنندگی آن‌ها بود.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

تونرهای متعادل کننده

این نوع تونرها در عین حالی که آثار پاک‌کننده‌ها، چربی‌ها و سایر آلودگی‌ها را از بین می‌برند، تعادل PH پوست را نیز تنظیم می‌کنند.

تونرهای آب‌رسان

یک تونر خوب باید حاوی عوامل آب‌رسان باشد تا به پوست کمک کند رطوبت خود را حفظ کرده و آن را تغذیه کند. به‌عنوان مثال؛ آلوئه‌ورا یک مرطوب‌کننده طبیعی و عامل ضد التهابی است.

خرید تونر پاک کننده و مرطوب کننده دیپ سنس مناسب انواع پوست حجم 160 میل

تونرهای دارای گلاب، به‌طور طبیعی دارای خاصیت آب‌رسانی هستند.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

تونرهای روشن کننده

چه رنگ صورت شما کدر به‌نظر برسد و چه رنگ همواری نداشته باشد، می‌توانید از یک تونر روشن‌کننده برای روشن کردن پوست خود استفاده کنید. اگرچه از بین بردن لکه‌های تیره ناشی از قرار گرفتن در معرض بیش از حد زیر آفتاب سخت است، اما استفاده از تونر روشن‌کننده تا حد زیادی می‌تواند به کاهش رنگدانه‌ها و تقویت پوست کمک کند. این نوع تونرها می‌توانند شامل موادی چون آب‌لیمو و ویتامین C باشند.

تونرهای لایه‌بردار

تونرهای لایه‌بردار به از بین بردن سلول‌های مرده روی سطح پوست و باز شدن منافذ پوست کمک می‌کنند. اسید گلیکولیک معمولاً پای ثابت ترکیبات این نوع تونرهاست. این ماده به از بین بردن سلول‌های مرده و کثیفی پوست کمک می‌کند، خطوط ریز را صاف می‌کند، کلاژن را تقویت می‌کند و پوست را نرم و صاف می‌کند.

روش استفاده از تونر

زنی با لباس سفید در حال زدن تونر بر روی پوست خود
با استفاده از یک پد پنبه‌ای، تونر را بر روی صورت خود پخش کنید

شما می‌توانید دو بار در روز، بعد از مرحله پاک‌سازی صورت خود، از تونر استفاده کنید. اگر پوست شما تمایل به خشک شدن دارد، یا به‌راحتی تحریک می‌شود، تنها یک بار در روز از تونر استفاده کنید یا به‌دنبال جایگزین ملایم‌تری باشید.

برای استفاده، تونر را روی یک پد پنبه‌ای بریزید یا اسپری کنید و به‌آرامی روی صورت بکشید تا چربی‌های اضافی یا آلودگی‌های باقی‌مانده از روی پوست شما پاک شود.

استفاده از تونر برای چه نوع پوست‌هایی پیشنهاد می‌شود؟

تونرها عمدتاً توسط افرادی با پوست چرب و مستعد جوش انتخاب می‌شوند. اما در حال حاضر که محصولاتی فاقد الکل با مزایای متعدد تولید می‌شوند، می‌تواند برای انواع پوست مناسب باشد.

پوست‌های خشک را آب‌رسانی می کند، چربی اضافی موجود در منافذ پوست چرب را کنترل می‌کند، پوست حساس را تسکین می‌بخشد و به یک دست شدن رنگ پوست در پوست‌های مختلط کمک می کند.

تا اینجای مطلب به بررسی تونر صورت پرداختیم. در ادامه مطلب، برای فهمیدن تفاوت تونر و تونیک ، به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای تونیک صورت می‌پردازیم.

تونیک چیست

تونیک پوست یک محصول مراقبت از پوست سبک است که برای احیای پوست، پس از پاک‌سازی، فرموله شده است.

تونیک مایعی شبیه آب است و مانند آب عمل می‌کند، اما از نظر هیدروژن و اکسیژن غنی‌تر است. تا مدت‌ها، از تونیک‌ها برای حفظ PH استفاده می‌شده است. اما در سال‌های اخیر، مواد تشکیل‌دهنده تونیک غنی‌تر شده و به یک محصول مراقبت از پوست تبدیل شده است.

