زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

خواص ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت

wordcamp
4,910
9 دقیقه
خواص ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت

اگر می‌خواهید پوست شفاف و شاداب داشته باشید، همیشه نیازی به صرف هزینه بالا نیست. شما می‌توانید با ساده‌ترین ترکیباتی که در خانه دارید، پوست خود را مغذی و زیباتر کنید. گوجه فرنگی یکی از ترکیباتی است که پوست را درخشان و ترمیم می‌کند. پیشتر به نقش گوجه فرنگی در سفت شدن صورت اشاره کرده بودیم. یکی از خواص گوجه فرنگی از بین بردن لک صورت است. بنابراین اگر می‌خواهید با طرز تهیه و خواص ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت آشنا شوید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

خواص ماسک گوجه فرنگی برای پوست صورت

از مهم‌ترین خواص ماسک گوجه فرنگی برای پوست صورت می‌توان به میزان بالای آنتی‌اکسیدان آن اشاره کرد. بسیاری فواید گوجه فرنگی را برای پوست نادیده می‌گیرند. اما ماسک خانگی گوجه فرنگی خاصیت درمانی برای پوست دارد. در ادامه به برخی از خواص ماسک گوجه فرنگی برای پوست می‌پردازیم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

کاهش چربی اضافه پوست

افرادی که پوست چربی دارند، میزان سبوم پوستشان زیاد است. چربی برای پوست لازم است. اما هنگامی که میزان چربی پوست بیشتر می‌شود، ممکن است پوست آلودگی بیشتری را به خود جذب کند. در نتیجه پوست‌های چرب بیشتر در معرض جوش و آکنه قرار می‌گیرند.

گوجه فرنگی باعث کاهش چربی اضافه پوست یا سبوم می‌شود. در واقع گوجه فرنگی تاثیر زیادی در پاکسازی پوست از چربی اضافه دارد. در این صورت چربی پوست تا میزان قابل توجهی کنترل و درمان می‌شود.

لایه برداری پوست با گوجه فرنگی

پوست در تمام ساعات شبانه روز، چربی، آلودگی و باکتری را به خود جذب می‌کند. بنابراین پوست صورت به مرور زمان کدر و لک می‌شود. در صورتی که به پاکسازی پوست اهمیت ندهید، ممکن است پوست صورت زودتر از موعود دچار چین و چروک گردد.

گوجه فرنگی برای ساخت ماسک
گوجه فرنگی برای ساخت ماسک

لایه برداری پوست با گوجه فرنگی کمک بسزایی در پاکسازی طبیعی پوست می‌کند. گوجه فرنگی حاوی آنزیم‌هایی است که باعث از بین رفتن بافت سطحی، مرده و آسیب دیده پوست می‌شود. بنابراین شما با این روش می‌توانید پوست خود را به طور طبیعی لایه برداری کنید.

ماسک گوجه فرنگی برای جوش

جوش و آکنه زمانی روی پوست ظاهر می‌شود که باکتری و چربی در منافذ باز پوست جمع شده باشند. البته بروز جوش و آکنه به تغییرات هورمونی و سبک زندگی نیز بستگی دارد. ماسک گوجه فرنگی برای جوش مناسب است.

چرا که گوجه فرنگی پوست را به طور عمقی تمیز می‌کند. همچنین گوجه فرنگی باعث تنظیم PH پوست می‌شود. در این صورت شما می‌توانید از بین رفتن جوش و کاهش میزان بروز آکنه را با ماسک گوجه فرنگی تجربه کنید.

ماسک گوجه فرنگی برای سفید شدن پوست

در صورتی که سبک زندگی نامناسبی داشته باشید یا به زیبایی و روتین پوست اهمیت ندهید یا حتی از کرم ضدآفتاب استفاده نکنید، پوست به مروز زمان تیره و پیر می‌شود. با این حال ماسک گوجه فرنگی برای سفید شدن پوست انتخاب مناسبی خواهد بود.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C، ویتامین E و بتا کاروتن است. تمام این ترکیبات کمک بسزایی در رفع تیرگی پوست می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید از ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت نیز بهره‌مند شوید.

از بین رفتن چین و چروک صورت

افزایش سن، سبک زندگی غیراستاندارد، آلودگی هوا و عوامل دیگر، باعث پیری پوست صورت می‌شوند. در این صورت پوست صورت دچار چین و چروک و لک می‌گردد. اما چه راه حلی برای رفع لک صورت و چین و چروک پوست به طور طبیعی وجود دارد؟

ماسک گوجه فرنگی به از بین بردن چین و چروک صورت کمک می‌کند. همچنین این ماسک باعث کاهش نشانه‌های پیری مثل لک صورت می‌شود. ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ویتامین B در گوجه فرنگی تاثیر بسزایی در جوان سازی پوست دارند.  

کاهش منافذ باز پوست صورت

گوجه فرنگی به همراه ترکیبات مغذی که برای پوست دارد، باعث کاهش منافذ باز پوست می‌شود. منافذ باز پوست باعث پیری زودرس پوست صورت می‌گردد. همچنین منافذ باز پوست، آلودگی و چربی را در خود نگهداری می‌کند. در این صورت ممکن است باعث بروز لک صورت و جوش شوند. بنابراین یک ماسک خانگی گوجه فرنگی باعث از بین رفتن منافذ باز پوست می‌شود.

ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت

لک صورت به دلایل گوناگونی روی صورت ایجاد می‌شود. این عوامل شامل تماس اشعه مضر خورشید با پوست، مصرف برخی از داروها، عدم رسیدگی به پوست، کاهش میزان آب و رطوبت پوست، ماندگاری جای جوش و… است.

