زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست خشک، چرب و مختلط

تیم تحریریه مو تن رو
4,782
8 دقیقه
بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست خشک، چرب و مختلط

یک پوست شاداب و سالم نیاز به مراقبت دارد. اما آیا مراقبت پوستی به این معناست که هر روز صبح صورتمان را با یک صابون معمولی بشوییم؟ مسلما خیر. برای آنکه پوستتان سلامت باشد، باید توجه بیشتری به پوستتان داشته باشید. به بیان دیگر از هر محصول پاک‌کننده پوستی استفاده نکنید، چرا که ممکن است نتیجه عکس حاصل شود. به این ترتیب پوستتان دچار خشکی، آکنه یا حساسیت گردد. اما بهتر است بدانید که در میان انواع محصولات بهداشتی و پاک‌کننده پوست صورت، ژل شستشوی صورت انتخاب مناسبی خواهد بود. چرا که به پوست آسیب نمی‌رساند و باعث رطوبت و تمیز شدن پوست می‌شود. اما در میان برندهایی که روز‌به‌روز در بازار بیشتر می‌شود، بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست خشک، چرب، نرمال و مختلط چیست؟ برای بررسی دقیق ژل شستشوی مناسب پوستتان، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه نمایید.

ژل شستشوی صورت چیست؟

ژل شستشوی صورت، یک محصول برای پاک سازی پوست است که بافت ژل مانندی دارد. اگر هنوز از صابون معمولی برای شستشوی صورت استفاده می‌کنید، بهتر است برای همیشه با آن وداع کنید. چرا که صابون خاصیت قلیایی دارد و ممکن است PH صورت را نامتناسب کند.

احتمالا پس از استفاده از صابون احساس می‌کنید که پوستتان بسیار تمیز است. با این حال صابون باعث می‌شود که چربی مفید یا سبوم پوست از بین برود. در نتیجه پوست به مرور زمان خشک و مستعد چین و چروک می‌شود.

ژل شستشوی صورت، ترکیبات آبرسان دارد و بسیار ملایم‌تر از صابون یا شوینده‌های صورت دیگر است. بنابراین تفاوتی ندارد که پوست خشک، چرب، معمولی، مختلط، حساس یا حتی مستعد آکنه داشته باشید. ژل شستشوی صورت برای همه مناسب است. همینطور باید گفت که این ژل حاوی ترکیبات گیاهی و چربی‌های مفید است.

فواید ژل شستشوی صورت چیست؟

ژل شستشوی صورت
ژل صورت با ترکیب آبرسان و ملایم خود باعث شادابی پوست می‌شود.

اکنون که بیشتر با ژل شستشوی صورت آشنا شدید و تفاوت آن را با صابون و دیگر محصولات شستشوی صورت درک کردید، بهتر است بیشتر درباره فواید ژل شستشوی صورت بدانید. اینطور انتخاب بهتری پیش از خرید محصولات مراقبت پوستی خواهید داشت.

پاک کنندگی قوی

در صورتی که می‌خواهید صورتتان را به خوبی تمیز کنید، بهترین انتخاب، خرید ژل شستشوی صورت است. معمولا در منافذ پوستی، آلودگی و چربی جمع می‌شود. ممکن است این تجمع آلودگی به جوش یا آکنه تبدیل گردد. ژل شستشوی صورت با از بین بردن چربی اضافه و آلودگی، کمک می‌کند تا منافذ پوستی به خوبی تمیز شوند.

از بین بردن آکنه صورت

ژل شستشوی صورت می‌تواند یک انتخاب خوب برای افرادی که پوستشان مستعد جوش و آکنه است، باشد. در واقع ژل شستشوی صورت باکتری‌های مضری که باعث بروز آکنه شده‌اند را از بین می‌برد. اگرچه ژل شستشوی صورت یک پاک‌کننده ملایم است، اما در عین اینکه آلودگی و آکنه را پاک می‌کند، مانع ایجاد حساسیت می‌شود.

