زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از پوست به سبک کره ای + مراحل انجام کار

wordcamp
553
9 دقیقه
مراقبت از پوست به سبک کره ای + مراحل انجام کار

مراقبت از پوست به سبک کره‌ای‌ موضوعی است که در سال‌های اخیر همه به دنبال آموختن آن هستند. همان‌طور که ممکن است بدانید، کره‌ای‌ها به داشتن پوست صاف و شفاف معروف هستند. سلامت پوست آن‌ها نتیجه نوع تغدیه و مراقبتی است که استفاده می‌کنند. روتین پوستی کره‌ای در دنیا به نام «کِی بیوتی» شناخته می‌شود. کِی در این‌جا مخفف کلمه کره‌ای است. در این مقاله با مراقبت از پوست به سبک کره ای و مراحل انجام آن آشنا می‌شوید.

مراقبت از پوست به سبک کره ای چیست؟

محصولات زیبایی کره‌ای از مدت‌ها پیش وجود داشته‌اند. روتین پوستی کره‌ای‌ کشف یک شخص یا برند نبوده است. می‌توان گفت بیشتر نتیجه یک تکامل تدریجی بر اساس مراقیت پوستی مورد استفاده اکثر کره‌ای‌ها بوده است. اساس مراقبت از پوست به سبک کره‌ای احترام به پوست شما است. در این سبک از مراقبت پوستی، از محصولاتی که در آن‌ها مواد خشن به کار رفته است استفاده نمی‌شود. چون این محصولات لایه محافظتی طبیعی پوست را از بین می‌برند و باعث آسیب پوست می‌شوند. هدف مراقبت از پوست کره‌ای کار کردن روی طبیعت پوست شما از طریق پاک‌سازی، آب‌رسانی، تغذیه و محافظت از آن است. این نوع مراقبت به پوست شما اجازه می‌دهد تا شکوفا شود و ظاهر جذاب‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد. در روتین روزانه پوست کره‌ای، تمرکز بر روی پیشگیری و محافظت از پوست است. واستفاده از محصولاتی که برای رفع آسیب استفاده می‌شود در این روتین جایی ندارد. پس می‌توان گفت مراقبت پوستی صحیح، باید بر اساس حفظ ظاهر اولیه و طبیعی پوست و جلوگیری از مشکلات احتمالی آن باشد. همیشه باید به فکر مراقبت از پوست سالم خود باشید. زیرا پس از آسیب‌دیدگی، بازسازی پوست به حالت اولیه کار دشوار و گاهی وقت‌ها غیر‌ممکنی است.

چرا مراقبت از پوست به سبک کره ای در جهان محبوب است؟

نتایج شگفت‌انگیز استفاده از روتین روزانه پوست کره‌ ای‌ ها اولین موضوعی بود که توجه آمریکایی‌ها را به خود جلب کرد. در سال ۲۰۱۱ در آمریکا، گزینه‌های مراقبت از پوست برای مصرف‌کنندگان با کمبود نسبی مواجه شد. محصولاتی که در فروشگاه‌های بزرگ وجود داشت بسیار گران بود و محصولات داروخانه‌ای با وجود قیمت مناسب، نتایج جذاب و راضی‌کننده‌ای برای مصرف‌کنندگان نداشتند. از طرف دیگر استفاده از محصولات کره‌ای نتایج شگفت‌انگیزی که همه به دنبال آن بودند را به همراه داشت. استفاده ازاین محصولات، پوست را شفاف و صاف، و مشکلات پوستی را برطرف می‌کرد. در‌واقع محصولات پوستی کره‌ای، ادعاهای غیر‌واقعی محصولات آمریکایی را عملی می‌کردند.

تفاوت قیمت محصولات کره‌ای با آمریکایی بسیار زیاد بود و مردم می‌توانستند با هزینه کمتر، نتایج بهتری ببینند. این مشکلات باعث شد تا مخاطب آمریکایی به سمت استفاده از محصولات و مراقبت از پوست به سبک کره‌ای‌ها سوق پیدا کند. روتین پوستی کره ای به قدری موفق شد که برند‌های غربی برای کسب درآمد بیشتر، تقلید‌هایی از محصولات مراقبت از پوست کره‌ای انجام دادند و محصولات مشابه آن‌ها تولید کردند.

اصطلاح پوست شیشه‌ای به چه معنا است؟

«پوست شیشه‌ای» اصطلاحی است که در روتین پوستی کره‌ ای‌ به کار می‌رود. به پوست‌ فوق‌العاده صاف، درخشان و یک‌دست پوست شیشه‌ای می‌گویند. یعنی این پوست به قدری بی‌عیب‌و‌نقص است که ظاهری مثل شیشه دارد.

