زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رشد سریع تر مو + بررسی روش وارونگی

wordcamp
1,834
22 دقیقه
رشد سریع تر مو + بررسی روش وارونگی

فهرست مطالب

برای رشد سریع تر مو به دنبال یک روش جادویی هستید؟ می‌خواهید در عرض یک هفته موهایی به بلندی موهای گیسو کمندِ والت دیزنی داشته باشید؟ به نظر شما امکان‌پذیر است؟ این مقاله را حتماً بخوانید. تمام روش‌هایی که به سرعت رشد مو کمک می‌کنند، در اینجا گردآوری شده است. با خواندن این مقاله:

  • با روش وارونگی و رشد 2.5 سانتی‌متری مو در یک هفته آشنا می‌شوید.
  • از نتایج تحقیقات ما در مورد صحت‌و‌سقم این روش مطلع می‌شوید. آیا رشد سریع تر مو در یک هفته امکان‌پذیر است؟
  • در مورد زنان دهکده‌ی یائوی چین و راز موهای یک متری آن‌ها، اطلاعات خوبی به دست می‌آورید.
  • چند درمان خانگی هم برای رشد سریع تر مو معرفی کرده‌ایم.
  • در پایان هم به چند سوال مهم در زمینه مراقبت از مو پاسخ می‌دهیم.

مطمئنم که جواب تمام سوالات شما در متن این مقاله موجود است.

سرعت طبیعی رشد مو

قبل از اینکه نکات مربوط به رشد سریع تر موها را یاد بگیریم، باید بدانیم که موهای ما در حالت طبیعی با چه سرعتی رشد میکنند؟ آیا سرعت فعلی رشد موهای من طبیعی است یا همه چیز کُند پیش می‌رود؟ دانستن این نکات کمک می‌کند که انتظارات خود را واقع‌بینانه‌تر بررسی کنیم.

طبق گزارش آژانس ثبت مواد سمی و بیماری‌های ایالات متحده، موی سر انسان‌ها به‌طور متوسط، ماهی ​​1 سانتی‌متر رشد می‌کند. معنای این جمله این است: موهای شما در حالت نرمال و عادی، هر سال بین 10 تا 12  سانتی‌متر رشد خواهد کرد.

اما سرعت رشد موها به چه عواملی بستگی دارد؟  2 عامل مهم در این مسئله دخیل هستند: ژنتیک و شکل فولیکول‌های مو. به‌عنوان مثال، موی آسیایی‌ها در مقایسه با موی اقوام آفریقایی، ضخیم‌تر و زبرتر است.

خب! ماهی 1 سانتی‌متر واقعاً عالی و مناسب است. اما سوال این است: چرا اغلب این میزان رشد را احساس نمی‌کنیم؟ اگر شما:

  • موهای خود را بیش از حد حالت می‌دهید،
  • یا رژیم غذایی نامناسبی دارید،
  • و اگر از موهای‌تان مراقت نمی‌کنید،

موی شما دچار شکاف و شکستگی شده و طول آن کوتاه خواهد شد. به همین دلیل شما رشد و بلند شدن مو را اغلب احساس نمی‌کنید.

حالا یک سوال خیلی خیلی مهم‌تر پیش می‌آید:

چرا رشد موهای شما متوقف شده است؟

رشد سریع تر مو
خانم با موهای فرفری و بلند

آیا موهای شما رشد نمی‌کند؟ عوامل زیادی در بروز این شرایط دخیل هستند. در ادامه‌ی بحث در مورد آن‌ها بیشتر توضیح می‌دهم. سعی کنید از موارد زیر دوری نمایید:

صاف کردن مو با استفاده از گرما

همه‌ی ما دوست داریم موهایی مرتب و زیبا داشته باشیم، اما دستیابی به این هدف نباید به قیمت ضرر رساندن به سلامتی مو صورت بگیرد.

اگر هر روز از حرارت برای صاف کردن مو استفاده می‌کنید، باید آن را کم کنید. فرقی نمی‌کند که سشوار باشد یا اتو موی داغ. استفاده از حرارت موهای شما را ضعیف می‌کند. حتی یک تغییر کوچک هم می‌تواند بهبودی قابل ملاحظه‌ای به‌وجود بیاورد. به عنوان مثال، به جای استفاده‌ی هر روز از سشوار، یک روز در میان این کار را انجام دهید.

