زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

 نکات جوان سازی پوست؛ 19 نکته برای جوان کردن پوست

wordcamp
2,566
18 دقیقه
 نکات جوان سازی پوست؛ 19 نکته برای جوان کردن پوست

فهرست مطالب

با افزایش سن، پوست به‌تدریج خشک و تیره شده و سرو‌کله‌ی خطوط ریز در نقاط مختلف صورت پیدا می‌شود. این خطوط ریز، رفته‌رفته به چروک‌های عمیق‌تر تبدیل می‌شوند و سفتی و لطافت پوست کاهش می‌یابد. خاصیت ارتجاعی پوست از بین رفته و در یک کلام نشانه‌های پیری خود را کاملاً آشکار می‌کنند. اما برخی از افراد دوراندیش، از مدت‌ها قبل به فکر ترفندهای جوان سازی پوست صورت میفتند. حالا سوال این است که جوان سازی صورت چیست ؟ چگونه می‌توان علائم پیری پوست صورت را به تاخیر انداخت؟ خب باید بگویم که در روزگار ما راهکارهای مختلفی برای این مسئله ابداع شده است. از جراحی‌های ضدپیری گرفته تا طب سوزنی، کرم‌های جوان‌ساز، استفاده از لیزر و داروهای گیاهی و نیز ایجاد تغییراتی در سبک زندگی. من در این مقاله قصد دارم در مورد مهم‌ترین نکات جوان سازی پوست صحبت کنم.

اگر پوستی جوان می‌خواهید باید تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کار گیرید و نکات مقاله را به سبک زندگی خود تبدیل کنید. من در مقاله‌ی رازهای جوانی مردم شرق آسیا در مورد خانم ماساکو میزوناتی صحبت کردم. خانم 50 ساله‌ای که واقعاً 20 ساله به نظر می‌رسد. او در مصاحبه‌هایش اعلام کرده که روزی 5 ساعت از وقتش را صرف مراقبت از پوستش می‌کند. حالا از شما یک سوال دارم:

 شما چقدر از زمان خود در یک شبانه‌روز را صرف مراقبت از پوست خود می‌کنید؟

ماساکو میزوناتی و نکات جوان سازی پوست
خانم ماساکو میزوناتی ملکه جوانی و شادابی ژاپن با 50 سال سن

مهمترین دلایل پیری پوست

دانستنِ نکات جوان سازی پوست زمانی به شما کمک می‌کند که عوامل پیری پوست را شناخته و در حد توان آن‌ها را از زندگی خود خارج کنید. برخی از مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

  • افزایش سن
  • استفاده از سیگار، قلبان و به‌طور کلی دخانیات
  • استفاده از دستگاه‌های برنزه کننده پوست
  • آسیب‌های ناشی از مصرف لوازم آرایشی
  • قرار گرفتن مداوم در محیط‌های آلوده
  • فشار آوردن مثل زمانی که با کمک نِی، نوشیدنی می‌نوشید و یا کشیدنِ پوست مثل وقتی که با حوله‌ی زبر صورت خود را خشک می‌کنید.
  • رژیم غذایی نامناسب
  • مشروبات الکلی و کافئین زیاد
  • کم‌آبی و یا بی‌آبیِ بدن
  • کمبود خوابِ شبانه
  • بیماری‌هایِ عفونی

علائم پیری پوست

شناسایی علائم پیری پوست
شناسایی علائم پیری پوست

علائم پیری پوست به سن خاصی مربوط نیست و ممکن است حتی یک خانم جوان 25ساله، برخی از این علائم را تجربه کند. نکته‌ی مثبتی که باید به آن اشاره کنم این است که ما با یادگیری نکات جوان سازی پوست قادر به پیشگیری و درمان این علائم هستیم. اما اولین گام این است که این علائم را بهتر بشناسیم و اطلاعات خود را در مورد آن‌ها تکمیل کنیم.

یک: چین و چروک ها

در همه جای دنیا، به عنوان اولین علامت پیری شناخته می‌شوند و در اطراف چشم‌ها، روی پیشانی و دور لب‌ها ظاهر می‌شوند. برخی از عادت‌های روزمره‌ی شما خطوط ریز روی صورت را ایجاد می‌کنند. این خطوط به مرور زمان، عمیق‌تر شده و ‌چین‌و‌چروک‌ها را می‌سازند. اما این عادت‌ها عبارتند از: اخم‌کردنِ بیش‌از‌حد، سیگار کشیدن، فشار‌دادنِ لب‌ها روی هم و خوابیدن مداوم به یک طرف.

