زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

فواید و نحوه‌ی استفاده از روغن جوجوبا برای مو

wordcamp
1,840
24 دقیقه
فواید و نحوه‌ی استفاده از روغن جوجوبا برای مو

تاثیر زیبایی موها در چهره انکار ناپذیر است. فرقی نمی‌کند که خانم باشید یا آقا؛ موهایی درخشان، بدون هیچ گونه آسیب و بدون ریزش آرزوی تمام افراد است. البته شما برای داشتن پوست و موی سالم باید روتین مشخصی داشته باشید. برخورداری از زیبایی و سلامتی باهم، آسان نیست. درحال‌حاضر سرم‌ها، روغن‌ها، شامپوها و لوسیون‌های مختلفی با فرمولاسیون‌های تخصصی برای انواع تایپ پوست و مو در بازار موجود هستند. یکی از این محصولات که اخیراً سر و صدای زیادی کرده، روغن جوجوبا است. یک روغن کاملاً طبیعی که خواص معجزه‌آسایی برای پوست، مو و ناخن دارد. در این روغن مواد معدنی و ویتامین‌های فراوانی وجود دارند که سبب التیام پوست و همچنین ترمیم و رشد مجدد موها و استحکام ناخن‌ها می‌شوند. در این مطلب قصد داریم تا از فواید روغن و جوجوبا برای مو و همینطور پوست و ناخن بیشتر صحبت کنیم.

لوبیای جوجوبا یا لوبیای سحرآمیز ؟!

درخت جوجوبا یا هوهوبا یکی از گیاهان رشد یافته در منطقه جنوب شرق آمریکا است. درختی که بعد از شناخته شدن آن توسط بومیان به شدت مورد استقبال قرار گرفت. علت آن نیز این بود که گیاه جوجوبا میوه‌هایی قهوه‌ای رنگ و کوچک شبیه به لوبیا تولید می‌کند که خواص بسیار زیادی دارند. این درخت در جنوب کالیفرنیا، صحرای آریزونا و مکزیک به وفور پیدا یافت می‌شود. تقریباً بومیان این مناطق از گذشته میوه درخت جوجوبا را به‌عنوان یک داروی کاربردی مورد استفاده قرار می‌دادند. برای مثال سرخپوستان آمریکا روغن این درخت را برای درمان کبودی و زخم بسیار موثر می‌دانستند.

البته دیگر خواص روغن جوجوبا نیز در همان زمان برای افراد مشخص شده بود. در سال ۱۹۷0 یک شرکت تولیدی این روغن در محصولات آرایشی بهداشتی خود استفاده کرد. این شرکت دقیقا زمانی فعالیت خود با روغن جوجوبا را آغاز کرد که صید وال و نهنگ برای استفاده کردن از پی یا چربی آنها کاملا ممنوع شده بود. به همین دلیل تولید کنندگان که نمی‌توانستند از چربی نهنگ و وال برای محصولات خود استفاده کنند، روغن جوجوبا را جایگزین آن کردند. این روغن حتی فواید بیشتری از چربی وال و نهنگ دارد. به همین دلیل بود که با در نظر گرفتن قیمت روغن جوجوبا برای مو و پوست، این روغن خیلی زود جای پای خود را در دنیای زیبایی محکم کرد.

دانه جوجوبا

دانه درخت جوجوبا یک دانه قهوه‌ای رنگ مانند دانه لوبیا یا قهوه است اما کمی بزرگ‌تر. ماده‌ای که مستقیماً از این گیاه گرفته می‌شود یک نوع موم مایع است که رنگ طلایی روشن دارد و بشدت نرم و لطیف است. گاهی اوقات این روغن را پیش از مصرف تصفیه می‌کنند تا بدون رنگ و بو و شفاف شود. این موم حاصل از درخت جوجوبا ماده اشباع نشده‌ای است که اگر آن را در دمای اتاق قرار دهید مایع خواهد بود. نکته جالب اینجاست که برخلاف سایر روغن‌های طبیعی، روغن جوجوبا عمر طولانی دارد و به این زودی‌ها فاسد نمی‌شود.

