زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای کامل انتخاب آرایش مناسب برای انواع صورت

wordcamp
2,052
11 دقیقه
راهنمای کامل انتخاب آرایش مناسب برای انواع صورت

طراحی و انتخاب آرایش برای انواع فرم صورت جزو مهارت‌هایی است که باید به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای آن را بلد باشید و حتی اگر ارایشگر نیستید برای آرایش روزمره خود باید آرایش مناسب برای فرم صورت خود را بشناسید تا بتوانید به زیبایی خود را آرایش کند. در این مطلب به شما نکات و اصول آرایش مناسب برای انواع صورت را خواهیم گفت تا به راحتی بتوانید آرایش زیبایی انجام بدهید.

تا انتها با ما در موتن‌رو همراه باشید.

آرایش برای انواع چهره

بیایید با یکدیگر درباره فرم‌های مختلف صورت و تکنیک های آرایش برای انواع فرم صورت آشنا بشویم. توجه داشته باشید که کلیت آرایش در همه صورت‌ها یکسان است، اما برخی نکات باعث زیباتر جلوه کردن آرایش صورت شما می‌شود. بنابراین، برای زیبا جلوه کردن آرایش صورت خود را خوب بشویید و روتین پوستی مناسب پوست خود را قبل از آرایش انجام دهید. سپس کرم پودر خود را بزنید و به صورت مساوی در تمام نقاط صورتتان پخش کنید.

آرایش برای فرم‌های مختلف صورت
تفاوت در آرایش انواع مختلف فرم صورت با اعمال کانتور، هایلایتر و رژگونه صورت می‌گیرد.

بیشتر تفاوت در آرایش انواع مختلف فرم صورت با اعمال کانتور، هایلایتر و رژگونه به کمک انواع مختلف براش صورت می‌گیرد. پس پیش از آرایش اگر می‌خواهید آرایش زیبایی داشته باشید، باید لوازم و محصولاتی آرایشی با کیفیت تهیه کنید. برای نمونه چند محصول آرایشی خوب و باکیفیت را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

کرم پودر محافظت کننده نوت

کرم پودر عضو ثابت آرایش شما است، بنابراین باید همیشه یک کرم پودر خوب با پوشانندگی بالا همراه خود داشته باشید. کرم پودر محافظت کننده نوت مدل Detox & Protect مناسب انواع پوست است. این کرم پودر از بافت خوبی برخوردار است و جذب بالایی دارد.

کرم پودر نوت
خرید کرم پودر محافظت کننده نوت مدل Detox & Protect مناسب انواع پوست حجم 35 میل

پالت هایلایتر 9 رنگ رولوشن

پالت هایلایتر 9 رنگ رولوشن مدل Imogenation شامل سه هایلایتر براق و برنزه کننده، کانتور و پودر فیکس است. از این پالت چند منظوره با انواع مختلف پوست سازگاری دارد. با خرید یک پالت چند کاره می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و به دلیل کوچکی و سبکی بسیار مناسب مسافرت و مهمانی است.

پالت هایلایتر 9 رنگ رولوشن مدل Imogenation
خرید پالت هایلایتر 9 رنگ رولوشن مدل Imogenation

ست براش آرایشی مدل G1

برای اینکه بتوانید تکنیک های آرایش برای انواع فرم صورت را به خوبی اعمال کنید، باید از براش‌های مختلف و مناسب استفاده کنید. ست براش آرایشی مدل G1 مجموعه 14 عددی انتخاب مناسبی برای خرید است. این ست 14 عددی شامل براش‌ها زیر است:

  • 3 عدد براش مناسب سایه ابرو و رژلب
  • 4 عدد براش مناسب رژگونه، کانتور و کرم پودر
  • 6 عدد براش مناسب سایه و فید کردن
  • 1 عدد براش باد بزنی مناسب برای برجسته سازی
  • یک کیف زیبا
ست برس آرایشی مدل G1 مجموعه 14 عددی
ست برس آرایشی مدل G1 مجموعه 14 عددی

بعد از خرید لوازم و محصولات آرایشی، به سراغ آرایش مناسب برای انواع صورت می‌رویم.

