زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

شیوه استفاده از تونر ضد آکنه + معرفی بهترین محصولات برای پوست مستعد آکنه

wordcamp
1,367
10 دقیقه
شیوه استفاده از تونر ضد آکنه + معرفی بهترین محصولات برای پوست مستعد آکنه

عوامل مختلفی از جمله رسیدن به سن بلوغ، استرس و تنش‌های روزمره، عدم رعایت بهداشت و وراثت می‌توانند بستر مناسب به وجود آمدن جوش را فراهم کنند. افرادی که دچار آکنه می‌شوند هم از نظر روانی تحت فشار قرار می‌گیرند و هم از آسیب‌های پوستی نیز رنج می‌برند. برای مثال، تعداد قابل توجهی از افراد اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و همزمان از حساس و متورم شدن پوست خود ابراز نارضایتی می‌کنند. در این مقاله همراه شما هستیم تا به بررسی تاثیر تونر ضد آنکه، روش استفاده و بهترین محصولات موجود در بازار برای پوست مستعد جوش و آکنه بپردازیم.

آکنه چیست؟

شایع‌ترین بیماری پوستی در دنیا، آکنه نام دارد. آکنه نوعی بیماری پوستی مزمن به شمار می‌رود که التهاب و لکه‌های متعدد را به دنبال دارد. جوش‌های آکنه اکثرا در نواحی صورت، گرددن، سینه، بازوها و روی کمر ظاهر می‌شوند. بیشتر افراد در سنین بلوغ به این بیماری پوستی دچار می‌شوند اما به این معنی نیست که افراد بالغ و بزرگسال از شر جوش‌های سرسخت آکنه در امان هستند. این جوش‌ها در هر سنی به وجود می‌آیند و به سختی از بین می‌روند.

آکنه می‌تواند به شکل جوش‌های سرسیاه، سرسفید و کیست (اکثرا کیست‌های چربی و مویی) روی پوست افراد ایجاد شود. گرچه این بیماری پوستی خطرناک نیست اما در صورت عدم رسیدگی، جای جوش‌ها روی صورت فرد باقی می‌ماند.

مهم ترین دلایل بروز آکنه

بعد از شناخت این جوش‌های سمج، به بررسی عوامل ایجاد آن‌ها می‌پردازیم. اصلی‌ترین عواملی که در ایجاد و بروز آکنه نقش دارند عبارتند از:

  • بیماری‌های هورمونی مانند سندروم پلی کیستیک در بانوان
  • استرس و نارحتی‌ اعصاب
  • چربی بیش از حد نرمال پوست
  • بسته شدن منافذ پوست با محصولات آرایشی
  • رژیم غذایی نامناسب و ناسالم
  • وراثت
  • مصرف برخی داروها مانند لیتیوم، استروئیدهای آنابولیک و …

یکی دیگر از دلایل بروز جوش و آکنه، رسیدن فصل بهار است. اگر شما هم در این فصل درگیر آکنه می‌شوید و به دنبال راهی برای درمان آن می‌گردید، مقاله‌ی «آکنه بهاره چیست؟ همراه با بررسی روش های پیشگیری و درمان» را مطالعه کنید.

تاثیر تونر ضد آکنه بر روی جوش ها

با توجه به این‌که محصولات مراقبت از پوست با تنوع بسیار بالایی در بازار به فروش می‌رسند، قبل از این‌که بخواهید اقدام به خرید محصولی کنید، باید تاثیرات استفاده از آن را بررسی کنید. در ادامه، به این می‌پردازیم که تونر ضد آکنه دقیقا به چه علت برای پوست مفید است.

اگر با تونر آشنایی داشته باشید، می‌دانید که مایعی برای هیدراته کردن پوست و از بین بردن سلول‌های مرده به حساب می‌آید. این مایع به سرعت به لایه‌های پوست نفوذ می‌کند. امروزه تونرها برای هدف‌های خاصی بهبود یافته‌اند. اما آیا تونر ضد جوش واقعا در از بین بردن آکنه نقش دارد؟

به طور کلی تونرها برای پاک کردن پوست از هرگونه آلودگی مانند مواد آرایشی، گرد و غبار و چربی پوست انتخاب مناسبی هستند. می‌توانید با خیال راحت این محصول را در روتین پوستی خود قرار دهید تا از پاکیزگی پوست خود اطمینان پیدا کنید. اما اگر بخواهیم صرفا در ارتباط با خاصیت ضد جوش بودن تونرها صحبت کنیم، باید بگوییم جای نگرانی نیست و با خیال راحت می‌توانید از تونر ضد آکنه استفاده کنید.

استفاده از تونر

برای آشنایی بیشتر با انواع تونر و روش صحیح استفاده از آن‌ها، روی تصویر کلیک کنید.

