زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ایده کادوی ولنتاین + ولنتاین برای مجردها

wordcamp
226
15 دقیقه
ایده کادوی ولنتاین + ولنتاین برای مجردها

هر سال، روز چهاردهم فوریه یادآور روز عشق و دوست داشتن در تقویم میلادی است. در این روز میلیون‌ها کارت تبریک، شکلات و گل خریداری می‌شوند تا با نهایت عشق و احترام، به عنوان کادوی ولنتاین به معشوق هدیه شوند. این روز بهانه خوبی برای یادآوری عشق و محبت به عزیزان‌مان است. قبل از مطرح کردن بحث ایده کادوی ولنتاین، تاریچه آن را بررسی می‌کنیم.

تاریخچه ولنتاین

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، این روز با عشق و هدیه و بوسه گره خورده است اما تاریخچه غمگینی دارد. اول‌ از همه باید بگوییم که هیچ‌گاه داستان اصلی ولنتاین مشخص نشده و روایت‌های مختلفی برای این روز وجود دارد. اما می‌دانیم که این روز از روم باستان آغاز شده است.

ولنتاین، نام کشیشی در قرن سوم میلادی بود که در روم زندگی می‌کرد. زمانی که به دستور امپراطور وقت، ازدواج ممنوع شده بود، ولنتاین به صورت مخفیانه عشاق را به عقد یکدیگر در می‌آورد. پس از آشکار شدن این راز، ولنتاین به زندان افتاد و به اعدام محکوم شد. در همان مدت کوتاه، ولنتاین عاشق دختر زندانبان شد. در روز چهاردهم فوریه، که به عنوان روز عشق شناخته می‌شود، ولنتاین نامه‌ای به دختر زندانبان داد. ولنتاین در آن نامه به ابراز عشق به دختر پرداخته بود و متاسفانه، در همان روز حکم اعدام او اجرا شد.

آماده شدن برای روز ولنتاین

برای چنین روز مهمی، لازم است که حسابی غوغا کنید. سعی کنید در‌ این روز در عین سادگی، جذاب و زیبا به نظر برسید. اولین قدم و مهم‌ترین قدم، رسیدگی به بهداشت شخصی‌تان است. دوش بگیرید، مسواک بزنید و صورت‌تان را اصلاح کنید. فراموش نکنید که موهای بینی، ریش و ابروهای خود را مرتب‌ و کوتاه کنید. همچنین، ناخن‌های‌تان را کوتاه و مرتب کنید و در صورت علاقه، لاک بزنید. از مام ضد تعریق و ادکلن‌های زنانه و ادکلن‌های مردانه برای خوشبویی بیش‌تر استفاده کنید.

برای انتخاب لباس مناسب این روز، سراغ لباس‌هایی بروید که زیبایی و راحتی را در کنار هم دارند. قرار است چند ساعت پیاپی این لباس‌ها را به تن داشته باشید پس راحتی لباس فاکتور بسیار مهمی است. در انتخاب جنس لباس هم دقت زیادی به خرج بدهید. لباس‌هایی که باعث می‌شوند عرق کنید، اصلا انتخاب خوبی نیستند. لباس‌های تمیز و اتوکشیده به تن کنید و کفش‌هایتان را به خوبی تمیز کنید.

حداقل یک دستمال تمیز، مقداری آدامس یا شکلات، آینه جیبی و ژل ضدعفونی‌کننده همراه خود داشته باشید.

ایده کادوی ولنتاین

وقتی به روز ولنتاین فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ احتمالا گل، شکلات و خرس‌های عروسکی‌. نمی‌خواهیم از ارزش این هدیه‌ها بکاهیم اما قبول دارید که این هدیه‌ها زیادی کلیشه‌ای و تکراری هستند؟ برای این‌که امسال کادوی ولنتاین شما به شریک عاطفی‌تان متفاوت‌تر از سال گذشته باشد، همراه ما باشید.