آرایش برای فرم صورت بیضی شکل

رایج ترین فرم چهره، صورت بیضی شکل است. در آرایش برای صورت بیضی شکل، هدف این است که صورت کشیده‌تر دیده شود تا جلوه بیضی شکل صورت به حداقل برسد.

بیشتر افراد با صورت‌های بیضی شکل، بینی نوک تیزی ندارند. برای اینکه بینی باریک‌تر و زیباتر دیده بشود باید بعد از استفاده از کرم پودر از برنزه‌کننده یا کانتور استفاده کنید. برنزه کننده را از بالا تا پایین بینی به صورت موازی در دو طرف تیغ بینی بکشید. اینکار باعث ایجاد یک سایه در اطراف بینی شما شده و آن را زیباتر نشان می‌دهد.

سپس شقیقه‌ها تا نزدیک‌ به گوش‌ها و در امتداد خط فک‌تانرا کانتور کنید تا صورتتان پهن‌تر به نظر برسد. سپس با استفاده از براش، نقاط کانونی صورت خود از جمله پیشانی، استخوان ابرو، کمان کوپید، پل بینی و چانه را هایلایت کنید.

آرایش برای فرم صورت بیضی
روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت بیضی

برای آرایش چشم و ابرو صورت بیضی شکل، توجه داشته باشید که ابروهایتان بهتر است کمانی شکل و بلند باشند و از شکل طبیعی استخوان ابرو پیروی کنند.

با وجود اینکه بیشتر آرایش‌ها صورت بیضی شکل را زیبا می‌کنند؛ اما آرایش غلیظ برای صورت بیضی مناسب نیست و بهتر است یا آرایش چشم کاملی داشته باشید یا آرایش لب زیبایی و از آرایش کامل و همزمان چشم و لب خودداری کنید.

برای اینکه بیشتر با ارگونومی صورت بیضی شکل آشنا شوید، خواندن مطلب «ارگونومی صورت بیضی» را توصیه می‌کنم. به کمک نکات گفته شده در این مطلب می‌توانید تکنیک‌های گریم و آرایش صورت بیضی شکل را کامل یاد بگیرید.

آرایش برای فرم صورت الماسی

آرایش ایده‌آل برای صورت الماسی شکل این است که صورت شما کمتر زاویه‌دار به نظر برسد. در صورت الماسی تمرکز اصلی بر روی گونه‌های پهن است. بنابراین، هدف شما باید برجسته کردن پیشانی و چانه باشد. برای اینکار به کمک برنزه کننده روی قسمت بالای پیشانی، زیر استخوان گونه‌ها و چانه خود را کانتور کنید.

سپس با هایلایتر در زیر چشم‌ها و در امتداد خط فک را برجسته کنید و برای رژگونه از رنگ‌هایی مانند هلویی و زردآلو استفاده کنید. برای آرایش چشم نیز آرایش چشم نقره‌ای و دودی صورت شما را زیباتر می‌کند.

توجه داشته باشید که بهتر است آرایش پررنگ و براق برای لب‌ها انتخاب نکنید. لب‌هایتان را با یک خط لب کم‌رنگ مرتب کنید و بعد از رژلب کمرنگ و خنثی استفاده کنید.

آرایش برای فرم صورت مستطیل شکل

اولین و مهم‌ترین گام در آرایش مناسب برای صورت مستطیلی شکل این است که تلاش می‌کنیم تا زاویه‌های تند از بین برود و صورت به شکل بیضی نزدیک شود. برای اینکار ابروها را کمی قوس‌دارتر نسبت به حالت معمولی استخوان‌های ابروی خود انتخاب کنید. با این کار صورت شما کمی بیضی‌تر و گردتر به نظر می‌رسد.

آرایش برای فرم صورت مستطیل
روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت مستطیل شکل

بعد از ابرو، نوبت کانتورینگ است؛ امتداد خط رویش مو، دو طرف پیشانی، پایین استخوان گونه (زیر استخوان گونه از گوش شروع می‌شود و به وسط گونه‌ها ختم می‌شود) را برنزه‌کننده بزنید. برای کانتور بینی نیز مانند صورت بیضی، سایه در دو طرف بینی ایجاد کنید تا بینی شما باریک‌تر دیده شود. سپس با هایلایتر وسط پیشانی و چانه خود را برجسته کنید و با یک رژگونه صورتی روشن روی سیب‌های گونه خود را پوشش دهید.