دو: افتادگی پوست

عامل اصلیِ جوان کردن پوست و کمک به سلامت آن، چربی‌های موجود در پوست است. اگر از میزان چربی کاسته شود، پوست شل شده و گونه‌ها آویزان خواهند شد. همین مسئله نیز یکی دیگر از عوامل بروز چین‌و‌چروک‌های عمیق است.

سه: کاهش خاصیت ارتجاعی پوست

اصلی‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده‌ی پوست عبارتند از: کلاژن و اسید هیالورونیک. زمانی که این 2 ماده با هم ترکیب شوند، خاصیت ارتجاعی در پوست شکل می‌گیرد. در اثر افزایش سن، از میزان تولید این عناصر کاسته شده و در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست نیز کم می‌شود.

چهار: لک های تیره موسوم به لک های پیری

یکی از نشانه‌های عدم سلامتی پوست، ایجاد لک‌های تیره روی پوست دست و صورت است. در اثر آلودگی‌های محیطی و نیز اشعه ماورای بنفش، رنگدانه‌های پوستی افزایش یافته و لک ایجاد می‌شود.

هشدار: من در ادامه مطلب به فراخور محتوا، اقدام به معرفی برخی از محصولات مراقبت از پوست می‌کنم. از آنجا که پوست صورت بسیار حساس، نازک و لطیف است، امکان دارد که به‌راحتی تحریک شود و یا حتی آسیب ببیند. بنابراین، هرگاه محصول جدیدی را خریداری کردید، در روزهای اول، کمی از آن را در ناحیه زیر بغل خود تست کنید.
اگر هیچ واکنش تحریک‌آمیزی را مشاهده نکردید، می‌توانید کرم مورد نظر را به صورت خود بمالید.

 نکات جوان سازی پوست

در این قسمت قصد داریم به‌صورت مفصل درباره‌ی ترفندهای جوان سازی پوست به کمک ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و نیز استفاده از محصولات پوستی صحبت کنیم. نوزده ترفند جالب و آسان زیر را بخوانید و به‌کار بگیرید تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید.

یک: بهبود رژیم غذایی؛ یکی از نکات جوان سازی پوست

برای داشتن پوستی جوان به آنچه می‌خورید توجه کنید. در مقاله‌ای که اخیراً در مورد جوانی و زیبایی پوست مردم ژاپن نوشته‌ام، مفصلاً در این مورد صحبت کردم. یک برنامه‌ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها برای تامین سلامتی پوست ضروری است. برای اینکه ویژگی‌های چنین برنامه‌ای را بدانید، فهرست زیر را مطالعه نمایید:

  1. یکی از ویژگی‌های رژیم غذایی سالم، وجود اسیدهای چرب امگا 3 است. این ماده مغذی در آجیل خام، آب قلم، ماهی آب شیرین مثل سالمون، دانه کتان و چیا، روغن کانولا و سویا یافت می‌شود.
  2. خوراکی‌های غنی از ویتامین D نظیر شیر و تخم مرغ. تیرگی و چین‌و‌چروک پوست ممکن است به دلیل کمبود ویتامین D باشد.
  3. برخی از آمینواسیدها و پروتئین‌ها که در خوراکی‌هایی مثل گوجه فرنگی، فلفل سبز، دانه شنبلیله، برگه زردآلو، تره فرنگی، ماهی ساردین، تخم مرغ و کدو یافت می‌شوند.
  4. استفاده از منابع ویتامین C مثل خانواده مرکبات برای افزایش تولید کلاژن.
  5. یک رژیم غذایی غنی از بتاکاروتن، این ماده‌ی مغذی در آب هویج، اسفناج، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین، شلغم، کدو حلوایی و طالبی یافت می‌شود. می‌دانستید که این ماده به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی عمل نموده و قادر به جلوگیری از پیری پوست است؟
  6. خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک مثل ماست یونانی که به تعادل باکتری‌های خوب در روده کمک می‌کنند.

