زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بابلیس یا اتو مو؛ کدام مناسب من هستند؟

wordcamp
2,446
10 دقیقه
بابلیس یا اتو مو؛ کدام مناسب من هستند؟

امروزه فر کننده مو یا اتو مو از پرکاربردترین ابزارهای زیبایی هستند. به خاطر قیمت مناسب فر کننده‌ها افراد به دنبال آن هستند که دستگاه خریداری شده علاوه بر کارایی مناسب ظاهر مویشان را تا حد زیادی شبیه به آرایشگاه‌های بیرون کند. وقتی صحبت از اتو مو یا بابلیس می‌شود و سوال این است که کدومو بخرم؟ پاسخ به این سوال سخت می‌شود.

همه ما می‌دانیم که اتوموها می‌توانند موها را فر کنند، اما آیا می‌توانند کارایی یک فر کننده با سری‌های کاملا گرد را داشته باشند؟ با این حال، من متوجه شدم که اتو یک ابزار همه کاره است که با آن می‌توانید کارهایی بیش از صاف کردن مو انجام دهید. خانم‌هایی با فرهای درشت مو که در اینستاگرام می‌بینید، به احتمال زیاد این کار را با استفاده از اتو مو انجام داده‌اند. این نکته را در نظر داشته باشید که فر کردن موها می‌تواند بسیار مشکل باشد. به خصوص زمانی که نمی‌دانید با کدام ابزار می‌توانید نوع فرهایی را که می‌خواهید به دست آورید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید؛ ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم کدام ابزار برای دستیابی به امواج، فرها و سیم ‌پیچ‌های مورد علاقه شما بهترین است.

بابلیس یا اتو مو

بابلیس و اتو مو هر دو دستگاه حرارتی با طراحی متفاوت هستند. در ادامه این مطلب تفاوت اتو مو تخت و بابلیس گفته می‌شود. با دانستن تفاوت این دو می‌آموزید که کدام‌یک بهتر می‌تواند فرهای رویایی شما را به ارمغان بیاورد.

اتو مو چیست؟

به طور معمول، از اتو موهای تخت برای صاف کردن مو استفاده می‌شود. برای از بین بردن موج و فر روی مو و صاف کردن آن استفاده می‌شود. آن‌ها این کار را با شکستن پیوندهای هیدروژنی طبیعی بین رشته‌های مو انجام می‌دهند. این پیوندهای هیدروژنی دلیل مجعد بودن موها هستند. علاوه بر این، از اتو موی تخت برای ایجاد فرهای درشت استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود اتو تخت به یک ابزار همه کاره عالی تبدیل شود که برای زمانی که نمی‌خواهید هزینه زیادی برای ابزارهای یک ظاهر طراحی کنید، عالی است.

 اتو مو برای صاف کردن مو یا فر کردن مو؟
اتو مو برای حالت دادن مو

بابلیس چیست؟

دستگاه‌های برقی، الکتریکی برای ایجاد فر طراحی شده‌اند. در اثر پیچش موها بر روی اهرم دستگاه و بازتاب گرما و حرارت بر مو، موها موج دار و فر می‌شوند. این دستگاه محدودیت‌های خاصی در ایجاد فرها دارند که با توجه به شکل بابلیس می‌تواند متفاوت باشد. بابلیس مو، بر اساس نوع فر کردن موها مانند فر درشت و ریز انواع مختلفی دارد. جنس بابلیس ها، عموما فلزی، سرامیکی، تیتانیومی و کروم می‌باشد که مدل سرامیکی آن طرفداران بیشتری دارد و حالت فر زیباتری را در موها ایجاد می‌کند. بابلیس‌های حالت دهنده مو از لحاظ طراحی، انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید با توجه به مدل فر موی مورد علاقه‌تان، دستگاه بابلیس مناسبی را تهیه کنید.

خرید فرکننده مو با بهترین قیمت

دستگاه های فر کننده و حالت دهنده لوازمی بسیار کاربردی هستند که به شما کمک می‌کنند تا برای مهمانی و مجالس خود بدون نیاز به آرایشگاه و در خانه، موهای خود را به بهترین شکل بیارایید و حالت دهید. همچنین بابلیس این امکان را به شما می‌دهد که بدون صرف وقت، هزینه و مراجعه به آرایشگاه‌ها، به راحتی در منزل، موهایی فر و مواج داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

مزایای اتو مو و مزایای فر کننده مو

اتو موی فر کننده یا صاف کننده مو می‌تواند موهای شما را بسیار زیبا کند. متأسفانه، استفاده مکرر و روزانه از این دستگاه می‌تواند آسیب جدی به موی شما وارد کند. با این حال، اگر نمی‌توانید از اتو موی خود دل بکنید؛ راه‌هایی برای به حداقل رساندن آسیب‌های آن وجود دارد.