تونیک‌ها معمولاً ترکیبی از ترکیبات گیاهی فعال و ترکیبات آب‌رسان، با اثر تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده بر روی پوست هستند. تونیک پوست برای افزودن رطوبت به پوست پس از پاک‌سازی بسیار عالی عمل می‌کند.

کاربرد تونیک

زنی در حال اعمال تونیک پوست بر روی صورت خود
استفاده از تونیک پوست مزایای زیادی برای پوست به همراه دارد

در این قسمت تونیک پوست را با توجه به کاربردها و مزایایی که دارد، بررسی می‌کنیم.

تعادل PH پوست را تنظیم می‌کند

معمولاً استفاده از آب لوله‌کشی یا صابون‌ها، تعادل PH صورت ما را بر هم می‌زند. تونیک‌ها با متعادل کردن اسید روی پوست، ظاهری شاداب‌تر و صاف‌تر ایجاد می‌کنند. علاوه بر این از ایجاد چین‌و‌چروک‌های زودرس نیز جلوگیری می‌کند.

منافذ پوستی را کوچک می‌کند

منافذ روی صورت باعث می‌شود کثیفی، چربی و سموم راحت‌تر وارد پوست شوند. تونیک‌ها با سفت کردن منافذ صورت و لایه‌برداری طبیعی آن، از این روند جلوگیری می‌کنند. همچنین استفاده از تونیک‌ها از پوست شما در برابر عوامل مضر محیطی محافظت می‌کند.

جوش‌های صورت را کاهش می‌دهد

تونیک‌ها با از بین بردن چربی و سلول‌های مرده از صورت، به کاهش جوش و لک‌های شما کمک می‌کند.

خاصیت آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی دارد

تونیک صورت به بهبود ظاهر پوست و حفظ رطوبت طبیعی سطح پوست، که برای داشتن پوستی سالم و درخشان ضروری است، کمک می‌کند. تونیک‌های صورت طوری ساخته شده‌اند که به‌سرعت جذب پوست می‌شوند تا رطوبت و مواد مغذی را برای پوست شما فراهم کنند.

پوست را تسکین می‌دهد

تونیک برای پوست‌های حساس وملتهب عالی عمل می‌کند. آن را آرام می‌کند و به کاهش قرمزی و التهاب آن کمک می‌کند.

انواع تونیک

تونیک‌ها نیز همچون تونرها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که پاسخ‌گوی نیازهای افراد مختلف باشند.

تونیک‌های متعادل‌کننده

این نوع تونیک‌ها به بیرون کشیدن ناخالصی‌ها از پوست، متعادل کردن PH پوست، عادی‌ سازی تولید چربی و حفظ رطوبت آن کمک می‌کنند. آن‌ها به‌ویژه برای پوست‌های مستعد جوش یا چرب بسار خوب عمل می‌کنند.

خرید تونیک پاک کننده صورت نوتروژینا مناسب انواع پوست حجم 200 میل

تونیک‌ نوتروژینا با انواع پوست سازگار است و به‌خوبی وظیفه خود را به‌عنوان تونیک پوست انجام می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

تونیک‌های آب‌رسان

تونیک‌های مغذی هستند که پوست را در طول روز نرم، سفت و مرطوب می‌کنند. آن‌ها با در نظر گرفتن نیاز پوست‌های خشک و پوست پیر ساخته شده‌اند که می‌توانند به بازیابی سطوح رطوبت طبیعی پوست کمک کنند.

خرید تونیک نیوآ حاوی عصاره بادام مناسب پوست خشک حجم 200 میل

تونیک‌های آب‌رسان دوای درد پوست‌های خشک هستند و رطوبت را به‌ آن‌ها باز می‌گردانند.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

تونیک‌های تسکین‌دهنده

تونیک‌های تسکین‌دهنده به اندازه‌ای ملایم هستند که اکثر انواع پوست می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. آن‌ها یک اثر آرام‌بخش دارند که می‌تواند به کاهش قرمزی و التهاب پوست، به حداقل رساندن پف و تسکین پوست تحریک شده کمک کند.