همین نکته کافیست که روغن جوجوبا را به یک محصول منحصربه‌فرد تبدیل کند. در کنار ماندگاری بسیار زیاد این روغن باید به این نکته نیز اشاره کنیم که روغن جوجوبا به شدت مرطوب کننده است و در دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی این روغن رقیب ندارد. به همین دلیل است که هیچکس نمی‌تواند فواید روغن جوجوبا برای مو و پوست را انکار کند. در ادامه به فواید این روغن برای مو، ناخن و پوست خواهیم پرداخت.

روغن جوجوبا با تمام فواید ریز و درشتش

خواص و اثرات مثبت روغن جوجوبا از شمارش اعداد خارج است. این روغن کاملاً طبیعی و ارگانیک بوده و غنی از مواد مغذی و معدنی است. روغن جوجوبا منبعی غنی از عناصر بی‌نظیری مانند ویتامین B کمپلکس، ویتامین  E، روی، کروم، مس و ید محسوب می‌شود. روغن جوجوبا درصد ید بسیار زیادی دارد. میزان حضور این ماده در روغن جوجوبا ۸۲ درصد است. ید همان ماده‌ای است که بشدت در التیام بخشی التهابات و زخم‌ها موثر است.

این دقیقاً همان دلیلی است که سرخپوستان آمریکایی برای درمان زخم‌های خود از روغن جوجوبا استفاده می‌کردند. همچنین تا امروز ۳۰۰ ماده معدنی، ویتامین و ریز مغذی دیگر در روغن جوجوبا شناخته شده. این روغن بعنوان یک موم محافظ برای پوست، ناخن و موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین روغن جوجوبا به راحتی می‌تواند رطوبت رسانی و نرم کردن موها و پوست را برعهده گرفته و میزان چربی را نیز کنترل کند. نکته مهم دیگر اینکه روغن جوجوبا ضد التهاب و ضد باکتری است. در ادامه این مطلب با ما باشید تا خواص روغن جوجوبا برای ناخن ، مو و پوست را باهم مرور کنیم.

رطوبت بخشی به موهای خوش حالت شما

اولین فایده از فواید روغن جوجوبا برای مو این است که این روغن در دسته آبرسان‌های طبیعی قرار دارد. روغن جوجوبا به فیبرهای موی شما نفوذ می‌کند و نرم کنندگی خاصی به آنها می‌بخشد. بد نیست بدانید که مرطوب کنندگی این روغن همیشگی و دائم است و این یک مزیت عالی برای موهای شما محسوب می‌شود. ضمن اینکه روغن جوجوبا به شدت سبک است و شما به هیچ عنوان احساس سنگینی بر روی موهای خود نخواهید داشت. به همین دلیل است که این روغن را یک گزینه مناسب برای تارهای نازک مو می‌دانند. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که اگر موهای شما خشک است روغن جوجوبا برای شما معجزه می‌کند.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای مو

بهتر است که این روغن را روی سطح کف سر ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند تا پوست سر شما پوسته پوسته نشده و از مشکل خشکی زیاد نیز رهایی یابد. به همین راحتی شما با چند قطره روغن جوجوبا می‌توانید شاهد یک معجزه واقعی باشید. همچنین شما می‌توانید چند قطره روغن جوجوبا را به نرم کننده‌ای که استفاده می‌کنید اضافه کرده و یا بعد از حمام در حالی که موهایتان هنوز نمناک هستند، چند قطره از این روغن را بر روی موها ماساژ دهید.

فراموش نکنید که اگر موهایی با شدت خشکی بالا دارید، حتماً شب‌ها قبل از خواب این روغن را به موها زده و اجازه بدهید که تا صبح بر روی سطح موهای شما بماند. اینکار کمک می‌کند که خشکی آنها را خیلی زود برطرف شود. فراموش نکنید که قیمت روغن جوجوبا برای مو اقتصادی‌تر از بکارگرفتن هر روش دیگری برای آبرسانی کردن موهای شما است. 