اگر چاره‌ای جز استفاده از گرما ندارید، ابتدا حدود 60 درصد از رطوبت موها را با کمک حوله یا هوای آزاد خشک کنید. سپس از قدرت متوسط سشوار برای تکمیل کار استفاده کنید.

ترفند مهم و تاثیرگذار:

یک اسپری محافظ حرارت مو با کیفیت بالا خریداری کنید. این اسپری‌ها واقعاً به سلامتی مو شما کمک می‌کنند.

رژیم غذایی نامناسب برای رشد سریع تر مو

مانند تمام موارد مربوط به سلامتی و زیبایی، رژیم غذایی، هم در وضعیت موهای شما و هم روی سرعت رشد آن‌ها، نقش مهمی ایفا می‌کند.

اگر رشد موهای شما متوقف شده است، احتمالاً رژیم غذایی شما، دچار کمبود ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است. خب راهکار چیست؟ انتخاب برنامه‌ی غذایی غنی و مغذی که بتواند نیازهای ضروری بدن را تامین کند. برای این کار باید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

استفاده از محصولات مراقبتی اشتباه

شامپو، نرم‌کننده و ماسک موی خود را بر چه اساسی انتخاب می‌کنید؟ برخی از محصولات مراقبتی واقعاً می‌توانند برای سلامت مو مفید باشند و به رشد آن کمک کنند. اما متاسفانه محصولاتی نیز وجود دارند که آسیب‌های جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کنند.

بعضی از مواد شیمیایی باعث خشکی شدید مو و توقف رشد آن می‌شوند. بنابراین، هرچه در قفسه‌ی فروشگاه‌ها می‌بینید یا تبلیغ آن را می‌خوانید، لزوماً مناسب موهای شما نیست.

سفت بستن موها با کش

آیا می‌دانستید که دُم‌اَسبی بستن، باعث آسیب دیدن شدید موها می‌شود؟ دم اسبی‌های سفت و بلند موها، فوق‌العاده زیبا به‌نظر می‌رسد. اما به سلامتی مو آسیب جدی وارد می‌کند.

موها محکم به هم می‌چسبند و اصطکاک زیادی بین آن‌ها ایجاد می‌شود. این اصطکاک، منجر به ساییدگی و شکافتن انتهای مو می‌شود. همان موخوره‌هایی که حتماً مشاهده کرده‌اید. اگر هر از گاهی دوست دارید موهای خود را دم‌اسبی ببندید، اشکالی ندارد. اما اگر هر روز این وضعیت را ایجاد کنید، کم کم متوجه آسیب‌های جدی و توقف رشد مو خواهید شد.

اگر می‌خواهید سلامت موهای خود را حفظ کنید، بستن معمولی مو با کِش را نیز با احتیاط انجام دهید. اگر خیلی محکم ببندید، موهای شما از ریشه سست شده و این سستی باعث ایجاد شکاف و آسیب به فولیکول مو خواهد شد.

اما اگر موهای شما خیس است به‌هیچ‌وجه آن‌ها را نبندید. بستن موی خیس باعث خشک شدن آن نمی‌شود. فقط موها را شکننده و آسیب‌پذیر می‌کند.

از بین رفتن تعادل هورمونی در بدن

هر چیزی که تعادل هورمون‌های بدن را به‌هم بریزد، می‌تواند باعث توقف رشد موها شود. به عنوان مثال،

  • اختلالات مربوط به تیروئید
  • استرس
  • قاعدگی
  • بلوغ

می‌تواند باعث تغییر در هورمون‌هایی شود که روی رشد سریع مو های ما تأثیر می‌گذارد.

استروژن و پروژسترون، هورمون‌های خاصی هستند که رشد مو را تقویت می‌کنند. اما آندروژن و تستوسترون جلوی رشد مو را می‌گیرند. هنگامی که ترشح این هورمون‌ها در بدن نامتعادل شود، موها وارد فاز تلوژن می‌شوند. این وضعیت باعث ریزش و نازک شدن مو می‌شود.