دو: استفاده از مکمل‌های مناسب؛ یکی از نکات جوان سازی پوست

پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، بهترین راهکار دریافت مواد مغذی ضروری است؛ اما گاهی مصرف مکمل نیز لازم است. البته این کار را همواره زیر نظر پزشک انجام دهید. به‌عنوان مثال، مکمل‌های حاوی اسید هیالورونیک، تولید کلاژن را افزایش داده و از این راه از ایجاد چین‌و‌چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست پیشگیری می‌کنند.

سه: مرطوب کردن صحیح؛ یکی از نکات جوان سازی پوست صورت 

خشکیِ پوست، ظاهری کدر، خسته و پژمرده ایجاد می‌کند؛ بنابراین مرطوب ‌نگه داشتنِ پوست از اهمیت فراوانی برخوردار است. هر زمان که از شوینده‌های مخصوص صورت استفاده کردید، بلافاصله پوستتان را مرطوب کنید.

اگر بین کرم مرطوب‌کننده و لوسیون مردد هستید، کرم را انتخاب کنید. برچسب محصولات مراقبت از پوست را بخوانید، یک مرطوب‌کننده‌ی خوب باید حاوی مواد زیر باشد:

  • روغن جوجوبا
  • سرامید
  • گلیسیرین یا اسید سالیسیلیک
  • اسید هیالورونیک

علاوه بر این می‌توانید از وازلین یا کرم‌های مرطوب‌کننده با پایه‌ی موم زنبور عسل استفاده کنید تا رطوبت پوست تامین و حفظ شود.

خرید واتر ژل آبرسان صورت نوتروژینا مدل Hydro Boost برای جوان کردن پوست
  • برای خرید واتر ژل آبرسان صورت نوتروژینا مدل Hydro Boost لطفاً روی عکس کلیک کنید.

چهار: ماساژ؛ یکی از نکات جوان سازی پوست

افرادی که به‌صورت منظم و با استفاده از انواع روغن‌های مخصوص، پوست صورت خود را ماساژ می‌دهند به جادویی بودنِ این روش ایمان دارند. ماساژ پوست با روغن باعث می‌شود که پوست مرطوب بماند و نیز بر میزان گردش خون در این ناحیه افزوده شود. در نتیجه وضعیت پوست رفته‌رفته بهبود می‌یابد و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت.

برای این کار می‌تواید از روغن جوجوبا، روغن بادام، روغن نارگیل و یا روغن بادام استفاده کنید. اگر پوست خیلی خشکی دارید، برای ماساژ، از روغن کرچک استفاده کنید.برای اینکه ماساژ صحیح صورت را آموزش ببینید حتماً روی عکس زیر کلیک کنید.

آموزش ماساژ یکی از نکات جوان سازی پوست
  • آموزش ماساژ صورت
  • فوائد ماساژ
  • انواع ماساژ
  • تکنیک‌های مختلف ماساژ
  • آموزش ماساژ برای لیفت صورت
  • آموزش ماساژ برای رفع استرس

پنج: استفاده از کرم ضدآفتاب؛ یکی از نکات جوان سازی پوست

اغلب ما گمان می‌کنیم که قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای سلامتی بسیار مفید است. اما این باور به‌صورت مطلق صحیح نیست. در درجه‌ی اول باید به این نکته توجه کنیم که جو زمین نازک شده است و اشعه‌های مضر خورشید بدون هیچ فیلتری می‌توانند به پوست انسان آسیب بزنند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به قبل از ساعت 9 صبح محدود کنید. پس از آن حتماً باید از تجهیزات مناسب و کرم ضدآفتاب استفاده کنید. در غیر این صورت، نور خورشید، سودی برای پوست شما ندارد؛ بلکه آسیب زیادی به آن وارد خواهد کرد.

15 دقیقه قبل از خارج‌شدن از خانه کرم ضدآفتاب مناسب را به پوست خود بمالید. پس از 2 ساعت مجدداً از کرم استفاده کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند که بعد از ورزش در باشگاه یا هوای آزاد، مجدداً از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.

  تا جایی که می‌توانید بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، خصوصاً در فصل‌های بهار و تابستان، از خانه خارج نشوید. اگر چاره‌ای جز خروج از منزل ندارید، از لباس آستین بلند، کلاه‌های لبه‌دار و عینک آفتابی استفاده کنید. برای عبور‌ومرور، مکان‌هایی را که سایه است ترجیح بدهید.