آکنه روی صورت
آکنه روی صورت یکی از مشکلاتی است که در صورت استفاده از صابون برای شستشو به وجود می‌آید.

نرم و مرطوب شدن صورت

ژل پاک‌کننده صورت، خاصیت نرم‌کنندگی برای پوست دارد و مانع بروز حساسیت پوستی، خارش یا حتی التهاب می‌شود. در واقع این پاک‌کننده نه تنها باعث از بین رفتن آکنه، بلکه مانع بروز آکنه نیز می‌شود. برخی از این ژل‌های شستشوی صورت حاوی ترکیبات آبرسان هستند که باعث نرمی و رطوبت پوست می‌گردند.

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

در صورتی که می‌خواهید پوست تمیز و شادابی داشته باشید، توصیه می‌کنیم نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت را بهتر بدانید. ابتدا باید صورتتان را با آب ولرم (از آب داغ استفاده نکنید، چرا که باعث خشکی صورت و پوست می‌شود) بشویید.

مقدار کمی ژل شستشوی صورت را به نوک انگشتانتان بزنید و به آرامی صوتتان را با حرکت دایره‌ای ماساژ دهید. توصیه می‌کنیم به غیر از لب و چشم، تمام صورت، به‌خصوص روی بینی را تمیز کنید. در نهایت صورتتان را به خوبی با آب ولرم بشویید و با یک حوله بسیار نرم خشک کنید.

خاصیت دیگری که ژل شستشوی صورت دارد این است که شما می‌توانید ژل شستشوی صورت را با دیگر شویندهای صورت استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید پس از استفاده از ژل شستشوی صورت از میسلار واتر نیز بهره‌مند شوید. همچنین استفاده از تونر صورت پس از ژل شستشوی پوست نیز انتخاب مناسبی خواهد بود.

بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست خشک، نرمال، چرب و مختلط

ژل شستشوی صورت برای انواع نوع پوست همچون پوست خشک، چرب، مستعد جوش و آکنه، پوست مختلط و پوست عادی و نرمال مناسب است. اما کدام برند انتخاب بهتری است تا خرید ژل شستشوی صورت مناسبی را تجربه کنیم و پوستی تمیز و زیبا داشته باشیم. برای پاسخ به این سوال، برندهای معروف و موجود را در ایران بررسی می‌کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ژل شستشوی صورت
ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت نیوآ

نیوآ یک برند قدیمی و شناخته شده در ایران است و ژل شستشوی صورت نیوا نیز طرفداران بسیاری دارد، چرا که این ژل شستشو مناسب انواع پوست و شستشوی روازنه صورت است و از رطوبت طبیعی پوست محافظت می‌کند و مانع خشک شدن پوست می‌شود.

ژل شستشوی نیوا حاوی عصاره گیاهی، از جمله خیار است که پوست را ویتامینه و مغذی می‌کند. در نتیجه آلودگی، آکنه و چربی اضافه و مضر از منافذ پوست پاک می‌شود و پوست سالم و شاداب می‌‌گردد.

ژل شستشوی صورت لدورا

ژل شستشوی صورت لدورا مناسب افرادی است که می‌خواهند پوست خود را به صورت عمقی تمیز کنند. ترکیبات این شوینده گیاهی همچون موم عسل، عصاره انگور، ریشه توت سفید، آلانتوئین و منتول باعث می‌شوند که باکتری و آلودگی که در منافذ پوستی جمع می‌شوند، از بین بروند. از این رو پوست به خوبی پاکسازی، روشن و شفاف می‌شود.

ژل شستشوی صورت کامان

ژل شستشوی صورت کامان قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و در صورتی که صورت چرب و مستعد آکنه و جوش دارید، خرید ژل شستشوی صورت کامان را توصیه می‌کنیم. در ترکیبات این ژل شستشو پوست، هیالورونیک اسید وجود دارد که میزان رطوبت پوست را افزایش می‌دهد و به پاک کردن منافذ باز کمک می‌کند. علاوه بر این، ژل شستشوی صورت کامان به همراه با فرمولاسیون آبرسانی، باعث جوان سازی پوست نیز می‌گردد.

