زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تأثیر ماساژ صورت در زیبایی و رفع خستگی

wordcamp
499
13 دقیقه
تأثیر ماساژ صورت در زیبایی و رفع خستگی

ماساژ صورت، نوعی ورزش برای صورت محسوب می‌شود که به جریان خون بهتر در صورت، کمک می‌کند. برای آن دسته از افرادی که به سلامت و شادابی پوست خود اهمیت می‌دهند، ماساژ صورت، بهترین روش برای حفظ زیبایی و شادابی پوست است و تاثیر شگفتی روی آن دارد.

انواع مختلفی از تکنیک‌های ماساژ صورت وجود دارد که می‌توانید به‌ تنهایی انجام دهید و یا توسط متخصصان پوست انجام شود. این تکنیک‌ها شامل یک سری حرکت‌هایی هستند که جریان خون را در صورت شما بهبود می‌بخشند و به کاهش پف‌کردگی و دیگر موارد کمک می‌کنند. در ماساژ صورت می‌توان از انواع لوسیون ها، روغن‌ها و یا پاک‌کننده‌ها استفاده کرد.

کارشناسان، فواید زیادی را برای ماساژ صورت مطرح کرده‌اند. ماساژ صورت درعین حال که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند، عضلات صورت شما را هم آرام می‌کند. می‌توان گفت که ماساژ صورت هم در زیبایی و هم در رفع خستگی روزانه، روشی مؤثر است.

در ادامه مقاله به تاثیر ماساژ صورت در زیبایی و رفع خستگی اشاره می کنیم. خواهید دانست که چقدر ماساژ صورت در زیبایی و رفع خستگی مؤثر است. همچنین اطلاعاتی را در خصوص نحوه انجام ماساژ صورت به تنهایی و اینکه چه زمانی بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید، کسب می کنید.

ماساژ صورت چگونه عمل می کند؟

هدف اولیه در ماساژ صورت، تحریک غدد لنفاوی زیر گوش و روی گردن است. هنگامی که این نواحی مسدود می‌شوند، تخلیه غدد لنفاوی کند می‌شود. این باعث می‌شود تا چهره‌ای پف کرده و کدر داشته باشید.

در واقع ماساژ صورت، به تخلیه سموم کمک می‌کند، برای همین است که بعد از آن، شادابی و آرامش را در صورت خود احساس می‌کنید. از آن جایی که ماساژ صورت، افزایش جریان خون را در این ناحیه به دنبال دارد، خون‌رسانی بیشتر به پوست، اکسیژن بیشتری را هم به پوست می‌رساند.

این باعث می‌شود تا جریان خون، مواد مغذی بیشتری را به همراه داشته باشد. از این رو، با تحریک و ماساژ صورت، به رفع خستگی و افتادگی عضلات صورت و همچنین تولید بیشتر کلاژن، کمک می‌کنید.

فواید ماساژ صورت در زیبایی

ماساژ صورت، فواید بسیاری هم برای آرامش بخشیدن به صورت و هم جوانسازی و زیبایی آن دارد. در زیر به برخی از فواید ماساژ صورت اشاره می‌کنیم: 

علائم پیری را کاهش می دهد

ماساژ صورت علاوه بر اینکه به تقویت عضلات صورت کمک می‌کند، در کاهش علائم پیری پوست نیز بسیار مؤثر است. عوامل تخریبی متعددی مانند آلودگی، استرس و سبک زندگی ناسالم، روی سلامت پوست ما تأثیر می‌گذارد.

کاهش پیری پوست با ماساژ صورت
تاثیر ماساژ صورت درزیبایی با کاهش چین و چروک

حتی با انجام یک تکنیک ساده ماساژ صورت، آرامش خاصی در پوست برقرار می‌شود، در عین حال که علائم پیری پوست را نیز به تعویق می‌اندازد. در صورت انجام ماساژ صورت به طور منظم، به رفع خطوط ریز و سطحی روی پوست، چین‌وچروک‌ها و همچنین لکه‌های تیره، کمک زیادی می‌کند.

به رفع جوش و جای جوش کمک می کند

از طریق ماساژ صورت، سموم از پوست دفع می‌شوند. دفع سموم به پاکسازی پوست، کمک زیادی می کند. وجود این سموم بر سطح پوست است که آکنه و دیگر التهابات پوستی را به دنبال دارد.

وقتی صورت خود را از آلودگی‌ها پاک می‌کنید، جایی برای ایجاد جوش‌های زیرپوستی و سرسیاه باقی نمی‌ماند. در واقع وقتی منافذ پوست تمیز می‌شوند، آکنه هم از بین می‌رود. همچنین ماساژ منظم پوست، به بهبود بافت و رنگ پوست کمک زیادی می‌کند. به مرور زمان، شما شاهد این خواهید بود که جای جوش‌ها کمتر شده است.