خرید کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی SPF40 لافارر مناسب پوست های خشک و معمولی برای جوان کردن پوست
  • برای خرید کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی SPF40 لافارر مناسب پوست های خشک و معمولی لطفاً روی عکس کلیک کنید.

شش: نوشیدن آب کافی؛ یکی از نکات جوان سازی پوست

مدتی قبل مشغول مطالعه‌ی مقاله‌ای در سایت بی بی سی بودم. موضوع مقاله به تاثیر نوشیدن آب بر زیبایی و جوانی پوست مربوط بود. بی بی سی معتقد بود که در این زمینه تحقیقات علمی معتبری وجود ندارد و از لحاظ علمی ما قادر به تایید این ادعا نیستیم.

دلیل فقدان تحقیقات علمی نیز به مسائل مالی و سرمایه‌گذاری مربوط است؛ چرا که کسی نمی‌تواند آب را به‌عنوان یک اختراع ثبت کند. به همین دلیل کسی حاضر به اسپانسرینگ چنین تحقیقاتی نیست.

اما به نظر من برای اثبات این تاثیر، احتیاج خاصی به دلایل علمی نداریم. اگر نوشیدنِ آب به یک روتین منظم در زندگی ما تبدیل شود، واقعاً کیفیت پوست را ارتقا می‌دهد. این تجربه‌ی خیلی افرادی است که در زندگی خود به چنین روالی متعهد هستند.

هر روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا پوست شما از درون آب‌رسانی شود و هیدراته بماند. همچنین می‌توانید از اسموتیِ میوه‌های تازه استفاده کنید تا هم از مواد معدنی و ریزمغذی‌ها برخوردار شوید و هم بدن خود را آب‌رسانی نمایید.

هفت: استفاده از محصولات مراقبتی ملایم؛ یکی از نکات جوان سازی پوست صورت 

برخی از افراد برای شست‌و‌شوی صورت از صابون یا شامپوی بچه استفاده می‌کنند. این کار اشتباه بسیار بزرگی است چون پوست به‌مرور زمان خشک و آسیب‌دیده می‌شود. علاوه بر این از شوینده‌های حاوی پارابن، سولفات و الکل نیز خودداری کنید؛ چون باعث تحریک پوست شما خواهند شد.

هشت: شست و شوی منظم صورت؛ یکی از نکات جوان سازی پوست

با استفاده از یک شوینده‌ی ملایم که باعث ایجاد تعادل در pH  پوست است، صورت خود را بشویید. این کار را صبح و شب انجام دهید و دقت کنید که شوینده‌ی شما فاقد مواد کف‌ساز باشد. این محصولات بسیار قلیایی بوده و پوست را از حالت تعادل خارج می‌کنند.

هرگز با آرایش نخوابید و برای انتخاب بهترین محصولات مراقبت از پوست، با پزشک مشورت کنید.

خرید لوسیون شوینده و مرطوب کننده بسیار ملایم صورت آردن سری اتوپیا مدل Dry Relief برای جوان کردن پوست
  • برای خرید لوسیون شوینده و مرطوب کننده بسیار ملایم صورت آردن سری اتوپیا مدل Dry Relief لطفاً روی عکس کلیک کنید.

نه: لایه برداری منظم صورت؛ یکی از نکات جوان سازی پوست

یک اسکراب ملایم متناسب با نوع پوست خود خریداری نموده و حداقل هفته‌ای یک بار پوست صورت را لایه‌برداری کنید. این کار کمک می‌کند که:

  1. ناخالصی و آلودگی از سطح پوست حذف شود.
  2. چربی‌ها و سلول‌های مرده‌ی موجود در منافذ پوست با این روش، از بین می‌روند. یعنی موفق به پاک‌سازی عمیق پوست خود خواهید شد.

زمانی که لایه‌ی سطحی و آسیب‌دیده‌ی پوست به کمک اسکراب از بین برود، پوستی روشن‌تر، باطراوت‌تر، صاف‌تر و بسیار نرم خواهید داشت که ظاهری جوان دارد.

علاوه بر این، استفاده از اسکراب، نوعی تحریک موضعی پوست است که منجر به افزایش گردش خون در ناحیه صورت می‌شود. در نتیجه، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری پوست شما را از درون، تغذیه خواهد کرد.