روتین مراقبت از پوست به سبک کره‌ ای‌ ها چند مرحله دارد؟

به طور کلی روتین مراقبت از پوست کره‌ای‌ها چندین مرحله دارد که روتین ۱۰ مرحله‌ای معروف‌ترین آن‌هاست. همه آن‌ها با پاک‌سازی دو مرحله‌ای شروع می‌شوند که هسته اصلی روتین پوستی کره‌ای است. شما باید براساس نیاز پوستی خود یکی از روتین‌های چند مرحله‌ای را انتخاب کنید و هر روز انجام بدهید.

روتین ۱۰ مرحله ای

همان‌طور که اشاره کردیم روتین ۱۰ مرحله‌ای معروف‌ترین و محبوب‌ترین روتین در بین روتین‌های موجود است که معمولا با مراحل زیر انجام می‌شود:

روتین ۱۰ مرحله‌ای-شوینده صورت بر پایه روغن

با توجه به این‌که روغن و آب هم‌دیگر را دفع می‌کنند، یک شوینده بر پایه آب نمی‌تواند آلودگی‌های روغنی را از بین ببرد. شوینده روغنی، کرم ضد‌آفتاب، آرایش و چربی اضافه صورت را به بهترین شکل از بین می‌برد. در عین حال به چربی طبیعی پوست آسیب نمی‌زند و پوست را خشک نمی‌کند.

روتین ۱۰ مرحله‌ای-شوینده صورت بر پایه آب

پاک‌کننده‌ای است که به طور معمول در روتین پوستی از آن استفاده می‌کنیم که می‌تواند آلودگی‌های باقی‌مانده از شوینده روغنی و عرق را از بین ببرد. باید شوینده را بر اساس نوع پوستی خود انتخاب کنید.

روتین ۱۰ مرحله‌ای-لایه بردار

لایه‌بردارها و اسکراب‌ها محصولاتی هستند که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند. لازم نیست که هر روز از لایه‌بردارها استفاده کنید. یک یا دو بار در هفته براساس نیاز پوست خود از آن‌ها استفاده کنید.

روتین ۱۰ مرحله‌ای-تونر

بعد از شستن صورت با شوینده، ممکن است پوست شما از حالت اسیدی خود خارج شود. «تونر» پوست را به حالت اسیدی و متعادل خود برمی‌گرداند و باعث رطوبت‌رسانی به آن می‌شود.

خرید تونر پاکسازی کننده اوریفلیم

روتین ۱۰ مرحله‌ای-اسنس

«اسنس‌ها» محصولات مخصوص روتین روزانه پوست کره‌ ای‌ ها هستند. این محصولات دارای مقدار زیادی مواد فعال برای آب‌رسانی و محافظت و تقویت پوست هستند و بر پایه آبند. پوست شما را تسکین می‌دهند و باعث افزایش سرعت گردش خون می‌شوند. استفاده از اسنس به جذب بهتر سرم و مرطوب‌کننده کمک می‌کند.

روتین ۱۰ مرحله‌ای-سرم یا آمپول

تا این مرحله از روتین پوستی کره ای پوست شما شفاف شده و آماده جذب مواد اساسی‌تر است که این مواد با استفاده از سرم‌ها و آمپول‌ها تامین می‌شود. سرم‌های صورت، مرطوب‌کننده‌های سبک وزنی هستند که حاوی غلظت بیشتری از مواد فعال – مانند اسید هیالورونیک، اسید گلیکولیک و ویتامین C – نسبت به مرطوب‌کننده‌های معمولی صورت هستند. این محصولات برای رفع مشکلات خاص پوست، مانند چین و چروک استفاده می‌شوند. به طور معمول سرم‌ها بافت رقیق‌تری نسبت به مرطوب‌کننده‌ها دارند. و می‌توانند در فرمول‌های مختلف از جمله ژل، روغن و کرم‌های سبک عرضه شوند. البته در برخی موارد می‌توانند قوام آب مانندی داشته باشند. سرم‌ها و آمپول‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای رفع مشکل خاصی استفاده می‌شوند. سرم آب‌رسان، ضد‌چروک و روشن‌کننده بخشی از انواع آن‌ها است. این محصولات در واقع خاصیت درمانی برای پوست دارند. در این مرحله شما باید یکی از آن‌ها را بر اساس نیاز پوست خود انتخاب کنید و در این مرحله از آن استفاده کنید.

روتین ۱۰ مرحله‌ای-ماسک ورقه‌ای

ماسک ورقه‌ای کاغذی شبیه صورت است که به سرم آغشته شده است. مانند مرحله قبل، ماسکی را انتخاب کنید که پوست شما به آن نیاز دارد. لازم نیست که هر روز از ماسک ورقه‌ای استفاده کنید. یک یا دوبار در هفته برای مراقبت از پوست کافی است.