چرب است اما چربی را کنترل می‌کند

یکی دیگر از فواید روغن جوجوبا برای مو این است که به راحتی می‌تواند میزان چربی پوست سر شما را کنترل کند. به همین دلیل است که تمام افراد می‌توانند از خواص این روغن استفاده کنند. مولکول هایی که عناصر اولیه تشکیل دهنده روغن جوجوبا هستند فرمولاسیونی شبیه به چربی طبیعی پوست و موی سر انسان دارند. به عبارتی به شدت شبیه به سبوم هستند و به همین دلیل تحت هیچ شرایطی تعادل چربی پوست سر را بر هم نخواهند زد.

از دیگر خاصیت‌های روغن جوجوبا که برخلاف سایر روغن‌های مو عمل می‌کند، همین فاکتور است که سبب می‌شود موهای شما خشک و بی‌حالت نباشند، بلکه با کنترل چربی یا ترشح مناسب سبوم، چربی سر را کنترل کرده و آن را به تعادل می‌رساند. بعبارتی اگر پوست سر شما میزان سبوم زیادی ترشح می‌کند یا مقدار ترشح آن در پوست شما کم است، روغن جوجوبا میزان این ترشح را نیز کنترل کرده و به درصدی از تعادل می‌رساند.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای مو

برای استفاده بهتر این روغن توصیه می‌کنیم که آن را حتماً بعد از حمام و شستشوی موها به کار بگیرید. اینکه تاکید داریم این روغن دقیقاً بعد از استحمام مورد استفاده قرار گیرد به این دلیل است که شامپو چربی موهای شما را از بین می‌برد. این روغن به موهای شما کمک می‌کند تا در حد تعادل، مجدد چربی و رطوبت خود را بدست آورند.

روغن جوجوبا؛  دشمن شوره سر 

اگر متهم ردیف اول در میان مشکلات موهای شما شوره سر است، پس باید خبر خوشی به شما بدهیم. یکی دیگر از مهمترین فواید روغن جوجوبا برای مو این است که این روغن دشمن سرسخت شوره سر محسوب می‌شود. روغن جوجوبا 2 اسید چرب با نام‌های استئاریک اسید و پالمیتیک اسید دارد که نقش مهمی در حفاظت از موهای شما ایفا می‌کنند. زمانی که شما روغن جوجوبا را بر روی سطح پوست سر خود ماساژ می‌دهید رطوبتی که به پوست سر منتقل می‌شود سبب جلوگیری از ایجاد شوره و همینطور خارش سر خواهد شد. به همین دلیل با جرات میتوانیم بگوییم که یکی دیگر از اهداف روغن جوجوبا از بین بردن همیشگی و صد در صدی شوره سر است. همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم روغن جوجوبا ضد التهاب و آنتی باکتریال است. به همین دلیل کمک می‌کند تا رشد باکتری‌ها در قسمت فولیکول مو به حداقل خود رسیده و کاملاً کنترل شوند.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای مو

برای استفاده بهتر از این روغن با هدف نابودی شوره سر توصیه می‌کنیم که ۲۰ دقیقه قبل از استحمام این روغن را بر روی سطح پوست سر ماساژ دهید. حتی می‌توانید بعد از استفاده از شامپو به عنوان نرم کننده نیز از این روغن استفاده کنید. نکته‌ای که در استفاده از محصولات مکمل و ترمیمی بعنوان روتین پوست و مو باید به آن دقت کنید این است که با توجه به قیمت روغن جوجوبا برای مو ، استفاده کردن از این محصولات به مداومت نیاز دارد، ضمن اینکه شما باید صبور باشید. گذر زمان مشخص می‌کند کدام محصول مانند روغن جوجوبا برای پوست و موی شما مفید است و کدام محصول کارایی لازم را ندارد.

یک ترمیم کننده بی‌نقص

روغن جوجوبا همانند سایر روغن‌های مفیدی که برای مو به شدت توصیه می‌شوند، خواص بیشماری دارد. از جمله دیگر خواص روغن جوجوبا می‌توان به ترمیم آسیب دیدگی‌های مو و محافظت همه جانبه آن از موها اشاره کرد. روغن جوجوبا موهای شما را نرم و خوش حالت می‌کند. همین طور از آسیب دیدگی موها به واسطه سشوار و اتوی مونیز  جلوگیری خواهد کرد. این روغن توانایی این را دارد که ترک‌های ایجاد شده و منافذ به وجود آمده بر روی کوتیکول مو را پر کرده و مانع از ایجاد موخوره در شود.