همیشه بهترین هدیه، وقت‌تان است؛ به عزیزترین فرد زندگی‌تان، وقت‌تان را هدیه بدهید. برای تهیه کادوی ولنتاین، خودتان دست به کار بشوید. هدیه‌ای که ساخت دست خودتان باشد همیشه بهترین گزینه است. برای مثال، خواندن یک نامه دست‌نویس از شریک عاطفی‌تان خیلی لذت‌بخش و شیرین است؛ نه؟ در ادامه با ایده‌های بیش‌تری برای کادوی ولنتاین همراه شما هستیم.

ایده کادوی ولنتاین برای بانوان

اگر گزینه‌های عروسک‌خرسی و شکلات را کنار بگذاریم، هدیه‌های مناسب‌تری می‌توانیم برای بانوی موردعلاقه‌مان پیدا کنیم. در ادامه، به معرفی تعدادی از هدیه‌های مناسب و مرسوم برای یک بانوی خوش‌پوش و جذاب می‌پردازیم.

محصولات آرایشی و بهداشتی

کدام یک از زنان اطراف‌تان را می‌شناسید که علاقه‌ای به زیباتر شدن نداشته باشد؟ با تقریب خوبی می‌توان گفت که همه زنان از لوازم آرایشی و بهداشتی برای زیباتر شدن و داشتن احساس بهتر استفاده می‌کنند. پس با هدیه دادن یک پک آرایشی و بهداشتی، می‌توانید آن‌ها را خوشحال کنید‌. این پک می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پک آرایش لب شامل رژ، خط لب و بالم لب
  • پک آرایش چشم شامل ریمل، خط چشم و پالت سایه
  • پک آرایش صورت شامل کرم پودر، رژ گونه و…

محصولات رسیدگی و درمان پوست

این یک حقیقت غیر قابل انکار است که همه بانوان توجه زیادی به پوست خود دارند. در واقع سلامت و زیبایی پوست تاثیر زیادی در زیبایی افراد و روحیه آن‌ها دارد. به همین دلیل، می‌‌توانید محصولات مراقبت از پوست را به عنوان یک هدیه عالی در نظر داشته باشید. می‌توانید محصولات زیر را به صورت یک پک تهیه و هدیه کنید:

  • ماسک‌ صورت برای انواع پوست
  • کرم‌های ترمیم‌کننده
  • کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده
  • کرم شب، روز و دور چشم و…

عطر و ادکلن برای بانوان خوشبو

همیشه خوشبو و معطر بودن از خواسته‌های همیشگی بسیاری از افراد است. به همین دلیل، عطر و ادکلن می‌توانند هدیه‌های ارزنده و بسیار مناسبی برای کادوی ولنتاین باشند. باورهای قدیمی را کنار بگذارید و از خوشبوترین عطرهای زنانه برای معشوق‌تان یکی را دست‌چین کنید‌.

پک هدیه مخصوص بانوان
پک هدیه مخصوص بانوان

ایده کادوی ولنتاین نوشتاری

متاسفانه یا خوشبختانه، وقتی که به کسی فکر می‌کنیم برای او پیامکی حاوی این پیام که «فرد مورد نظر به شما فکر می‌کند و به شما اهمیت می‌دهد» ارسال نمی‌شود. پس لازم است که به شریک عاطفی‌مان یادآوری کنیم به او فکر می‌کنیم، اهمیت می‌دهیم و در یک چشم‌انداز کلی، او را هم در آینده زندگی خود می‌بینیم. در همین راستا، می‌توانید ایده کادوی ولنتاین نوشتاری خود را به این صورت پیاده کنید:

  • برای شریک عاطفی‌تان نامه بنویسید و از این‌که وقت، انرژی و احساس‌شان را با شما شریک شده‌اند قدردانی کنید.
  • یک نقشه ایران یا جهان تهیه کنید. مکان‌های موردعلاقه‌تان را روی نقشه با یک قلب قرمز مشخص کنید و در ضمیمه بنویسید که دوست دارید با ایشان به این مکان‌ها سفر کنید.
  • یک دفتر سیمی‌ بردارید و صفحه اول آن عبارت «اهداف مشترک ما» را درج کنید. سپس قید کنید که از روی علاقه‌ای که به شریک عاطفی‌تان دارید، می‌خواهد در کنار او‌ تلاش کنید به اهداف‌تان برسید. در صفحات بعدی لیست اهداف مشترک‌تان را بنویسید و سال بعد، بررسی کنید که به کدام یکی از آن‌ها رسیده‌اید.
  • غزل عاشقانه‌ای از حافظ پیدا کنید و با دست‌خط خودتان بنویسید و به او هدیه بدهید. دقت کنید که حتما دست‌خط خودتان باشد. این‌که یادگاری همیشگی‌ای از شما داشته باشد شیرین و دوست‌داشتنی‌ است.
  • کتاب، از آن‌ هدیه‌های همیشه دوست‌داشتنی است. ایده بعدی برای کادوی ولنتاین، کتاب است. بعد از تهیه کتاب، زیر کلمات یا جملات به‌خصوصی خط بکشید تا در انتها، حرف دل‌تان را از طریق کلمات مندرج در کتاب به شریک عاطفی‌تان زده باشید.

ایده کادوی ولنتاین برای آقایان

شاید در نگاه اول، دوم و حتی سوم، هدیه خریدن برای آقایان کار سختی به نظر برسد. به همین دلیل است که آقایان به صورت کلی جوراب و زیرپوش هدیه می‌گیرند. اما ما این‌جاییم تا به شما برای تهیه کادوی ولنتاین برای آقایان کمک کنیم.

محصولات برقی مخصوص آقایان

می‌دانیم که ریش و سبیل مرتب نقش زیادی در زیبایی و آراستگی صورت آقایان دارد. همچنین، داشتن ریش و سبیل مرتب برای آقایان اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، محصولات برقی آقایان مانند ریش‌تراش از بهترین انتخاب‌ها هستند.

محصولات موی آقایان

از آن‌جایی که ریزش مو و کچلی در آقایان خیلی شایع است، رسیدگی به مو از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر مرد شماره یک زندگی شما به سلامت موهایش اهمیت نمی‌دهد، شما به او نشان دهید که نگران او هستید و به او اهمیت می‌دهید. محصولات موی آقایان می‌تواند جزو انتخاب‌های شما برای کادوی ولنتاین باشد.

آقایان خوشبو

درست است که مرد باید بوی اعتماد بدهد اما آدم معتمدی که بوی خوشی نداشته باشد چندان دوست‌داشتنی نیست. در همین راستا، عطرهای مردانه، ادکلن و ادوپرفیوم‌های مردانه می‌توانند از بهترین انتخاب‌ها برای هدیه روز ولنتاین باشند.

پک عطر و ادکلن مخصوص آقایان
پک عطر و ادکلن مخصوص آقایان

ایده کادوی ولنتاین: اکسسوری

اکسسوری‌ها و وسایل جانبی از هدیه‌هایی هستند که اکثرا برای تکمیل یک استایل و به صورت جانبی به کار می‌روند. این مورد هم می‌تواند هدیه بسیار خوبی برای هر جنسیت و سلیقه‌ای باشد. چند مورد از اکسسوری‌‌های مناسب برای زنان و مردان را در ادامه معرفی می‌کنیم‌:

  • عینک و بند عینک
  • پاپیون و کراوات برای آقایان
  • تل، گل‌سر، گیره مو و روسری برای بانوان
  • ساعت برای آقایان و بانوان
  • دست‌بند و انگشتر مناسب برای آقایان و بانوان و…
کادوی ولنتاین
کادوی ولنتاین

روز ولنتاین برای مجردها

ممکن است مجرد و تنها بودن در روزی که همه آدم‌ها مشغول لذت بردن از لحظات عاشقانه‌شان هستند، ناراحت‌کننده باشد.‌ به همین دلیل، کارها و فعالیت‌هایی را برای شما آماده کرده‌ایم که به شما هم در این روز خوش بگذرد.

