زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

روش‌های شفاف کردن پوست

wordcamp
4,095
14 دقیقه
روش‌های شفاف کردن پوست

رنگ پوست روشن و بی‌عیب رویایی است که بسیاری از ما داریم. هیچ چیز به‌اندازه داشتن یک‌پوست صاف و درخشان باعث اعتماد به‌نفس نمی‌شود. پوست خوب شما را جوان‌تر و زیباتر نشان می‌دهد. هیچ کمبودی در کرم‌ها و لوسیون‌های روشن کننده پوست در بازار وجود ندارد. با این حال، استفاده طولانی مدت از محصولات آرایشی مبتنی بر مواد شیمیایی می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. به‌علاوه، بسیاری از راه‌های مراقبت از پوست به شما این فرصت را برای ماساژ صورتتان می‌دهد. پس برای داشتن پوستی درخشان پیش بروید. ما نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم تا شفاف کردن پوست را به‌طور طبیعی انجام دهید و ظاهری بی‌عیب و نقص داشته باشید. با این حال، باید بدانید که نمی‌توانید از پوست تیره به ظاهری روشن تبدیل شوید، همان‌طور که در چندین آگهی فروش کرم‌های شفاف به تصویر کشیده شده است.

روش‌های شفاف سازی پوست

صورت خود را لایه ‌برداری کنید. لایه برداری، سلول‌های مرده پوست، ناخالصی‌ها و چربی اضافی پوست را می‌رباید، درحالی‌که پوست را برای پاک‌سازی آماده می‌کند.

لایه برداری با لیمو برای شفاف کردن پوست

برای یک‌لایه برداری خوب در خانه می‌توانید از لیمو استفاده کنید. یک لایه بردار با اجزای روشن کننده طبیعی اسید سیتریک و همچنین با از بین بردن لایه بالایی سلول‌های مرده پوست به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

  • دو قاشق غذاخوری، شکر قهوه‌ای
  • یک عدد، سفیده تخم‌مرغ
  • یک قاشق چای‌خوری، آب لیمو

مواد را با هم مخلوط کنید. لایه بردار را با حرکات دایره‌ای به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید به مدت 15-10 دقیقه روی پوست نگه‌دارید، سپس با آب گرم بشویید و مرطوب به پوست خود بزنید.

لیمو حاوی اسیدسیتریک است که یک آلفا هیدروکسی اسید طبیعی (AHA) است. لایه برداری با AHA به برداشتن لایه رویی پوست کمک می‌کند تا اجازه رشد پوست جدید را بدهد. حتی ممکن است به محو شدن تیرگی پوست شما کمک کند.

خانمی همراه با لایه بردار و اسکراب برای شفاف سازی پوست
لایه بردار خانگی

پس از لایه برداری

  •  بعد از لایه برداری، از یک پاک کننده برای روی پوست خود استفاده کنید. به آرامی پوست خود را با حرکات دایره‌ای برای چند دقیقه ماساژ دهید. این کار موجب تسریع گردش خون، پاک شدن آرایش و از بین رفتن چربی‌های اضافی پوست می‌شود.
  •  بسیاری از پاک‌کننده‌ها حاوی دانه‌های اسکراب لایه هستند که هر دو کار را باهم انجام می‌دهد. استفاده از محصولات آرایش پاک‌کن که باعث خشکی پوست شما می‌شوند مانند مواد خوشبو کننده، رنگ یا رایحه تشکیل شده‌اند، اجتناب کنید.

پاکسازی پوست با تونر

تونر را بر روی پوست خود بمالید تا زمانی که هیچ آلودگی روی پوستتان باقی نماند. برای داشتن پوستی شفاف و زیبا خرید تونر را حتما در برنامه خود قرار دهید.

از مرطوب کننده‌های خوب با روغن‌های طبیعی مانند رزماری و یا بادام استفاده کنید: کرم مرطوب کننده را روی پوست خود برای آب‌رسانی و مرطوب شدن ماساژ دهید.