روش استفاده از تونیک

زنی در حال اعمال تونیک بر روی صورت خود با استفاده از پد
استفاده از تونیک صورت روش به‌خصوص خود را دارد

از تونیک صورت دو بار در روز و در بین مرحله پاک‌سازی و مرطوب‌کنندگی روتین پوستی خود استفاده کنید؛ زیرا از همان ابتدا به تغذیه پوست کمک می‌کند. بهتر است چند قطره آن را در کف دست خود بپاشید و سپس به‌آرامی روی صورت و گردن خود ماساژ دهید.

استفاده از تونیک بلافاصله پس از شستن صورت ضروری است. آب لوله‌کشی شما ممکن است حاوی زنگ‌زدگی، کلر یا سایر مواد مضر باشد که باعث تحریک و سفت شدن پوست می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود بلافاصله پس از شستن صورت با آب ولرم، از تونیک استفاده کنید.

ما مناطقی در پوست خود داریم که به آن‌ها ناحیه U و T می‌گویند. U-zone به گونه‌ها اشاره دارد و در برخی اوقات قسمت چانه را نیز شامل می‌شود. این قسمت‌ها معمولاً تمایل بیشتری به خشکی، تحریک و کشش دارند. T-zone پیشانی و بینی صورت ماست. این منطقه معمولاً چرب‌تر از منطقه دیگر است (البته این موارد ممکن است فردبه‌فرد تفاوت داشته باشد.)

لازم است استفاده از تونیک را در ناحیه U شروع کنیم، در ناحیه T ادامه دهیم و با ماساژ ناحیه گردن به پایان برسانیم. از آنجایی که ناحیه U خشک‌تر است، ابتدا تونیک را به آن ناحیه می‌زنیم و سپس آن را به قسمت‌های دیگر صورت منتقل می‌کنیم. یکی از الزامات اصلی این است که ناحیه گردن را فراموش نکنید.

استفاده از تونر برای چه نوع پوست‌هایی پیشنهاد می‌شود؟

تونیک‌ها برای افرادی که پوست معمولی تا مختلط دارند و می‌خواهند پوست خود را در مرحله پس از پاک‌سازی پوست قوت دهند، گزینه‌ای عالی است. همچنین می‌توانید به جای سرم از آن‌ها استفاده کنید؛ زیرا اغلب با مواد مغذی مختلفی مانند اسید هیالورونیک، هیدروسول‌ها، ویتامین E و… غنی شده‌اند.

هر فرد نوع پوست خود را دارد و باید از محصولاتی متناسب با نوع پوست خود استفاده کند. در ادامه توصیه‌هایی در خصوص انتخاب تونیک با توجه به نوع پوست آورده شده است:

پوست‌های چرب و مستعد جوش باید از تونیک‌هایی استفاده کنند که در آن از موادی برای تمیز کردن منافذ و تنظیم میزان چربی پوست استفاده شده باشد. تونیک‌های حاوی روغن درخت چای، آلفا هیدروکسی اسید و اسید سالیسیلیک برای پوست‌های چرب و مستعد جوش توصیه می‌شود.

از آنجایی که مشکل اصلی پوست خشک، خشکی و لایه‌برداری است، این پوست‌ها باید تونیک‌هایی را که سطح رطوبت پوست را افزایش می‌دهند، انتخاب کنند؛ از جمله تونیک‌های دارای ویتامین E، گلاب و اسید هیالورونیک.

افراد با پوست‌ حساس عمدتاً از سوزش پوست خود رنج می‌برند، پس استفاده از تونیک‌هایی با خاصیت تسکین‌دهندگی برای آن‌ها ضروری است. تونیک‌های غنی شده با عصاره بابونه و آلوئه‌ورا باعث کاهش سوزش پوست و احیا آن می‌شود.

