زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بررسی نقش شستشوی صورت در برابر آلودگی هوا

wordcamp
241
8 دقیقه
بررسی نقش شستشوی صورت در برابر آلودگی هوا

تا به حال به ارتباط شستشوی صورت و آلودگی هوا توجه کرده‌اید؟ حتما برای شما هم پیش آمده بعد از سپری کردن یک روز طولانی و بازگشت به خانه، متوجه کثیفی بیش از حد پوست‌تان شوید. این کثیفی بیش از اندازه روی پوست، عموما در اثر آلودگی هوا به وجود می‌آید. آلودگی هوا علاوه بر تاثیراتی که روی تنفس شما می‌گذارد، باعث اختلال در تنفس پوست شما هم می‌شود. مشکلات متعددی از جمله جوش، بزرگ شدن منافذ پوست و موارد مشابه در اثر این اختلالات به وجود می‌آیند.

از آن‌جا که در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی آلودگی هوا یکی از مشکلات همیشگی است، نمی‌توان خود را در خانه قرنطینه کرد و برای انجام کارهای بیرون از منزل منتظر روزی ماند که هوا کاملا پاک شود. پس باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش اثرات این معضل در زندگی روزمره بود.

در این مقاله سعی داریم ارتباط بین شستشوی صورت و آلودگی هوا را به شما نشان دهیم و شما را در یادگیری راهکارهایی برای مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا یاری رسانیم.

بررسی تاثیر آلودگی هوا بر پوست

در ابتدای متن به اختصار به برخی از تاثیر آلودگی هوا بر پوست پرداختیم. با این حال بگذارید کمی بیش‌تر از خطراتی که پوست شما را در هوای آلوده تهدید می‌کنند، بگوییم.

آلودگی هوا تاثیر مخرب اشعه فرابنفش خورشید روی پوست را بیشتر می‌کند. در نتیجه پوست شما مستعد لک، چروک و حتی در موارد حاد، مستعد ابتلا به سرطان می‌شود. جدا از این موارد، آلودگی هوا می‌تواند باعث خشکی، خارش و تحریک پوست شده و آن را به پیری زودرس مبتلا کند.علاوه بر این، آلودگی هوا می‌تواند همان‌طور که گفتیم منافذ پوست شما را ببندد که نتیجه بسته شدن منافذ، بروز جوش است. به صورت کلی، آلودگی هوا می‌تواند باعث ایجاد این آسیب‌ها به پوست شود:

  • ایجاد حساسیت شدید
  • ایجاد چین و چروک
  • تغییر رنگ پوست
  • بیماری‌های پوستی حاد
  • مختل شدن اسیدیته پوست
  • التهابات پوستی
  • پیری زودرس
  • خشکی و اگزما

ظهور هر یک از این موارد روی پوست، به تنهایی می‌تواند باعث ایجاد نگرانی شود. با این حال، آلودگی هوا می‌تواند باعث به وجود آمدن مجموعه‌ای از این موارد روی پوست شود. به همین دلیل، لازم است تاثیر شستشوی صورت برای مقابله با آلودگی هوا را جدی بگیرید.

راهکارهای مقابله با تاثیرات منفی آلودگی هوا روی پوست

در این قسمت به معرفی و بررسی تعدادی از راهکارهای مقابله با تاثیرات آلودگی روی پوست می‌پردازیم.

شستشوی صورت، مهم‌ترین قدم

برای داشتن یک پوست خوب در روزهای آلوده، شستشوی صورت شاید مهم‌ترین اقدام باشد. ارتباط بین شستشوی صورت و آلودگی هوا بر هیچکس پوشیده نیست. یک شستشوی خوب به تنهایی می‌تواند بخش عمده پاکسازی پوستتان از آلودگی‌ها را به عهده  بگیرد.

برای جلوگیری از اثرات منفی آلودگی هوا بر پوست‌ و مو از شوینده‌هایی استفاده کنید که به همین منظور تولید شده‌اند. برای مثال، می‌توانید از ژل شستشوی صورت ضدآلودگی هوا استفاده کنید استفاده از شوینده‌های مخصوص پاکسازی آلودگی، علاوه بر تمیز کردن عمیق پوست‌تان، تا حدی به تنظیم شدن میزان اسیدی بودن سطح پوست هم کمک می‌کند.