رشد سریع تر موها با 8 راهکار آسان

یک: خوردن غذاهای غنی از پروتئین و بیوتین

فولیکول یا ریشه مو از سلول‌های پروتئینی تشکیل شده است. بنابراین برای رشد سریع مو باید از یک رژیم غذایی غنی از بیوتین و پروتئین استفاده کنید. یکی از فواید این کار، تغذیه‌ی ریشه‌مو و کمک به سرعت رشد آن است.

بیوتین که با نام‌های ویتامین H و B7 نیز شناخته می‌شود، بخشی از گروه ویتامین‌های B کمپلکس است. کارکرد این ویتامین‌ها کمک به فرایند تبدیل غذا به سوخت و انرژی در بدن است. علاوه بر این، بیوتین در سوخت‌و‌ساز چربی‌ها، کربوهیدرات و اسیدهای آمینه، نقش مهمی دارد. 

مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه بیوتین، 30 میکروگرم است. شما این میزان را می‌توانید با مصرف مکمل‌های رژیمی به‌دست آوردید. البته شاید تمایلی به استفاده از مکمل نداشته باشید. بنابراین باید غذاهای سرشار از بیوتین را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. علاوه بر مو، بیوتین برای تقویت ناخن‌ها و مژه نیز موثر است.

در این قسمت لیستی از غذاهای غنی از بیوتین و پروتئین وجود دارد که مصرف آن‌ها باعث رشد سریع مو ها می‌شود:

  • بادام درختی، بادام زمینی، گردو
  • تخم مرغ (میزان زیادی بیوتین در زرده تخم مرغ موجود است)
  • شیر و پنیر
  • گوشت قرمز و جگر پخته
  • ماهی سالمون و ساردین
  • آووکادو

رژیم‌های غذایی متعادل و سالم را بررسی کنید تا انواع غذاهای غنی از بیوتین را در آن‌ها بیابید.

دو: رشد سریع تر مو در یک هفته با استفاده از روش وارونگی

رشد سریع تر موها با استفاده از روش وارونگی
خانم با موهای بلند در حال انجام روش وارونگی

روش وارونگی را امتحان کنید. اگر قرار است از این مقاله فقط یک چیز یاد بگیرید، همین روش است. ادعای مخترعین این روش این است:

با به‌کار‌گیری روش وارونگی، رشد موهای شما به هفته‌ای 2.5 سانتی‌متر می‌رسد. البته این روش برای همه موثر نیست اما قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

مراحل انجام روش وارونگی

ابتدا نوک موهای خود را کوتاه کنید تا شکاف‌ها و موخوره‌ها از بین بروند. این کار احتمالاً روی نتیجه‌ی نهایی موثر است.

در مرحله‌ی بعد، موهای خود را اندازه بگیرید. این کار باعث می‌شود که بتوانید میزان پیشرفت خود را دقیقاً بررسی کنید.

روی مبل یا تخت دراز بکشید و سر خود را رو‌به‌پایین قرار دهید. وارونگی زمانی است که قلب شما بالاتر از سر قرار می‌گیرد. این وضعیت معمولاً در تمرینات یوگا مشاهده می‌شود بنابراین انجام آن خطری ایجاد نخواهد کرد. اما اگر احساس سرگیجه یا سبکی سر دارید، فوراً کار را متوقف کنید.

تایمر را روی 5 تا 10 دقیقه تنظیم کنید. با کمک نوک انگشتان، پوست سر را با ملایمت ماساژ بدهید.

در این مرحله از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون یا آرگان استفاده کنید. این روغن‌ها رطوبت مطلوبی به موهای شما می‌دهند. می‌توانید شب‌ها قبل از خواب این کار را انجام دهید. بعد موها را خیلی نرم در یک کلاه حمام بپیچید.

قبل از شروع ماساژ، روغن‌ها را گرم کنید.

استفاده از روغن‌ها اجباری نیست اما آن‌ها ریشه‌ی مو را قوی و موها را درخشان‌تر می‌کنند.

هفت روز متوالی این کار را انجام دهید. سپس یک ماه استراحت کنید و دور جدید را شروع نمایید.

