زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آشنایی با انواع مژه مصنوعی + بررسی معایب استفاده

wordcamp
399
9 دقیقه
آشنایی با انواع مژه مصنوعی + بررسی معایب استفاده

آخرین تصویری که از سلبریتی موردعلاقه‌تان بر روی فرش قرمز یا یک رویداد مهم دیده‌اید را به یاد بیاوردید. جدا از لباس‌ها و زیورآلات گران‌بها، چه چیز دیگری توجه‌تان را جلب کرد؟ احتمالا توجه شما هم به مژه‌های بلند و پرپشت آن‌ها جلب شده. چرا که لازمه یک آرایش زیبا و چشم‌گیر، آراستن چشم‌ها و مژه‌ها به نحو احسن است. در این میان، روش‌های متفاوتی برای زیباتر کردن چشم‌ها وجود دارد. یکی از این روش‌ها، استفاده کردن از مژه مصنوعی است. در این مقاله، به آشنایی با انواع مژه مصنوعی، این تضمین‌کننده زیبایی چشم‌ها، می‌پردازیم. اما قبل از هرچیزی، لازم است که بیش‌تر با این محصول آشنا شویم.

تاریخچه استفاده از مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی فقط مربوط به یک دهه یا یک قرن پیش نیست بلکه پیشینه تاریخی دارد. جالب است بدانید که اختراع مژه مصنوعی به مصر باستان برمی‌گردد. در مصر باستان، زنان و مردان زیادی برای محافظت از چشم‌هایشان در برابر نور خورشید، از مژه مصنوعی استفاده می‌کردند. البته آن زمان هم داشتن مژه‌های بلند و پرپشت از شاخصه‌های زیبای به شمار می‌رفته. سال‌ها بعد، رومیان باستان داشتن مژه‌های کوتاه را از نشانه‌های کهن‌سالی می‌دانستند. آن‌ها با استفاده از پودر زغال سعی در پرپشت نشان دادن مژه‌هایشان داشتند.

در اوایل قرن نوزدهم، داشتن مژه‌های بلند اهمیت بیش‌تری پیدا کرده بود. به صورتی که گزارشاتی از دوختن موهای کوتاه سر به پلک‌ها وجود دارد! بالاخره در سال ۱۹۱۱، یک مخترع کانادایی نسخه اولیه مژه مصنوعی‌های امروزی را ابداع کرد. نسخه‌های امروزی این محصول از الیاف مصنوعی، ابرشم و موی حیوانات تهیه می‌شوند و نسبت به نمونه‌های اولیه، خطرات کم‌تری را در پی دارند.

انواع مژه مصنوعی: دانه ای

اگر می‌خواهید به صورت نامحسوس و جوری که توی ذوق نزند، مژه‌های خود را پرپشت و بلند کنید، مژه‌های دانه‌ای یا شاخه‌ای بهترین گزینه برای شما هستند. همچنین، می‌توانید از این مدل برای پر کردن قسمت‌های خالی مژه‌هایتان استفاده کنید. این نوع از انواع مژه مصنوعی معمولا در بسته‌بندی‌های ۳۰ یا ۶۰ عددی به فروش می‌رسد و شما را برای رسیدن به ظاهر ایده‌آل یاری می‌کند.

مژه دانه‌ای
مژه مصنوعی ورگن تکی مدل E109 M

این مدل مناسب چه کسانی است؟

مژه‌های دانه‌ای برای افرادی که به دنبال داشتن ظاهر طبیعی هستند، توصیه می‌شود. همچنین، اگر قسمتی از مژه‌های شما خالی و کم‌پشت شده‌اند، از این مدل استفاده کنید. به علاوه، اگر می‌خواهید چشم‌های گربه‌ای و کشیده داشته باشید، می‌توانید مژه‌های دانه‌ای را در گوشه‌های خارجی چشم خود قرار دهید.

نحوه استفاده:

بعد از ضدعفونی کردن موچین، به دقت هر کدام از دسته‌ها یا شاخه‌ها را جدا کنید. جلوی آینه بزرگ‌نما قرار بگیرید و اطمینان پیدا کنید که به اندازه کافی نور‌ در اختیار دارید. از چسب مژه باکیفیت استفاده کنید و به دقت و به آرامی، مژه‌ها را در محل موردنظر قرار دهید. قرار دادن مژ‌ه‌ها در جای مناسب کلید رسیدن به ظاهری جذاب و در عین حال، طبیعی است. استفاده از این مدل زمان‌بر است اما نتیجه طبیعی‌تر و زیباتری را در پی دارد.