شکل مستطیل صورت باعث می‌شود ساختار چهره شما پرتر به نظر برسد. بنابراین، بهتر است لب‌های خود را با رژ رنگ ملایم مانند رنگ گلبهی آرایش کنید.

آرایش برای فرم صورت مثلثی یا گلابی شکل

در صورت‌های مثلثی خط چانه و قسمت پایینی صورت پهن‌تر از سایر قسمت‌های صورت است؛ بنابراین تلاش می‌کنید در آرایش با برجسته کردن گونه‌ها و باریک‌تر کردن خط فک، صورت را متعادل و متقارن نشان دهید.

در آرایش صورت مثلثی بعد از زدن کرم پودر، روی خط فک را کانتور کنید تا صورت شما را لاغرتر و باریک‌تر نشان دهد.

در مرحله بعد از یک هایلایتر برای برجسته کردن پل بینی، استخوان گونه و زیر استخوان ابرو خود استفاده کنید تا صورتتان بلندتر به نظر برسد.

بعد روی گونه‌های خود رژگونه بزنید که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد تا تمرکز روی گونه‌ها و پیشانی باشد.

سپس به سراغ آرایش چشم‌ها می‌روید؛ در واقع با آرایش غلیظ چشم‌ها توجه را از لب‌ها و چانه به سمت چشم‌ها جلب کنید.

آرایش برای فرم صورت گرد

آرایش برای فرم صورت گرد
روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت گرد

در تکنیک‌های آرایش صورت گرد تلاش می‌کنیم تا صورت بیضی شکل به نظر برسد و برای اینکار کافیست برخی نکات را رعایت کنید که در ادامه خواهیم گفت. صورت گرد دارای طول و عرض برابر است؛ بنابراین هنگام آرایش کانتورینگ بسیار مهم است.

به کمک یک برنزه‌کننده روی شقیقه‌ها، خط رویش مو و زیر خط فک را کانتور کنید، اینکار باعث می‌شود صورت شما کشیده‌تر به نظر برسد؛ سپس به کمک هایلایتر مرکز پیشانی، زیر چشم‌ها وبالای استخوان گونه، پل بینی و زیر استخوان چانه را برجسته کنید تا توجه را به مرکز صورت خود جلب کنید. حالا رژگونه را از نوک گونه‌های خود و تا انتهای سیب‌های گونه با زاویه و رو به بالا بزنید تا صورتتون رو لاغرتر نشان بدهد. انجام صحیح این مراحل گردی را از بین می‌برد و گونه‌های شما را بلندتر نشان می‌دهد.

در مورد رنگ‌ها در آرایش برای فرم صورت گرد باید کمی دقت کرد، زیرا رنگ‌های روشن فقط گردی صورت را برجسته می‌کنند. بنابراین سعی کنید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.

توجه داشته باشید برای صورت‌‌های گرد، ابروهای زاویه دار بهتر و زیباتر دیده می‌شود.

آرایش برای فرم صورت قلبی شکل

آرایش برای قرم صورت قلبی
روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت قلبی شکل

در آرایش برای صورت قلبی شکل توجه داشته باشید که آرایش چشم‌ها نباید پررنگ و غلیظ باشد. بنابراین، از سایه‌های رنگ روشن استفاده کنید و ابروها بهتر است که صاف و ترجیحاً بدون زاویه باشند.

کسانی که صورت قلبی شکل دارند باید گونه‌های برجسته خود را کمی کشیده‌تر و باریک‌تر نشان بدهند.

برای پایه آرایشتان اگر پوستتان سفید است بهتر است از کرم پودری استفاده کنید که رنگش دو درجه از پوستتان تیره تر باشد و اگر پوستتان تیره است از کرم پودر همرنگ پوستتان استفاده کنید. سپس پیشانی و زیر گونه‌ها را کانتور کنید. سپس با هایلایتر زیر ابروها، بالای لب، روی بینی و روی چانه را برجسته‌ کنید.