ژل شستشوی صورت بایودرما

ژل شستشوی صورت بایودرما، چربی یا سبوم اضافه صورت را از بین می‌برد، اما مانع خشک شدن پوست نمی‌شود. این ژل پاک‌کننده صورت، حاوی فرمولاسیونی است که در منافذ پوست نفوذ می‌کند و آلودگی و میکروب را از بین می‌برد. در صورتی که می‌خواهید صورتتان را به صورت روزانه پاک و تمیز کنید، خرید ژل شستشوی بایودرما یک انتخاب مناسب است، چرا که پوست را تمیز و درخشان می‌سازد.

ژل شستشوی صورت سینره

ژل شستشوی صورت سینره یکی دیگر از پرطرفدارترین محصولات مراقبت در ایران می‌باشد که حاوی عصاره مورینگا است که علاوه بر مرطوب کردن پوست، PH پوست را نیز تنظیم می‌کند. ژل شستشوی صورت سینره یک شوینده ملایم است که از پوست دربرابر آلودگی مراقبت می‌کند. این پاک‌کننده صورت، چربی اضافه پوست را پاک می‌کند و مانع ایجاد آکنه یا جوش می‌شود.

ژل شستشوی صورت هیدرودرم

خرید ژل شستشوی صورت هیدرودرم، یک انتخاب مناسب برای افرادی است که پوستی مستعد جوش یا آکنه دارند. در واقع این ژل شستشوی صورت باعث پاکسازی پوست می‌شود و ایجاد جوش را مهار می‌کند. ترکیباتی همچون روغن درخت چای در این ژل شستشوی صورت هیدرودرم مانع التهاب یا قرمزی پوست می‌شود و پوست را به خوبی آبرسانی و لطیف می‌کند.

ژل شستشوی صورت لافارر

ژل شستشوی صورت لافارر حاوی عصاره آلوئه‌ورا، گلیسیرین، عصاره بید سفید و ترکیبات دیگر است که باعث از بین رفتن سطح آسیب دیده و بافت مرده پوست می‌شود. این ژل شستشوی صورت، پوست را پاکسازی می‌کند، بنابراین جوش‌های سرسیاه یا منافذ باز که محل تجمع آلودگی و چربی هستند، از سطح پوست پاک و حذف می‌شوند و پوست درخشان و تمیز می‌گردد.

ژل شستشوی صورت
ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت اَوِن

ژل شستشوی صورت اون فاقد صابون و پارابن است. بنابراین در صورتی که می‌خواهید شوینده‌ای تهیه کنید که پوستتان را خشک نکند، خرید ژل شستشوی صورت اون انتخاب مناسبی خواهد بود. این ژل شستشو نه تنها برای صورت، بلکه برای بدن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و چربی یا سبوم اضافه بدن را حذف می‌کند و باعث کنترل چربی طبیعی پوست می‌شود. این در حالی است که پوست پس از شستشو و پاکسازی دچار التهاب، خارش و قرمزی نمی‌شود.

ژل شستشوی صورت نوتروژینا

ژل شستشوی صورت نوتروژینا با بافت لطیفی که دارد، فاقد پارابن، الکل و ترکیبات صابونی است و به همین دلیل پوست‌های حساس پس از پاکسازی دچار التهاب یا قرمزی نخواهند شد. ژل شستشوی صورت نوتروژینا حاوی هیالورونیک اسید است که یک پاک‌کننده مناسب نه تنها برای صورت، بلکه برای چشم و لب نیز محسوب می‌شود. در صورتی که میزان آب پوستتان کم است، این ژل شوینده صورت، به آبرسانی پوست نیز کمک می‌کند.