در ادامه حتی اگر موهایی کدر یا وز داشته باشید بد نیست بدانید که با در نظر گرفتن قیمت روغن جوجوبا برای مو ، این روغن به شما کمک می‌کند تا موهایی نرم و براق داشته باشید. حضور آنتی اکسیدان روغن جوجوبا سبب حفاظت از موهای شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محیطی است. همچنین اگر موهایی رنگ شده دارید، حتماً باید از این روغن استفاده کنید. روغن جوجوبا کمک می‌کند تا رنگ موی شما دوام بالاتری داشته باشد.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای مو

پس به شما توصیه می‌کنیم که برای استفاده بهتر از روغن جوجوبا آن را به کف سر و همچنین در انتهای موهای خود به آرامی ماساژ دهید. حتی اگر موهای شما رنگ شده است و قصد رفتن به استخر را دارید، قبل از ورود به استخر و یا استحمام کردن موهای خود را با این روغن چرب کنید. اینکار کمک می‌کند تا کوتیکول‌های موی شما بسته شده و موادی که شیمیایی و مضر هستند، به واسطه آب استخر یا شامپو موجب از بین رفتن رنگ موی شما نشوند. یعنی این مواد مضر جذب موها نشده و رنگ موها ثابت باقی خواهد ماند. 

موهایتان سریعتر رشد می‌کنند

روغن جوجوبا در کنار تمام فوایدی که تا این قسمت از مطلب به آنها اشاره کردیم، یک خاصیت جذاب دیگر نیز دارد. این روغن به شدت تغذیه کننده است. همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد روغن جوجوبا سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین  B، مس و زینک است. مجموعه این مواد یک بسته کامل حمایتی از مکمل‌هایی هستند که موهای شما برای افزایش دادن ضخامت خود و رشد چند برابری، به آنها احتیاج دارند.

زینک یک ماده حیاتی برای موها محسوب می‌شود که کمک می‌کند فولیکول‌ها در مو به خوبی رشد کرده و عملکرد غدد چربی اطراف آنها نیز کنترل شود. جالب اینجاست که اگر شخصی در معرض مشکل طاسی قرار گرفته باشد، روغن جوجوبا کمک می‌کند تا موهای او مجدداً رشد جدیدی را تجربه کنند. بعلاوه این موها مستحکم‌تر از قبل به فعالیت خود ادامه خواهند داد. پزشکان متخصص پوست و مو بر این باورند که اگر تصمیم دارید از ریزش موی خود جلوگیری کنید و پرپشت شدن مو برای شما مهم است، کافیست که تنها در روتین موهای خود از روغن جوجوبا استفاده کنید.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای مو

برای استفاده از روغن جوجوبا با هدف جلوگیری از ریزش مو، همچنین افزایش استحکام، ضخامت و رشد موها، کافی است که این روغن را روزانه یک بار به مدت زمان ۱۵ دقیقه الی ۲۰ دقیقه روی کف سر خود ماساژ دهید. این عمل کمک می‌کند تا فولیکول‌ها مرطوب شده و دیگر خشک نباشند. همانطور که می‌دانید خشکی فولیکول مو از جمله فاکتورهای اصلی در ریزش موها و طاسی افراد محسوب می‌شود.

روغن جوجوبا برای سفیدی موها

آخرین ویژگی شگفت‌آور این روغن در مقایسه قیمت روغن جوجوبا برای مو با سایر روغن‌های مفید مو این است که  شما با استفاده از این روغن سفیدی موهای خود را به تاخیر خواهید انداخت. همانطور که میدانید کمبود مس باعث می‌شود تا رنگدانه‌های مو از بین بروند و در نتیجه موها زودتر سفید شوند. حالا روغن جوجوبا سرشار از مس و آنتی اکسیدان‌های حفاظت کننده است و به شما کمک خواهد کرد دیگر نگران سفید شدن زودهنگام موهای خود نباشید. آنتی اکسیدان‌های محافظت کننده روغن جوجوبا یعنی ویتامین‌های E و C به موهای شما کمک می‌کنند تا مس از دست رفته خود را به دست آورده و پروسه سفید شدن آنها به تاخیر افتد.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای مو