تاثیر تونر ضد آکنه

تونر ضد جوش علاوه بر پاک‌سازی پوست از مواد اضافی، سطح pH پوست را به حالت متعادل می‌‌رساند و جذب دیگر مواد مراقبت از پوست را افزایش می‌دهد. پس با استفاده از یک محصول، هم عمل آب‌رسانی انجام می‌گیرد، هم میزان pH پوست در بازه‌ی نرمالی قرار می‌گیر و هم جوش‌ها از بین می‌روند.

کدام تونر ضد آکنه بهتر است؟

امروزه انواع تونر ضد آکنه تولید و به فروش می‌رسد که همین موضوع انتخاب را سخت می‌کند. ممکن است با یک انتخاب اشتباه، سلامت پوست خود را به خطر بیاندازید. هنگام انتخاب تونر ضد جوش باید به مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن که روی بسته‌بندی محصول درج شده‌اند دقت کنید. تونرهایی که ترکیبات زیر در ساخت آن‌ها به کار گرفته شده، بهترین انتخاب برای از بین بردن جوش‌های مختلف هستند:

اسید هیدروکسی آلفا (مناسب افرادی که پوست خشکی دارند) مانند: اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک

اسید هیدروکسی بتا (مناسب افرادی که پوست چربی دارند) مانند: اسید سالیسیلیک و عصاره‌ی بید

اسیدهای پلی هیدروکسی مانند: گلوکونولاکتون

آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها مانند: نیاسینامید

مراحل و روش استفاده از تونر ضد آکنه

با توجه به تعدد محصولات مراقبت از پوست، ممکن است هنگام استفاده از ان‌ها گیج شوید و ترتیب درست را بهم بزنید. به همین علت، راهنمای استفاده از تونر ضد آکنه را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

شستشوی صورت

در اولین قدم، صورت خود را با آب ولرم و محصولات مناسب نوع پوست خود بشویید. صورت و زیر چانه‌ی خود را به دقت بشویید و با حوله‌ی نرم، خشک کنید. دقت داشته باشید که نباید حوله را روی صورت بکشید. فقط کافی است با ضربات آرام، آب اضافی روی پوست را بگیرید.

بعضی از متخصصان شستشوی دو فازی صورت را قبل از استفاده از تونر ضد جوش توصیه می‌کنند.

استفاده از محلول ضد جوش

بعد از این‌که صورت‌تان را شستشو دادید،‌ نوبت به اعمال تونر روی پوست می‌رسد. برای این کار دو راه متفاوت پیش رو دارید و می‌توانید به خواست خودتان یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

روش اول: استفاده از پد

اگر نمی‌خواهید تونر را با دخالت دست روی صورت بزنید، از پدهای پنبه‌ای بهداشتی استفاده کنید. چند قطره (به مقدار نیاز) از تونر را روی پد بریزید و روی تمام سطح صورت بکشید. اگر روی گردن و زیر چانه آکنه دارید هم می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

استفاده از تونر
استفاده از تونر به کمک پد پنبه‌ای

روش دوم: اعمال با دست

اگر به پدهای پنبه‌ای اعتماد ندارید، با دقت دستان‌تان را بشویید و بعد تونر بزنید. لازم است چند قطره از محلول را کف دست‌تان بریزید و دست‌ها را به هم بمالید. در آخر، با ضربه‌های آرام تمام صورت خود را به تونر ضد آکنه آغشته کنید.

استراحت دادن به پوست

بعد از این‌که تونر زدید، کمی به پوست استراحت بدهید تا مواد را جذب کند. در کم‌ترین حالت ممکن لازم است ۵ دقیقه تا مرحله‌ی بعدی روتین پوستی خود صبر کنید. در غیر این صورت، سایر مواد مراقبتی یا آرایشی شما با محلول ترکیب شده و تاثیر تونر ضد آکنه خنثی می‌‌‌‌‌شود.

ملاحظات و نکات مهم هنگام استفاده از تونر ضد جوش

برای جلوگیری از خشکی پوست، تونرهای مبتی بر الکل را تهیه و استفاده نکنید.

برای این‌که از سازگار بودن محلول با پوست خود اطمینان پیدا کنید، در ابتدا هفته‌ای یک‌بار از این محصول استفاده کنید.

در صورتی که تونر ضد آکنه با پوست‌تان سازگاری داشت، هر صبح و هر شب از آن استفاده کنید.

اگر از رتینول استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از خشکی پوست با فاصله‌ی زمانی چند ساعته تونر بزنید.

هنگام بروز هر نشانه‌ای از تحریک پوستی و حساسیت، استفاده از محصول را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

معرفی بهترین تونرهای ضد آکنه موجود در بازار

حالا که با روش استفاده از تونر و نکات مهم آن آشنا شدید، لازم است بهترین و محبوب‌ترین محصولات را به شما معرفی کنیم تا از شر جوش‌های ملتهب و جای جوش رهایی پیدا کنید.