مناسب تمامی موها

در حال حاضر، بهترین چیز در مورد اتو مو، توانایی آن در حالت دادن به انواع مو است. چه موهای شما پرپشت باشد یا نازک، یک اتو مو مخصوص موی شما وجود دارد. توجه داشته باشید، اتوهای که صفحه سرامیکی دارند برای افرادی با موهای نازک، بهترین انتخاب است. برای کسانی که موهای ضخیم دارند، اتوموهایی با روکش تیتانیوم بهترین کارایی را دارند.

یک اتو مو و کارایی بسیار

هنگامی که یک اتو مو تهیه کردید، متوجه خواهید شد که فقط موها را صاف نمی‌کند. اتوهای صاف و مسطح می‌توانند موها را فر، موج‌دار و همچنین مجعد کنند. این فوق العاده نیست؟ تنها با یک ابزار می‌توانید مدل موهای شیک و متفاوتی را برای مراسم‌های مختلف امتحان کنید.

استفاده‌ای سریع و آسان

یک خبر خوب! حالت دادن به موها با اتو مو زمان زیادی را صرف نمی‌کند. خواه به دنبال یک صاف کردن ساده باشید یا موج‌دار کردن موهای خود؛ اتو مو در کمترین زمان و به آسانی موی شما را آراسته می‌کند.

خرید انواع اتو مو با قیمت مناسب

در گذشته برای صاف کردن موها وسایل و تجهیزات زیادی در اختیار نبود و اگر کسی خواهان موهای لخت و صاف بود، مجبور می‌شد از اتوهای معمولی لباس استفاده کند؛ اما امروزه دنیای محصولات آرایشی مو بسیار گسترده شده است. تنها کافی است یک عدد اتو مو بخرید تا هر زمان که دلتان خواست در سریع‌ترین و کم‌ترین زمان ممکن، صاحب صاف‌ترین موهای دنیا شوید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

حرفه‌ای می‌شوید

زمانی که خودتان شروع به حالت دادن به موهای خود می‌کنید، بیشتر در مورد موهای خود اطلاعات کسب می‌کنید. (همچنین متوجه بعضی از خرافات هم می‌شوید) اکثر مردم اتوهای تخت را با آسیب حرارت و سوختگی مرتبط می‌دانند. اما همیشه این‌طور نیست! این بستگی به نحوه استفاده شما از این ابزار دارد.

معایب اتو مو

همه ما میدانیم که استفاده کردن از هر چیزی حدومرزی دارد و زیاده روی در آن فقط باعث آسیب رساندن به خودمان است. پس لطفا هر روز از اتو مو استفاده نکنید. اولین گام برای داشتن موهای زیبا، داشتن موهای سالم است!

اتو مو و چهره ناراحت_ ترسیده
معایب اتو مو

بهتر است در ادامه کمی درباره معایب فرکننده‌ها و معایب اتو موها بپردازیم:

ریزش موریزش مو:

ریزش شدید مو پس از صاف کردن مو به دلیل استفاده مکرر از حرارت رخ می‌دهد. حرارت به فولیکول‌های مو و همچنین بافت مو آسیب می‌رساند و باعث شکاف و شکستگی مو می‌شود. (پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده لوازم حرارتی مو از اسپری‌های محافظ مو استفاده کنید)

عوارض شیمیایی

صاف کردن مو عوارض جانبی خاص خود را دارد. استفاده از مواد شیمیایی نامرغوب باعث کاهش رشد مو می‌شود. گاهی اوقات آرایشگر برای صرفه جویی در هزینه‌ها، ممکن است از لوازم آرایشی بی‌کیفیت استفاده کند.

حساسیت

گاهی اوقات ممکن است فرد به دلیل کیفیت پایین مواد حالت دهنده مو (تافت، موس، ژل) برای صاف کردن، دچار قرمزی و خارش در پوست سر یا چشم شود. در چنین مواردی باید با متخصص پوست یا پزشک مشورت کرد.

تاثیر بر سلامت مو

صاف کردن مو باعث شکنندگی و خشکی مو می‌شود. رطوبت طبیعی مو با استفاده از سشوار و اتو مو از بین می‌رود و ظاهری کدر به مو می‌بخشد. درخشندگی طبیعی مو با استفاده بی رویه از وسایل حرارتی مو به خطر می‌افتد.

موخوره

حرارتی که اتو مو به مو منتقل می‌کند، باعث جذب رطوبت مو می‌شود. به مرور زمان موی شما از ساقه شروع به موخوره زدن می‌کند.

سرطان زا

زمانی که از اتو مو استفاده می‌کنید گاز فرمالدهید تولید می‌شود. این گاز می‌تواند باعث تحریک چشم‌ها، گوش‌ها و ریه شود. از آن جا که گاز فرمالدهید گازی سرطان زا نیز هست، بهتر است به هنگام استفاده از اتو مو بیشتر دقت کنید.