به داشتن پوستی صاف و درخشان کمک می کند

داشتن پوستی زبر و کدر، احساس ناخوشایندی را به همراه دارد. در چنین مواقعی، به دنبال کرم‌های نرم‌کننده و یا روشن‌کننده می‌گردیم تا بلکه به یک پوست نرم و شفاف برسیم. غافل از اینکه ماساژ صورت می‌تواند این کار را برای پوست صورت ما انجام دهد.

از آنجایی که ماساژ صورت، به دفع سموم کمک می‌کند و جریان خون را در این ناحیه افزایش می‌دهد، به پوست، بافت نرم‌تری می‌دهد. همچنین دفع سموم، به درخشان شدن پوست نیز کمک می‌کند و از افتادگی عضلات آن، جلوگیری می‌کند.

به محصولات مراقبتی پوست اجازه می دهد تا بهتر جذب شوند

تنها استفاده از محصولات مراقبتی پوست کافی نیست. اگر به دنبال اثربخشی این محصولات بر روی پوست صورت خود هستید، انجام ماساژ صورت، به جذب بیشتر محصولات پوستی کمک می‌کند.

تاثیر جذب محصولات پوستی با ماساژ صورت
تاثیر ماساژ صورت در زیبایی و جذب بهتر محصولات پوستی

به عنوان مثال، وقتی از یک سرم صورت و یا مرطوب کننده استفاده می‌کنید، به آرامی صورت را ماساژ دهید تا محصول بهتر بر روی پوست شما جذب شود. همچنین می‌توانید از یک سری وسایل ماساژ صورت مانند انواع سنگ‌های ماساژ استفاده کنید. گواشا، گوی‌های یخی یا همان آیس رولر، درمارولر و یا ماساژورهای غلتکی، می توانند در ماساژ صورت به شما کمک کنند.

در کاهش تنش و استرس مؤثر است

حتماً تا به حال پیش آمده است که در ملاقات با خانواده و یا دوستان، به شما گفته‌اند که چقدر خسته، نگران یا ناراحت به نظر می‌رسید. این به این دلیل است که صورت ما، نمایانگر این است که روز خود را چگونه سپری کرده‌ایم.

هنگامی که استرس دارید و یا احساس خستگی می‌کنید، پیشانی و چشم‌های خود را منقبض می‌کنید. این انقباض، منجر به ایجاد چین‌وچروک در اطراف چشم و ناحیه پیشانی می‌شود. در چنین شرایطی، ماساژ صورت به کاهش تنش و فشارهای روزمره کمک می‌کند و صورت شما را شاداب و پرانرژی نگه می‌دارد. پس از مدت کوتاهی، شما شاهد تاثیر ماساژ صورت در زیبایی و رفع خستگی خواهید بود.

چگونه می توان ماساژ صورت را در خانه امتحان کرد؟

برای انجام ماساژ صورت در خانه، لازم نیست که حتماً دستگاه‌های پیشرفته داشته باشید. یک ماساژ روزانه سبک با کمترین و ساده‌ترین امکانات هم می‌تواند بر حفظ زیبایی و رفع خستگی شما مؤثر باشد.

وسایل ساده همچون ماساژورغلتکی سنگ یشم یا همان جیدرولر و گواشا، هر دو برای کمک به آزادسازی غدد لنفاوی و تحریک پوست مفید هستند. در واقع استفاده از این ماساژورهای ساخته شده از سنگ یشم، به رفع تنش عمیق ماهیچه‌ها و افزایش گردش خون کمک می‌کند.

انواع تکنیک های ماساژ صورت در خانه بر اساس کاربرد آن‌ها

به ‌کارگیری تکنیک‌های مناسب ماساژ صورت در کنار روتین مراقبت از پوست، می‌تواند بسیار بر سلامت پوست تأثیر بگذارد. انجام اصولی این تکنیک‌های ماساژ صورت، فواید زیادی برای پوست شما دارد. نه تنها به بهبود درخشندگی پوست کمک می‌کنند، بلکه برای داشتن صورت سفت‌تر و بدون چین‌وچروک نیز مؤثر هستند. تکنیک‌های ماساژ صورت بر حسب تاثیرکاربرد عبارت‌اند از:

تکنیک ماساژ صورت با خاصیت ضد پیری

همان‌طور که اشاره شد، تحریک بافت‌ها از طریق ماساژ، به صورت نیرو می‌بخشد و به سلامت پوست کمک می‌کند. نتیجه آن تاثیر ماساژ صورت بر زیبایی و رفع خستگی پوست است. همچنین تاثیر ماساژ صورت را در روشن شدن و سف شدن پوست خواهید دید. در این نوع تکنیک، ابتدا محصول موردنظر را بر روی پوست تمیز اعمال کنید. سپس با کشیدن انگشتان از روی پل بینی و در راستای شکل صورت، شروع کنید. برای انجام این تکنیک در بخش‌های مختلف صورت، به شکل زیر عمل کنید:

  • چشم‌ها: با یک حرکت آهسته و به صورت رفت‌وبرگشت، انگشتان را زیر چشم و اطراف آن حرکت دهید.
  • گونه‌ها: انگشتان خود را روی استخوان گونه بیاورید و به سمت بیرون بکشید. همین حرکت را زیر استخوان گونه تکرار کنید.
تاثیر ماساژ صورت بر کاهش چین و چروک پیشانی
تاثیر ماساژ صورت درزیبایی و کاهش خطوط پیشانی
  • پیشانی: برای پیشانی، از همان حرکت رفت‌وبرگشتی آهسته استفاده کنید. به این صورت که از مرکز پیشانی به بیرون و با استفاده از حرکات رو به بالا از ابروها تا خط رویش مو، این تکنیک را اجرا کنید. در مرحله بعد، از انگشتان شست خود برای اجرای ضربات عمودی استفاده کنید.
  • چانه: از کناره‌های هر انگشت اشاره، برای حرکت از لب پایین به سمت خط فک استفاده کنید. این حرکت را از مرکز چانه به سمت بیرون و بعد به سمت گوش اجرا کنید. پس از آن، از دو انگشت استفاده کنید. به این صورت که در هر دست، از مرکز چانه به بیرون و به سمت گوش‌ها حرکت کنید.
  • زیر چانه و گردن: برای این نواحی، ضربات سبک و سریع از گردن تا خط فک انجام دهید تا به لیفت شدن پوست در این ناحیه کمک کند. استفاده کنید. این به صاف کردن چین‌وچروک‌هایی که در اثر خوابیدن به پهلو ایجاد شده است، کمک می‌کند.

تکنیک ماساژ صورت فرانسوی درناژ لنفاوی

از آنجایی که ماساژ صورت به بهبود گردش خون کمک می‌کند، در رفع گرفتگی سینوسی نیز مؤثر است. با آگاهی تکنیک درناژ لنفاوی، می‌توان به کاهش گرفتگی غدد لنفاوی کمک کرد. از این رو می توان تاثیر ماساژ صورت در زیبایی و رفع خستگی را درک کرد. برای انجام این تکنیک، می‌توانید از جیدرولر یا همان ماساژور غلتکی سنگ یشم استفاده کنید.

با این وسیله، قادر خواهید بود تا سرتاسر صورت خود را همراه با حرکت دادن آن، ماساژ دهید. به نوعی، جیدرولر تمام کاری که برای انجام این تکنیک لازم است، برای شما انجام می‌دهد. بهتر است قبل از استفاده از این وسیله، یک لوسیون یا یک کرم سبک را روی تمام صورت و گردن بمالید.

سپس با استفاده از ماساژور غلتکی سنگ یشم، از مرکز صورت خود به سمت بیرون حرکت دهید. این کار سیستم لنفاوی را به طور طبیعی برای تخلیه مایع تحریک کرده و از انسداد آن جلوگیری می‌کند. برای گرفتن نتیجه موردنظر، حداقل یک بار در ماه این تکنیک را تکرار کنید.

این نکته را هم توجه باشید که جیدرولر را در یخچال نگهداری کنید تا برای استفاده مجدد، از فواید سنگ خنک شده بر روی صورت بهره‌مند شوید. استفاده از سنگ خنک شده، به کاهش هر گونه پف یا تیرگی زیر چشم کمک می‌کند.

تکنیک ماساژ ضد چروک صورت

اگر می‌خواهید که ماساژ صورت شما در جهت رفع چین‌وچروک باشد، از تکنیک ماساژ ضد چروک استفاده کنید. برای انجام این تکنیک، ابتدا یک سرم یا روغن ماساژ صورت که برای نوع پوست شما مناسب است، بر روی صورت تمیز استفاده کنید.

سپس از انگشت میانی خود برای اعمال فشار به مرکز پیشانی استفاده کنید. این تکنیک در صاف کردن خطوط اخم در سراسر پیشانی بسیار مؤثر است. همچنین می‌تواند در کاهش استرس و سردرد به شما کمک کند. این فشار را برای سه ثانیه اعمال کنید و سه مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

برای اثرگذاری بیشتر این تکنیک، انگشت میانی‌ خود را پایین بیاورید تا جایی که درست در بین ابروهایتان برسید. همچنین به منظور پیاده‌سازی این تکنیک برای چشم‌ها، کافی است از انگشتان اشاره خود برای اعمال فشار بر روی پل بینی و به سمت زیر چشم‌ها استفاده کنید.

