زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماسک طبیعی و همه مواد لازم

1
تیم تحریریه مو تن رو
834
6 دقیقه
ماسک طبیعی و همه مواد لازم

در این مطلب شما با انواع موادی آشنا می شوید که می توانید در ساختن ماسک طبیعی برای شادابی پوست از آن بهره بجویید. تا انتهای با ما باشید تا گنجینه ای از زیبایی را بیاموزید.

شادابی و سلامت پوست تاثیر چشم گیری در زیبایی ظاهری هر فردی دارد. شادابی پوست حتی می تواند نشان از سلامت درونی هر فردی هم باشد. واقعیت این است که هر چقدر هم مواد آرایشی باعث پوشش پوست شوند باز هم کیفیت پوست روی زیبایی آرایش نیز موثر خواهد بود. این کیفیت رابطه مستقیم با شادابی پوست دارد.

 ماسک طبیعی صورت با عسل و زنجبیل

ماسک طبیعی برای جوش‌ صورت

ماسک طبیعی 

معیارهای یک پوست شاداب

اولیل معیار شادابی پوست، رطوبت آن است. کمبود رطوبت در پوست همیشه عامل اصلی بسیاری از مشکلات پوستی است که در راس آنها خشکی پوست قرار دارد. اما کمبود رطوبت می تواند در هر نوع پوستی رخ دهد حتی پوست چرب. شکی وجود ندارد که تامین رطوبت مورد نیاز پوست می تواند در شادابی آن بسیار موثر باشد. شاید بتوان گفت کمبود رطوبت در پوست دشمن درجه یک شادابی پوست است چون خشکی پوست باعث تیرگی آن شده و پوست را مستعد چروک و لک های پوستی می کند.

معیار بعدی در نشاط و شادابی پوست، منافذ پوستی هستند. باز بودن منافذ پوستی ظاهری نا زیبا و زمخت  را روی سطح پوست ایجاد می کنند که مقایر با شادابی پوست است. بسته شدن منافذ پوستی باعث صاف و یک دست شدن پوست می شود که روی نمای کلی و شادابی پوست بسیار موثر است.

عدم وجود سلول های مرده روی سطح پوست معیار دیگری است که باعث شادابی و تازگی پوست می شود. به همین دلیل است که بعد از استفاده از محصولات لایه برداد، پوست شاداب تر و تازه تر به نظر می رسد.لایه برداری پوست سلول های مرده پوست را از روی سطح آن جدا کرده و به سلول های جوان پوست اجازه خودنمایی می دهد. لایه برداری مرتب و دوره ای می تواند جوانی و شادابی پوست را حفظ کند.

ماسک طبیعی 

لک های پوستی هم از مشکلاتی هستید که می توانند شادابی پوست را تهدید کنند. هر چقدر لک های پوستی روی سطح آن بیشتر باشند شادابی پوست کمتر نمایان می شود. لک های پوستی عوامل مختلفی می توانند داشته باشند، اما مهم ترین آنها اشعه ماوراء بنش آفتاب است. اقداماتی که برای رفع لک های پوستی یا جلوگیری از ایجاد شدن آنها صورت می گیرد می تواند شادابی پوست را در پی داشته باشد. یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ایجاد شدن لک های پوستی استفاده مرتب از ضد آفتاب است.

روش های شاداب کردن پوست با ماسک طبیعی

با توضیحاتی که خواندید، واضح است که روزانه باید برای حفظ شادابی پوست نکاتی را رعایت کنید. این نکات همانطور که گفته شد می تواند استفاده از مرطوب کننده ها، آب رسان ها و ضد آفتاب ها باشد. اما بسیار پیش می آید که پوست شادابی خود را از دست داده است. این عدم شادابی می تواند نتیجه کوتاهی در مراقبت از پوست، استفاده بیش از حد از مواد آرایشی، خستگی، بی خوابی، استرس و عوامل متعدد دیگری ایحاد شده باشد. در چنین شرایطی به روشی نیاز است که شادابی پوست را در مدت زمان بسیار کوتاهی به آن بازگرداند.