  • از مرطوب کننده‌هایی با حداقل SPF 15  برای جلوگیری از پیری زودرس در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده کنید.
  • از مرطوب کننده‌های حاوی مواد جذب کننده آب مانند گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و اوره استفاده کنید. این مواد آب را جذب و عملیات آب‌رسانی را بهبود می‌بخشند.
خرید تونر با بهترین قیمت

هنگامی که آرایش صورت خود را با فیس واش‌ها یا دیگر پاک کننده‌ها می‌شویید، این طور به نظر می‌رسد که صورت شما کاملا پاک‌سازی شده است؛ اما همچنان مقداری از ناخالصی‌ها و مواد آرایشی روی پوست شما خواهد بود. شما می‌توانید از تونر و تونیک‌ها برای پاکسازی کامل پوست و از بین بردن باقی مانده مواد آرایشی در منافذ پوست استفاده کنید. 

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

  • مرطوب کننده‌هایی که حاوی آلفا هیدروکسی اسید هستند را انتخاب نمایید. آلفا هیدروکسی اسید به حذف سلول‌های مرده پوست و بازسازی پوست با سلول‌های جدید کمک می‌کند که منجر به کاهش خشکی پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه، چروک و لکه‌های پیری می‌شود.
  • مرطوب کننده‌ها را با توجه به فصل تغییر دهید. در تابستان، استفاده از یک محصول سبک‌تر مناسب‌تر است و در زمستان، محصولی قوی‌تر و سنگین‌تر را انتخاب نمایید.
  • سعی کنید از محصولات یک برند تجاری استفاده کنید. اگر شما از پاک کننده یک برند تجاری استفاده می‌کنید، محصولات تونر و مرطوب کننده خود را نیز از همان برند تجاری انتخاب کنید. به کار بردن محصولات یکپارچه اغلب برای پوست شما بهتر است، چرا که مارک‌های متنوع معمولا به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند.

تغییرات رژیم غذایی و مکمل ها

کلید سفید کردن پوست شما دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و رنگارنگ و سبک زندگی فعال است. بدون رژیم غذایی مناسب، امکان بهبود رنگ پوست شما وجود ندارد.

شیر سویا در حبوبات خود بریزید

اگر شما شیر سویا را به‌عنوان مکمل انتخاب می‌کنید، 160 میلی‌گرم در روز استفاده کنید. پروتئین سویا برای ساخت کلاژن و حفاظت از کلاژن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ضروری است.

روزانه یک مولتی ویتامین خوب بخورید

 ویتامین‌هایی که 100 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین A، ویتامین C و ویتامین‌های گروه B را تامین می‌کنند، تهیه کنید. همچنین غذاهایی که غنی از این ویتامین‌ها هستند را انتخاب کنید:

  • ویتامین A: هویج، سیب زمینی شیرین، اسفناج و غلات غنی شده
  • ویتامین C: فلفل قرمز و سبز، پرتقال، کلم بروکلی، توت‌فرنگی، کیوی
  • ویتامین B: گوشت بدون چربی، ماهی، سویا غنی شده و غلات سبوس‌دار

هر روز حدود 8 لیوان آب بنوشید

آب پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد و سموم را از بدن دفع می‌کند.

نوشیدن آب برای شفافیت پوست
نوشیدن آب برای پوست

سیر بخورید

سیر مزایای بالقوه‌ای برای پوست شما دارد. با مصرف سیر، سلول‌های پوست شما عمر طولانی‌تری خواهند کرد و جوان‌تر دیده می‌شوند. سیر همچنین ممکن است از رشد سلول‌های سرطانی پوست جلوگیری کند. مصرف سیر به شفاف کردن پوست شما بسیار کمک می‌کند.

اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون منابع غنی امگا 3 است. شما همچنین می‌توانید امگا 3 مورد نیاز خود را از گردو و روغن زیتون تامین کنید.

برای شفاف کردن پوست چای بنوشید

چای سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به پوست آسیب می‌رسانند، می‌پردازد. با توجه به مطالعات انجام شده، افرادی که چای می‌نوشند، کمتر احتمال دارد به سرطان سلول‌های پوست دچار شوند.