همانطور که گفتیم بهترین زمان برای استفاده از روغن جوجوبا بعد از استحمام و یا قبل از استفاده از سشوار است. اینکار کمک می‌کند تا روغن جوجوبا از موهای شما در برابر حرارت سشوار یا اتوی مو نیز محافظت کند. کافیست که روغن جوجوبا را بر روی پوست سر و همینطور بر روی موهای خود چند دقیقه و به آرامی ماساژ دهید. 

رابطه جوجوبا با پوستی شفاف و سالم 

شاید تعجب کنید اگر بگوییم که روغن جوجوبا برای پوست صورت نیز فواید بیشماری دارد. این روغن با ویتامین‌هایA، E  به همراه اسید چرب امگا ۶ و آنتی اکسیدان‌هایی که در خود فرموله کرده، به عنوان سپری محافظتی مقاوم از پوست شما مراقبت می‌کند. روغن جوجوبا این قابلیت را دارد تا پوست شما را آبرسانی کرده و کمک کند تا ویتامین E به خوبی پوست شما را از دهیدراته شدن نجات دهد. ضد التهاب بودن این روغن از جمله ویژگی‌های خاص آن برای پوست محسوب می‌شود. در ادامه فواید و طرز استفاده روغن جوجوبا برای پوست را بیشتر شرح خواهیم داد.

پوستی همیشه مرطوب

از جمله فواید روغن جوجوبا برای پوست این است که به سرعت جذب پوست شما شده و آن را همیشه مرطوب نگه می‌دارد. درست همانند سایر روغن‌های ارگانیک، روغن جوجوبا یک مرطوب کننده منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که اگر پوست شما خشک و یا حساس باشد به خوبی به این روغن جواب می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید روغن جوجوبا برای درمان ترک پا نیز معجزه می‌کند. در این روغن مقادیر بسیار بالایی از سرامید وجود دارد که پوست را  سوپر هیدراته کرده و میزان آبرسانی پوست را بالا می‌برد.

البته روغن جوجوبا برخلاف سایر روغن‌ها برای استفاده نیازی به رقیق شدن نخواهد داشت و شما به راحتی می‌توانید آن را به روی پوست استفاده کنید. البته اگر پوست حساسی ندارید اینکار برای شما منعی نخواهد داشت. روغن جوجوبا سبک است، سریع جذب شده و شما را بعد از استفاده با اثرات خود غافلگیر خواهد کرد. همچنین روغن جوجوبا این قابلیت را دارد که از طرفی مانع از این شود که رطوبت پوست شما از بین برود و از طرف دیگر مانند یک جلد محکم و قوی بر روی پوست، از نفوذ گرد و غبار و مواد آلرژی‌زا جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه شما می‌توانید این روغن را در تمام نقاط بدن بخصوص دست‌ها و صورت استفاده کنید. لطافتی که این روغن به پوست شما می‌دهد مثال زدنی است.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای پوست  

توصیه می‌کنیم که هر شب قبل از خواب و بعد از اینکه صورت خود را با ژل شستشوی صورت پاک کردید، از این روغن استفاده کنید و اجازه دهید تا صبح بر روی سطح پوست شما بماند. البته این امکان نیز وجود دارد که روغن جوجوبا را با مرطوب کننده همیشگی که استفاده می‌کنید ترکیب کرده و سپس بر روی پوست استفاده کنید.

جوجوبا برای درمان اگزما، آکنه و روزاسه 

درمان آکنه و جوش اگر یک راه قطعی و همیشگی داشته باشد، آن استفاده از روغن جوجوبا است. شبه سبوم روغن جوجوبا کمک می‌کند تا پوست شما چربی متعادلی داشته باشد. اگر این حرف را چند سال پیش به شما می‌گفتیم شاید باور نمیکرد که روغن‌ها از چرب‌تر شدن پوست ‌شما جلوگیری کنند. اما واقعیت این است که روغن جوجوبا از جمله چربی‌هایی است که در کنار متعادل کردن چربی پوست، میزان ترشح سبوم را در مناطقی از پوست که نیاز به چربی ندارند به طرز چشمگیری پایین می‌آورد. به همین دلیل است که این روغن را برای درمان جوش، آکنه و اگزما به شدت توصیه می‌کنند.