اگر قصد جدی برای رشد سریع مو دارید، از یک ماساژور پوست سر کمک بگیرید. استفاده از آن‌ها بسیار راحت است و از لحاظ قیمت، معمولاً ارزان هستند. استفاده از ماساژور از خستگی دست‌ها در حین ماساژ مو، پیشگیری می‌کند.

آیا روش وارونگی واقعاً برای رشد سریع تر مو موثر است؟

بعضی از کارشناسان پوست و مو اعتقادی به جادویی بودن این روش ندارند. آن‌ها می‌گویند که هیچ مدرک علمی دال بر اثربخش بودن وارونگی وجود ندارد. اما یک نکته‌ی مهم را گوشزد می‌کنند:

افراد قبل از انجام این روش، از روغن‌های طبیعی برای ماساژ پوست سر خود استفاده می‌كنند. ترکیب این روغن‌ها، با ماساژ پوست سر و قرار گرفتن در وضعیت وارونگی، احساس بسیار خوبی برای فرد ایجاد می‌کند.

شخص  از مراقبت از موهای خود لذت می‌برد. این تجربه قطعاً برای او دلپذیر است و حتماً باعث تغذیه‌ی مو می‌شود.

اما اینکه بگوییم ظرف یک هفته، موهای شما 2.5 سانتی‌متر، رشد می‌کند، چنین چیزی حقیقت ندارد. نمی‌توان زمان دقیق و نتیجه‌ی دقیقی برای این نوع مراقبت تعیین کرد. اما به‌طور کلی، این کار، خوب و مفید است.

سه: استفاده از شامپوهای مخصوص رشد سریع تر مو

یک شامپوی تقویت‌کننده رشد مو بخرید. این کار باعث می‌شود که ریشه‌ی موهای شما کمی قدرت بگیرد. در بازار انواع مختلفی از این شامپوها را خواهید یافت.

چهار: آب‌کشی موها با آب سرد

خیلی‌ها از این مسئله مطلع نیستند اما استفاده از آب داغ، رطوبت مو را از بین می‌برد. تارهای مو را ضعیف می‌کند و باعث ایجاد شکستگی بیشتر در موهای شما می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاقات، همیشه موهای خود را با آب ولرم بشویید. هرگز آب داغ و سوزان را روی سر خود نریزید.

زمانی که از آب گرم استفاده می‌کنید، فولیکول‌ها باز می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید پوست سر را کاملاً تمیز کنید. پس از شستشو، یک شوک آب سرد به موهای خود بدهید. این کار باعث کاهش ریزش و موخوره خواهد شد. انجام همین کار تغییرات زیادی ایجاد کرده و باعث رشد سریع تر موها خواهد شد.

پنج: کمک به رشد سریع تر مو با ژلاتین

ژلاتین فقط ماده‌ای برای درست کردن دسر و بستن ژله نیست. این ماده از قسمت‌های مختلف بدن حیوانات ساخته می‌شود و مواد مغذی زیادی دارد. برای تامین مواد مغذی کل بدن کاربرد دارد اما خصوصاً برای پوست، مو و ناخن مفید است.

بسیاری از محصولات جوان‌سازی پوست، مدعی هستند که میزان کلاژن را افزایش داده و از این طریق، روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازند. کلاژن پروتئینی است که به زبان ساده شبیه یک چسب عمل می‌کند و بافت‌های پوست را سر جای خود نگه می‌دارد. با افزایش سن، شاهد کاهش تولید کلاژن در بدن هستیم.

خب، ژلاتین و کلاژن چه ربطی به هم دارند؟ در واقع، ژلاتین یک نوع کلاژن طبیعی است که از بدن بعضی از حیوانات استخراج می‌شود. بنابراین مصرف آن روی پوست شما می‌تواند تاثیرگذار باشد.

برای اینکه ژلاتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، راهکارهای مختلفی وجود دارد. خوردن ژله‌های کم‌کالری و یا درست کردن ژله با پودر ژلاتین و مواد خانگی مثل شیر و عسل. راهکار دیگر این است که مکمل‌های کلاژن را با مشورت پزشک خریداری نمایید. این مکمل‌ها به‌صورت پودر و قرص در دسترس هستند. مثلاً می‌توانید پودر کلاژن را به قهوه‌ی خود اضافه نموده و از این طریق میزان این پروتئین را بدن خود افزایش دهید.