ماسک طبیعی شاداب کننده پوست وارد می شود

برای رفع سریع مشکلات پوستی هیچ چیز بهتر از استفاده از ماسک ها نیست. حتی اگر تاثیر آنها موقتی باشد. نکته ای که در استفاده از ماسک ها باید به آن توجه شود این است که استفاده از ماسک را باید دو بار در هفته تکرار کرد. ماسک ها با اینکه خیلی سریع عمل می کنند و باعث رفع مشکلات پوستی می شوند اما تاثیر آنها طولانی مدت نیست. در کنار استفاده از ماسک باید مراقبت های دیگری را در برنامه مراقبتی خود از پوست قرار دهید تا تاثیرات مجموع این عوامل باعث ثبات  شادابی و کیفیت پوست شما شود.

با توجه به اینکه در تهیه ماسک طبیعی از مواد طبیعی استفاده می شود، هر شخصی می تواند در خانه با ترکیب مواد مختلف ماسک طبیعی تهیه کند. از آنجایی که این مواد مواد شیمیایی نیستند پس می توان بدون نگرانی آنها را با هم مخلوط کرد و حتی یک ماسک طبیعی جدید و انحصاری ساخت.

با توجه به عواملی که باعث شادابی پوست می شوند می توان مواد مورد نیاز را استفاده کرد. به عنوان مثال گفتیم که یکی از معیارهای پوست شاداب تامین رطوبت مورد نیاز پوست است. پس باید از موادی استفاده کنیم که می توانند به طور طبیعی رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کنند.

ماسک طبیعی 

مواد طبیعی مناسب برای ماسک

عسل یه ماده طبیعی بسیار ارزشمند است که می تواند نقش بزرگی را در تامین رطوبت پوست ایفا کند. همچین عسل با توجه به ساختاری که دارد می تواند پایه بسیاری از ماسک های طبیعی خانگی باشد.

خیار هم یک آب رسان عالی برای پوست است که می تواند به سرعت رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند. قدرت مرطوب کنندگی و آب رسانی خیار به قدری زیاد است که می تواند به تنهایی برای شادابی پوست استفاده شود.

یک پیشنهاد خوب: خرید اینترنتی بهترین ماسک های صورت  ← کلیک کنید

مواد طبیعی دیگری که می توانند در تامین رطوبت پوست موثر باشند می توان به گلاب، روغن بادام و روغن زیتون اشاره کرد. اگر حوصله بیشتیری برای ساخت یک ماسک طبیعی برای شادابی پوست را دارید، استفاده از بابونه را در ترکیبات ماسک طبیعی پیشنهاد می کنیم. آب دم کرده بابونه که کمی غلیظ تر از آب است یک مرطوب کننده عالی برای پوست است، همچنین بابونه ضد التهاب و ضد حساسیت هم هست.

یکی از بهترین مواد طبیعی که باعث بسته شدن منافذ پوست شده و باعث شادابی آن می شود سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ با جمع کردن و بستن منافذ پوست باعث قوام و سفت شدن پوست هم می شود. استفاده از سفیده تخم مرغ در ترکیبات ماسک طبیعی باعث برداشته شدن سلول های مرده از سطح پوست است. پس از آن می توان به عنوان لایه بردار هم استفاده کرد.

ماسک طبیعی 

آب لیموی تازه هم برای پاکسازی و بسته شدن منافذ پوستی موثر است. آب لیموی تازه باعث درخشان شدن رنگ چهره نیز می شود که روی شادابی ظاهری پوست بسیار تاثیر گذار خواهد بود. آب لیمو خاصیت ضد لک هم دارد.

نتیجه گیری

پس با توجه به مواد ذکر شده یکی از بهترین ماسک طبیعی  برای شادابی پوست میتواند مخلوطی از عسل، آب لیموی تازه و سفیده تخم مرغ باشد. اما هر کدام از این مواد را به صورت جداگانه در ماسک های دیگر نیز می توانید استفاده کنید. اکثر ماسک های طبیعی خاصیت شاداب کنندگی دارند. برای شادابی بیشتر پوست می توانید از مواد طبیعی ارزشمند دیگری مثل زنجبیل، آلوئه ورا و آووکادو نیز در ترکیبات ماسک های طبیعی خود استفاده کنید.

این مطلب را خانم زهرا صباغیان برای بلاگ مو تن رو نوشته اند.