اتو کردن موی فر
اتو مو و موهای فر

بابلیس بهتر است یا اتوی مو

 با توجه به مطالبی که قبلا گفته شد احتمالا به جواب درست را بر اساس نیاز و توجه به جنس موی خود رسیده‌اید. اتوهای مو علاوه بر صاف کردن مو یا به اصطلاح شلاقی کردن آن می‌توانند مو را فر، مجعد و حالت دار کنند. بابلیس‌ها به فر کردن مو محدود هستند. در بعضی از بابلیس‌ها سری مخروطی آن جدا می‌شود و می‌توان از مخروطی‌های دیگر داخل جعبه که در سایزها و اندازه‌های مختلف هستند استفاده نمود. نوع دیگر بابلیس‌ها، قسمت مخروطی‌شان یکسان نیست و سایزهای مختلفی را در بر دارد.

نکات مهم استفاده از اتو مو و بابلیس

  • قبل از استفاده موهای خود را کاملا با سشوار خشک کنید.
  • اگر حجم موی شما زیاد است بهتر است موها را به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.
  • در هنگام اتو موهای خود را نکشید.
  • از داغ شدن بیش از حد اتو مو که موجب سوزاندن و آسیب دیدن مو می‌شود خودداری کنید.
  • اتو کشیدن موها از ریشه، به موها آسیب جدی رسانده و باعث ریزش و شل شدن ریشه مو می‌شود. پس سعی کنید با فاصله از ریشه‌ی موها، آن‌ها را اتو کنید.
  • هنگام اتو کردن مو، اگر خواسته باشید فقط موها صاف شود، از کمی واکس براق‌کننده یا کرم مو استفاده کنید.
  • استفاده مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم شدن و فاصله انداختن بین موها خواهد شد. بهتر است تنها در مواقع خاص این کار را انجام دهید.
  • پیش از اتو کردن موهای رنگ و مش شده و‌ هایلایت، موها را با واکس و براق‌کننده بپوشانید. این عمل باعث آسیب کمتر به مو می‌شود. دکلره و رنگ، مقاومت مو را در برابر حرارت کم می‌کنند و به راحتی در اثر گرما، موها از وسط شکسته شده و می‌ریزند.
  • تا حد امکان از این قبیل محصولات آرایشی برای موهایی آسیب دیده و دکلره کمتر استفاده کنید.
  • بهتر است برای موهای آسیب دیده، مجعد، زبر و خشک از اتوی بخار استفاده کنید.
بابلیس و مو
بابلیس و فر کردن مو

سخن پایانی

کسانی که به طور ژنتیکی دارای موهای مجعد یا فرفری هستند می‌دانند که چه حسی دارد که برای داشتن موی صاف همیشه به دنبال اتو مو باشید اتوی مو یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای داشتن موهای براق و یکدست است اما در دراز مدت می‌تواند به مو آسیب بزند. و همین طور کسانی که موهای صاف دارند به دنبال مجعد یا فر کردن موی خود هستند. مراقب باشید که استفاده زیاد و نامناسب از دستگاه‌های حرارتی به خصوص اتو مو یا بابلیس، ممکن است موجب خشکی موها و ایجاد موخوره در آن‌ها شود. پس سعی کنید از هر وسیله‌ای در حد اعتدال استفاده کرده و در استفاده از آن افراط نکنید. 

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید بسیار متشکریم. لطفا در قسمت دیدگاه پیشنهادات و سوالات  خود را با ما در میان بگذارید. ضمنا شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو تمامی محصولات مراقبتی مو و دستگاه‌های حالت دهنده مو را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید.

روزگار به کام

سوالاتت متداول

اتو مو چیست؟

از اتو موهای تخت برای از بین بردن موج و فر روی مو و صاف کردن آن‌ها استفاده می‌شود.

فر کننده مو یا اتو مو؟ کدام بهتر است؟

همان‌طور که می‌دانید پاسخ این سوال در دستان شماست. شما بسته به نیاز و جنس مویی که دارید باید آن را انتخاب کنید.

برای انواع موها، کدام اتو مو مناسب است؟

اتو موهای سرامیکی بهترین انتخاب برای تمامی موها است.

اسپری محافظ حرارتی مو چیست؟

اسپری‌های محافظ حرارتی، موهای شما را آب‌رسانی می‌کنند. همچنین، با ایجاد یک لایه‌ی محافظ، رطوبت طبیعی موی شما را حفظ کرده و از این طریق آسیب‌های دستگاه‌های حرارتی مو را به حداقل می‌رساند.

اتو موی بخار دار چیست؟

اتو مو هنگام صاف کردن یا حالت دادن مو با استفاده از حرارت بالا رطوبت موجود در موها را از بین می‌برد. در تکنولوژی جدید، مهم‌ترین تفاوت اتوهای بخاردار با انواع معمولی این است که آن‌ها خودشان دارای منبع بخار آب هستند و رطوبت از دست رفته موها هنگام اتو کشیدن را جایگزین می‌کنند. اتو موهای بخار دار نیمی از آسیب‌های احتمالی اتو مو را می‌کاهد.