ماسک برای شفاف کردن پوست

علت تیره شدن پوست دلایل متعددی دارد که اصلی‌ترین آن تولید بیش از حد رنگ‌دانه‌ها است. پوست‌های تیره دارای ملانین بیشتری نسبت به پوست‌های روشن می‌باشد و علت تیرگی آن‌ها همین موضوع است. استفاده از ماسک‌های مختلف باعث روشن شدن و شفاف کردن پوست می‌شود.

ماسک خانگی برای شفاف ‌سازی پوست

امروزه راه هایی وجود دارد که هر فرد می تواند محصولاتی را در خانه برای مراقبت از پوست خود تهیه کند که به دو صورت قبل و بعد حمام و روزانه قابل استفاده هستند. در ادامه، دستورالعمل ساخت ماسک‌های طبیعی برای مراقبت از پوست برای شما قرار داده‌ایم.

ماسک خانگی برای شفاف سازی پوست
ماسک صورت خانگی

ماسک لیمو

آب لیمو را با پنبه روی پوست خود بمالید. درحالی‌که هنوز از نظر علمی ثابت نشده است، بسیاری بر این باورند که آب‌ لیمو می‌تواند اثرات روشن‌کننده پوست بر روی پوست داشته باشد. برای اینکه خودتان این نظریه را آزمایش کنید، یک لیمو را از وسط نصف کنید. آب لیمو را در یک کاسه فشار دهید. از یک تکه پنبه برای خیس کردن آب لیمو استفاده کنید و سپس آن را روی ناحیه‌ای که می‌خواهید روشن شود بمالید. اجازه دهید حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید. برای شستشو از آب گرم استفاده کنید و همیشه بعد از آن از مرطوب‌کننده استفاده کنید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

می‌توانید آن را روی صورت، گردن یا هر جای دیگری که می‌خواهید روشن کنید بمالید.

نکته: از وارد شدن آب لیمو به چشم خودداری کنید.

خرید ماسک ورقه‌ای

گرد و غبار، آلودگی و استرس از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند پوست شما به مرور زمان کدر و فرسوده شود. در این زمان، ماسک ورقه‌ای روشن‌کننده می‌تواند جان تازه‌ای را به پوست خسته شما ببخشد، رنگ پوست شما را یکدست کند و چهره کدر شما را روشن کند. برای بازگرداندن درخشندگی و درخشش پوست خود، هفته ای دو یا سه بار از ماسک ورقه ای روشن کننده استفاده کنید. ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید، آلوئه ورا، روغن‌های ضروری نه تنها علائم مختلف پیری را کاهش می‌دهند، بلکه پوستی شاداب و درخشان را به ما می دهند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

ماسک ورقه‌ای سبزیجات

یک ماسک سبزیجات به همراه لیمو، به قسمت اسیدی لیمو اجازه می‌دهد به ‌آرامی در منافذ پوست نفوذ کند و به تدریج رنگ پوست را تغییر دهد.

  • یک قاشق غذاخوری، آب لیمو
  • یک قاشق غذاخوری، آب گوجه فرنگی
  • یک قاشق غذاخوری، آب خیار
  • یک قاشق غذاخوری، ژلاتین

 ترکیب را با هم مخلوط کنید. سپس ژلاتین را رقیق کرده و به آن اضافه کنید. ماسک را به صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. با آب گرم بشویید و مرطوب کننده بزنید.

 نکته: ماسک‌ها و لایه‌بردارها باید به مقدار کم استفاده شوند. حداقل یک یا دو بار در هفته. لایه برداری بیش از حد می‌تواند باعث خشکی یا تحریک بیش از حد شود.

ماسک ورقه‌ای سبزیجات
ماسک ورقه‌ای سبزیجات

ماسک زرد چوبه

هنگامی که زردچوبه به صورت موضعی استفاده می‌شود، می‌تواند برخی از بیماری‌های پوستی مانند پیری پوست صورت را بهبود بخشد.زرد چوبه اثر بسیار زیادی در راستای شفاف سازی پوست دارد.