استفاده از ماسک ورقه ای یکی از مراحل مراقبت از پوست به سبک کره ای ها است

روتین ۱۰ مرحله‌ای-محصولات مراقبت دور چشم

یکی از محصولات مراقبت دور چشم که به صورت کرم، ژل یا روغن هستند را انتخاب کنید و در این مرحله استفاده کنید. این محصولات به رفع تیرگی، کاهش پف و خطوط ریز دور چشم کمک می‌کنند.

روتین ۱۰ مرحله‌ای-مرطوب‌کننده

در این مرحله از روتین پوستی کره ای از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده شبیه به یک لایه محافظتی عمل کرده و مواد استفاده‌شده تا این مرحله را در پوست شما قفل می‌کند تا کار خود را به خوبی انجام بدهند.

روتین ۱۰ مرحله‌ای-ضد‌آفتاب

نور خورشید دارای اشعه‌هایی مضر و خطرناک برای پوست صورت و بدن است. خطر آن در حدی است که حتی می‌تواند باعث سرطان پوست شود. برای مراقبت از پوست صورت و بدن خود در برابر آفتاب، حتما از کرم ضد‌آفتاب استفاده کنید.

روتین ۵ مرحله‌ای

نسخه‌ای سبک‌تر نسبت به روتین ۱۰ مرحله‌ای است. اگر نمی‌خواهید به اندازه روتین قبلی خرج کنید یا زمان بگذارید، این روتین، یک روتین مناسب برای روز‌های شما است:

  • شوینده بر پایه روغن
  • شوینده بر پایه آب
  • تونر
  • مرطوب‌کننده
  • ضد‌آفتاب

روتین ۷ مرحله‌ای

با توجه به این‌که در این روتین از ضد‌آفتاب استفاده نمی‌شود، گزینه مناسبی برای استفاده در عصرها است:

  • شوینده بر پایه روغن
  • شوینده بر پایه آب
  • تونر
  • اسنس
  • سرم یا آمپول
  • کرم دور چشم
  • مرطوب‌کننده

بعد از انجام مراقبت از پوست به سبک کره ای، اگر می‌خواهید سر قرار یا مهمانی بروید، از آرایش کره‌ ای استفاده کنید تا جوان‌تر به نظر برسید.

نکات مربوط به انواع پوست در مراقبت از پوست به سبک کره ای

در مراقبت از پوست به سبک کره ای‌ ها بهتر است بر اساس نوع پوستتان به یک سری نکات توجه کنید:

  • پوست‌های چرب: اگر جز این دسته هستید، شاید فکر کنید که استفاده از شوینده بر پایه روغن برای شما مناسب نیست. باید بگوییم که استفاده از شستشوی دو مرحله‌ای بر پایه آب و روغن، نه تنها برای شما مناسب است، بلکه باعث می‌شود به مرور به آن علاقه‌مندشوید. برای انتخاب تونر، به این نکته توجه کنید که فرمول ساخت سبکی داشته باشد و نرم‌کنندگی آن به نسبت سایر مدل‌ها کم‌تر باشد.
  • پوست خشک: شما ممکن است احساس کنید که فقط به شوینده روغنی احتیاج دارید. برای جواب دقیق، بهتر است خودتان مدتی هر دو روش را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام برای پوست شما مناسب است. سراغ تونرهایی بروید که خاصیت مرطوب‌کنندگی بیشتری دارند. تونر حاوی هیالورانیک اسید مناسب شما است.
  • پوست مختلط: اگر پوست شما مختلط است، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که به تعادل پوست شما کمک کند.
  • پوست مستعد آکنه: تا وقتی که آکنه فعال دارید از لایه‌بردارها استفاده نکنید.

جمع بندی

روتین پوستی کره ای به دلیل تاثیر خوب و قیمت مناسبی که نسبت به محصولات کشورهای غربی دارد، در سراسر دنیا محبوب شده است. برای این روتین به ۵ تا ۱۰ محصول پوستی احتیاج دارید تا صاحب یک پوست شیشه‌ای شوید. این روتین برای تمام انواع پوستی مناسب است. اگر شما هم تجربه‌ای از این مراقبت پوستی دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

روتین پوستی کره ای چیست؟

یک سبک روتین پوستی است که کره‌ای‌ها آن را اختراع کرده‌اند. در یکی از مراحل این روتین محصولی استفاده می‌شود که کره آن را ساخته است.

مهم ترین نکات روتین پوستی کره ای چیست؟

ضد آفتاب مهم ترین نکته است. اگر می‌خواهید در عصر یا شب روتین انجام دهید، روتین ۷ مرحله‌ای را که در آن ضدآفتاب استفاده نمی‌شود انتخاب کنید.

مراقبت از پوست به سبک کره ای مناسب چه نوع پوستی است؟

هر کسی با هر نوع پوستی می‌تواند از این سبک مراقبت پوستی استفاده کند.