مهم ترین تفاوت های تونر و تونیک

چند محصول مراقبتی پوستی در کنار هم
تونیک و تونر در عین حالی که با یک دیگر تفاوت دارند، بسیار شبیه هستند

تونیک‌ها و تونرها از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند و حتی آن‌هایی که در صنعت زیبایی مشغول‌به‌کار هستند، گاهی اوقات در تلاش برای تشخیص این محصولات هستند. هرچند بیان تفاوت تونر و تونیک کار آسانی نیست، در این قسمت سعی می‌کنیم تفاوت آن‌ها را برای شما شرح دهیم:

هم تونرها و هم تونیک‌ها بعد از شستن صورت استفاده می‌شوند. هر دو محصول می‌توانند پوست را برای مراحل بعدی روتین زیبایی شما آماده کنند؛ اما اهداف، بافت و مواد تشکیل‌دهنده کمی متفاوت با یک‌ دیگر دارند.

تونرهای پوست معمولاً مایع هستند. هدف اصلی آن‌ها حذف ناخالصی‌ها و باقی‌مانده‌های پاک‌کننده صورت از پوست و متعادل ساختن میزان PH آن است. اکثر تونرها معمولاً حاوی مواد طراوت‌بخش، جوان‌کننده و متعادل‌کننده پوست هستند. تونرهای پوست چرب ممکن است حاوی ترکیبات ضد التهاب، تسکین‌دهنده و سفت‌کننده باشند.

تونیک‌ها نیز معمولاً حالت مایع دارند، اما می‌توانند بافتی ژل مانند یا کرمی نیز داشته باشند. آن‌ها با ترکیبات مرطوب‌کننده با اثر فوری فرموله شده‌اند. تونیک‌های پوست به‌طور فعال پوست را آب‌رسانی می‌کنند، درخشش طبیعی آن را بازیابی می‌کنند، رنگ چهره را بهبود می‌بخشند و به تقویت اثر سایر محصولات مراقبت از پوست در روتین زیبایی شما کمک می‌کنند.

بر اساس نظر متخصصان، امروزه تفاوت تونر و تونیک در چیست؟

دکتر زایشنر، یکی از متخصصان زیبایی در این خصوص می‌گوید:

در گذشته تونرها برای متعادل کردن PH پوست و رفع چربی اضافی روی سطح پوست طراحی شده بودند. او توضیح می‌دهد که تونیک‌ها ممکن است فواید تقویت‌کنندگی داشته باشند، اما در درجه اول برای انجام یک کار خاص مانند روشن‌کنندگی، تسکین‌دهندگی یا تقویت‌کنندگی استفاده می‌شوند. خط بین تونیک‌ها و تونرها محو شده است. جدیدترین تونرها دارای مزایای آب‌رسانی و ضد پیری هستند و دیگر فقط برای از بین بردن چربی ساخته نمی‌شوند.

تونر یا تونیک؛ بالاخره کدام یک را استفاده کنم؟

زنی با دو محصول تونر و تونیک در دو طرف صورت خود
بر اساس نیاز خود محصول مناسب خود را انتخاب کنید

در حالی که تفاوت تونر و تونیک خیلی زیاد نیست و هر دو را می‌توان در یک روال مراقبت از پوست گنجاند، اما اکثر افراد بسته به نوع پوست خود دست به انتخاب می‌زنند. معمولاً افرادی که پوست چرب یا مستعد جوش دارند، از تونرها استفاده می‌کنند. این در حالی است که افراد با پوست‌های خشک، تونیک‌های آب‌رسان را بیشتر مناسب خود می‌دانند؛ زیرا مواد مغذی و رطوبت اضافی مورد نیاز آن‌ها را فراهم می‌کنند. افرادی که در آب‌و‌هوای خشک زندگی می‌کنند نیز ممکن است از یک تونیک به‌جای تونر استفاده کنند و برعکس، کسانی که در مکان‌های با رطوبت بالا زندگی می‌کنند، استفاده از تونر را ترجیح می‌دهند.

