زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

طرز تهیه ماسک صورت عسل برای انواع پوست

wordcamp
2,393
9 دقیقه
طرز تهیه ماسک صورت عسل برای انواع پوست

ماسک صورت عسل یکی از بهترین انواع ماسک برای پوست شما می باشد. عسل دارای خاصیتی است که رطوبت را در خود نگه می  دارد که همین امر آن را به یک محصول فوق العاده مرطوب کننده تبدیل کرده است. در عین حال خواص ضد میکروبی آن، برای از بین بردن آکنه فوق ‌العاده است. عسل یک ماده بسیار ملام برای پوست های حساس است و اگر شما مواد دیگر را به آن اضافه کنید، می توانید حتی به درمان برخی بیماری های پوستی مانند چربی بیش از حد یا رنگ پریدگی پوست کمک کنید. در این مقاله طرز تهییه ماسک صورت عسل خانگی را برای انواع پوست از جمله پوست خشک، پوست چرب و پوست حساس توضیح داده ایم.

ماسک عسل برای پوست خشک

ماسک صورت برای پوست خشک

  1. ماسک صورت عسل و روغن بادام

در یک ظرف کوچک، یک قاشق غذاخوری عسل و ½ قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین را مخلوط کنید. ماسک صورت عسل و روغن بادام را روی صورت خود به جز ناحیه درو چشم بمالید. حدود 30 الی 40 مین صبر کنید و سپس با آب داغ ابکشی کنید.

  • روغن بادام به راحتی جذب پوست می شود. از ان جایی که روغن بادام سبک هست، هنگام استفاده لز ان در ماسک صورت عسل، منافذ صورت را نمی بندد بنابراین باعث بروز جوش نمی شود. با این حال شما می توانید از سایر روغن ها نیز استفاده کنید.
  • برای درست کردن یک ماسک صورت آبرسان، از 2 قاشق غذاخوری ماست ساده و پرچرب به جای روغن بادام استفاده کنید. بگذارید ماسک 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان بماند.
  • برای درست کردن یک ماسک عسل مرطوب کننده، می توانید به جای روغن بادام، از یک آواکادو خرد شده استفاده کنید و بعد از له کردن آن را با عسل مخلوط کنید. ماسک صورت مرطوب کننده را روی صورتتان بگذارید و بعد از 15 الی 20 دقیقه آبکشی کنید.

مطالعه بیشتر: ماسک طبیعی و همه مواد لازم

ماسک صورت عسل، آواکادو و ماست

  1. ماسک عسل، آواکادو و ماست برای آبرسانی

1 قاشق چای خوری عسل، 1 قاشق چای خوری آووکادو خرد شده و 1 قاشق چای خوری ماست ساده و پرچرب را با هم مخلوط کنید. ماسک عسل، آواکادو و ماست برای آبرسانی پوست را روی صورت خود قرار دهید، 20 تا 30 دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

  • به دلیل ملایم بودن این ماسک، می توانید در هفته چند بار از ماسک عسل، آواکادو و ماست برای آبرسانی پوست استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: خواص آلوورا برای پوست صورت

ماسک صورت عسل، آواکادو و بادام زمینی

  1. ماسک صورت عسل لایه بردار با آواکادو و بادام زمینی

2 قاشق غذاخوری عسل را با 2 قاشق غذاخوری از بادام زمینی رنده شده و یک چهارم آووکادو پخته مخلوط کنید. این ماسک صورت عسل لایه بردار با آواکادو و بادام زمینی را روی صورت خود گذاشته و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

  • برای لایه برداری بیشتر، ماسک صورت عسل لایه بردار را به صورت دورانی روی صورت خود ماساژ دهید تا زمانی که می خواهید آن را را از روی صورت خود پاک کنید.

مطالعه بیشتر: 5 راه خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

ماسک صورت عسل و لیمو
  1. ماسک صورت با عسل و لیمو: روشن کننده پوست

1 قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه قرار دهید. 2 تا 3 قطره اسانس لیمو خالص را اضافه کنید. ماسک صورت با عسل و لیمو را روی صورت خود بگذارید، 15 تا 20 دقیقه صبر کنید، سپس آن را با مرطوب، گرم، دستمال پاک کنید.

  • اگر پوست شما حساس است، از ماسک صورت عسل و لیمو استفاده نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید که از روغن اسانس خالص استفاده کنید، نه روغن های عطری که برای رایحه صابون و اسپری ها استفاده می شود . اگر شما هیچ کدام را پیدا نکردید، به جای آن 1 قاشق چایخوری از آب لیمو استفاده کنید.
  • لیمو می تواند پوست شما را به نور حساس کند. 24 ساعت پس از استفاده از ماسک صورت عسل و لیمو از نور خورشید اجتناب کنید یا کرم ضد آفتاب را با حداقل 30 SPF اعمال کنید.

