زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع روش فر کردن مو با سشوار در خانه

wordcamp
15,691
8 دقیقه
انواع روش فر کردن مو با سشوار در خانه

انواع روش فر کردن مو با سشوار در خانه بسیار متنوع است. اگر در خانه دستگاه فر کننده مو ندارید و می‌خواهید مراحل فر کردن مو با سشوار در خانه را بیاموزید یا موهای فر دارید، مشکل وز شدن موها را دارید و به طور کل از آنها رضایت ندارید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قدم به قدم انواع روش فر کردن مو مثل، فر کردن مو با سشوار و چنگال و فر کردن مو با سشوار چرخشی را یاد می‌گیرید تا موهای زیبا و درخشانی داشته باشید.

روش فر کردن مو با سشوار

یک روش فر کردن مو با سشوار با استفاده از دیفیوژر یا دیسپانسر مو است. این قطعه از سشوار را می‌توانید با خرید سشوار یا به صورت جدا تهیه کنید. نحوه کار با دیسپانسر سشوار بسیار ساده است . اگر موی فر دارید، می‌توانید با این روش به موهایتان فرم زیباتری بدهید.

  استفاده از کرم حالت دهنده موی فر

فر کردن مو با سشوار و موس

کرم حالت دهنده موی فر باعث درخشش موها می‌شود، از موها دربرابر حرارت محافظت می‌کند و مانع وز شدن موها می‌شود. در مرحله اول مقداری کرم آبرسان حالت دهنده موی فر به موهایتان بزنید. به یاد داشته باشید که موهایتان مرطوب باشد. این کرم را به آرامی از بالا تا پایین موهایتان بکشید.

توصیه می‌کنیم، پیش از استفاده از کرم حالت دهنده موی فر، حتما موهایتان را با یک شانه دندانه درشت یا شانه چوبی، مرتب کنید تا گره نخورد. در صورتی که نمی‌خواهید از این محصول استفاده کنید، می‌توانید فر کردن مو با سشوار و موس را تجربه کنید. موس اگرچه باعث خشک شدن موها می‌شود، اما انتخاب مناسبی برای مهمانی  (نه به صورت مداوم) است که موها وز نکند و فر زیبا باقی بماند.

از دیسپانسر سشوار استفاده کنید

فر کردن مو با دیسپانسر

دیسپانسر یا دیفیوژر مو قطعه‌ای است که می‌توانید همراه با سشوار یا به صورت جدا تهیه کنید و آن را به سر سشوار متصل نمایید. دیسپانسر سشوار به فر شدن و حالت‌دهی مو کمک می‌کند و مانع وز شدن موها می‌شود.

نحوه استفاده از دیسپانسر سشوار بسیار ساده است. موها را مثل یک کاسه، داخل دیسپانسر قرار دهید و دیسپانسر را به سر نزدیک کنید. دیفوژر را جابه‌جا کنید و دسته دیگری از مو را داخل آن قرار دهید. همچنین در فر کردن بهتر موها می‌توانید دیسپانسر را در جهت بالا و پایین حرکت دهید.

موهایتان را خشک کنید

فر کردن مو با سشوار

در مرحله پایانی روش فر کردن مو با سشوار، باید موهایتان را خشک کنید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر موها را با دیفیوژر سشوار یا سشوار به طور کامل خشک کنید، موها وز می‌شوند. بنابراین بهتر است تنها 80 درصد از موها را خشک کنید و اجازه دهید رطوبت باقی مانده مو با جریان طبیعی هوا خشک شود. با این روش، فر موها بدون وز و زیبا خواهد بود.

فر کردن مو با سشوار چرخشی

فر کردن مو با سشوار چرخشی کمی چالش برانگیز است. چرا که استفاده اشتباه از سشوار چرخشی باعث گیر کردن و حتی کنده شدن موها می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم به نکات زیر برای استفاده از سشوار چرخشی توجه داشته باشید تا موهایتان به سادگی و زیبایی فر شود.

از اسپری دو فاز مو استفاده کنید

مراحل فر کردن مو

اسپری دو فاز مو از مو دربرابر حرارت سشوار چرخشی محافظت می‌کند و باعث نرم و درخشان شدن موها می‌شود. همچنین از مزایای دیگر اسپری دو فاز مو می‌توان به گره نخوردن موها اشاره کرد. بنابراین در مرحله اول، از استفاده از اسپری دو فاز مو غافل نشوید.

موها را شانه و تقسیم کنید

روش فر کردن مو در خانه

یکی از کارهایی که بسیاری از افراد پیش از فر کردن مو با سشوار چرخشی فراموش می‌کنند، شانه کردن موها است. در صورتی که موهای نازک یا مستعد گره و وز دارید، ممکن است سشوار چرخشی لابه‌لای موهایتان گیر کند.

علاوه بر این، از یک شانه تقسیم استفاده کنید و موهایتان را در دسته‌های کوچک با گیره ببندید. هر چه میزان دسته موها کوچک‌تر باشد، نحوه استفاده از سشوار چرخشی راحت‌تر خواهد بود و کمتر در موها گیر می‌کند.

نحوه استفاده از سشوار چرخشی

سشوار کردن مو
فر کردن مو با سشوار چرخشی

هنگام استفاده از سشوار چرخشی باید کمی صبر و حوصله داشته باشید. ابتدا پایین موهایتان را تا نیمه شانه گرد سشوار بچرخانید. به یاد داشته باشید که موها به طور کامل روی سشوار پیچ نخورد. سپس سشوار را به حالت عمودی در دست بگیرد و روشن کنید.