شش: استفاده از تشخیص و مراقبت پزشکی

البته این مورد را باید قبل از انجام هر کار دیگری انجام دهید. نزد پزشک بروید و مشکل ریزش مو یا توقف رشد آن را مطرح نمایید. آزمایشات لازم را انجام دهید تا علت‌های مختلف این مشکل برای شما مشخص شود. بهتر است مراحل درمانی را زیر نظر پزشکی متخصص و باتجربه پیگیری کنید.

هفت: برای خشک کردن یا صاف کردن مو از حرارت استفاده نکنید

توقف  سرعت رشد مو با استفاده از حرارت سشوار
خشک کردن مو با سشوار

در بخش قبلی و در مرحله بررسی دلایل توقف رشد مو، در مورد سشوار و اتوی مو صحبت کردیم. حقیقت این است که حرارت برای موها بسیار ضرر دارد. ما اغلب متوجه این آسیب‌ها در همان لحظه نمی‌شویم. اما در طولانی‌مدت می‌بینیم که موها خشک و ضعیف شده، به‌شدت می‌ریزد و رشد نمی‌کند.

هشت: نحوه رشد سریع تر مو با ویتامین‌ها و مواد معدنی

برای رشد سریع مو، حالت طبیعی آن را حفظ کنید. بدون استفاده از سشوار و با قرار دادن مو در معرض هوا، اقدام به خشک کردن نمایید. از حالت دادن موها خودداری نمایید. اگر قصد دارید که آن‌ها را ببندید، اصلاً موی خود را تحت فشار قرار ندهید.

رژیم غذایی به همان اندازه که برای تناسب اندام مهم است، برای سلامتی موها نیز اهمیت دارد. علاوه بر غذاهای غنی از پروتئین و بیوتین، دریافت میزان کافی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز مهم است.

اسفناج یک سبزی مهم برای رشد مو است. سرشار از پروتئین و ویتامین‌های A و C است. بدن برای تولید سبوم یعنی مرطوب نگهدارنده‌ی موی سر، به این مواد مغذی نیاز دارد. کمبود این ویتامین ها می تواند منجر به شکنندگی و حتی ریزش مو شود. بنابراین در رژیم غذایی خود مقدار زیادی اسفناج قرار دهید.

یکی دیگر از سبزی‌های خوب برای سلامت موها، کلم بروکلی است. علاوه بر ویتامین A و C، حاوی ویتامین‌های ضروری گروه B است که برای داشتن موهای قوی مورد نیاز هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در کلم بروکلی، به ویژه ویتامین C، با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. این یعنی داشتن موهای سالم تر و پرپشت‌تر.

تهیه‌ی این 2 سبزی برای شما آسان است. حداقل یکی از آن‌ها را در برنامه روزانه‌ی خود جای دهید. با این کار هم به سلامتی روده‌های خود کمک می‌کنید و هم مو، پوست و ناخن شما بهتر از همیشه به نظر خواهند رسید.

درمان‌های خانگی برای رشد سریع تر مو

علاوه بر اصلاح رژیم غذایی و استفاده از محصولات مخصوص مراقبت از مو، چندین درمان خانگی نیز برای رشد سریع مو وجود دارد. این درمان‌ها می‌تواند بر سلامتی موها تاثیر مثبت گذاشته و آن‌ها را بلند و قوی کند.

1. وازلین

یک ظرف وازلین چیزی است که همه باید در لوازم حمام خود داشته باشند. علاوه بر اینکه، برای درمان خشکی پوست و لب‌ها عالی است، برای موها نیز مفید واقع می‌شود. اگر موی شما وارد فاز آناژن شود، تمام مواد مغذی خود را از دست می‌دهد. بنابراین تامین این مواد بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

در این شرایط وازلین را امتحان کنید. آن را مستقیماً روی ریشه‌ی موهای خود بمالید تا مرطوب بمانند. این کار از شکستگی و موخوره هم جلوگیری می‌کند. اگر وضعیت بسیار وخیم است، تمام سر را با وازلین ماساژ دهید. سپس موها را در کلاه حمام بپیچید و اجازه دهید یک شب تا صبح بماند.