این کار را هر بار به مدت پنج ثانیه و در مجموع سه مرتبه انجام دهید. این تکنیک می‌تواند به حفظ آرامش چشم‌های شما کمک کند. از طرفی دیگر، به‌طور طبیعی از چروک شدن چشم‌ها و تشکیل حلقه‌های تیره در زیر چشم جلوگیری می‌کند. در واقع این تکنیک، تاثیر ماساژ صورت در زیبایی و رفع خستگی را به شما نشان می دهد.

نکته‌ای که قبل از انجام ماساژ صورت باید در نظر بگیرید

اگر اخیراً تزریقی در صورت خود انجام داده‌اید مانند فیلر یا بوتاکس یا هر گونه داروی تزریقی برای پوست، از ماساژ دادن صورت خود بلافاصله خودداری کنید. این به این خاطر است که بین ماساژ صورت و تزریقات، فعل‌وانفعالاتی به وجود می‌آید.

عدم انجام ماساژ صورت بعد از تزریق
عدم انجام ماساژ صورت بعد از تزریق پرکننده های صورت

این بدان معناست که خیلی زود پس از تزریق بوتاکس یا فیلر، برای ماساژ صورت اقدام نکنید. در صورتی که تصمیم به انجام ماساژ صورت دارید، دو هفته تا چهار هفته بعد از تزریق بوتاکس یا دیگر پرکننده‌های صورت، صبر کنید. باید پس از یکی از این درمان‌های پوستی، به پوست خود زمان بدهید. این به خاطر این است که ماده تزریقی تا حدودی بعد از تزریق در پوست باقی می‌ماند.

این نشان می‌دهد که هنوز به طور کامل جذب نشده است. با این حال، اگر مرتباً از داروهای تزریقی استفاده می‌کنید و می‌خواهید ماساژ را به روتین پوستی خود اضافه کنید. این احتمال وجود دارد که آن‌ها تا حدودی سریع‌تر تجزیه شوند. پس بهتر است قبل از ماساژ صورت، چند روزی را صبر کنید.

چه زمانی باید برای ماساژ صورت به متخصص پوست مراجعه کنیم؟

ماساژ صورت در شرایطی که پوست در وضعیت نرمال قرار دارد، می‌تواند مفید باشد؛ اما در مواقعی که پوست دچار التهاب شده است و یا مشکل خاصی دارد، ماساژ صورت توصیه نمی‌شود.

اگر تصمیم به انجام ماساژ صورت دارید و پوست شما در حالت عادی خود نیست، بهتر است ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید. از سوی دیگر، اگر هنوز نوع پوست خود را نمی‌شناسید و یا از محصولی اطمینان ندارید، با پزشک خود مطرح کنید.

توجه داشته باشید که از وسایل تخصصی ماساژ صورت در خانه و بدون دانستن روش درست استفاده از آن، بر روی پوست خود استفاده نکنید. انجام ماساژ تخصصی، حتماً باید توسط متخصص آن انجام شود.

کلام پایانی

در این مقاله به تاثیر ماساژ صورت در زیبایی و رفع خستگی اشاره شد. دانستید که ماساژ صورت، یک روش فوق‌العاده برای حفظ زیبایی و رفع خستگی‌های روزمره است. در صورتی که با اصول و تکنیک های انواع ماساژ صورت در خانه، آشنا باشید، به تنهایی می توانید از فواید آن بهره‌مند شوید.

همچنین می‌توانید ماساژهای تخصصی توسط متخصصین پوست داشته باشید. ماساژ صورت اگر همراه با محصولات مراقبتی پوست باشد، به بهبود وضعیت پوست شما کمک می‌کند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای داشتن پوستی زیبا، درخشان و سالم، استراحت کافی و رژیم غذایی سالم ضروری است.

سوالات متداول

فواید ماساژ صورت کدام است؟

علائم پیری پوست را کاهش می دهد- به رفع جوش و جای جوش کمک می کند- به محصولات مراقبتی اجازه می دهد تا بهتر جذب شود- به داشتن پوستی صاف و درخشان کمک می کند- در کاهش تنش و استرس موثر است

تکنیک ماساژ صورت فرانسوی درناژ لنفاوی چگونه به سلامت پوست کمک می کند؟

این نوع تکنیک از انسداد غدد لنفاوی جلوگیری می کند. در نتیجه به جریان خون بهتر در پوست صورت و شادابی پوست کمک می کند.

چه زمانی می توان بعد از تزریق پرکننده های صورت، از ماساژ صورت استفاده کرد؟

به طور معمول بهتر است که ماساژ صورت را با گذشت دو تا چهار هفته از تزریق، انجام داد تا تداخلی با هم ایجاد نکنند.