البته در میان خواص برتر روغن جوجوبا فاکتور ضد میکروبی بودن هم از جمله دلایل موجه دیگری است که این روغن را برای پوست چرب و مستعد جوش زدن مناسب می‌کند. همچنین کمک می‌کند تا قرمزی ناشی از روزاسه در پوست‌های خشک نیز به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای پوست  

برای استفاده کردن از روغن جوجوبا بر روی پوست صورت خود، ابتدا صورت خود را تمیز بشویید و بعد از آن تونر مناسب پوست خود را استفاده کرده و با آن پوست خود را تمیز کنید. در ادامه با پد آرایشی و یا پنبه چند قطره روغن جوجوبا را بر روی سطح پوست صورت خود ماساژ دهید. توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از لوسیون‌ها، کرم‌های شب و ضد ‌لک‌ها و غیره حتما از این روغن استفاده کنید. روغن جوجوبا مانند روغن درخت چای به راحتی به عمق پوست و لایه‌های زیرین آن نفوذ می‌کند و وظیفه خود را انجام می‌دهد. اگر به اگزما، آکنه و یا روزاسه دچار هستید حتماً اینکار را در روز دوبار انجام دهید تا با چشمان خود شاهد معجزات این روغن عجیب و غریب باشید.

جوجوبا برای پاک کردن آرایش و چین و چروک‌ها

اگر تصمیم گرفتید که به عنوان پاک کننده آرایش از روغن جوجوبا استفاده کنید باید به شما مژده دهیم که در کنار پاک کردن آرایش، چین و چروک‌ها را نیز پاک می‌کند. روغن جوجوبا به عنوان یک پاک کننده خانگی آرایش سبب می‌شود که پوست شما به طرز فوق‌العاده‌ای تمیز شود و مانند میسلار واتر می‌تواند تمام گرد و غبارها و باکتری‌های هوا از روی صورت شما پاک کند. این روغن سبک است و شما به هیچ عنوان احساس چرب بودن سطح پوست خود را نخواهید داشت. همچنین از دیگر فواید روغن جوجوبا برای پوست این است که این روغن رادیکال‌های آزاد محیطی فراوانی دارد که از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند.

ضمن اینکه آنتی اکسیدان‌های روغن جوجوبا سبب می‌شوند تا اثرات منفی رادیکال‌های آزاد کاهش یافته و چین و چروک‌ها نیز کاهش پیدا کنند. روغن جوجوبا آمینو اسید فراوانی دارد که ساختار اصلی کلاژن را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل این روغن را برای درمان چروک اطراف چشم نیز توصیه می‌کنند. جوجوبا پوست شما را سفت می‌کند و خط و خطوط مشخص چروک‌های پوستی را کاهش می‌دهد. همچنین رنگ و بافت پوست را بهبود بخشیده و قابلیت کشسانی پوست را نیز افزایش خواهد داد. برخی معتقدند که استفاده از جوجوبا تا ۲۵ درصد می‌تواند چین و چروک‌ها را کاهش دهد. روغن های گیاهی در رفع چین و چروک تاثیر به سزایی دارند. شما می‌توانید مقاله ی بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت را در بلاگ موتن‌رو مطالعه کنید.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای پوست  

اگر تمایل دارید برای پاک کردن آرایش چشم و صورت از روغن جوجوبا استفاده کنید توصیه می‌کنیم که چند قطره از آن را بر روی تمام سطح پوست صورت خود ماساژ دهید و بعد از یک دقیقه با یک حوله نرم که آن را با آب گرم مرطوب کرده‌اید، صورت خود را تمیز کنید. بهتر است که قسمت پاک کردن آرایش چشم به مرحله آخر موکول شود تا روغن به خوبی بتواند مواد آرایشی را حل کند. در زمان پاک کردن آرایش چشم با روغن جوجوبا خیلی احتیاط کنید، چون چشم‌ها بسیار حساس هستند. بعد از آن صورت خود را خشک کنید سپس روتین پوستی خود را انجام دهید. برای کاهش چین و چرک هم کافی است تا چند قطره جوجوبا را با کرم مرطوب کننده و آبرسان خود مخلوط کنید. روغن جوجوبا اینجاست تا ضمن رطوبت‌رسانی به پوست شما، آرایشتان را با تمام چیم و چروک‌ها پاک کند.

