زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

با انواع اسکراب لب و طرز تهیه آن در خانه آشنا شوید!

wordcamp
2,123
8 دقیقه
با انواع اسکراب لب و طرز تهیه آن در خانه آشنا شوید!

میزان ضخامت پوست لب نازک‌تر از پوست بدن است. به همین دلیل در فصل‌های سرد سال بیشتر از پوست صورت دچار خشکی، سوزش یا پوسته پوسته شدن می‌شود. بنابراین استفاده از این محصول یکی از روش‌های مراقبت‌های پوستی در سرما خواهد بود. این کار به شما کمک می‌کند از پوست لب‌ها نیز بیشتر مراقبت شود.البته این ترکیب را را می‌توانید هم به صورت آماده و یا با ترکیبات در درسترسِ درون خانه تهیه کنید. اگر می‌خواهید با فواید و انواع اسکراب لب و طرز تهیه آن در خانه آشنا شوید ادامه مقاله را از دست ندهید. پس از پایان متن خواهید توانست به سادگی لب‌هایی نرم و زیبا داشته باشید

اسکراب لب چیست؟

آیا تا به حال نام اسکراب لایه بردار پوست صورت به گوشتان خورده است؟ اسکراب لب نیز همین کاربر را دارد. با این حال این محصول ملایم‌تر از اسکراب صورت است. زیرا که میزان ضخامت و بافت لب نازک‌تر و حساس‌تر است. به طور کلی اسکراب لب‌ها باعث می‌شود که بافت مرده، خشک و آسیب دیده لب از بین برود. پس از آن نیز بافت تازه، درخشان و لطیف جایگزین می‌شود.

چرا استفاده از اسکراب لب اهمیت دارد؟

شاید برایتان سوال شود که چرا استفاده از اسکراب لب اهمیت دارد؟ اگر سلامت و زیبایی پوستتان مهم است، باید به سلامت پوست لب‌ها نیز اهمیت دهید. در واقع اسکراب لب یکی از روش‌های از بین بردن خشکی پوست نیز هست. این محصول کمک می‌کند تا پوست خشک و آسیب دیده لب از بین برود و پوست لب نرم و لطیف شود. به بیان دیگر، این ماده باعث سلامتی و زیبایی لب‌ها می‌شود.

چه زمانی می‌توانیم از این محصول استفاده کنیم؟

پاسخ به این سوال که چه زمانی یا هر چند وقت یک بار می‌توانیم از اسکراب لب استفاده کنیم به میزان خشکی و بافت پوست لب شما بستگی دارد. برای مثال اگر لب‌های خیلی خشکی دارید، می‌توانید یک بار در روز از آن استفاده کنید.

در غیر این صورت، بهتر است هفته‌ای یک تا دو بار لب‌هایتان را اسکراب کنید تا در درمان خشکی پوست لب موفق شوید. به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از این محصول یا تماس محکم آن با لب‌ها باعث قرمزی، سوزش و التهاب می‌شود. بنابراین در استفاده از اسکراب لب افراط نکنید و آن را با ملایمت روی لب‌هایتان بزنید.

چگونه لب‌هایمان را اسکراب کنیم؟

تنفس از دهان و تماس هوای سرد و خشک با پوست لب باعث خشکی و پوسته شدن لب‌ها می‌شود. می‌خواهید پوست خشک را از لب‌هایتان پاک و ترمیم کنید تا لب‌های نرم و لطیفی داشته باشید؟ تنها کافی است مقدار بسیار کمی اسکراب لب به نوک انگشتتان بزنید و آن را به نرمی روی لب‌هایتان بکشید. حالا پوست لب‌تان را به آرامی به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید.

قبل و بعد از اسکراب کردن لب‌ها
به نتیجه‌ی استفاده از این محصول دقت کنید. لب‌هایی که خشک و تیره بودند، حالا شاداب و براق هستند.

توصیه می‌کنیم انگشتتان را محکم روی لب‌هایتان نکشید تا دچار التهاب نشوید. پس از 30 ثانیه، نه بیشتر، اسکراب را با آب سرد از روی لب‌هایتان به خوبی پاک کنید و از کرم لب یا بالم لب استفاده کنید تا لب‌هایتان آبرسانی شود.

طرز تهیه اسکراب لب خانگی چگونه است؟

شما می‌توانید همراه با ترکیبات بسیار ساده و در دسترس یک اسکراب لب خانگی تهیه کنید. همچنین در صورتی که ظرف اسکراب یا کرم‌های قدیمی‌تان بدون استفاده است، می‌توانید آن را بشویید و پس از تهیه نمونه خانگی، آن را داخل ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. توصیه می‌کنیم برای تهیه اسکراب لب خانگی به ادامه مقاله توجه کنید تا لب‌هایی زیبا و لطیف داشته باشید.

اسکراب با روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب مفید است و باعث تغذیه پوست می‌شود. همچنین شکر باعث لایه برداری یا اسکراب لب و حذف سلول‌های مرده یا آسیب دیده لب می‌گردد. علاوه بر این، عسل یک آبرسان قوی است که پوست خشک را درمان می‌کند.

برای تهیه اسکراب لب با روغن نارگیل شما به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی، دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و نصف قاشق غذاخوری آب ولرم نیاز دارید. ابتدا روغن نارگیل و عسل را با هم مخلوط کنید و شکر و آب را به ترکیبات اضافه نمایید و هم بزنید. سپس اسکراب را به مدت 30 ثانیه روی لب‌هایتان قرار دهید و در نهایت لب‌هایتان را به خوبی بشویید.