  • نصف قاشق چایخوری زردچوبه
  • دو قاشق چایخوری آب لیمو
  • دو قاشق چایخوری آب خیار

مواد را مخلوط کنید. ماسک را روی ناحیه‌ای که می‌خواهید روشن شود، پخش کنید. قبل از اینکه بشویید، اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید. زردچوبه ممکن است پوست شما را کمی زرد کند اما نگران نباشید، به سرعت محو می‌شود.

شفاف سازی پوست با نارگیل

یک تکه پنبه را در آب نارگیل آغشته کنید. در حالی که هنوز هیچ تحقیق علمی در مورد این موضوع انجام نشده است، برخی عقیده دارند که آب نارگیل می‌تواند پوست را روشن کند. آب نارگیل علاوه بر شفاف کردن پوست باعث نرمی و لطافت پوست نیز می‌شود.
برای استفاده ابتدا: یک تکه پنبه را در ظرف آب نارگیل فرو کنید. سپس، مایع را روی صورت خود یا هر ناحیه دیگری که می‌خواهید روشن شود، بزنید. بگذارید یک شب روی پوست بماند و صبح آن را با آب گرم بشویید. این کار را می‌توانید جزو روتین پوستی روزانه خود قرار دهید.

همچنین می‌توانید نوشیدن آب نارگیل را امتحان کنید تا پوست خود را از درون هیدراته کنید. آب نارگیل منبع عالی از مواد معدنی ضروری است و کالری زیادی ندارد. روغن نارگیل نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بر پوست شما داشته باشد. آن را دو بار در روز برای بهبود علائم اگزما، جوش‌ها و همچنین مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید.

ماسک صورت نارگیل به همراه حلقه های خیار برای سیاهی دور چشم
ماسک صورت نارگیل

شفاف کردن پوست با ماسک آلوئه ورا

ژل ساخته شده از گیاهان آلوئه ورا برای پوست بسیار تسکین دهنده است. همچنین مرطوب کننده است و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. برخی براین باورند که آلوئه ورا باعث می‌شود لکه‌های تیره محو شود و پوست روشن شود. برگ یک گیاه آلوئه ورا را بشکافید و شیره ژل مانند را در تمام ناحیه‌ای که می‌خواهید روشن شود بمالید. این کار را چهار بار در روز تکرار کنید. پس از گذشت 15 روز از نتیجه، شگفت زده خواهید شد.

آلوئه ورا برای پوست شما مفید است، بنابراین می‌توانید هر چند وقت یک‌بار که می‌خواهید بدون ترس از عوارض جانبی از آن استفاده کنید. اگر ژل آلوئه ورا ارگانیک باشد و از مواد شیمیایی ساخته نشده باشد، می‌توانید از ژل تجاری آلوئه استفاده کنید. آلوئه ورا همچنین می‌تواند به پسوریازیس، سبوره، شوره سر، سوختگی‌های جزئی، پوسته پوسته شدن پوست، همچنین آسیب‌های پوستی ناشی کمک کند.

خرید لایه بردار پوست با بهترین قیمت

یکی از روش‌های حفظ زیبایی و شادابی پوست استفاده از کرم‌های مختلف برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست است و همین امر سبب می‌شود پوست شفاف گردد و لکه‌های پوستی از بین بروند. اسکراب یکی از قدیمی‌ترین محصولات پوستی است که افراد بسیاری برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و کاهش آکنه از آن استفاده می کنند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

ماسک صنعتی برای شفاف کردن پوست

مهم نیست که چه نوع پوستی داشته باشید، در هر صورت پوست شما نیاز به تمیز شدن و سلول‌های پوست شما نیاز به تغذیه شدن دارند. خوشبختانه انواع مختلف ماسک‌های صورت و بدن در بازار موجود است و شما می‌توانید به راحتی ماسک مناسب پوست خود را تهیه کنید.