تونر ضد جوش نوتروژینا مدل Visiblity Clear

تونر ضد آکنه نیتروژنا مناسب انواع پوست بوده و آلودگی و ناخالصی‌ها را به صورت کامل از روی پوست پاک می‌کند. این تونر خاصیت آب‌رسانی به پوست دارد و از خشکی و پوسته‌پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. با قرار دادن این تونر در روتین پوستی خود، می‌توانید با جوش‌های سرسیاه خداحافظی کنید.

خرید تونر ضد جوش نوتروژینا مدل Visiblity Clear حجم 200 میل
  • از بین برنده جوش‌های سر سیاه
  • قدرت پاک‌سازی بالا
  • از بین برنده آلودگی و ناخالصی‌‌ها
  • مناسب انواع پوست
  • جلوگیری از خشکی پوست
  • آبرسان

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.

تونر آنتی آکنه ژینووا مناسب پوست چرب و مختلط

تونر آنتی آکنه ژینووا مناسب پوست چرب و مختلط بوده و از ضروری‌ترین اقلام برای افرادی است که به دنبال داشتن پوست صاف و بدون التهاب هستند. تونر ژینووا باعث می‌شود منافذ روی پوست شما کوچک‌تر شوند و مقاومت آن در برابر رادیکال‌های آزاد افزایش پیدا کند. استفاده‌ی مرتب و مداوم از این محصول پوستی یک‌دست و بدون آکنه را برای شما به ارمغان می‌آورد. تونر ضد جوش ژینووا سرشار از عصاره‌های طبیعی است و باعث تسکین و کاهش التهاب پوست می‌‌‌شود.

خرید تونر آنتی آکنه ژینووا مناسب پوست چرب و مختلط حجم 150 میل
  • مناسب برای پوست صورت و گردن
  • کمک به رفع آکنه
  • کنترل ترشح چربی پوست
  • تنظیم‌کننده طبیعی Ph پوست
  • پاک‌کننده بقایای جا مانده از آرایش و آلودگی‌ها
  • کمک به رفع حالت پوست پرتقالی

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.

تونر ضد جوش نوتروزینا مناسب پوست چرب

این محصول شادابی و لطافت را به پوست شما باز می‌گرداند. تونر ضد جوش نوتروزینا فاقد چربی است و پوست را از تمامی آلودگی‌های محیطی پاک می‌کند. از دیگر خاصیت‌های این تونر، اکسیژن‌رسانی به پوست به شمار می‌رود. با استفاده‌ی مرتب از این محلول ضد آکنه، جوش‌های سرسیاه شما از بین می‌روند.

خرید تونر ضد جوش نوتروزینا مناسب پوست چرب حجم 200 میل
  • مناسب پوست چرب
  • ضد جوش و ضد آلودگی
  • شاداب‌کننده و پاک‌کننده
  • مناسب صورت

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.

جمع بندی

در این مقاله با آکنه یا جوش غرور جوانی آشنا شدیم و دریافتیم که شایع‌ترین بیماری پوستی در میان تمام افراد جهان است. به همین دلیل، لازم است نسبت به رفع و درمان آن بی‌تفاوت نباشید. تاثیر تونر ضد آکنه و روش استفاده از آن را هم در این نوشتار با هم مرور کردیم تا هیچ شک و ابهامی در طرز استفاده از آن باقی نماند. اگر در ارتباط با تونرهای ضد آکنه پیشنهاد یا توصیه‌ای دارید، لطفا در بخش دیدگاه‌ برای ما و دیگر کاربران عزیز موتن‌رو نظر خود را بنویسید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

سوالات متداول

آکنه چیست؟

آکنه که به جوش غرور جوانی هم شناخته می‌شود، رایج‌ترین مشکل پوستی در میان افراد است. در این بیماری پوستی جوش‌های زیاد و ملتهبی روی پوست صورت فرد ظاهر می‌شوند و اگر به موقع درمان نشوند، جای آن‌ها روی پوست باقی می‌ماند.

موارد استفاده از تونر ضد جوش کدام‌‌اند؟

از موارد استفاده از تونر ضد جوش می‌توان به از بین بردن جوش‌های دوره‌ی بلوغ، جوش‌های هورمونی، عصبی و جوش‌های ناشی از آلودگی و چربی پوست اشاره کرد.

چگونه باید از تونر ضد آکنه استفاده کنیم؟

ابتدا صورت خود را بشویید و خشک کنید. تونر را با دست یا پد پنبه‌ای روی صورت بزنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. در آخر، بهتر است از کرم‌های نرم‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید.

استفاده از تونر ضد جوش برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

افرادی که به توصیه‌ی پزشک از استفاده از تونر منع شده‌اند؛ آن دسته از افراد که قرص راکوتان می‌خورند و زنان باردار نباید از تونرهای ضد جوش و آکنه استفاده کنند.