زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماسک عسل و زردچوبه؛ طرز تهیه + خواص ماسک

wordcamp
766
9 دقیقه
ماسک عسل و زردچوبه؛ طرز تهیه + خواص ماسک

هنگامی که صحبت از یک ماسک پوست صورت قوی و مغذی می‌شود، همیشه اسم عسل یا زردچوبه به گوش می‌رسد. از این دو ماده هزاران سال است برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، به‌خصوص بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. امروزه نیز در تهیه محصولات مراقبت از پوست و مو از عسل و زردچوبه استفاده می‌کنند. چرا که خاصیت این دو برای سلامت پوست و مو بی‌شمار است. اما ماسک صورت عسل و زردچوبه چه خاصیتی برای پوست به همراه دارد؟ آیا ترکیب این دو برای پوست مفید است و باعث درمان مشکلات پوستی و تقویت آن می‌شود؟ پس برای آشنایی با طرز تهیه ماسک عسل و زردچوبه، نحوه استفاده و خواص آن به ادامه مقاله توجه کنید.

خواص زردچوبه برای پوست

صدها سال است که مردم دنیا از خواص زردچوبه برای پوست و زیبایی بهره‌مند می‌شوند. این گیاه حاوی ترکیبات دارویی، ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان است. طبق تحقیقات دانشمندان، زرد چوبه فواید مثبت و زیادی برای بدن به همراه دارد. در ادامه مقاله نیز به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • به رفع تیرگی و درخشش پوست کمک می‌کند.
  • این گیاه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب است و به درمان زخم و رفع اِسکار کمک می‌کند.
  • این ماده به درمان پسوریازیس یا صدفک که نوعی بیماری خودایمنی پوست است، کمک می‌کند.
  • زردچوبه یک درمان موثر برای از بین بردن جای جوش و آکنه یا رفع اِسکار آکنه است.
  • در درمان گری یا انواع خارش و مشکلات پوستی تاثیر دارد.
  • در کنار داروهای دیگر به تسریع درمان بیماری‌های پوستی کمک می‌کند.

خواص عسل برای پوست

عسل حاوی آنزیم‌های فعالی است که صدها خاصیت را به همراه دارد. در گذشته از عسل برای درمان انواع بیماری جسمی بهره‌مند می‌شدند. امروزه نیز در تهیه انواع داروهای ضدآکنه، ضدجوش، درمان پوست خشک و چرب، درمان جای جوش از عسل استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تهیه ماسک سیب زمینی برای جای جوش صورت

در ساخت و تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی نیز این ماده نقش مهمی دارد. در ادامه به برخی از خواص عسل برای پوست می‌پردازیم تا از این داروی طبیعی برای پوستتان غافل نشوید:

  • عسل خاصیت پاکسازی پوست را دارد و باکتری و میکروب را از پوست پاک می‌کند.
  • یک درمان طبیعی برای از بین بردن جوش و آکنه است.
  • به درمان پسوریازیس (نوعی بیماری خودایمنی پوست) و اگزما کمک می‌کند.
  • به رفع تیرگی پوست و شفاف شدن پوست کمک می‌کند.
  • باعث ازبین رفتن جای زخم، جای جوش و اِسکار می‌شود.
  • پوست را آبرسانی و رطوبت رسانی می‌کند.

خواص ماسک عسل و زردچوبه برای پوست

اگر می‌خواهید پوستی سالم و شفاف داشته باشید، پس از خواص ماسک عسل و زرد چوبه برای پوست صورتتان غافل نشوید! چرا که ترکیب این دو با یکدیگر برای پوستتان معجزه می‌کند.

یک پوست سالم و زیبا تنها از یک ژن خوب حاصل نمی‌شود. بلکه داشتن پوست سالم و زیبا نیاز به مراقبت دارد. یکی از راه‌ها نیز استفاده از یک ماسک صورت خانگی برای پاکسازی و روشن شدن پوست است. این کار تاثیر زیادی روی پوست دارد و البته بسیار ساده و در دسترس است. یکی از انواع آن‌ها نیز ماسک زردچوبه و عسل است.

پیاله‌های زردچوبه و عسل
هرکدام از این دو ماده به تنهایی معجزه می‌کنند. پس اگر با هم ترکیب شوند، چه خواهند کرد؟!

توجه کنید که پوست انسان یک موجود زنده است و برای بقا، نیاز به مواد معدنی و مقوی دارد. در واقع عسل یک غذای بسیاری مقوی برای پوست است. این ماده نه تنها پوست را مغذی و تقویت می‌کند، بلکه باعث می‌شود نرمی و جوانی آن می‌شود.

عسل باعث تنظیم PH پوست صورت می‌شود و حتی سلول‌های مرده صورت را از بافت سطحی پوست حذف می‌کند. این درحالی است که پوست پس از لایه‌برداریِ ملایم و طبیعی، دچار التهاب و خارش نمی‌شود. چرا که عسل حاوی ترکیبات ضدالتهاب است و برای درمان پوست حساس، خارش و قرمزی پوست نیز اهمیت دارد.

علاوه بر این زردچوبه یک روشن کننده طبیعی پوست است و باعث درخشش طبیعی پوست صورت می‌شود. با این حال بهتر است بدانید که زردچوبه به پاکسازی پوست نیز کمک می‌کند. این گیاه در ترکیب با عسل پوست را تمیز، جوان، شفاف و شاداب می‌سازد.