لزوم استفاده از مرطوب‌کننده برای حفظ رطوبت پوست

مرطوب کننده یک سد دفاعی مهم برای پوست در روزهای آلوده به شمار می‌رود. بخش عمده‌ی رطوبت پوست می‌تواند در روزهای آلوده از بین برود و پوست کدر، خشک و بی‌حال شود. علاوه بر این، استفاده از کرم مرطوب کننده مانع از نفوذ آلودگی‌ها به عمق پوست می شود. بنابراین توصیه می‌کنیم استفاده از کرم مرطوب کننده را چه در روزهای آلوده و چه در روزهای عادی فراموش نکنید.

ضدآفتاب با SPF بالا، دوست خوب پوست

استفاده از ضدآفتاب در روزهایی که آلاینده‌های هوا بیشتر است، بسیار ضروری است. در روزهای آلوده تاثیر اشعه‌ی ماورا بنفش خورشید بسیار مخرب‌تر است و می‌تواند پوست را دچار سوختگی، لک، پیری زودرس و یا حتی سرطان کند. بنابراین، بسیار مهم است از یک ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده کرده و هر چهار ساعت آن را تمدید کنید. علاوه بر استفاده از ضد آفتاب، استفاده از یک شوینده مناسب و تمیز نگه داشتن مداوم پوست کمک شایانی به مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا می‌کند‌.

تونر را از قلم نیندازید

در روزهای آلوده استفاده از تونر برای رسیدن به پوستی کاملا تمیز بسیار کمک کننده است. تونرها دقیقا برای همین کار ساخته شده‌اند. تونرها می‌توانند بعد از شستشوی پوست، علاوه بر پاکسازی عمیق‌تر آلودگی‌ها، میزان ph پوستتان را نیز تنظیم کنند‌. همین امر مانع از خشکی و کشیدگی پوستتان می‌شود.

مصرف آب و مایعات کافی در طول روز

مصرف کافی مایعات تحت هر شرایطی توصیه می‌شود اما روزهایی که هوا آلوده‌اند، اهمیت نوشیدن آب اهمیت دوچندانی می‌یابد. نوشیدن مایعات سموم بدن را سریع‌تر دفع می‌کند، مانع از مسمومیت می‌شود و پوست‌تان را نیز مرطوب نگه می‌دارد. خشکی پوست یکی از شایع‌ترین عوارض روزهای آلوده است که نوشیدن آب کافی می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده و پوست‌تان را شاداب و درخشان کند.

ویتامین ث را فراموش نکنید

مصرف ویتامین ث چه به صورت خوراکی چه به صورت موضعی فواید زیادی برای پوست دارد‌. این ویتامین سودمند به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی خود، نقش مهمی در ساختار کلاژن ایفا می‌کند. به همین دلیل، برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی هم پیشنهاد می‌شود. از سوی دیگر، ویتامین ث باعث می‌شود الاستین بیشتری در پوست تولید شود. داشتن الاستین بیشتر به ضخامت پوست کمک می‌کند و باعث تقویت خاصیت ارتجاعی آن می‌شود. با همه‌ی این‌ها، ویتامین ث در ارتباط با شستشوی صورت و آلودگی هوا چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟

ویتامین ث به خاطر خاصیت اسیدی خود می‌تواند باکتری‌های مضر سطح پوست را بدون هیچ آسیبی به آن از بین ببرد. در نتیجه، امکان به وجود آمدن آکنه هم از بین می‌رود. جدا از محصولات آرایشی و بهداشتی دارای ویتامین ث، می‌توانید سراغ سایر منابع این ویتامین نیز بروید. مثلا:

  • انواع مرکبات
  • گوجه فرنگی
  • کیوی
  • انواع فلفل، به خصوص فلفل دلمه زرد
  • انواع کلم
  • آناناس
  • توت فرنگی
  • انبه

رژیم غذایی مناسب

نمی‌توان از اهمیت رساندن آنتی‌اکسیدان کافی به پوست غافل شد. آنتی‌اکسیدان‌ها به پوست کمک می‌کنند و باعث دفع رادیکال‌های آزاد می‌شوند. به زبان ساده، رادیکال‌‌های آزاد در بدن دلیل پیری شما محسوب می‌شوند. بسیاری از انواع التهاب پوستی به دلیل وجود همین مولکول‌های ناپایدار موسوم به رادیکال‌های آزاد در بدن است. غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان به شما کمک می‌کنند بتوانید با این رادیکال‌های آزاد مقابله کنید. از جمله منابع غنی آنتی‌اکسیدان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سیر
  • بادام
  • آووکادو
  • غلات کامل
  • ماهی
  • تخم مرغ

