زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب چیست؟

wordcamp
1,261
9 دقیقه
بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب چیست؟

چشم‌ها دروازه قلب هر انسانی هستند و به جرأت می‌توان گفت تاثیرگذارترین عضو صورت همه ما، چشمانمان هستند. اغلب خانم‌ها علاقه دارند زیبایی چشمان خود را با استفاده از لوازم آرایشی چند برابر کنند. از زمان‌های قدیم راه‌های مختلفی برای افزایش جذابیت چشم‌ها وجود داشته و تا به امروز تاثیر یک نگاه زیبا بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه نیز راه‌های مختلفی برای افزایش گیرایی نگاه و زیبایی چشمان وجود دارد. یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، آرایش کردن است. آرایش کردن هر روز با متدهای جدیدی روی زیبایی افراد اثر می‌گذارد. علاوه بر متدهای جدید، بیشتر خانم‌ها به‌ دنبال راهکارهایی برای افزایش ماندگاری آرایش خود نیز هستند. یکی از این راهکار‌ها، استفاده از لوازم آرایشی ضد آب نظیر ریمل ضد آب است. اما یکی از مشکلاتی که این روش به دنبال دارد، پاک کردن ریمل ضدآب است.

ریمل ضد آب را چگونه پاک کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که در انتهای روز بخواهید آرایش خود را پاک کنید و برای این‌ کار به مشکل بخورید. یکی از مواردی که پاک کردن آرایش را سخت می‌کند، استفاده از ریمل ضد آب است. ترکیبات این ریمل‌ها به گونه‌ای است که در طول روز در اثر تعریق، مالش چشم و ریزش اشک اثرشان را از دست ندهند. این ویژگی مثبتی برای یک محصول آرایشی محسوب می‌شود اما عوارضی نیز دارد. از جمله عوارض آن می‌توان به ایجاد حساسیت در چشم برخی افراد و پاک شدن سخت آن اشاره کرد. پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و خطر ورود مواد شیمیایی به داخل چشم و ایجاد عفونت نیز وجود دارد‌.

با انواع مختلف ریمل و کاربردهای آن آشنایی دارید؟ می‌دانید هر برس ریمل برای چه کاری استفاده می‌شود؟ با خواندن مقاله‌ی «برس ریمل و انواع آن» به پاسخ این پرسش‌ها می‌رسید.

پس این‌که با روش صحیح پاک کردن ریمل ضد آب آشنا شوید بسیار ضروری است. علی‌‌الخصوص اگر به طور روزانه از مواد آرایشی استفاده می‌کنید. در ادامه این مطلب با آموزش پاک کردن ریمل ضد آب همراه شما هستیم.

استفاده از محلول پاک کننده آرایش چشم دو فاز

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده از محلول‌های پاک‌ کننده آرایش چشم دو فاز است. این محصولات از ترکیب دو بخش -یکی بر پایه روغن و دیگری بر پایه آب- ایجاد شده‌اند. 

قبل از استفاده از این محلول باید آن را تکان دهید تا آب و روغن به طور یکنواخت با هم ترکیب شوند. سپس، مقدار مناسبی از آن را روی دو تکه پنبه یا پد پاک‌کننده آرایش بریزید و آن‌ها را به مدت ده ثانیه روی چشم‌های خود نگه دارید‌.

سپس، با حرکت ملایمی پنبه‌ها را به سمت پایین یا اطراف چشم بکشید. می‌توانید این حرکت را تا زمانی که آرایش چشمتان به‌طور کامل پاک شود انجام دهید. باید مراقب باشید که محلول و مواد آرایشی وارد چشمتان نشود و پوست اطراف چشمتان دچار کشیدگی و التهاب نشود. سپس چشمانتان را با شوینده مخصوص چشم بشویید.

خرید محلول دو فاز پاک کننده آرایش چشم الارو حجم 125 میل

حاوی پرو ویتامین B5 با خاصیت آبرسانی قوی و ایجاد لایه‌ی محافظتی

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول،‌ روی تصویر کلیک کنید.