تنوع زیادی در دنیای اسکراب وجود دارد که با توجه به سلیقه‌ و نیازهای پوستی خود، یکی را انتخاب کنید. برخی از افراد، لایه‌بردارهای خانگی را ترجیح می‌دهند و با استفاده از موادی مثل شکر یا برنج نیم‌کوب، اسکراب می‌سازند. البته به مواد دیگری نیز نیاز دارید مثل انواع روغن‌های طبیعی و موادی مثل ماست یا عسل.

ما در مجله‌ی مو تن رو در این ارتباط مطالب زیادی نوشته‌ایم که من مطالعه‌ی 2 مطلب زیر را پیشنهاد می‌کنم:

لایه‌برداری‌های صنعتی نیز عملکرد بسیار عالی دارند. اگر توجه کرده باشید در توضیحاتم به ملایم بودنِ اسکراب تاکید کردم. این در حالی است که شکر یا برنج نیم‌کوب، کمی خشن هستند و ممکن است به پوست شما آسیب بزنند.

اگر پوست شما خشک یا حساس است از ماسک و اسکراب ملایم صورت سینت ایوز حاوی جو دو سر استفاده کنید. این لایه‌بردار حاوی مواد طبیعی از جمله جو دو سر و عسل است و وظیفه‌ی آب‌رسانی عمیق پوست صورت شما را بر عهده خواهد گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر از ویژگی‌های دیگرِ ماسک و اسکراب ملایم صورت سینت ایوز حاوی جو دو سر و آگاهی از قیمت، لطفاً روی عکس کلیک کنید.

خرید  ماسک و اسکراب ملایم صورت سینت ایوز حاوی جو دو سر برای جوان کردن پوست
خرید ماسک و اسکراب ملایم صورت سینت ایوز حاوی جو دو سر

ده: خواب شبانه و آرامش کافی؛ یکی از نکات جوان سازی پوست صورت 

تغذیه‌ی پوست فقط در رژیم سالم غذایی و استفاده از محصولات مراقبتی خلاصه نمی‌شود. اگر پوست سالم و جوان می‌خواهید، به‌اندازه‌ی کافی بخوابید. پوست شما برای ترمیم و جوان‌سازی خود به 7 تا 8 ساعت خواب عمیق شبانه احتیاج دارد.

آرامش و دوری از استرس نیز نکته‌ی بسیار مهمی است که اثر مستقیمی بر سلامتی پوست دارد. البته وجود استرس و مشکلات، طبیعی است؛ اما می‌توانید راهکارهای مدیریت آن را بیاموزید و به کار ببندید. مثلاً نوشتن، یوگا، مدیتیشن، انجام مراسم مذهبی و حضور در فضای آزاد را امتحان کنید. اگر استرس زیاد منجر به ایجاد آکنه در صورت شما شده است، احتمالاً استفاده از طب سوزنی راهگشا است.

یازده: تحریک نکردن پوست با مواد خشن

بسیاری از پارچه‌های مورد استفاده‌ی ما حاوی الیاف خشن هستند که ممکن است باعث ایجاد تحریکات پوستی شوند. یکی از راه های جوان سازی پوست این است که از حوله‌های زبر برای خشک‌کردنِ صورت استفاده نکنید. به روبالشی خود دقت کنید، از چه پارچه‌ای دوخته شده است؟

صورت خود را در حمام با لیف یا کیسه تمیز نکنید. حتی به براش‌های آرایشی خود توجه کنید. آیا از محصولات نرم و لطیف ساخته شده‌اند.

دوازده: خودداری از حمام داغ و طولانی

یکی دیگر از راه های جوان سازی پوست این است که به دوش‌گرفتن‌های کوتاه با استفاده از آب ولرم عادت کنید. آب داغ پوست شما را خشک و آسیب‌پذیر خواهد کرد.

سیزده: استفاده از ابزار جوانساز پوست

آیا ماساژورهای جوان‌ساز پوست را می‌شناسید؟ تاکنون از غلتک‌های دستی برای ماساژ پوست خود استفاده کرده‌اید؟ از دستگاه‌های تولید فرکانس‌های رادیویی چطور؟ این ابزار باعث می‌شوند که:

  • پوست سفت‌تری داشته باشید.
  • به تولید کلاژن کمک می‌کنند.
  • سلوا‌های چربی را تخریب می‌نمایند.
  • در نهایت به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند.