لایه برداری پوست

هم برای جلوگیری از تاثیر منفی آلاینده‌ها بر پوست و هم برای افزایش تاثیر سایر روتین‌های پوستی، لازم است پوست خود را هفته‌ای یک تا دو مرتبه لایه‌برداری کنید. برای لایه‌برداری پوست روش‌های مختلفی وجود دارد. مثلا می‌توانید از محصولات موجود در بازار استفاده کنید یا خودتان یک ماسک لایه‌بردار در خانه درست کنید. نیازی به صرف هزینه زیادی برای این کار نیست. استفاده از ماسک ساده که ترکیبی از عسل یا ماست و پرتقال است، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر وقت و حوصله تهیه این ماسک‌های لایه‌بردار را ندارید، می‌توانید سری به بازار بزنید و از محصولات لایه‌بردار شرکت‌های معتبر استفاده کنید.

معرفی ژل های شستشوی صورت

در این بخش از مطلب، سه ژل شستشوی صورت محبوب و کاربردی را معرفی خواهیم کرد که برای استفاده در روزهای آلوده‌ی سال مفید هستند.

ژل شستشوی مخصوص آقایان صورت سینره

این ژل شستشوی صورت سینره مخصوص آقایان، ضدآلودگی هوا است و به پوست صورت شما شادابی می‌بخشد. پاک‌کنندگی این ژل بسیار بالا است و در عین حال خاصیت نرم‌کنندگی دارد.

خرید ژل شستشوی صورت ضد آلودگی هوا مخصوص آقایان سینره 200 میل

ژل شستشوی مخصوص آقایان سینره، انرژی بخش و پاک‌کننده عمیق پوست

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس مقابل کلیک کنید.

ژل شستشوی صورت سینره مخصوص پوست خشک و معمولی

ژل شستشوی صورت سینره برای پوست‌های خشک و معمولی، ضدحساسیت است و رطوبت پوست را به خوبی تنظیم می‌کند. این ژل خاصیت جوان‌سازی پوست را دارد و به آن آرامش می‌بخشد.

خرید ژل شستشوی صورت سینره مخصوص پوست خشک و معمولی

ژل شستشوی صورت سینره مخصوص پوست خشک و معمولی باعث شادابی پوست می‌شود و فاقد هرگونه حساسیت‌زایی است

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس مقابل کلیک کنید.

ژل شستشوی صورت سینره مخصوص پوست چرب

دیگر محصول ژل شستشوی صورت سینره، مخصوص پوست‌های چرب است که عصاره‌ی مورینگای آن برای حفاظت از پوست مقابل هوای آلوده مفید است. این ژل یک شوینده‌ی ملایم است و مواد صابونی ندارد. خاصیت مرطوب‌کنندگی و تنظیم ترشحات پوست از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول است.

خرید ژل شستشوی صورت ضد آلودگی هوا مخصوص پوست های چرب سینره 200 میل

ژل شستشوی صورت سینره مخصوص پوست چرب با عصاره‌ی مورینگا و روغن درخت چای، یک محصول فوق‌العاده برای شستشوی صورت در روزهای آلوده است.

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی آن روی عکس مقابل کلیک کنید.

سخن پایانی

آلودگی هوا تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روی بدن انسان و به خصوص پوست او دارد. به همین دلیل، استفاده از محصولات مختلف برای شستشو و تقویت پوست در چنین شرایطی ضروری به نظر می‌رسد. 

سوالات پرتکرار در ارتباط با شستشوی صورت و آلودگی هوا

آیا آلودگی هوا تاثیر منفی روی پوست می‌گذارد؟

بله. آلودگی هوا ضمن ایجاد مشکلاتی مانند پدیدار شدن جوش روی پوست، در بلندمدت می‌تواند باعث بیماری‌های خطرناک‌تری مانند سرطان نیز شود.

مهم‌ترین اقدام برای از بین بردن تاثیر آلودگی هوا چیست؟

شستشوی صورت در برابر آلودگی هوا مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. 

چرا استفاده از ژل شستشوی صورت مهم است؟

ژل شستشو باعث شادابی و افزایش رطوبت سطح پوست صورت می‌شود.