درمان قطعی تبخال با جوجوبا

یکی از مشکلاتی که شاید ما در طول سال چند بار با آن مواجه شویم، تبخال است. معضلی جدی که همیشه ما را نگران می‌کند. حالا در این قسمت قرار است به شما یک خبر خوب بدهیم و آن هم اینکه روغن جوجوبا التیام بخش است و زخم‌ها و همچنین تبخال را درمان می‌کند. البته روغن‌های دیگری مانند روغن نارگیل و روغن درخت چای نیز برای بهبود تبخال موثر هستند. اما این روغن‌ها را حتماً باید قبل از استفاده رقیق کنید وگرنه بدون شک حساسیت آلرژیک به آنها نشان خواهید داد.

 اما در عوض بهترین و مناسب‌ترین روغنی که بدون رقیق کردن می‌توان از آن استفاده کرد، روغن جوجوبا است. ماده دوکوزانول همان ماده‌ای است که برای درمان تبخال در پماد و کرم‌های درمانی برای تبخال مورد استفاده قرار می‌گیرد که به طور طبیعی در روغن جوجوبا وجود دارد. این ماده از انتقال ویروس تبخال به سلول‌های سالم جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهد که این ویروس پخش شود.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای پوست  

برای استفاده از روغن جوجوبا و درمان تبخال کافیست که به یک قطعه پنبه کوچک که به مقدار کمی روغن نعنا یا روغن درخت چای رقیق شده آغشته شده است، روغن جوجوبا اضافه کنید. سپس آن را بر روی تبخال خود ماساژ دهید تا شاهد اتفاق شگفت‌انگیزی باشید که فقط در افسانه‌ها رخ می‌دهد. تبخال شما بدون کوچکترین اثری از خود، در مدت زمانی کوتاه محو می‌شود.

روغن جوجوبا با خواصی جادویی برای ناخن، مژه و ابرو

روغن جوجوبا علاوه بر اینکه برای پوست و مو مفید است اثرات بی‌نظیری بر روی مژه‌ها، ابروها و ناخن دارد. شاید باور نکنید اما خواص روغن جوجوبا برای ناخن به قدری زیاد است که آن را در سالن‌های زیبایی با هدف رطوبت رسانی و تغذیه ناخن به وفور استفاده می‌کنند. در ادامه با شما هستیم تا خواص این روغن را  برای مژه، ابروها و ناخن شرح دهیم.

خواص روغن جوجوبا برای ناخن ها

در ادامه شرح دیگر فواید روغن جوجوبا به دیگر خاصیت‌های فوق العاده این روغن برای ناخن‌ها می‌رسیم. همانطور که گفتیم روغن جوجوبا ضد باکتری و ضد قارچ است. پس اگر شما با مشکلاتی مانند قارچ ناخن دست یا پا مواجه شدید روغن جوجوبا برای شما بهترین پیشنهاد محسوب می‌شود. خصوصاً ورزشکاران که به دلیل پوشیدن کفش‌های ورزشی با معضل ناخن پای قارچی روبه رو هستند. جالب است که بدانید در سال ۲۰۰۵ مطالعاتی انجام شد که براساس آن روغن جوجوبا یک روغن ضد التهاب قوی معرفی شد.

این روغن می‌تواند نشانه‌های التهاب در گوش‌ها و ناخن را به شدت کاهش دهد. ضمن اینکه این روغن با حالت مومی خود سبب می‌شود که سرعت تشکیل یافتن زخم کاهش پیدا کرده . زخم شما هرچه سریع بهبود پیدا کند. البته نباید فراموش کرد که این روغن پوسته پوسته شدن اطراف ناخن را نیز شدیدا کاهش می‌دهد. برای استفاده بهتر باید روزی 3 مرتبه ناخن‌ها و محیط اطراف آن را به روغن جوجوبا آغشته کنید.