طرز تهیه ماسک عسل و زردچوبه برای انواع پوست

اکنون که با خواص عسل و زردچوبه آشنا شدید، می‌توانید انواع ماسک عسل و زردچوبه را تهیه کنید. با این کار مطمئنا به پوستی زیبا و سلامت خواهید رسید. برای تهیه ساده‌ترین ماسک صورت عسل و زردچوبه، ابتدا 1 قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یکدیگر مخلوط کنید.

پس از آن عسل و زردچوبه را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس ترکیب را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورتتان قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید تا کاملا تمیز و درخشان گردد.

ماسک لایه بردار عسل و زردچوبه

اسکراب و لایه بردار صورت کمک می‌کند تا بافت سطحی و آسیب دیده پوست از بین برود این کار باعث می‌شود پوست با ساخت سلول‌های جوان‌تر لطیف، روشن و شاداب‌تر گردد. بنابراین شما می‌توانید یک ماسک لایه بردار عسل و زردچوبه طبیعی در خانه تهیه کنید.

پیشنهاد نویسنده: لایه برداری و پیلینگ پوست مفید است یا مضر

برای تهیه لایه بردار خانگی شما به نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری جوی دو سر نیاز دارید. به این ترکیب دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب یا ماست یونانی و یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی نیز بیفزایید.

ابتدا جوی دو سر را داخل یک مخلوط کن قرار دهید تا کاملا پودر شود. سپس عسل، ماست پرچرب و زردچوبه را به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید تا چربی اضافه و باکتری مضر پوست از بین برود. سپس اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت صورتتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید.

ماسک عسل و زردچوبه برای رفع قرمزی صورت

برخی افراد پوستی بسیار حساس دارند. برخی دیگر نیز پوست‌شان در فصل‌های سرد یا به دلایل گوناگون دچار قرمزی می‌شود. اگر شما نیز این‌گونه هستید، با کمک ماسک عسل و زرد چوبه به رفع قرمزی صورت خود کمک خواهید کرد. برای تهیه این ماسک خانگی یک قاشق چای‌خوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری عسل و یک و نیم قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا را با یکدیگر مخلوط کنید.

این ماسک به آرامش صورت و از بین رفتن قرمزی پوست کمک می‌کند. در نتیجه این ماسک صورت خانگی باید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت باقی بماند،. این وقفه به پوست فرصت جذب مواد ماسک را می‌دهد. در مرحله آخر نیز، پوستتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

ماسک عسل و زردچوبه برای درمان خارش پوست

پیش از این گفتیم که عسل و زردچوبه هر دو خاصیت ضدالتهاب دارند. برای درمان پوست حساس و درمان خارش پوستی نیز این مواد مفید هستند. بنابراین اگر می‌خواهید از انواع زخم‌های ناشی از حساسیت پوستی جلوگیری کنید، تهیه این ماسک صورت خانگی را توصیه می‌کنیم.

برای تهیه ماسک عسل و زرد چوبه برای خارش پوست، شما به 1 قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه، 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و 1 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین نیاز دارید. این ترکیبات را با هم مخلوط کنید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در پایان صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

نحوه استفاده از ماسک عسل و زردچوبه چگونه است؟

نحوه تهیه و استفاده از ماسک عسل و زردچوبه بسیار ساده است. چرا که این دو ترکیب در بسیاری از خانه‌های ایرانی به سادگی پیدا می‌شود و در دسترس است. ترکیب ساده مقداری زردچوبه و عسل برای درمان و شادابی انواع پوست مفید است. در بخش بالا نیز به طرز تهیه ماسک زردچوبه و عسل نیز اشاره کردیم.

مخلوط عسل و زردچوبه
ترکیبات این ماسک در دسترس همه‌ی افراد است. بنابراین بعید است کسی توانایی استفاده از آن را نداشته باشد.

اما نحوه استفاده از این ماسک خانگی چگونه است؟ برای استفاده از هر نوع ماسک خانگی یا ماسک آماده شما باید پوست خود را کاملا تمیز کنید. در بهترین حالت توصیه می‌کنیم ماسک صورت را پس از حمام مصرف کنید تا پوستتان کاملا تمیز باشد. در غیر این صورت، پوست صورتتان را کاملا با آب و ژل شستشوی پوست بشویید تا تمیز شود؛ زیرا ماسک صورت، جذب پوست می‌شود و در صورتی که پوست تمیز نباشد، ممکن است نتیجه عکس به همراه آورد.

تفاوتی ندارد که ماسک صورت را شب یا صبح استفاده می‌کنید. با این حال توصیه می‌کنیم ماسک صورت را زمانی استفاده کنید که در حالت آرامش باشید. چرا که استرس نیز در زیبایی و سلامت پوست صورت تاثیر دارد. بنابراین بهتر است هنگام استفاده از انواع ماسک صورت، در حالت خوابیده و کاملا آرام باشید.

بهتر است ماسک صورت عسل و زردچوبه، تنها بین 10 تا 20 دقیقه روی پوست باقی بماند. کمتر از این زمان، ترکیبات جذب پوست نمی‌شود و بیشتر از این زمان نیز برای پوست فایده‌ای ندارد. حتی ممکن است این کار مضر باشد.

پس از استفاده از ماسک زردچوبه و عسل، حتما پوستتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. آب داغ باعث خشک شدن پوست می‌شود، پس بهتر است از آن استفاده نکنید. توصیه می‌کنیم بعد از استفاده از این ماسک و برخی از ماسک‌های صورت، هرگز از اسکراب یا لایه بردار استفاده نکنید. چرا که پوست لطیف است و ممکن است دچار آسیب شود.