برای تکمیل آرایش گونه‌ها با براش مناسب با فاصله دو انگشت از بینی تا نزدیک گوش را رژگونه رنگ ملایم بزنید تا گونه‌های پهن‌تان نرم تر و زیباتر به نظر برسند. سپس با یک رژلب براق، لب‌های خود را آرایش کنید.

آرایش برای فرم صورت مربعی

آرایش برای فرم صورت مربع
روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت مربعی

در صورت مربعی طول و عرض صورت تقریباً یکسان است و خط مو و خط فک شما صاف است. از آنجایی که نوع صورت شما پیشانی و خط فک پهن‌تری دارد، باید در آرایش مناسب با فرم صورت مربعی به گونه‌ای کانتور کنید تا زاویه‌های صورت خود را نرم‌تر کنید. برای همین از پیشانی و خط فک خود شروع کنید. کناره‌های پیشانی، زیر استخوان چانه و زیر استخوان‌های گونه‌تان را کانتور کنید تا فک‌تان کوچک‌تر به نظر برسد.

یک نکته مهم که باید رعایت کنید این است که خط فک را با استفاده از یک براش کرکی کانتور کنید. سپس با هایلایتر وسط پیشانی و تیغه‌ی بینی را برجسته کنید و درمرحله بعدی رژگونه را با براش به آرامی به سمت استخوان‌های گونه بکشید و در گودی گونه از برنزه کننده استفاده کنید.

برای آرایش چشم‌ها از خط چشم استفاده کنید و سایه‌های ملایمی مانند صورتی براق، هلویی یا قهوه‌ای بزنید.

برای اینکه بیشتر با ارگونومی صورت مربعی شکل آشنا شوید، خواندن مطلب «ارگونومی صورت مربعی» را توصیه می‌کنم. به کمک نکات گفته شده در این مطلب می‌توانید تکنیک‌های گریم و آرایشی صورت مربعی شکل را کامل یاد بگیرید.

کلام پایانی

آرایش متناسب با فرم صورت
رعایت تکنیک های آرایش برای انواع فرم صورت مثل نحوه استفاده از کانتور و هایلایتر به شما در خودآرایی کمک می‌کند.

تکنیک های آرایش برای انواع فرم صورت زیاد و یا سخت نیست، اما تجربه تاثیر زیادی در انجام درست آرایش برای انواع چهره می‌گذارد. در این مطلب نکات اصلی که باید در آرایش برای انواع صورت رعایت کنید را بیان کرد‌ه‌ایم. به کمک نکات آرایش برای انواع صورت به راحتی می‌توانید آرایش مناسب انواع فرم صورت را انجام دهید و از آن لذت ببرید.

فرم صورت شما چیست و کدام نکته بیشتر به شما در خودآرایی کمک کرده است؟

سوالات متداول درباره آرایش انواع مختلف فرم صورت

انواع فرم صورت کدامند؟

– صورت بیضی شکل
– صورت مستطیل شکل
– صورت مربع شکل
– صورت دایره شکل
– صورت الماسی شکل
– صورت قلبی شکل
– صورت مثلثی یا گلابی شکل

چرا تشخیص فرم صورت در آرایش اهمیت دارد؟

بارها پیش آمده که شما از روی یک ویدئو خود را آرایش کردید و نتیجه بسیار متفاوت از چیزی بوده که انتظار داشتید. دلیل این اتفاق عدم شناخت و آرایش مناسب با فرم صورت است. اگر فرم صورت خود را بدانید به راحتی می‌توانید با تغییرات کوچک در انواع روش‌های آرایش، خود را زیبا کنید.

مهم‌ترین نکته در آرایش انواع مختلف فرم صورت کدام است؟

پس از تشخیص نوع صورت، مهم‌ترین نکته انجام درست کانتورینگ و هایلایت است. این که شما بتوانید نقاط مهم را برجسته و فرم صورت را متعادل کنید بسیار کمک‌کننده است.