اسکراب با شکر

از بهترین انواع خانگی این محصول می‌توان به اسکراب لب با شکر اشاره کرد. در واقع شکر یک لایه بردار طبیعی برای پوست است که بافت آسیب دیده و خشک پوست لب را از بین می‌برد و در نتیجه لب لطیف و درخشان‌تر می‌گردد. علاوه بر شکر، عسل نیز به آبرسانی و ترمیم بافت پوست لب کمک می‌کند و روغن اسطوخودوس مانع خشکی پوست لب می‌شود.

برای تهیه اسکراب خانگی با شکر شما به 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی، 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و 5 تا  6قطره روغن اسطوخودوس نیاز دارید. ابتدا عسل و شکر قهوه‌ای را با هم مخلوط کنید و چند قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه نمایید. هنگامی که این ترکیبات را به خوبی هم زدید، آن را روی لب‌هایتان ماساژ دهید و در پایان به خوبی لبتان را با آب بشویید.

اسکراب شکلاتی

اسکراب لب شکلاتی خانگی، نه تنها عطر و طعم خوبی دارد، بلکه شکلات باعث مرطوب شدن لب‌هایتان می‌شود و تیرگی لب را از بین می‌برد و لب را خوش‌رنگ می‌کند. همچنین وانیل خاصیت آنتی‌اکسیدان دارد و از پیری و خشک شدن لب‌ها جلوگیری می‌کند.

برای تهیه اسکراب لب با شکلات شما به یک قاشق غذاخوری پودر خالص کاکائو، دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای، یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل، سه‌چهارم قاشق چای‌خوری عسل طبیعی و دو قاشق چای‌خوری روغن زیتون نیاز دارید.

ابتدا تمام این ترکیبات را داخل یک ظرف مخلوط کنید. اسکراب لب شکلاتی را به مدت 30 ثانیه در جهت دایره‌ای روی لب‌هایتان ماساژ دهید و اجازه دهید این اسکراب همچون ماسک لب به مدت 5 دقیقه روی لب‌هایتان باقی بماند. در نهایت لبتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید.

اسکراب با دارچین

اسکراب لب با دارچین یک حجم‌دهنده طبیعی است که بسیاری از سلبریتی‌های دنیا مثل کایلی جنر از آن بهره‌مند می شوند. علاوه بر این دارچین تاثیر بسیاری در لایه‌برداری پوست لب و نرم و لطیف شدن لب‌ها دارد.

برای ساخت آن نیز شما به نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین، نصف قاشق غذاخوری عسل طبیعی و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. در مرحله اول این سه ترکیب را با هم مخلوط کنید و آن را روی لب‌هایتان به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید. در مرحله آخر، لب‌هایتان را به خوبی با آب بشویید.

اسکراب خانگی سیاه دانه
با ساده‌ترین مواد موجود در خانه، می‌توانید یک ترکیب لایه‌بردار برای مراقبت از لب‌هایتان درست کنید.

اسکراب با وازلین

وازلین یک مرطوب کننده مناسب برای لب‌های بسیار خشک است و باعث آبرسانی پوست لب‌ها می‌شود. در واقع در ساختار بسیاری از اسکراب‌های لب آماده، وازلین به کار رفته است که شما می‌توانید با ترکیبات ساده، یک اسکراب لب با وازلین در خانه تهیه نمایید.

برای تهیه این اسکراب خانگی شما به 1 قاشق غذاخوری وازلین، 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. ابتدا این تمام این ترکیبات را با هم مخلوط کنید، سپس آن را به مدت 30 ثانیه روی لب‌هایتان ماساژ دهید و پس از آن اجازه دهید اسکراب لب با وازلین به مدت 5 دقیقه روی لبتان باقی بماند. در نهایت این اسکراب را با آب سرد از روی لب‌هایتان پاک کنید.

اسکراب حجم دهنده

اگر می‌خواهید یک اسکراب حجم دهنده در خانه تهیه کنید که نه تنها باعث نرمی لب‌هایتان شود، بلکه به بزرگ شدن لب‌ها کمک کند، شما به این ترکیبات نیاز دارید. برای تهیه اسکراب لب حجم دهنده شما به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل، نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین، نصف قاشق چای‌خوری پودر میخک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل کاین نیاز دارید.

ابتدا این ترکیبات را با هم مخلوط کنید و در حرکت چرخی به مدت 30 ثانیه روی لب‌هایتان ماساژ دهید. سپس 5 دقیقه صبر کنید تا ترکیبات جذب پوست لب شوند. در نهایت لب‌هایتان را با آب سرد به خوبی بشویید.

معرفی بهترین اسکراب لب

شما می‌توانید علاوه بر تهیه اسکراب خانگی، آن را به صورت آماده تهیه کنید. این روزها بسیاری از برندهای آرایشی و بهداشتی، علاوه بر ساخت بالم لب، اسکراب نیز تولید می‌کنند که در این بخش به معرفی بهترین اسکراب لب در ایران می‌پردازیم.

ماسک و اسکراب اوریفیلم

ماسک و اسکراب لب اوریفیلم مناسب انواع پوست لب، به خصوص پوست لب‌های خشک است. این محصول نه تنها پوست لب را نرم و لطیف می‌کند، بلکه به همراه ویتامین E و اسیدهای چرب مفید، باعث تغذیه و تقویت پوست لب می‌شود و لب‌ها را آبرسانی می‌کند. بنابراین بافت آسیب دیده لب‌ ترمیم می‌گردد.

اسکراب لکسیون

اسکراب لب لکسیون از دیگر اسکراب‌های پرطرفدار است که باعث لایه برداری ملایم پوست لب می شود. این اسکراب حاوی شکر است و ترکیبات طبیعی به همراه دارد. این محصول برند لکسیون باعث نرم و درخشان شدن لب‌ها می‌شود و لب‌ها را مغذی و آبرسانی می‌کند.