زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کانتور صورت کشیده و بیضی چگونه انجام می‌شود؟

تیم تحریریه مو تن رو
2,984
6 دقیقه
کانتور صورت کشیده و بیضی چگونه انجام می‌شود؟

کانتور صورت به معنای ترمیم چهره و رفع عیوب آن است. به کمک کانتور صورت، می‌توانید هر ایراد ریز و درشت چهره خود را به حداقل برسانید. با توجه به فرم صورت، دستورالعمل کانتورینگ متفاوت خواهد بود. در این‌ مطلب، فرایند کانتور صورت کشیده و بیضی را به صورت گام به گام دنبال می کنیم.

مراحل کانتور صورت کشیده و بیضی

پیش از هر چیز، باید مطمئن شوید فرم صورت شما کشیده و بیضی شکل باشد. پس از اطمینان حاصل کردن، باید تکنیک هایی که در ادامه متن به آن‌ها اشاره می‌شود را پیاده سازی کنید. کانتور صورت با ایجاد سایه های روشن و تیره، کمک می کند چهره‌تان جلوه استاندارد و زیباتری به خود بگیرد و به مراتب جذاب تر دیده شوید.

در بخش‌های زیر به صورت گام به گام، نحوه کانتور صورت های کشیده و بیضی را با جزئیات کامل دنبال می‌کنیم. به طور کلی برای کانتور صورت کشیده و بیضی، به خطوط زیر داریم:

  • خطوطی از قسمت فوقانی و وسط پیشانی به دو سمت در گوشه های بیرونی ابرو
  • خطوطی موازی از دو بخش داخلی چشم ها (کنار بینی)،  به سمت پایین بینی با یک هلال خروجی
  • خطوط اریب زیر استخوان گونه، از محل رویش موها به سمت دو گوشه بیرونی لب
کانتورینگ صورت
کانتورینگ صورت

گام اول

پیش از شروع کانتور صورت، از یک کرم آب‌رسان و بدون چربی روی پوست خود استفاده کنید. تاکید می‌کنیم به هیچ وجه نباید در این مرحله از کرم های حاوی چربی زائد استفاده کنید. این امر به راحتی باعث می‌شود مراحل بعدی زیرسازی و آرایش شما، تخریب شود. در واقع تنها به یک مرطوب‌کننده نیاز داریم و حتما باید صبر کنید صورت شما کاملا خشک شده و اثر سطحی کرم از بین برود.

گام دوم

به تمام صورت و گردن، کرم پودر کانتوری صورت شماره طبیعی و به رنگ پوست خود بزنید. (توصیه می شود حتما از یک پرایمر استفاده کنید تا آرایش شما به مراتب بهتر و با دوام بیشتری باشد. به یاد داشته باشید زیرسازی به پیاده‌سازی بهتر مراحل بعدی آرایش شما منجر می‌شود.)

گام سوم

برای آن‌که از شدت کشیده و بیضی بودن صورت کاسته شود، نیاز داریم پیشانی را کوچک‌تر نشان داده و کمی چهره را دایره ای‌تر شکل دهیم. برای این کار از کرمی با دو درجه رنگ تیره‌تر نسبت به پوست خود استفاده کرده و پیشانی را با خطوط موازی به سمت گوشه بیرونی ابروها، خط زده و رفته رفته محو کنید.

گام چهارم

از یک کرم هایلایت استفاده کرده و بخش میانی پیشانی را روشن‌تر کنید. (دقت داشته باشید حتما مرز بین کرم تیره‌تر که روی پیشانی استفاده کردیم را رعایت کنید. این کرم هایلایت را به خوبی محو می‌کند و اجازه ندهید خطی میان آن ها به چشم بیاید.)

گام پنجم

برای برجسته کردن استخوان گونه، دو خط مورب زیر استخوان گونه از سمت گوش به سمت گوشه خروجی لب ها بکشید و محو کنید.

گام ششم

در بخش استخوانِ فک، در هر دو طرف دو خط با دو درجه تیره‌تر بکشید. سپس با ضربه زدن آن‌را به سمت پایین محو کرده و پخش کنید.