2. روغن نارگیل و رشد سریع تر مو

پیشتر به کاربردهای روغن نارگیل برای پوست و مو اشاره کردیم. حالا وقت آن است که در مورد این ماده‌ی جادویی و شگفت‌انگیز بیشتر صحبت کنیم.

روغن نارگیل که عمدتاً از اسیدهای چرب با زنجیره‌ی متوسط ​​و کوچک تشکیل شده است، بسیار عمیق‌تر و سریع‌تر از سایر نرم‌کننده‌ها به ریشه مو نفوذ می‌کند. این ماده 100% طبیعی است، بنابراین می‌توانید هر چقدر دوست دارید از آن استفاده کنید بدون اینکه آسیبی ببینید.

استفاده از روغن نارگیل برای موهای شما فواید زیادی دارد که عبارتند از:

  • رشد مو را با نفوذ به عمق فولیکول‌ها تحریک می‌کند.
  • رطوبت بسیار زیادی را برای موهای خشک فراهم می‌کند.
  • درخشندگی را به موها اضافه می‌کند.
  • تنها روغنی است که جلوی از دست رفتن پروتئین موها را می‌گیرد یا آن را کاهش می‌دهد.
  • حاوی خواص ضدباکتریایی برای تسکین خارش یا پوسته پوسته شدن سر است.

چگونه از روغن نارگیل استفاده کنم؟

اگر تمایل به استفاده از روش وارونگی دارید، این کار را با کمک روغن نارگیل انجام دهید.

اگر نه، هفته‌ای یک شب ریشه‌ی مو و پوست سر را با روغن نارگیل خوب ماساژ دهید. سپس در کلاه حمام بپیچید. صبح موهای خود را بشویید.

یک شیشه روغن نارگیل می‌تواند نیاز چند ماه شما را تامین کند. نوعی را انتخاب کنید که خام، ارگانیک و تصفیه‌نشده باشد. اگر نتوانستید آن را تهیه کنید، از روغن زیتون برای تغذیه‌ی موهای خشک و آسیب‌دیده کمک بگیرید.

3. استفاده از آلوئه ورا برای رشد و تقویت مو

 گیاه آلوئه ورا دارای خواص خنک‌کنندگی و تسکین‌دهندگی است. در انواع درمان‌های خانگی مربوط به پوست و مو، کاربرد دارد. مثلاً در مطلب مربوط به جوش و آکنه در دوران بارداری هم به خواص درمانی‌اش اشاره کرده‌ام.

فواید آلوئه ورا برای مو و پوست سر عبارتند از:

  • تقویت و ترمیم موها
  • رشد سریع تر مو
  • پاک‌سازی عمیق پوست سر
  • تسکین پوست سر وقتی به‌شدت دچار خارش شده است.

تمام این موارد به بهبود سلامتی مو منجر شده و شانس شما را برای داشتن موهای پرپشت و درخشان، بیشتر خواهد کرد. برگ‌های آلوئه ورا را برش عرضی بدهید و ژل آن را بیرون بکشید. یک ساعت قبل از حمام، آن را خوب به موها بمالید. سپس موها را بشویید.

4. تخم‌مرغ‌درمانی موها

آیا کسی هست که در سودمندی تخم‌ مرغ برای بدن شکی به خود راه دهد؟ اما سوال این است: از فواید آن برای پوست و مو مطلع هستید؟

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است، از جمله بیوتین، ویتامین A، D و فولات. یعنی یک بسته‌بندی کامل و مغذی برای کسی که می‌خواهد موهایی سالم و براق داشته باشد. تخم‌مرغ‌درمانی  هم به رشد سریع مو کمک می‌کند و هم از آسیب‌های احتمالی پیشگیری می‌نماید.

چطور موهایم را تخم‌مرغ‌درمانی کنم؟

2 زرده تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون هم بزنید. مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید. بیشتر مواد را به ریشه‌ی موها بزنید. حدود بیست دقیقه موها را در کلاه حمام بپیچید. سپس با آب ولرم مایل به سرد و شامپوی مناسب شستشو بدهید.