صنعت زیبایی مدرن مجموعه عظیمی از انواع لوازم آرایشی را برای انواع پوست و اهداف مختلف ارائه می‌دهد. به همین دلیل، ترسیم مرز بین تونرها و تونیک‌ها کمی دشوار است. اگر می‌خواهید از سردرگمی جلوگیری کنید و بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید، روی نام آن تمرکز نکنید. در عوض، به عملکردهای اعلام شده محصول توجه کنید و لیست مواد تشکیل‌دهنده آن را بررسی کنید.

انتخاب محصول از لحاظ مواد تشکیل‌دهنده

اگر پوست شما به آب‌رسانی بیشتری نیاز دارد، تونرها و تونیک‌های فرموله شده با اسید هیالورونیک، عصاره تیره انجیلی (witch-hazel extract)، آب برگ آلوئه‌ورا، آلانتوئین، گلیسیرین، عصاره گوتو کولا و… را بررسی کنید. اگر نیاز به متعادل کردن پوست و نرمال کردن چربی پوست خود دارید، به‌دنبال تونرها و تونیک‌هایی باشید که حاوی عصاره آلوئه‌ورا، روغن درخت چای، AHA یا BHA (اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی) هستند.

اگر به یک محصول تسکین‌دهنده نیاز دارید، یک تونر یا یک تونیک با عصاره چای سبز، عصاره بابونه یا عصاره گوتو کولا را امتحان کنید. برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، از محصولات حاوی پپتید، آنتی اکسیدان و کلاژن استفاده کنید. در نهایت، برای یکنواخت کردن رنگ پوست، یک تونیک یا یک تونر حاوی نیاسینامید یا ویتامین C بخرید.

حرف پایانی

در این مطلب به بررسی تفاوت تونر و تونیک پرداختیم و سعی کردیم دیدی مناسب از تفاوت این دو محصول به شما بدهیم. شما در نهایت می‌توانید با توجه به نیازی که دارید، بر اساس مواردی که گفته شد، نسبت به انتخاب محصول مناسب خود اقدام کنید.

حالا شما اگر تجربه‌ استفاده از این دو محصول را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم در قسمت کامنت‌های این مطلب نظر خود را درباره فرق تونر و تونیک با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

تونر چیست ؟

تونر محصول مراقبتی از پوست است که معمولاً پس از پاک‌سازی پوست استفاده می‌شود. تونر آخرین آلودگی‌های باقی‌مانده‌ در منافذ صورت را از بین می‌برد و میزان PH پوست را به تعادل می رساند.

تونر چه کاربردهایی دارد؟

منافذ باز صورت را کوچک می‌کند. پوست را سفت می‌کند. به پوست طراوت می‌بخشد. پوست را تسکین می‌دهد. هرگونه آلودگی و چربی باقی‌مانده روی پوست را از بین می‌برد و میزان PH پوست را تنظیم می‌کند.

تونیک چیست ؟

تونیک محصولی مراقبت پوستی است که وظیفه احیای پوست، پس از پاک‌سازی را دارد. این محصول معمولاً شامل موادی برای آب‌رسانی، تسکین‌دهندگی و مرطوب‌کنندگی پوست است.

تونیک چه کاربردهایی دارد؟

جوش‌های صورت را کاهش می‌دهد. پوست را آب‌رسانی می‌کند. منافذ پوستی را کوچک می‌کند. خاصیت‌ پاک‌کنندگی دارد. پوست را تسکین می‌دهد.

اصلی‌ترین تفاوت تونر و تونیک در چیست؟

هم تونرها و هم تونیک‌ها محصولات مراقبت از پوست سبکی هستند که برای استفاده در بین مراحل پاک‌سازی و مرطوب‌کنندگی روتین پوستی توصیه می‌شوند. در حالی که تونرها چربی اضافی را از بین می برند و تعادل PH پوست را بازیابی می کنند، تونیک‌ها با افزودن مواد فعال مختلف، رطوبت و مزایای دیگر را به پوست می‌رسانند.