گام هفتم

برای ادامه کانتور صورت، از کرم هایلایت استفاده کنید و به هایلایت زیر چشم‌ها و روی بینی بپردازید. حتما مرزها را به خوبی محو کنید. توجه داشته باشید کرم هایلایت به شما کمک می‌کند راحت‌تر این مرحله را پیاده‌سازی کنید. استفاده از پودر و پنکیک، کمی کار را سخت خواهد کرد. این کار در نهایت به میزان مهارت شما بستگی دارد.

گام هشتم

در نهایت توصیه می‌کنیم از یک پنکیک یا کرم پودر به رنگ پوست‌تان استفاده کنید و تمام صورت را به صورت یک‌نواخت پوشش دهید. می‌توانید در این مرحله از یک پنکیک براق استفاده کنید و یک آرایش شیک و جذاب داشته باشید.

گام نهم

با به پایان رسیدن مراحل کانتور صورت کشیده و بیضی، می‌توانید آرایش چشم، ابرو و لب های خود را آغاز کنید. در ادامه می‌توانید مطابق میل خود از محصولات آرایشی مناسب چهره‌تان استفاده کنید.

نحوه کانتور کردن صورت
نحوه کانتور کردن صورت

اهمیت انتخاب صحیح کرم پودر کانتور

برای انتخاب کرم پودرِ کانتور صورت، باید به رنگ فعلی و اصلی پوست‌تان دقت کنید. باید حتما رنگی یک یا دو درجه تیره‌تر انتخاب کنید تا بتوانید برای ایجاد سایه ها، به خوبی از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید کرم پودر کانتور، باید دارای بافت ریز و ظریفی بوده و حتما کیفیت بسیار عالی داشته باشد. این کرم پودر هرگز نباید روی پوست شما ماسیده شود یا به چشم بیاید، بلکه باید با هدف اصلی سایه زدن مطابق باشد. دقت داشته باشید اگر کرم پودر کانتورینگ به لحاظ رنگ یا جنس، به درستی انتخاب نشود، نه تنها آرایش کامل و بی نقصی نخواهید داشت، بلکه باعث می‌شود زیبایی طبیعی پوست‌تان نیز از بین برود. کانتورینگ، بخش پنهانی آرایش است و در این بخش از کار نباید از لوازم آرایشی بی‌کیفیت و با بافت زبر و خشن استفاده کنید.

نکات مهم

این نکات را در نظر داشته باشید و حتما در فرایند کانتورینگ صورت خود به کار گیرید:

  • در کانتورینگ صورت بیضی و کشیده، کاری به خط ابروها نداریم و باید اجازه دهیم فرم اصلی خود را حفظ کنند.
  • در کانتورینگ صورت های فرم کشیده، به فرم لب ها کاری نداریم.
  • به یاد داشته باشید کانتور صورت را از پیشانی آغاز کنید و سپس به بخش‌های دیگر صورت بروید.
  • حرکات برس یا پد روی پیشانی و صورت را به صورت ضربه‌ای و به جهت بالا بزنید (به جز بخش خط های فک صورت) تا زیبایی بیشتری داشته و طبیعی‌تر به نظر برسند.
کانتورینگ و هایلایت صورت
کانتورینگ و هایلایت صورت

کلام آخر

در این مطلب، مروری بر روش صحیح کانتور صورت کشیده و بیضی داشتیم. شما چه فرم چهره ای دارید و چه‌طور آن را آرایش می کنید؟ نظرات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب سایت موتن رو زیر همین یادداشت در میان بگذارید.

سوالات متداول

کانتور صورت چیست؟

کانتور صورت به معنای ترمیم چهره و رفع عیوب آن است. به کمک کانتور صورت، می‌توانید هر ایراد ریز و درشت چهره خود را به حداقل برسانید.

انتخاب کرم پودر کانتور چه اهمیتی دارد؟

برای انتخاب کرم پودرِ کانتور صورت، باید به رنگ فعلی و اصلی پوست‌تان دقت کنید. باید حتما رنگی یک یا دو درجه تیره‌تر انتخاب کنید تا بتوانید برای ایجاد سایه ها، به خوبی از آن استفاده کنید.

پیش از شروع کانتورینگ، وضعیت پوست باید چه‌طور باشد؟

پیش از شروع کانتور صورت، از یک کرم آب‌رسان و بدون چربی روی پوست خود استفاده کنید. تاکید می‌کنیم به هیچ وجه نباید در این مرحله از کرم های حاوی چربی زائد استفاده کنید.