هنگامی که پایین موهایتان حالت‌دار شد، می‌توانید سشوار چرخشی را خاموش کنید. سپس قسمت بالاتر موهایتان را دور سشوار چرخشی بچرخانید. دوباره سشوار را به حالت عمود در دست بگیرد و روشنش کنید. این کار را برای تمام بخش‌های موهایتان تکرار کنید تا موهایتان فر شود. سپس فر موهایتان را به آرامی با دست باز کنید تا حالت طبیعی‌تری داشته باشد.

نحوه استفاده از سشوار چرخشی بدون برس

یک روش ساده استفاده از سشوار چرخشی بدون برس است. این مدل سشوارها که به نام ایررپ (Airwrap) در بازار موجود است، شباهت بسیاری به دستگاه فرکننده (یا قولی بابیلیس) دارد. با این تفاوت که دستگاه می‌چرخد و باد گرم تولید می‌کند.

به منظور فر کردن مو با سشوار چرخشی جدید، موهایتان را مثل بابیلیس دور سشوار بچرخانید و دستگاه را روشن کنید. دستگاه می‌چرخد و همراه با باد گرم موهایتان را خشک و فر می‌کند که نحوه استفاده از این دستگاه جدید، بسیار ساده‌تر است.

فر کردن مو با سشوار و موس

فر کردن مو با سشوار و موس

در صورتی که می‌خواهید برای مهمانی یا یک مراسم موهایتان را فر کنید، موس کمک می‌کند تا موها وز نشوند و سالم، محکم، درخشان و زیبا باقی بمانند. اما توصیه می‌کنیم از موس به صورت روزانه و مداوم استفاده نکنید. چرا که موها را خشک می‌‌کند و حتی ممکن است پس از مدتی باعث ریزش موها شود.

به منظور فر کردن مو با سشوار و موس، ابتدا موهایتان را شانه کنید و به یاد داشته باشید که موهایتان حتما مرطوب باشد. سپس مقداری موس، به اندازه دو بند انگشت، به کف دستتان بزنید و کف دستتان را به هم بمالید تا موس کاملا پخش شود.

موهایتان را از پایین، کف دستتان قرار دهید و دستتان را از پایین تا بالا حرکت دهید و مشت دستتان را باز و بسته کنید، به طوری که موها در دستتان قرار گیرد و فر شوند. این کار را  چندین باز تکرار کنید تا تمام موهایتان فر و حالت‌دار گردند.

در مرحله بعد می‌توانید از دیسپانسر سشوار استفاده کنید. دیسپانسر را نزدیک موهایتان کنید تا جریان باد سشوار پخش و موهایتان خشک شود. در صورتی که دیسپانسر ندارید، سشوار را با فاصله از موهایتان قرار دهید تا خشک شوند.

به یاد داشته باشید، در صورتی که سشوار نزدیک موهایتان باشد، موهایتان وز می‌شود. همچنین موهایتان را به صورت 80 درصد خشک کنید و اجازه دهید 20 درصد رطوبت باقی مانده با جریان طبیعی هوا خشک شود که این کار مانع وز شدن موها می‌شود.

فر کردن مو با سشوار و چنگال

یکی از روش‌های خلاقانه‌ای که در فضای مجازی دیده می‌شود، فر کردن مو با سشوار و چنگال است. در صورتی که دستگاه فر کننده مو در خانه ندارید، شما می‌توانید تنها با یک چنگال ساده، موهایتان را فر و جذاب کنید.

برای فر کردن مو با سشوار و چنگال، ابتدا موهایتان را دور یک چنگال بپیچید. نیاز نیست که موها را از لابه‌لای دندانه‌های چنگال رد کنید. در مرحله دوم، مقداری اسپری مو، مثل تافت بزنید. سپس سشوار را با فاصله از موهایتان قرار دهید تا اسپری خشک شود و مو حالت بگیرد.

در نهایت موهایتان را از چنگال باز کنید و با انگشتتان فر مویتان را حالت دهید. به یاد داشته باشید که از این روش فر کردن مو با سشوار به صورت مداوم استفاده نکنید. چرا که اسپری تافت باعث خشک شدن مو می‌شود.

روش فر کردن مو با سشوار در خانه

شما به روش‌های متعددی می‌توانید فر کردن مو با سشوار در خانه را تجربه کنید. روش فر کردن مو با سشوار و سنجاق سر، یک روش قدیمی است که احتمالا بسیاری از مادرها این روش را به یاد دارند. بنابراین شما می‌توانید با کمک این مراحل، موهایتان را به راحتی در خانه فر کنید.

  1. در مرحله اول شما باید موهایتان را به خوبی شانه کنید تا گره و وز لابه‌لای موهایتان باقی نماند.
  2. در مرحله دوم شما می‌توانید از یک اسپری دو فاز مو برای مراقبت از موها در برابر حرارت بهره‌مند شوید.
  3. موهایتان را به چندین بخش تقسیم کنید.
  4. بخش کوچکی از موهایتان را جدا کنید و آن را دور انگشتتان بپیچید و با یک سنجاق، حلقه مو را به کف سر متصل کنید.
  5. این کار را برای تمام بخش‌های موهایتان انجام دهید.
  6. در صورت نیاز می‌توانید موهایتان را تافت بزنید تا به همین حالت باقی بماند.
  7. سشوار را با فاصله از سر قرار دهید تا فر موهایتان شکل بگیرد.
  8. هنگامی که موهایتان تا حدودی خشک شد، سنجاق‌ها را از سر جدا کنید.
  9. در نهایت فر موها را با دست باز کنید و به موهایتان حالت دهید.