زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

حقایقی درباره بالم‌ لب

wordcamp
1,653
4 دقیقه
حقایقی درباره بالم‌ لب

لب های ما یکی از مهم ترین و حساس ترین اجزای بدنمان هستند که البته کمتر کسی به آن اهمیت می‌دهد و بحث سلامت لب هایش را جدی می‌گیرد، خشکی لب می‌تواند یکی از بحث های داغی باشد که معمولا افراد با آن مشکل دارند البته این مشکل بیشتر بخاطر نازک بودن پوست لب و حساس بودن آن می‌باشد اما چگونه می‌شود که لب هایمان را از این خشکی نجات بدهیم و لب های مرطوب و زیبایی داشته باشیم، یکی از ابزار هایی که می‌تواند ما را از شر این مشکل رها کند استفاده از بالم های لب می‌باشد که باعث رطوبت و آبرسانی لب های ما می‌شود؛ و میتوانید از بالم لب دکتر ژیلا، کامان و برندهای مطرح دیگر تهیه کنید در این مقاله قصد داریم نحوه کار بالم های لب را برای شما توضیح دهیم و ترفندها و نکاتی را درباره آن بگوییم.

بالم لب چیست؟

بالم لب نوعی موم می‌باشد که خاصیت نرم کنندگی و رطوبت را بر عهده دارد مواد تشکیل دهنده کلی بالم لب از موم زنبور عسل، روغن نارگیل، روغن آفتابگردان و پارافین می‌باشد که به طور معمول در هر بالم لبی یک یا دو نوع از این مواد استفاده شده است البته در بعضی از بالم لب ها از انواع ویتامین ها استفاده شده است که باعث جلوگیری از پیری پوست هم می‌شود و چروک های پوستی را کاهش می‌دهد و همچنین دارای spf می‌باشند که از پوست لب های شما در مقابل نور خورشید مراقبت می‌کند.

مزایای بالم لب

لب ها به علت خیس شدن و آغشته شدن به آب دهان در فصل سرما باعث خشکی بیشتری می‌شوند  لب ها به علت دارا نبودن غده عروقی نمی‌توانند عملیات تبخیر را انجام دهند به همین دلیل بیشتر دچار خشکی می‌شوند همراه بودن بالم لب در این فصل توصیه می‌شود تا رطوبت لازم را برای لب های خود بوجود آورید.

جلوگیری از مبتلا شدن به کراتوز اکتینیک

کراتوز اکتینیک یا کراتوز خورشیدی یک لکه ی سفت و پوسته ای می‌باشد که به علت تابش زیاد نور خورشید بر روی لب ها بوجود می‌آید، پوست لب ها به دلیل نازکی از حساسیت بالایی برخوردار هستند پس مراقبت از آن نسبت به دیگر اعضای بدن باید جدی تر باشد.

توصیه می‌شود که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری از بالم لب هایی استفاده کنید که میزان spf آن ها بیشتر از 15 می‌باشند، قابل ذکر است که لب ها به دلیل خوردن و آشامیدن، مواد مراقبتی ماندگاری کم تری را روی آن ها دارند برای همین سعی کنید که در روز هز چند ساعت یک بار دوباره از بالم لب استفاده کنید.

مزایای بالم لب
مزایای بالم لب

بالم لب های ویتامینه

بالم لب های ویتامینه علاوه بر تامین رطوبت و نرمی لازم برای لب هایتان باعث جذب ویتامین هم می‌شوند و براقیت و جذابیت بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند و همچنین باعث برجستگی بیشتر لب های شما می‌شوند.

بالم لب های رنگی

مصرف این نوع بالم لب ها بیشتر برای کسانی می‌باشد که علاوه بر سلامت لب هایشان خواهان زیبایی آن هم هستند اما بالم لب های رنگی، مانند رژلب کارایی مشخصی برای رنگ دادن به لب ها ندارند به همین دلیل رنگ آن ها زیاد براق نیست که رنگ لب ها را تغییر بدهد.

اما توصیه ای که می‌شود این است که بالم لب های رنگی دارای مواد شیمیایی هستند و به مرور زمان به لب های شما آسیب می رساند پیشنهاد ما این می‌باشد که از بالم لب های بی رنگ برای رطوبت دهی به لب های خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید همانطور که گفته شد حساسیت پوست لب بسیار بالاست بالم لب‌ هایی که دارای اسانس رنگی هستند و از مواد شیمیایی در آن ها استفاده شده است مضرات بیشتری نسبت به فواید خود دارند.