پاک کردن ریمل ضد آب با استفاده از بالم‌ های پاک کننده آرایش

بالم‌های پاک‌کننده آرایش محصولات محبوبی هستند که مدت زیادی از حضور آن‌ها در بازار نگذشته‌ است. این بالم‌ها علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی بالایی که دارند، موجب ایجاد حساسیت و خشکی پوست نمی‌شوند؛ از این رو، به سرعت مورد استقبال قرار گرفته‌اند. برای پاک کردن آرایش چشم با استفاده از بالم پاک‌کننده، تنها باید مقدار مناسبی از بالم را روی چشم‌های خود به آرامی ماساژ دهید و سپس به‌خوبی بشویید. بالم‌ها بافتی شبیه به کره دارند و کاملا چرب هستند و اگر به خوبی شسته نشوند، ممکن است باعث ایجاد عفونت‌های چشمی شوند. همچنین، باعث بستن منافذ پوست شده و آلودگی را به عمق پوست می‌برند و در نتیجه، باعث ایجاد جوش می‌شوند. 

استفاده از روغن‌ های طبیعی

روغن‌هایی نظیر روغن نارگیل و کره شی پاک‌‌کننده‌های خوبی برای آرایش به شمار می‌روند. به خصوص اگر پوست شما به پاک‌‌کننده‌های شیمیایی واکنش منفی نشان می‌دهد، استفاده از این روغن‌های طبیعی برای پاک کردن ریمل ضد آب انتخاب خوبی است. نحوه پاک کردن ریمل ضد آب با استفاده از این روغن‌ها بسیار راحت است. تنها کافی است مقداری از روغن را بر روی چشم‌های خود بگذارید و به‌آرامی ماساژ دهید تا آرایشتان پاک شود. سپس به‌خوبی چشمتان را بشویید.

استفاده از میسلار واتر 

میسلار واتر نوعی محلول پاک کننده آرایش بر پایه آب است. این محلول با توجه به کیفیت ترکیبات آن مورد تایید کارشناسان زیبایی برای پاک کردن آرایش کل صورت است. بهتر است از میسلار واتری استفاده کنید که فاقد الکل، پارابن و سولفات باشد. با استفاده از پنبه یا پد پاک‌کننده آرایشی که آغشته به مقداری میسلار واتر است، به آرامی چشمان خود را پاک کنید و سپس شست‌و‌شو دهید. تنها مشکلی که ممکن است با استفاده از میسلار واتر برای چشمانتان ایجاد شود سوزش چشم است که آن هم فقط توسط برخی میسلار واتر‌ها ایجاد می‌شود و آسیبی به چشم نمی‌زند.

خرید محلول میسلار واتر پاک کننده آرایش آدرا مناسب پوست های خشک حجم 300 میل

حاوی عصاره خیار و گلیسیرین و مناسب مصرف روزانه‌ی شما

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

روش پاک کردن ریمل ضدآب با استفاده از شیر پاک کن

شیرپاک‌کن از قدیمی‌ترین مواد پاک‌کننده آرایش شناخته‌شده است که اغلب مادرهای ما هم با این نام آشنایی دارند. شیرپاک‌کن ماده‌ای با بافتی شبیه به کرم مرطوب‌کننده است که برخی شرکت‌ها در ترکیبات این محصول مقداری از شیر طبیعی نیز استفاده می‌کنند. شیرپاک‌کن‌ها معمولا باعث سوزش پوست نمی‌شوند و بدون ایجاد التهاب، آرایش شما را پاک می‌کنند.

خرید شیر پاک کن ضد پیری اوریفلیم مدل Optimals حجم 200 میل - َشماره 32416

 شیرپاک‌کن ضدپیری اوریفلیم مدل Optimals با نفوذ به لایه اپیدرم پوست باعث پاک‌سازی کامل منافذ پوست می‌شود.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

پاک کردن ریمل ضد آب با استفاده از کرم مرطوب کننده

شاید برایتان کمی تعجب‌آور باشد که بگوییم کرم مرطوب‌کننده کم‌وبیش می‌تواند به‌خوبی شیرپاک‌کن ریمل ضد آب شما را پاک کند. البته بهتر است هنگام استفاده از آن چشمتان را بسته نگه دارید و سپس چشمانتان را به‌خوبی بشویید. زیرا ممکن است چشم شما به برخی ترکیبات موجود در آن واکنش منفی نشان دهد و دچار حساسیت شود. برای استفاده از کرم مرطوب‌کننده مانند شیرپاک‌کن می‌توانید مقداری از آن را روی پنبه و یا پد پاک‌کننده آرایش ریخته و به‌آرامی آرایش چشمتان را با آن پاک کنید. 

مرطوب‌کننده و آبرسان
از کرم مرطوب‌کننده‌ برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده کنید.