ماسک گوجه فرنگی نه تنها یک لایه بردار طبیعی پوست است، بلکه به همراه ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌، باعث از بین رفتن لک صورت می‌شود. بنابراین از فواید ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت غافل نشوید.

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت

از مهم‌تریم خاصیت گوجه فرنگی برای پوست، از بین بردن لک صورت است. طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت بسیار ساده است. با این حال شما به مقداری ژل آلوئه‌واری طبیعی نیز نیاز دارید. چرا که آلوئه‌ورا باعث آبرسانی پوست می‌شود. هنگام لایه برداری و آبرسانی، پوست صورت روشن‌تر می‌گردد.

برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت شما به یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا خالص نیاز دارید. ابتدا گوجه فرنگی و آلوئه‌ورا را ترکیب کنید. این ماسک گوجه فرنگی خانگی برای لک صورت را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. شما می‌توانید از این ماسک صورت یک تا دو بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک گوجه فرنگی برای جای جوش

در صورتی که جوش و آکنه به طور عمقی در پوست نفوذ کنند، ممکن است پس از درمان، به لک صورت قهوه‌ای یا بنفش تبدیل شوند. ماسک گوجه فرنگی برای جای جوش یک درمان طبیعی و موثر است.

چرا که گوجه فرنگی باعث لایه برداری ملایم پوست می‌شود. بنابراین پوست مرده و آسیب دیده پوست از بین می‌رود. این پوست مرده و آسیب دیده می‌تواند شامل لک صورت و جای جوش نیز باشد. در این صورت، یک پوست تازه و جوان جایگزین می‌گردد.

در ترکیبات ماسک گوجه فرنگی برای جای جوش، عسل هم استفاده می‌شود. عسل به نرم و مرطوب شدن پوست کمک می‌کند. همچنین عسل به همراه آنتی‌اکسیدان، خاصیت ضدالتهاب برای پوست دارد. از این جهت، پوست جوان و لطیف می‌گردد.

ماسک های مناسب آکنه
ماسک های مناسب آکنه

برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای جای جوش شما به 2 قاشق غذاخوری گوجه فرنگی له شده و 1 قاشق چای‌خوری عسل طبیعی نیاز دارید. این دو را با هم ترکیب کنید. این ماسک خانگی گوجه فرنگی برای از بین بردن جای جوش را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید.

در نهایت پوستتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید. به منظور نتیجه بهتر، شما می‌توانید یک الی دو بار در هفته از این ماسک صورت ضد لک خانگی بهره‌مند شوید. همچنین بهتر است پس از ماسک صورت از کرم آبرسان صورت استفاده نمایید.

ماسک صورت با گوجه فرنگی برای جوش

برای تهیه ماسک صورت با گوجه فرنگی برای جوش، شما به روغن درخت چای نیاز دارید. روغن درخت چای ترکیبات ضدالتهاب به همراه دارد. همچنین این روغن گیاهی باکتری‌های مضر پوست را از بین می‌برد. در این صورت جوش و آکنه به مرور زمان از بین می‌روند و پوست پاکسازی می‌شود.

ماسک صورت با گوجه فرنگی برای جوش باعث رفع تیرگی پوست نیز می‌شود. ترکیب گوجه فرنگی و روغن درخت چای تمام آسیب‌های پوستی و آلودگی را پاک می‌کنند. در نتیجه این بهترین ماسک خانگی ضد لک صورت است.

برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای جوش صورت شما به نصف یک عدد گوجه فرنگی متوسط له شده و یک قاشق چای‌خوری روغن درخت چای نیاز دارید. ابتدا این دو را با هم مخلوط کنید. سپس 10 تا 15 دقیقه ماسک را روی پوست قرار دهید.

هنگامی که این ماسک ضد جوش جذب پوست شد، آن را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید. این ماسک صورت خانگی برای از بین بردن جوش را می‌توانید هفته‌ای یک تا دو بار مصرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک گوجه فرنگی برای کک و مک

یکی از علت‌های اصلی بروز کک و مک، تماس نور خورشید با پوست است. با این حال شما می‌توانید از ماسک گوجه فرنگی برای کک و مک استفاده کنید. این ماسک علاوه بر از بین بردن کک و مک به روشن شدن پوست صورت نیز کمک می‌کند. چرا که ماسک خانگی گوجه فرنگی برای درمان آفتاب سوختگی مناسب است.

از ترکیبات دیگر ماسک گوجه فرنگی برای کک و مک، لیمو است. لیمو حاوی ویتامین C می‌باشد. این ویتامین به رفع تیرگی پوست کمک می‌کند. در این صورت لیمو و گوجه فرنگی باعث روشن شدن و لایه برداری پوست صورت می‌گردند.

برای تهیه ماسک خانگی گوجه فرنگی برای کک و مک شما به یک قاشق چای‌خوری گوجه فرنگی له شدن و سه تا چهار قطره آب لیموی تازه نیاز دارید. ابتدا این ترکیبات را با هم مخلوط کنید. سپس این ماسک خانگی برای کک و مک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت پوست صورتتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید.

نکته برای استفاده از ماسک صورت گوجه فرنگی

به یاد داشته باشید که ماسک گوجه فرنگی برای انواع پوست مناسب نیست. برخی از افراد به گوجه فرنگی حساسیت دارند. بنابراین ممکن است این ماسک باعث قرمزی و خارش پوستشان شود. توصیه می‌کنیم، پیش از مصرف ماسک گوجه فرنگی، حتما آن را در بخشی از پوستتان تست کنید.

همچنین اگر پوست خشک دارید، حتما چند قطره روغن نارگیل یا روغن زیتون به ماسک صورت خانگی خود اضافه کنید. چرا که ممکن است ماسک گوجه فرنگی به تنهایی باعث خشک شدن پوست صورتتان شود.