ماسک‌های کرمی

ماسکی مناسب برای، پوست‌های معمولی تا خشک. طیف پوست‌های خشک تا معمولی می‌توانند از ماسک‌های کرمی استفاده کنند. ماسک کرمی غنی از مواد روغنی و مرطوب کننده‌ها است که به مقدار زیاد در پوست نفوذ می‌کنند و باعث بهبود سلول‌های خشک می‌شوند. برخی از این ماسک‌ها با داشتن عصاره‌ جلبک، به سفت شدن و جلوگیری از افتادگی پوست کمک خواهند کرد.

ماسک کرمی برای شفاف سازی پوست برای آقایان و خانم‌ها
ماسک کرمی صورت

ماسک حاوی خاک رس

این ماسک مناسب برای پوست‌های معمولی تا چرب است. ماسک حاوی خاک رس اثر لایه‌برداری شگفت انگیزی دارد و پوست را درخشان می‌کند. این نوع ماسک روشن کننده صورت و بدن، سلول‌های مرده و چربی اضافی را از پوست می‌زداید.

ماسک ژلی

این نوع ماسک مناسب برای پوست‌های خشک و حساس است. تاثیر آرامش بخش و خنک کننده ماسک ژلی، این محصول را برای پوست‌های خشک و حساس که به مرطوب شدن و پاک سازی نیاز دارند، ایده آل کرده است. ماسک ژلی حاوی کلاژن و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به احیای پوست کمک می‌کنند و رطوبت پوست را به خوبی تامین می‌کنند.

ماسک ورقه‌ای یا نقابی

این نوع ماسک مناسب برای انواع مختلف پوست است. ماسک‌های ورقه‌ای انواع گوناگونی دارند که هر کدام دارای ترکیبات ویژه‌ای هستند که آن‌ها را با انواع مختلف پوست سازگار می‌سازند. این ماسک‌ها برای پوست‌های مقاوم در برابر سرم عالی هستند.

ماسک ورقه‌ای پوست مناسب پیر و جوان
ماسک ورقه‌ای پوست

سخن پایانی

در این مقاله نکاتی درباره شفاف کرد‌ن پوست با شما در میان گذاشتیم. تا بتوانید رنگ پوست خود را به طور طبیعی روشن کنید و ظاهری بی‌عیب و نقص داشته باشید. با این حال، باید بدانید که نمی‌توان پوست تیره را به روشن تبدیل کنید. (همان تصویری که در چندین آگهی فروش کرم‌های شفاف به ما نشان داده‌اند) شما می‌توانید به رنگ پوست طبیعی خود را داشته باشید که به مرور زمان به دلیل عواملی مانند گرد و غبار، آلودگی و … تیره می‌شود.

ممنون که تا پایان این مقاله هم همراه ما بودید. لطفا در قسمت دیدگاه پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ضمنا شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو انواع ماسک‌ها و محصولات مراقبتی پوست را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری بفرمایید

سوالات متداول

چرا باید به شفاف سازی پوست اهمیت داد؟

مهم‌ترین بخش از زیبایی هر فرد، داشتن پوستی زیبا و شاداب است و شفاف سازی پوست به این امر کمک شایانی خواهد کرد.

بهترین روش‌های خانگی برای شفاف کردن پوست چیستند؟

استفاده از ماسک‌های خانگی مثل ماسک‌های حاوی آب‌لیمو و خیار که به شادابی و شفافیت پوست کمک می‌کنند.

چه محصولاتی برای شفاف کردن پوست مناسب هستند؟

انواع اسکراب‌ها و لایه بردارهای صنعتی و سنتی- طبیعی (بستگی به نوع پوست و مدت زمان استفاده جهت اثر گذاری) می‌توانند برای شفاف سازی پوست مورد استفاده قرار گیرند.

منظور از پاک‌سازی پوست چیست؟

1. برداشت سلول‌های مرده یا اگزفولیشن (exfoliation) 2. پاک‌سازی آلودگی‌ها، چربی‌ها و مواد اضافی روی پوست
3. کمک به پوست با آب‌رسانی، تغذیه یا بهبود خون‌رسانی