اگر در مورد نحوه‌ی کارکرد این ابزارها به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید، حتماً روی عکس‌های زیر کلیک کنید:

خرید ماساژور زد جی تی اس مدل درمارولر سایز 0.75 میلی متر برای جوان کردن پوست
  • برای خرید ماساژور زد جی تی اس مدل درمارولر سایز 0.75 میلی متر لطفاً روی عکس کلیک کنید.
خرید دستگاه جوانسازی پوست میسمون مدل MC306C برای جوان کردن پوست
  • برای خرید دستگاه جوانسازی پوست میسمون مدل MC306C لطفاً روی عکس کلیک کنید.

چهارده: سیگار و الکل را فراموش کنید

قرار دادن بدن در معرض دود توتون و تنباکو و نیز استفاده از مشروبات الکلی، پوست شما را پیر خواهد کرد. در واقع، پوست شما در معرض آسیب‌های زیاد ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد قرار می‌گیرد و رفته‌رفته، کدر، پیر و فرتوت می‌شود.

پانزده: ورزش منظم؛ یکی از نکات جوان سازی پوست

برای جوان کردن پوست هر روز ورزش کنید. متابولیسم بدن شما در اثر ورزش‌های منظم فعال می‌ماند و سموم بدن و پوست، از طریق تعریق، دفع می‌شوند. البته ورزش فقط منجر به جوانی پوست نمی‌شود بلکه فرایند پیری مغز را نیز معکوس می‌کند. ترکیبی از تمرینات هوازی و قدرتی را با کمک یک مربی مجرب در روتین روزانه خود قرار دهید.

تاثیر ورزش روی پوست
  • برای مطالعه مطلب تاثیر ورزش روی پوست لطفاً روی عکس کلیک کنید.

شانزده: استفاده از محصولات پوستی جوانساز

کرم ضد چروک و لیفتینگ قوی مناسب انواع پوست الارو پوست صورت شما را نرم و مرطوب می‌کند و حاوی لیفت سنس، ماتریکسیل6 و اسیدهای چرب امگا6 و امگا9 است. این کرم می‌تواند پوست شما را سفت کند.

کرم ضد چروک و جوان ساز لورال نیز برای سنین بالای 50 سال مناسب است. پوست را تغذیه و مرطوب می‌کند و حاوی عصاره روغن‌های کمیاب و عصاره گل اوپونتیا است. یکی از ویژگی‌های این کرم ایجاد درخشش طبیعی در پوست صورت است.

هفده: آبرسانی به پوست یکی از نکات مهم جوانسازی پوست

اگر صورت جوان می‌خواهید، آب‌رسانی پوست را به عادت هر روزه‌ی خود تبدیل کنید. پوستی که همیشه مرطوب باشد، دچار آسیب‌های کمتری خواهد بود. خصوصاً اگر در مناطق با آب‌و‌هوای خشک زندگی می‌کنید و یا در فصول سرد سال قرار دارید، این مسئله را جدی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب آبرسانی پوست و تاثیر آن بر جوان‌سازی را مطالعه بفرمایید.

هجده: جوان سازی پوست صورت با داروهای گیاهی

1- پونه کوهی

یک گیاه دارویی مفید که خواص درمانی متعددی دارد و به‌عنوان گیاهی ضد پیری شناخته می‌شود. عصاره‌ی پونه‌ی کوهی، هم خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد و هم یک داروی آنتی باکتریال به‌شمار می‌رود. برای جوان کردن پوست و از بین بردنِ آلودگی‌های بیماری‌زا، از پونه کوهی استفاده کنید.

2- گیاه جینسینگ

معروف به نوشدارو و گیاه جوانی که توانِ درمانِ مشکلات مختلفی را دارا است. یکی از راه‌های استفاده از این گیاه دارویی، خرید کرم‌های حاوی عصاره جینسینگ است.

برای مطالعه مطلب بهترین ماسک‌های جینسینگ به همراه خواص و طرز تهیه آن‌ها روی عکس کلیک کنید.