5. طریقه‌ی رشد موهای بلند با کمک روغن کرچک

روغن کرچک یکی دیگر از محصولات زیبایی به‌صرفه است که می‌تواند برای موهای ما مفید باشد. خواص ضد‌قارچی و ضد‌باکتریایی آن به‌ویژه برای پوست سر مفید است، ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک، به رشد مو کمک می‌کنند.

چطور موهایم را با روغن کرچک تقویت کنم؟

روغن کرچک را روی موهای مرطوب (خیس نباشد) بمالید و بگذارید چند ساعت بماند. در حالت ایده‌آل یک شب صبر کنید و سپس بشویید.

6. رشد سریع تر مو با سرکه سیب

سرکه سیب می تواند یک مکمل عالی برای روتین مراقبت از موی شما باشد. این ماده حاوی پتاسیم است، خواص ضد‌قارچی و ضد‌باکتریایی دارد و pH آن با مو، مشابه است. تمام این خواص، به این معنی است که:

  • باعث سلامت پوست سر می‌شود،
  • به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کند،
  • و همچنین برای از بین بردن تجمع مواد شیمیایی عالی است.

چطور از سرکه سیب برای تقویت موهایم استفاده کنم؟

نصف یک ظرف را با آب گرم و نصف دیگرش را با سرکه سیب پر کنید. موهای خود را شامپو بزنید و بعد این ترکیب را روی سر بریزید و با ملایمت پوست سر را ماساژ دهید. 20 دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی سرکه سیب به ریشه مو برسد. سپس با آب معمولی، موها را آب‌کشی کنید.

7. آب برنج، راز موهای زیبا و بلند

راز رشد سریع تر مو های بلند خانم های دهکده یائو از چین رشد سریع تر مو با آب برنج
خانم های دهکده یائو

روستایی در چین وجود دارد که به دلیل موی بلند و زیبای زنانش، معروف شده است. راز موهای بلند زنان یائو چیست؟ آن‌ها این زیبایی را مدیون استفاده از آب برنج تخمیرشده هستند. این آب سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، ویتامین E و همچنین اینوزیتول است که می‌تواند از آسیب مو محافظت کرده و ریشه‌ی موها را تقویت نماید.

چطور از آب برنج برای رشد و زیبایی موهایم استفاده کنم؟

یک فنجان برنج را در کاسه‌ای بشویید و بعد آن را در مقداری آب، خیس کنید. 15 دقیقه صبر کنید. برنج خیس‌شده را به‌همراه آب در شیشه‌ای بریزید و درب شیشه را محکم ببندید. آن را در گوشه‌ای بگذارید تا کاملاً ترش شود. در حمام، به‌جای شامپو از این آب برنج تخمیر‌شده استفاده نموده و سپس با آب ولرم رو به سرد، آب‌کشی کنید.

8. رشد سریع تر مو با روغن جوجوبا

تحقیقات نشان داده که روغن جوجوبا برای مرطوب کردن مو موثر است. به همین دلیل از این روغن در بسیاری از محصولات مراقبت از مو استفاده می‌شود. علاوه بر تامین رطوبت، جوجوبا از شکستگی موها جلوگیری نموده و ریشه‌ی آن‌ها را تقویت می‌نماید.

همیشه این فرمول را به‌یاد داشته باشید: موهای سالم‌تر = موهای بلندتر و زیبا‌تر.

چطور از روغن جوجوبا برای تقویت موهایم استفاده کنم؟

1-2 قاشق غذاخوری از این روغن را به‌آرامی در مایکروویو گرم کنید. روغن نباید داغ باشد. سپس به‌آرامی پوست سر خود را با استفاده از آن ماساژ دهید. تمام موها را  به‌تدریج با جوجوبا چرب کنید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس موها را شستشو دهید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که این روغن را به سایر محصولات مراقبت از موی خود اضافه کنید.