ایده کادوی ولنتاین مجردی: بیرون از خانه

  • این روز را به فیلم دیدن اختصاص بدهید. می‌توانید در خانه بمانید و فیلم‌هایی که اخیرا اکران شده‌اند را تماشا کنید. حتی دوباره یا چندباره تماشا کردن بعضی از فیلم‌های قدیمی هم لذت خاصی دارد. همچنین، می‌توانید با دوستان‌تان به سینما بروید و فیلم‌‌های روی پرده نمایش را تماشا کنید.
  • به یه رستوران جدید بروید و غذای جدیدی را امتحان کنید. اگر شما هم از عاشقان غذا و غذاخوردن باشید، این ایده مناسبی برای شما خواهد بود. خودتان را به یک وعده شام درست‌و‌حسابی مهمان کنید‌. استیک و نان‌ سیر را امتحان کرده‌اید؟
  • یادتان هست که همیشه دوست داشتید در فلان کلاس ثبت‌نام کنید؟ هنوز بهمان وسیله را که خیلی به آن علاقه دارید را تهیه نکرده‌اید؟ امروز همان روزی است که رسیدن به خواسته‌های بزرگ و قدیمی‌تان را به خودتان هدیه می‌دهید. کادوی ولنتاین خودتان، می‌تواند به بهترین کادوی ممکن تبدیل شود.
  • به آرایشگاه نزدیک محل زندگی‌تان سری بزنید. مدل یا رنگ موهایتان را عوض کنید. چنین تغییراتی تاثیر بسیار زادی در بهبود روحیه افراد می‌گذارند.
  • با دوستان مجردتان به شهربازی بروید‌. بولینگ، ترن‌ هوایی، تونل وحشت و… از جمله تفریحات هیجان‌انگیزی هستند که می‌توانند شب خاطره‌انگیزی را برای شما رقم بزنند.
  • به یک سفر یک روزه بروید. با خانواده، دوستان یا به تنهایی، به یکی از شهرهای نزدیک سفر کنید. تا لب دریا بروید، در مسیر غذا بخورید و برگردید تا شب را در جای خودتان بخوابید‌.

ایده کادوی ولنتاین مجردی: درون خانه

  • لباس‌های راحت و موردعلاقه‌تان را بپوشید. امروز را به استراحت و حتی تنبلی اختصاص بدهید.
  • رژیم مدیا بگیرید! یک امروز را بی‌خیال گوشی و اینترنت شوید و از خلوت خود لذت ببرید.
  • دوستان‌تان را دعوت کنید و باهم وقت بگذرانید‌. می‌توانید تا صبح بیدار بمانید و صحبت کنید، بازی کنید و لذت ببرید.
  • برای دوستان و خانواده‌تان کارت تبریک درست کنید. امروز بهانه خوبی برای نشان دادن علاقه و محبت به دوستان و خانواده است.
  • پیتزای خانگی درست کنید. حتی در این روز مجازید که از پنیر اضافه هم استفاده کنید.
  • امروز روز مناسبی است تا یک کتاب جدید از قفسه‌تان بردارید و تا پایان روز، آن را مطالعه کنید و لذت ببرید. کتاب‌های صوتی هم انتخاب خوبی برای شما هستند.
  • یک لیست از آهنگ‌های موردعلاقه‌تان انتخاب کنید و با آن‌ها بخوانید، برقصید و حسابی‌ خوش بگذرانید.

کادوی ولنتاین و کلیشه های جنسی و سنی‌

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که این روز صرفا روز عشق است. فیلترهایی مانند جنسیت و سن نباید مانع ابراز احساسات ما باشند. هیچ‌وقت نگویید که دیگر از ما گذشته و وقت این کارها نیست. در سنین پس از میانسالی هم به عشق و روز عشق و کادوی ولنتاین اهمیت بدهید.

همچنین، لازم است بدانید فقط مردان نیستند که باید در چنین مناسبت‌هایی هزینه کنند.‌ زمانی زندگی شیرین می‌شود که هر دو نفر از نظر احساسی، روانی و مالی برای رابطه هزینه کنند. پس این تصور که مردان باید برای زنانه هدیه‌های گران و مجلل بگیرند و زنان وظیفه‌ای ندارند، به دو دلیل اشتباه است. اول این‌که ابراز علاقه نباید از روی «وظیفه» باشد. و دوم این‌که، مردان هم به اندازه زنان به عشق و ابراز محبت نیاز دارند و لیاقت دریافت احساس خوب را دارند.