معجزه روغن جوجوبا برای ابروها 

در ادامه اجازه دهید تا شما را با فواید روغن جوجوبا برای ابرو، مثل خواص روغن جوجوبا برای ناخن ، آشنا کنیم. اگر از جمله افرادی هستید که کم پشت بودن ابرو شما را آزار می‌دهد یا برای ریزش موی ابروی خود راهکار مناسبی ندارید، توصیه می‌کنیم که از خواص معجزه آسای روغن جوجوبا در رشد و پرپشت شدن موهای ابرو غافل نشوید. روغن جوجوبا کمک می‌کند تا ریزش مو در ابروی شما قطع شده و رشد مجدد موهای آن را شاهد باشید. البته خیلی‌ها تصور می‌کنند که استفاده از روغن جوجوبا سبب سست شدن پایه موها در ابرو می‌شود و این یعنی ریزش بی‌وقفه موهای ابرو!

باید به شما بگوییم که شاید این تفکر در مورد روغن‌های غیرمشخص و نامعلوم، صادق باشد اما در مورد روغن جوجوبا صحت ندارد. این روغن با خواص شگفت‌آور خود بعد از مدت کوتاهی شما را غافلگیر خواهد کرد. برای استفاده بهتر از این روغن و یک شگفتی باور نکردنی، توصیه می‌کنیم که هر شب قبل از به رختخواب رفتن روغن جوجوبا را بر روی ابروهای خود ماساژ دهید. اینکار سبب می‌شود تا فولیکول مو تقویت شده  و از ریزش ابروها جلوگیری شود. واقعیت این است که شما بعد از مدت کوتاهی با ابروهایی زیبا و پرپشت روبرو خواهید شد. 

مژه‌ها و روغن جوجوبا

بعد از صحبت کردن در مورد خواص روغن جوجوبا برای ناخن می‌خواهیم شما را با یک غافلگیری بزرگ دیگر روبرو کنیم. این غافلگیری آن است که روغن جوجوبا حتی برای مژه‌ها نیز مفید است. استفاده کردن از ریمل و همینطور موادشوینده سبب می‌شود که شما مژه‌هایی سست و ضعیف داشته باشید. اگر در این بین عادت دارید که مدام از مژه مصنوعی استفاده کنید باید بدانید که برخورد چسب با ریشه مژه می‌تواند فاجعه عظیمی برای مژه‌های شما به وجود آورد.

همینطور لمینت و لیفت مژه‌ها یا کاشت مژه، موهای مژه شما را سست می‌کنند و در مدت زمان کوتاهی شما با ریزش شدید مژه‌های خود روبه رو هستید. برای اینکه بتوانید این وضعیت را کنترل کنید و ریزش مژه‌ها را به حداقل برسانید، توصیه می‌کنیم که یکی از برس‌های ریمل خود را تمیز شسته، از آن برای زدن روغن جوجوبا به مژه‌های خود استفاده کنید. سعی کنید تا برس ریمل به بن مژه و ساقه مژه‌ها کاملا برخورد کند. اینکار کمک می‌کند تا شما ظرف مدت زمان کوتاهی با مژه‌هایی پرپشت و به شدت بلند رو به رو باشید و به رشد سریع مژه خود کمک کنید.

جوجوبا، جوجوبا و باز هم جوجوبا

این روغن حتی تلفظ زیبایی دارد بطوریکه شما تمایل دارید تا مداوم نام آن را صدا بزنید! ما در این مطلب خواص روغن جوجوبا را برای پوست، مو، ناخن، ابرو و مژه‌های شما شرح دادیم. البته روغن‌های مفید و پرخاصیت دیگری نیز در بازار هستند که برای پوست و موی ما مفید و کاربردی خواهند بود. اما واقعیت این است که اگر در این بین به یک روغن اصلی نیاز داشته باشید که فواید و خواص آن برابر با تمام روغن‌های مفید دیگر باشد، بدون شک آن روغن جوجوبا خواهد بود.