ماسک جینسینگ یکی از نکات جوان سازی پوست
بهترین ماسک‌های جینسینگ به همراه خواص و طرز تهیه آن‌ها

3- زردچوبه

حتماً با این گیاه پرمصرف آشنا هستید؛ اما آیا از خواص جوان‌سازی آن هم اطلاعی دارید؟ زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان است بنابراین قابلیت مبارزه با اثرات منفی ناشی از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد را خواهد داشت. این ادویه‎‌ی خوش‎رنگ و طعم از سلول‌های مغز و پوست در برابر این آسیب‌ها محافظت می‌نماید. هم قدرت تمرکزتان افزایش یافته و هم چین‌و‌چروک‌ها را کاهش می‌دهد.

برای مطالعه مطلب ماسک عسل و زردچوبه؛ طرز تهیه + خواص ماسک روی عکس کلیک کنید.

استفاده از ماسک زردچوبه یکی از نکات جوان سازی پوست
ماسک عسل و زردچوبه؛ طرز تهیه + خواص ماسک

4- سیر

یکی از معجزات طبیعت که هم به‌عنوان آنتی باکتریال عمل می‌کند و هم یک آنتی ویروس قوی است که روی بدنتان نصب می‌شود! تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف سیر می‌تواند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازد.

5- آویشن

یکی از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی که به‌عنوان ادویه روی غذاها و به‌عنوان اسانس در برخی از داروها کاربرد دارد. می‌دانستید که آویشن یک مرطوب‌کننده‌ی قوی است و استفاده از آن، رطوبت پوست را حفظ نموده و از ایجاد چین‌و‌چروک‌ها پیشگیری می‌کند؟

برای مطالعه مطلب خواص آویشن برای پوست؛ از نرمی و شادابی تا درمان بیماری ها روی عکس کلیک کنید.

استفاده از آویشن یکی از نکات جوان سازی پوست
خواص آویشن برای پوست؛ از نرمی و شادابی تا درمان بیماری ها

سایر گیاهان دارویی که خاصیت جوان کردن پوست را دارا هستند عبارتند از:

  • بنفشه شیرین
  • گزنه
  • جعفری
  • گل گاوزبان

نوزده: جوان سازی پوست با لیزر

لیزر جوان‌ساز پوست، پرتو شدیدی از نور است که به‌صورت نامنظم به سطح پوست تابانده می‌شود. لایه‌ی بیرونی پوست در اثر تابش نور از بین رفته و لایه‌ی داخلی گرم می‌شود. به‌ این ترتیب، خاصیت کلاژن‌سازی تحریک شده و تولید این عنصر حیاتی، افزایش می‌یابد. پس از نقاهت، پوستی صاف‌تر و محکم‌تر خواهید داشت.

سخن آخر

در اثر افزایش سن و برخی عوامل دیگر که ذکر آن در متن مقاله رفت، علائم پیری پوست در صورت، ظاهر می‌شوند. با این حال، افراد می‌توانند روند پیری را به تاخیر بیندازند و یا حتی علائم را درمان کنند. نکات جوان سازی پوست را یادبگیرید و به کار ببندید تا ظاهری بانشاط‌‌تر و پوستی پر از طراوت جوانی داشته باشید.

سوالی که در مقدمه پرسیدم را یادتان هست؟ شما چقدر از زمان خود در یک شبانه‌روز را صرف مراقبت از پوست خود می‌کنید؟ لطفاً در قسمت کامنت‌ها به این سوال پاسخ دهید و به من بگویید که چه راه‌های دیگری را در این زمینه می‌شناسید؟

پاسخ به سوالات متداول

منظور از جوان‌سازی پوست چیست؟

منظور این است که افراد می‌توانند با روش‌های مختلفی که ذکر کردیم، علائم پیری را درمان نموده و یا حتی از بروز زودرس آن‌ها پیشگیری نمایند.

برای جوان‌سازی پوست باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در این مقاله به نوزده نکته‌ی مهم اشاره کرده‌ام، راهکارهایی از قبیل: اصلاح رژیم غذایی، استفاده از مکمل‌های مناسب، رطوبت‌رسانی به پوست، ماساژ منظم، استفاده از کرم ضد آفتاب، استفاده از لیزر، گیاهان دارویی و چندین روش دیگر.

چه رفتارهایی باعث می‌شود پوست شادابیش را از دست دهد؟

رفتارهایی مثل استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی، شب‌بیداری، رژیم غذایی ناسالم و عدم پاک‌سازی مواد آرایشی از روی پوست.