فارغ از سن و سال، به یکدیگر عشق بورزید
فارغ از سن و سال، به یکدیگر عشق بورزید.

فعالیت‌های مشترک در روز ولنتاین

برای این‌که در روز ولنتاین ساعات بیش‌تر و خوش‌تری را برای خود و شریک عاطفی‌تان رقم بزنید، می‌توانید در کنار کادوی ولنتاین، فعالیت‌های مشترکی را هم ترتیب بدهید. برای مثال:

  • به تماشای طلوع یا غروب خورشید بنشینید‌.
  • با یک زیرانداز گرم و فلاسک چای، به پشت‌بام‌ بروید و ستاره‌های درخشان آسمان شب را تماشا کنید.
  • یک دسر یا کیک خانگی درست و میل کنید‌.
  • با همراهی یکدیگر، یوگا کنید و به آرامش کامل برسید.
  • به جنگل بروید، بدون آسیب زدن به طبیعت آتش روشن کنید و چای ذغالی و سیب‌زمینی آتشی میل کنید.
  • رقصیدن با آهنگ موردعلاقه‌تان را تمرین کنید.
  • برای یکدیگر با صدای بلند کتاب بخوانید.
  • دوستان‌تان را به صرف شام دعوت کنید و برای آن‌ها خوراکی‌های خوش‌مزه و لذیذ آماده کنید.
  • به آتلیه عکاسی بروید و عکس‌های خاطره‌انگیز ثبت کنید.
  • سعی کنید چهره یکدیگر را نقاشی کنید.
  • دوچرخه اجاره کنید و با رعایت نکات ایمنی، باهم مسابقه بدهید.
  • تا به حال بستنی خانگی درست کرده‌اید؟
  • به اولین مکانی که در آن یکدیگر را دیدید بروید و اتفاقات شیرین ارتباط‌تان را مرور کنید.
  • ماسک‌های خانگی تهیه و به سلامت پوست خود رسیدگی کنید.

آماده سازی خانه

در کنار اهمیت بالایی که کادوی ولنتاین دارد، لازم است که به اهمیت فضای خانه در این روز آگاه باشید. اگر شما و شریک عاطفی‌تان در یک خانه زندگی می‌کنید، این روز را به صورت ویژه برگزار کنید. برای رمانتیک‌ کردن فضای خانه، تا جایی که می‌توانید نور را کم کنید. از شمع برای زیبایی و روشنایی خانه استفاده کنید. شمع‌ها را در سرتاسر خانه بچینید. یک عود خوش‌بو (ترجیحا با اسانس وانیل) روشن کنید تا فضای خانه عطراگین شود‌. چند شاخه گل درون گلدان بگذارید. و در نهایت، دمای خانه را کنترل کنید. نه به اندازه‌‌ای خنک که سردتان شود و نه به اندازه‌ای گرم که کلافه شوید.

فعالیت‌های جانبی به عنوان کادوی ولنتاین

به جای تهیه کادوی ولنتاین می‌توانید فعالیت‌های جدید و هیجان‌انگیزی را امتحان کنید‌. چند مثال را در ادامه آورده‌ایم:

  • صبحانه دلچسبی ترتیب بدهید و در تخت میل کنید. پیشنهاد ما پنکیک و خامه و مقداری میوه خردشده‌ است.
  • به دل جاده بزنید و در مسیر، آهنگ‌های عاشقانه و خاطره‌انگیز گوش بدهید و باهم آواز بخوانید.
  • یک کاسه پاپ‌کرن درست کنید، جوراب‌های گرم و راحت‌تان را بپوشید و باهم به تماشای فیلم‌های عاشقانه بنشینید.
  • یک پیک‌نیک ساده ترتیب بدهید. می‌توانید کیک رد ولوت درست کنید و باهم بودن‌تان را جشن بگیرید.
  • تله‌کابین یا چرخ‌و‌فلک را از یاد نبرید. بوسیدن و صحبت کردن در آن ارتفاع به یادماندنی خواهد شد.
  • یک شب آرام برای خودتان ترتیب بدهید. شام سبک بخورید، یکدیگر را ماساژ بدهید و با موسیقی بی‌کلام‌ (ترجیحا پیانو) به خواب بروید.