انواع مژه مصنوعی: مژه نواری

از شناخته‌شده‌ترین انواع، می‌توانیم مژه‌های نواری را نام ببریم. در این مدل، هر تار مژه بر روی نوارهای مشکی یا نامرئی قرار می‌گیرند‌. مژه‌های نواری در دو مدل کامل و نیمه عرضه و به فروش می‌رسند.

این مدل مناسب چه کسانی است؟

مژه‌هایی که نوار مشکی دارند، برای آرایش‌های غلیظ و کسانی که از خط چشم استفاده می‌کنند مناسب‌ترند. مدل‌هایی که نوار نامرئی دارند هم برای داشتن یک چهره طبیعی و نچرال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از مژه نیمه برای کسانی که چشمان گربه‌ای و افتادگی پلک دارند بسیار پسندیده است. مژه نیمه قسمت بیرونی چشم را به سمت بالا لیفت می‌کند و به زیبایی چشم می‌افزاید. همچنین، کسانی که چشم‌های نزدیک‌به‌هم دارند هم می‌توانند از این مدل استفاده کنند. چرا که گوشه‌های داخلی چشم خلوت‌ باقی می‌مانند و حالت کشیده‌تری به فرم کلی چشم می‌بخشد. اگر به دنبال داشتن حالت گربه‌ای هستید، این مدل کاملا برای شما ساخته شده است.

نحوه استفاده:

همانند روش استفاده از مژه‌های دانه‌ای، هر قطعه را با موچین تمیز بردارید. جلوی آینه قرار بگیرید و در نهایت، مژه‌ را به قسمت بالایی خط رویش مژه‌هایتان بچسبانید. صبر کنید تا چسب مژه‌ها به خوبی خشک شوند. همیشه هنگام چسباندن مژه مصنوعی به پایین نگاه کنید تا نتیجه کار تمیزتر و موفقیت‌آمیزتر باشد.

انواع مژه مصنوعی: مژه مغناطیسی

مژه مغناطیسی یا مگنتی، از انواع مژه مصنوعی‌های موجود در بازار است که از دو بخش مجزا تشکیل شده است. ممکن است در حین پروسه کار گذاشتن و برداشتن این مدل، تعدادی از مژه‌های خودتان کنده شوند که طبیعی است. امروزه می‌توانید مژه‌های خوشه‌ای یا دانه‌ای را هم به صورت مگنت‌دار تهیه کنید.

تعداد مگنت‌های موجود در این نوع از مژه مصنوعی بسته به طولی که دارند، متغیر است.

این مدل مناسب چه کسانی است؟

به افرادی که تمایلی به استفاده از چسب ندارند و می‌خواهند برای مدت طولانی ظاهری آراسته داشته باشند، تهیه این مدل توصیه می‌شود. اما باید در نظر داشته باشید که به صورت کلی، چسبندگی این مدل در برابر مدل‌های چسبی کم‌تر است. اگر می‌خواهید به صورت روزانه از مژه مصنوعی استفاده کنید، مژه مگنتی انتخاب مناسبی برای شماست. از ملاحضات این مدل، احتمال به وجود آمدن افتادگی پلک در اثر استفاده مکرر است.

نحوه استفاده:

تمامی روش‌های قبلی را فراموش کنید. قبل از هر اقدامی، دست‌هایتان را به خوبی بشویید. پروسه قرار دادن مژه‌ها را با دقت و به آرامی انجام دهید. برای استفاده از این مدل، باید قسمت بالایی را روی مژه‌های طبیعی خودتان قرار بدهید و سپس، بخش پایینی را زیر مژه‌های خودتان بگذارید.در این صورت آهنرباهای موجود به یکدیگر می‌چسبند و زیبایی چشمان شما را چندین‌ برابر می‌کنند.

انواع مژه مصنوعی: اکستنشن مژه

اکستنشن مژه بهترین روش برای کسانی است که تمایل زیادی به داشتن مژه‌های بلند و پرپشت دارند اما نمی‌خواهند برای گذاشتن مژه وقت زیادی صرف کنند. این مدل از مژه نیاز به مراقبت و نگه‌داری زیادی دارد. همچنین، این روش هزینه نسبتا بالایی دارد.

این مدل مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال داشتن مژه‌های بلند و خوش‌حالت اما به صورت موقت هستید، اکستنشن را در نظر داشته باشید. این مدل برای تمامی فرم‌های چشم مناسب است. اما در نظر داشته باشید که اکستنشن کردن مژه ممکن است باعث ایجاد قرمزی و خارش در چشم شود. ترشحات چشمی و عفونت نیز از معایب استفاده از این روش است. دقت داشته باشید که اپراتور در حین انجام کار حتما موارد بهداشتی را رعایت کند تا دچار بیماری‌ نشوید.