ماسک عسل برای جوش یا پوست چرب

ماسک صورت برای جوش صورت یا پوست چرب

  1. ماسک صورت عسل و دارچین برای جوش

در یک ظرف کوچک، 3 قاشق چای خوری عسل خام و 1/2 قاشق چای خوری دارچین زمستانه را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید و از زدن  ناحیه چشم جلوگیری کنید. 10 تا 30 دقیقه صبر کنید، سپس ماسک را با آب گرم بشویید

  • از ماسک صورت عسل و دارچین برای رفع جوش صورت بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید.
  • دارچین می تواند بر روی پوست حساس، خشن باشد. اگر پوست حساسی دارید، ابتدا ماسک پشت دست خود را آزمایش کنید.
  • اگر دارچین نداشته باشید می توانید از جوز هندی به جای آن استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: تفاوت شوره سر و خشکی پوست سر

ماسک صورت عسل و جوش شیرین

  1. ماسک صورت عسل، لیمو و جوش شیرین برای جوش صورت

1 قاشق غذا خوری عسل، 1 قاشق چای خوری آب لیمو و 1 قاشق چای خوری سودا را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید، سپس 15 دقیقه صبر کنید و ماسک صورت عسل و دارچین را با آب گرم بشویید، سپس مقداری آب سرد به صورت خود اسپری کنید تا منافذ خود را ببندید.

  • نکته: به طور اشتباه از بیکینگ پودر استفاده نکنید این دو یکسان نیستند!
  • این ماسک ممکن است مناسب پوست حساس نباشد.
  • آب لیمو می تواند پوست شما را به نور خورشید حساس کند. پس از استفاده از این ماسک از رفتن به بیرون جلوگیری کنید یا از کرم ضد آفتاب با 30 SPF استفاده کنید.

ماسک صورت عسل و زردچوبه

  1. ماسک صورت عسل و زرد چوبه

یک ماسک صورت ملایم تر با عسل و زردچوبه درست کنید. مخلوط 2 قاشق غذاخوری عسل و 1/2 قاشق غذا خوری پودر زردچوبه. ماسک را روی چهره خود قرار دهید، 20 دقیقه صبر کنید، سپس آنرا با آب گرم بشویید.

  • شما می توانید این ماسک تا 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.
  • زردچوبه نه تنها به درمان آکنه کمک می کند، بلکه می تواند روغن بیش از حد پوست شما را نیز جذب کند و باعث تغییر رنگ پوست شود.
  • از آنجا که زردچوبه ضخیم تر از دارچین یا لیمو است، مناسب برای پوست حساس است.
ماسک صورت عسل برای از بین بردن لک و جای ضخم
  1.  ماسک صورت عسل و لیمو برای پوشاندن جای ضخم و لک صورت

1 قاشق چای خوری عسل را با 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید، 20 تا 30 دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

  • ماسک عسل و لیمو می تواند برای پوست کمی خشن باشد، بنابراین از یک یا دو بار در هفته استفاده نکنید.
  • به دلیل آب لیمو، این ماسک ممکن است مناسب پوست حساس نباشد.
  • لیمو می تواند پوست شما را به نور خورشید حساس کند. پس از استفاده از این ماسک، از پوست خارج شوید و یا از کرم ضد آفتاب 30 SPF استفاده کنید.

ماسک عسل برای پوست حساس

ماسک صورت عسل برای پوست حساس
  1. ماسک طبیعی صورت با عسل

یک ماسک فوق العاده آسان را فقط با عسل درست کنید. 1 یا 2 قاشق غذا خوری عسل را در یک ظرف بریزید و به کل صورتتان بزنید. حواستان باشد ناحیه دور چشم را فاکتور بگیرید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک صورت عسل را می توانید هر روز استفاده کنید.

  • از آنجا که این ماسک حاوی مواد تشکیل دهنده دیگر نیست، مناسب انواع و شرایط پوست است.
  • ماسک صورت عسل و آلوورا برای پوست تحریک شده. 2 قاشق چای خوری عسل و 1 قاشق چای خوری روغن زیتون را اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید، 10 تا 20 دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید. این ماسک برای استفاده روزانه به اندازه کافی ملایم است.
  • این ماسک می تواند سایر شرایط را نیز درمان کند، مانند دانه های قرمز روی پوست یا اگزما.
ماسک صورت عسل برای التهابات پوستی

    2. ماسک عسل، چای سبز و روغن بادام برای درمان التهاب پوست

1 قاشق غذاخوری عسل را به یک ظرف کوچک بریزید. 1 قاشق چای خوری پودر ماچا و 1 قاشق چای خوری روغن بادام شیرین را اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید، 15 دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

  • اگر نمیتوانید روغن بادام شیرین را پیدا کنید، روغن جوجوبا را امتحان کنید.
  • اگر پودر matcha را پیدا نکردید، یک کیسه چای سبز را باز کنید و از برگ های آن استفاده کنید.
  • این ماسک مناسب پوست حساس نیز می باشد.
ماسک صورت تغذیه کننده

    3. ماسک تغذیه کننده پوست با عسل و جو دوسر پخته

2 قاشق غذاخوری از بلغور جو دوسر پخته شده را با 1 قاشق غذاخوری عسل را هم بزنید. اجازه دهید ماسک با دمای اتاق خنک شود، سپس روی صورت خود قرار دهید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید، سپس آن را با یک دستمال مرطوب گرم کنید.

  • شما می توانید مقدار زیادی از بلغور جو دوسر را بخورید، از 2 قاشق غذاخوری برای ماسک استفاده کنید و بقیه را بخورید.
  • عسل را با بلغور جو دوسر نپزید، با این کار تمامی خواص مفید عسل را از بین می برید.
  • برای لایه برداری بیشتر از پوست، از 1 قاشق غذاخوری از بلغور جو خرد شده و نپخته به جای آن استفاده کنید.

منبع: wikiHow