ایده کادوی ولنتاین: دسته گل

رسم هدیه دادن گل از رسومات زیبا و دوست‌داشتنی سراسر دنیاست. اما گل هدیه دادن هم آیین خاص خودش را دارد. برای مثال، این ایده خوبی نیست که برای روز ولنتاین به یکدیگر گلایل هدیه بدهید. برای همین، مناسب‌ترین گل‌ها برای روز ولنتاین را به شما معرفی می‌کنیم. ‌

  • گل رز سرخ

همان‌طور که خودتان حدس می‌زدید، گل رز در صدر این لیست قرار دارد. بر اساس آمار منتشر شده، ۵۱ درصد از افراد برای این روز گل رز قرمز می‌خرند. از آن‌جا که رنگ قرمز به رنگ عشق و علاقه معروف است، گل رز سرخ انتخاب خوبی برای کادوی ولنتاین است.

  • میخک صد پر

گل پرطرفدار بعدی در این لیست، میخک صد پر است. ظرافت و زیبایی بی‌مثال این گل ارتباط مستقیمی با زنانگی دارد و همین باعث می‌شود که انتخاب مناسبی باشد. به علاوه، به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارد، کار را برای شما راحت‌تر می‌کند و گستره سلیقه‌ای بزرگی‌ را شامل می‌شود.

  • گل لاله

گل لاله در عین سادگی ظاهری‌ای که دارد، انتخاب بسیار مناسبی برای هدیه دادن به خصوص در روز ولنتاین است. این گل از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است. می‌توانید چند شاخه گل لاله متناسب با رنگ موردعلاقه معشوق‌تان تهیه کنید و او را خوشحال کنید. در ضمن، این گل نسبتا قیمت پایینی دارد و به‌صرفه‌تر است.

  • گل زنبق یا سوسن

از دیگر گل‌های محبوب برای روز ولنتاین، می‌توانیم زنبق یا سوسن را نام ببریم. این گل عمر بالایی دارد و دیرتر پژمرده می‌شود‌. به علاوه، رنگ‌های چشم‌گیری دارد که می‌تواند تکمیل کننده ایده کادوی ولنتاین شما باشد. برای این‌که یک دسته‌گل بسیار زیبا داشته باشید، حتما از این گل زیبا استفاده کنید‌.

ایده کادوی ولنتاین: دسته گل
ایده کادوی ولنتاین: دسته گل

سخن پایانی

در نهایت، این خاطره خوب از آدم‌هاست که در ذهن می‌ماند نه این‌که چه کسی، چه روزی، چه کادویی به ما داد. سعی کنید در چنین روزهایی کنار عزیزان‌تان باشید و به ساده‌ترین روش‌ها اوقات خوشی را سپری کنید. با هم بودن را قدر بدانید و دنبال هدیه‌های گران‌قیمت نباشید.

سوالات متداول

ولنتاین در تقویم شمسی چه روزی است؟

۲۵ بهمن هر سال در تقویم شمسی، به عنوان روز ولنتاین یا روز عشق شناخته می‌شود.

اگر در روز ولنتاین از شریک عاطفی‌مان دور بودیم چه جوری این روز را جشن بگیریم؟

می‌توانید با آن‌ها تماس تصویری برقرار کنید و از نهایت احساس و عشق‌تان به آن‌ها بگویید. همچنین، در صورت امکان می‌توانید گل، نامه دست‌نویس و مقداری شکلات یا هر هدیه دیگری را برای آن‌ها پست کنید.

ولنتاین فقط مخصوص زوج‌هاست؟

خیر؛ این روز به روز عشق معروف است و این عشق می‌تواند نسبت به هرکسی باشد. پدر و مادر، فرزندان، دوستان، حیوان خانگی و… نیز می‌توانند ولنتاین شما باشند.