نحوه استفاده:

حتما کلینیک مطمئنی را برای اکستنشن کردن مژه‌هایتان انتخاب کنید. این پروسه حداقل ۲ ساعت زمان می‌برد. در طول این زمان، شما باید روی تخت مخصوص کلینیک دراز بکشید و زیر مژه‌هایتان یک پارچه تمیز و سفید قرار بدهید. این مژه‌ها با چسب مخصوص در جای خود قرار می‌گیرند و بین ۳ تا ۴ هفته دوام دارند.

پس از اتمام کار، مژه‌ها را با استفاده از برس مخصوص مرتب کنید. سپس، با پنبه آغشته به لوسیون پاک‌کننده به آرامی مژه‌هایتان را شست‌وشو دهید و چسب‌ها را بکنید. توجه داشته باشید که تا یک روز نباید به روی شکم بخوابید و صورت‌تان را بشویید.

اکستنشن مژه
اکستنشن مژه

انواع مژه مصنوعی: مژه فانتزی

مژه‌های فانتزی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند. از انواع پرفروش این مژه‌ها، می‌توان به مژه‌های رنگی و رنگین‌کمانی، طاووسی، نگین‌دار، اکلیلی و … اشاره کرد.

این مدل مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید در مراسم‌ها و مهمانی‌ها متفاوت ظاهر شوید و ظاهری خاص داشته باشید، از این مدل مژه کمک بگیرید. این مژه‌ها تکمیل‌کننده آرایش مخصوص هالووین، آرایش گاتیک و مناسب مراسم تولد و مهمانی‌های دوستانه هستند.

نحوه استفاده:

نحوه استفاده از این روش تفاوتی با سایر مدل‌ها ندارد و به راحتی می‌توانید آن را روی مژه‌های خود بچسبانید.

انواع مژه مصنوعی: مژه‌های فانتزی
انواع مژه مصنوعی: مژه‌های فانتزی

عوارض استفاده از مژه مصنوعی

گرچه استفاده از انواع مژه مصنوعی باعث افزایش زیبایی و جذابیت چهره شما می‌شود، اما ممکن است عوارضی هم در پی داشته باشد. در ادامه تعدادی از این مشکلات و عوارض را بررسی می‌کنیم:

  • کاهش خون‌رسانی به محل رویش مژه‌ها و در نهایت، ریزش و کم‌پشتی مژه
  • ریزش و کم‌پشتی به علت فشار ناشی از قرارگیری مژه مصنوعی
  • اگزما و حساسیت پوست نازک و لطیف پلک
  • التهاب، قرمزی و خارش چشم‌ها و پلک‌ها
  • عفونت و زخم قرنیه
  • کاهش قدرت بینایی و در مواردی، نابینایی
  • به وجود آمدن گل‌مژه
  • سندروم خشکی چشم‌ در اثر استفاده مکرر

نکات بهداشتی استفاده از مژه مصنوعی

برای مبتلا نشدن به بیماری‌ها و مشکلات عدیده، موارد زیر را با دقت مطالعه و رعایت کنید:

  • از مژه‌ها به صورت یک‌بار‌مصرف استفاده کنید.
  • مژه‌های استفاده شده را دوباره و چندباره استفاده نکنید.
  • در صورتی که از لنز استفاده می‌کنید، مژه مصنوعی نگذارید.
  • بعد از گذاشتن مژه، ریمل نزنید.
  • به هیچ عنوان از مژه مصنوعی افراد دیگر استفاده نکنید. همچنین، مژه مصنوعی خود را به کسی قرض ندهید.
  • حتما مژه‌ها را پس از چند ساعت بردارید و به چشمان‌تان استراحت بدهید.
  • اگر شاهد تورم، خارش و قرمزی در ناحیه چشم بودید، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

آشنایی با انواع مژه مصنوعی: سوالات متداول

چطور مژه مصنوعی را برداریم؟

با کمک یک گوش‌پاک‌کن آغشته به شیر‌پاک‌کن، به آرامی مژه‌ها را ماساژ دهید. پس از چند دقیقه، مژه‌ها راحت و بی‌دردسر برداشته می‌شوند.

خوابیدن با مژه مصنوعی کار درستی است؟

خوابیدن با مژه مصنوعی به صورت کلی توصیه نمی‌شود. چسب موجود در این محصولات ممکن است باعث ریزش و خارش مژه‌ها شود.

بعد از چند ساعت مژه‌ها را برداریم؟

بهتر است که مژه‌ها را برای ساعت‌های طولانی استفاده نکنید. به صورت کلی، ۱۲ ساعت سقف استفاده از مژه مصنوعی ( از هر مدلی) است.