پاک کردن ریمل ضدآب با استفاده از شامپو بچه یا شامپوی مخصوص

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای پاک کردن ریمل ضد آب، شستن چشم‌ها با استفاده از شامپو بچه و یا شامپوی مخصوص شست‌وشوی چشم است. این شوینده‌ها فاقد سولفات‌های قوی هستند و پاک‌کنندگی ملایمی دارند که باعث آسیب به چشم‌ها نمی‌شوند. از دیگر مزایای استفاده از آن‌ها، سهولت استفاده و سرعت بخشیدن به پاک شدن آرایشتان است. کافی است تنها چند ثانیه چشمانتان را با این شامپوها شست‌وشو دهید و سپس آب‌کشی کنید. 

نکاتی که باید برای پاک کردن ریمل ضد آب رعایت کنید

در کنار تمام راهکارهایی که برای پاک کردن ریمل ضد آب با کمترین زحمت و آسیب گفته شد، مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته‌ باشید:

  1. ریمل ضد آب با شدت بیشتری نسبت به ریمل‌های معمولی به مژه‌های شما می‌چسبد. بنابراین، باید با احتیاط بیشتری آن‌ را پاک کنید؛ اگر این‌ کار را با دقت انجام ندهید می‌تواند باعث کنده شدن مژه‌هایتان شود.
  2. سعی کنید به‌ طور مداوم از این ریمل‌ها استفاده نکنید، زیرا ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد حساسیت شوند.
  3. از هر ماده‌ای برای پاک کردن آرایش چشمتان استفاده نکنید. درست است که یکی از توصیه‌های ما برای پاک کردن ریمل ضد آب کرم مرطوب‌کننده است اما از جایگزین‌های این ماده نظیر وازلین و لوسیون‌ها استفاده نکنید. وازلین یک ماده نفتی است که می‌تواند باعث آسیب به پوست شما شود. لوسیون‌ها نیز انواع مختلف اسانس‌ها را دارند که می‌توانند باعث بروز حساسیت شوند‌.
  4. حتما بعد از پاک کردن آرایش چشم و شستن آن از ماسک و کرم مرطوب‌کننده مخصوص دور چشم استفاده کنید. با این کار رطوبت از دست رفته پوست دور چشمتان به آن برمی‌گردد.
  5. میسلار واتر‌ها شباهت زیادی به تونر‌ها دارند. اما شما باید با تفاوت آن‌ها آشنا شوید تا به اشتباه از تونر برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده نکنید.
  6. میسلار واتر برای پاک کردن آرایش استفاده می‌شود. پس اولین قدم برای شروع روتین پوستی است. 
  7. تونر بعد از شست‌وشوی صورت استفاده می‌شود و برای پاک کردن عمیق پوست از مواد زائد و نیز تنظیم ph پوست بعد از شست‌و‌شو استفاده می‌شود. اغلب تونر‌ها برای پوست حساس دور چشم مناسب نیستند و می‌توانند باعث بروز حساسیت در چشمان شما شوند.
پد پاک‌کننده آرایش
پد پاک‌کننده‌ی آرایش چشم را به‌آرامی و با لطافت روی چشم بکشید.

حالا که با روش‌های مختلف پاک کردن ریمل ضدآب آشنا شدید، شما را به خواندن مقاله‌ی «راهنمای خرید ریمل خوب و متناسب با نوع مژه» دعوت می‌کنیم. با رعایت نکاتی که در این مطلب می‌خوانید، زیبایی چشمان خود را تضمین می‌کنید.

جمع بندی

با رعایت نکاتی که گفته شد، می‌توانید علاوه بر زیبایی بخشیدن به چشمان خود، از پوست اطراف چشم و سلامت چشمانتان نیز محافظت کنید. زیبایی ماندگار در کنار سلامتی پوست و شادابی صورت امکان‌ پذیر است. اگر از سلامتی جسم  خود مراقبت نکنید، نمی‌توانید توقع زیبایی ماندگار صورتتان را داشته باشید. 

سوالات متداول در ارتباط با پاک کردن ریمل ضدآب

می‌رسیم به بخش پاسخ به سوالات متداول شما:

ریمل ضد آب چیست؟

ریمل ضد آب به ریملی گفته می‌شود که به طور معمول با آب پاک نمی‌شود و برای پاک کردن آن نیاز به مواد قوی‌تری است.

از چه موادی می‌توان برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده کرد؟

محلول‌های پاک‌کننده آرایش، روغن‌های طبیعی نظیر روغن نارگیل، شامپو بچه، شامپوی مخصوص شست‌وشوی چشم و غیره.

بعد از پاک کردن ریمل ضد آب باید چه‌ مراقبت‌هایی انجام داد؟

بعد از شست‌وشوی چشم‌ها، بهتر است از کرم دور چشم مرطوب‌کننده و ماسک دور چشم استفاده شود.