9. عسل‌درمانی برای سلامتی مو

عسل در بسیاری از محصولات زیبایی صنعتی و خانگی استفاده می‌شود. یک نرم‌کننده‌ی طبیعی که به حفظ رطوبت موها و جلوگیری از خشکی مو، کمک می‌کند. همچنین دارای خواص ضد‌باکتری و ضدعفونی‌کننده است. عسل فولیکول‌های مو را پاک‌سازی می‌کند و با این کار باعث رشد مجدد موها می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل، موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کنند.

چگونه از عسل‌درمانی برای رشد سریع تر مو استفاده کنم؟

نصف فنجان عسل را با یک چهارم فنجان روغن زیتون در مایکرویو گرم کنید. وقتی خنک شد، آن را به ریشه‌ی مو مالیده و سپس تمام موها را به آن آغشته کنید. کلاه حمام را روی سر بگذارید و سی دقیقه صبر کنید. سپس با آب خنک و شامپو خوب بشویید. این یک درمان خانگی عالی برای رشد سریع مو است.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه رشد سریع تر مو

رشد سریع تر مو در مردان
موزیسین مرد با موهای بلند
سرعت رشد مو به‌صورت طبیعی چقدر است؟

اگر از هیچ کدام از روش‌هایی که توضیح دادیم، استفاده نمی‌کنید، سالانه بین 10 تا 12 سانتی‌متر به طول موهای شما اضافه می‌شود. این مسئله به ژنتیک، شکل فولیکول مو، نحوه‌ی مراقبت و رژیم غذایی شما نیز بستگی زیادی دارد. با استفاده از روش‌های موجود در مقاله می‌توانید سرعت رشد مو را بیشتر کنید.

آیا درمان‌های دیگری نیز برای رشد سریع مو وجود دارد؟

ما تلاش کردیم که بهترین روش‌ها را در این مقاله فهرست کنیم. استفاده از آب برنج تخمیر‌شده بسیار کارآمد است.

کدام ویتامین‌ها برای رشد و ضخامت مو مفید هستند؟

مکمل‌هایی را خریداری کنید که حاوی موارد زیر هستند:
ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، آهن، فلز روی و پروتئین. اولویت را به اصلاح رژیم غذایی خود بدهید. در مرحله‌ی بعد، به فکر تهیه‌ی مکمل باشید.

آیا نکات مربوط به رشد سریع مو برای مردان هم کار می‌کند؟

بله، این‌ها مواردی است که هم برای زنان و هم برای مردان مفید است. نکته این است که به‌دلیل هورمون تستوسترون، رشد مو در آقایان سریع‌تر است.

من دوست دارم از روغن نارگیل برای مو استفاده کنم. اما موهایم چرب می‌شود. چطور این مشکل را رفع کنم؟

بهتر است از روغن نارگیل در طول شب استفاده کنید و صبح آن را بشویید. بله، روغن نارگیل موهای شما را چرب جلوه می‌دهد. اگر نمی‌توانید موها را بشویید، از مقدار کمی روغن استفاده کنید.

آیا رنگ کردن مو از رشد آن جلوگیری می‌کند؟

رنگ کردن منظم موها ممکن است باعث موخوره و شکستگی شود. دلیل این وضعیت، خشکی موها در اثر استفاده از رنگ‌های شیمیایی است. یک راهکار عالی برای پیشگیری از این آسیب‌ها، استفاده از روغن نارگیل است. البته اگر در زمینه‌ی رشد مو خیلی جدی هستید، از رنگ مو صرف‌نظر کنید.

موهای کناره‌ی سر معمولاً رشد نمی‌کنند و کوتاه‌تر باقی می‌مانند. برای رشد سریع آن‌ها چه کنم؟

برای سریع تر شدن رشد موها، نکات مربوط به مقاله را بخوانید و استفاده کنید. بله، موهای حاشیه‌ی سر معمولاً کوتاه هستند. اگر موی شما وز باشد، چندان خوشایند به‌نظر نمی‌رسد. نوک این موها را در دست بگیرید و بپیچید تا رشته‌ای محکم ایجاد شود. بعد با سنجاق سر آن‌‌ها را با ملایمت به سایر موها متصل کنید. البته از هدبند یا تل هم می‌توانید استفاده کنید.